به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۶۰۲۰۳
اظهارات نماینده گروه پایداری در مجلس علیه تیم مذاكره كننده ایران:

نباید بگذاریم سوم آذر جشن هسته‌ای بگیرند

گروه سیاسی: یك عضو «جبهه پایداری» اعلام کرد نباید اجازه داد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ روز سوم آذر جشن توافق‌نامه جامع را برگزار کنند.
نباید بگذاریم سوم آذر جشن هسته‌ای بگیرند
سید محمود نبویان در جمع اعضای مجموعه بصائر شهرستان بابل، درباره توافق نامه ژنو و شرایط امضای توافق نهایی سخنانی بیان كرده كه چكیده آن در ذیل می‌آید:

مهم ترین بحث موجود در کشور بحث هسته ای است و متاسفانه تیم مذاکره کننده هسته ای با افتخار تمام می‌گوید که کار را به اتمام رسانده است و تقریبا پرونده هسته ای کشور پیچیده شده است و 3 آذر روز اتمام پرونده است و متاسفانه قرار است جشن هم بگیرند.

افتخار این تیم این است که توانستیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم و دولت قبلی نتوانست و حال آنکه باید از آنها پرسید به چه قیمتی و برای چه با آمریکا مذاکره کرده اند؟ مقام معظم رهبری فرمودند که به هیچ وجه نباید با آمریکا رابطه داشت و از آن سو رئیس جمهور تنها کشور اسرائیل را خط قرمز می‌داند و این در حالی است که رهبری دو کشور اسرائیل و آمریکا را جزء خطوط قرمز می‌داند.

رهبری فرمودند که به سه دلیل نباید با آمریکا رابطه داشت و به دو دلیل رابطه با آمریکا مضر است و تا زمانی که اینگونه است نباید با آمریکا هیچگونه تعاملی داشت. حال باید از این آقایان پرسید که در خلال مذاکرات با با 1+5 با آمریکا نشستید دیگر چرا جداگانه تعامل برقرار می‌کنید؟ چون کدخدا است؟

آقا هم فرمود به سه دلیل نمی توان با آمریکا رابطه برقرار کرد و آن وقت ببینید در 13 آبان امسال تنها وزیر آموزش و پرورش در مراسم شرکت می‌کند و زمانی که از آقای نوبخت پرسیدند چرا نیامدی گفت روز دانش آموز بود و ما هم وزیر مربوطه را فرستادیم! آقای خرم(به عنوان مشاور وزیر خارجه) یک هفته قبل از 13 آبان اعلام می‌کند که برای 13 آبان مراقب باشید چرا که می‌خواهیم با آمریکا دوست شویم و واقعا باید از آقای ظریف پرسیده شود که چرا این سخنان را تکذیب نکرد؟!

آیا می‌خواهید با کسی که پا روی حلقوم ملت گذاشته است دوست شوید؟
ما هر چه که با او رابطه برقرا کردیم باید ببینیم چه حاصل ما شده است و هم اکنون نیز در حالی توافق می‌کنیم که خود آمریکایی می‌گویند توافق نکردن بهتر از این است که توافق بدی داشته باشیم. حال زمانی که این جمله آمریکایی ها را در مقابل جمله آقای ظریف قرار می‌دهیم که معتقد است هر گونه توافقی بهتر از توافق نکردن است، به چه نتیجه ای می‌رسیم؟ این هرگونه شامل چه می‌شود و به عبارتی می‌گوید که اگر کل پروژه هسته ای را دادیم نیز مشکلی نیست و هفته گذشته نیز سرتیم مذاکره کننده هسته ای گفته است که دیگر بس است و چقدر باید هزینه بدهیم! حال باید پرسید که چه کسی روی اصول مردانه ایستاده است؟ ما یا ایالات متحده؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی که در دولت قبلی به قم رفته بودند، جامعه مدرسین خدمت ایشان رسیدند و دولت را نقد کردند و رهبر انقلاب نیز بعضی از آنها را پذیرفتند اما گفتند زمانی که در دولت اصلاحات کسی به خارج می‌رفت من اضطراب داشتم و نگران بودم که چه می‌خواهند بگویند اما الان[در زمان دولت نهم] اصلا نگران نیستم. در جلسه ای که با آقای ظریف داشتیم خدمت ایشان گفتم که رهبری فرمودند در سال 82 تا 84 در بحث هسته ای کشور دو سال به عقب برده شد و خوب در آن دو سال چه کسی مسئول مذاکرات بود؟ متاسفانه دوباره همان تیم بازگشتند و جا دارد که نگران باشیم.

عده ای عوامانه می‌گویند که نقد تیم مذاکره کننده در مقابل توصیه رهبری مبنی بر اعتماد به تیم هسته ای است و باید به آنها بگوییم که نقد بدین خاطر است که به نظر ما آنها اشتباه می‌کنند نه اینکه در حال خیانت باشند. چرا تحلیل رهبری در مورد ضرورت عدم برقراری رابطه درست است؟

اولین نتیجه تعامل با آمریکا همین توافق ژنو بود که باید از این آقایان پرسید(که البته قبلا هم پرسیدیم و جواب ندادند) که این توافق نامه را چه کسی و در چه زمانی نوشت؟ باید بگویم که 5 آبان[زمان امضای توافق ژنو] برای ما بسیار نحس بود و مذاکرات مسقط نیز همینگونه خواهد بود و حالا باید بگویم که خود آقای ظریف در جلسه کمسیون امنیت ملی مجلس گفته بود که از این به بعد می‌خواهیم در نوشتن تفاهم نامه نقش داشته باشیم!

متاسفانه باید بگویم که تیم مذاکره کننده ضعیف هستند و در مواردی پیش آمده بود که وقتی از آنها در مورد بندهایی ار توافق می‌پرسیدیم می‌گفتند اشتباه تایپی است و این نشان می‌دهد احتمالا آنها این توافق را بدون اینکه بخوانند امضا کرده اند. باید بگوییم که هیچ اشتباه تایپی وجود ندارد و کسی که این توافق نامه را نوشته فوق العاده باهوش بوده است. این توافق نخستین ماحصل برقراری رابطه با آمریکا بود که باید مفاد آن را مورد بررسی قرار داد.

مفاد توافق نامه ژنو
اول باید ببینیم که در زمان امضای قرارداد در چه شرایطی قرار داشتیم؛ در سال 84 آنها با داشتن 3 سانتریفیوژ توسط ما مخالفت کردند اما طی 8 سال مسیر کشور عوض شد و گفتیم مگر هرچه امریکا گفت است و بر همین مبنا طی 8 سال 19 هزار سانتریفیوژ نصب کردیم. در دولت قبلی پیش از هر مذاکره از یک دستاورد هسته ای رونمایی می‌کردیم؛ سانتریفیوژ نصب می‌کردیم، از فردو رونمایی کردیم و به آنها یادآور شدیم که اگر نطنز مورد حمله قرار گیرد، ما فردو را هم داریم تا بدین ترتیب آنها در مذاکرات حواسشان جمع باشد.

اما در دولت فعلی از خرداد تا به حال همه فعالیت ها را به حالت تعطیل در آورده اند و اینگونه پای میز مذاکرات می‌روند. جالب است که کنگره آمریکا هم دولت را را خواسته به آنها گفته است که اگر ایران با فشار تحریم ها به میز مذاکره آمده و دست خود را بالا برده است پس چرا تحریم ها را ادامه ندادید و به سراغ مذاکره رفته اید؟

آنها نیز کاملا هوشمندانه گفتند که ما ابزاری به نام تحریم داشتیم که به شدت هم به ایران فشار آوردیم اما این ابراز رفته رفته به سمت کندی میرفت و از سویی کشورهایی چون روسیه و چین حاضر به همکاری نبودند و از سوی دیگر کالای تولید شده ما در ایران بازار فروش خود را از دست داده بود و از آن طرف ایران به سوخت هسته ای با غنای بیست درصد رسیده بود و از طرف دیگر سرعت پیشرفت تکنولوژی هسته ای ایران بسیار سریع بود و ایرانی ها به نسل های جدید سانتریفیوژ دست یافته بودند.

اما ما[آمریکایی ها] اولا ابزار فشار ایران که همان سوخت 20 درصدی بود را از آن گرفتیم و همچنین به ایران گفتیم که حق نصب سانتریفیوژهای جدید، توسعه آن و حتی تزریق گاز بیشتر را ندارید اما در مقابل تحریم ما سر جای خود باقی است و در نتیجه ما اهرم فشار ایران را از دستش خارج کردیم و حال آنکه اهرم فشار ما در جای خود باقی است.

باید از این آقایان پرسید که واقعا نتیجه تعامل با آمریکا چه بوده است و وقتی تا این حد با آمریکا نزدیک شده اند که به قول خانم شرمن با اسم کوچک همدیگر را در مذاکرات صدا می‌زنند، چه نتیجه ای عاید ملت ایران شده است. در همین گام نخست به سراغ فردو نیز رفتند و جایی که دشمن نمی تواند حمله کند را تعطیل کردند و علاوه بر آن 28 تعهد از ایران گرفتند.

در اراک نیز ما را متوقف کردند و حال آنکه قرار بر آن بود که در پاییز سال 92 سوخت مجازی وارد آب سنگین کن های اراک شود و تا بهار امسال نیز سوخت واقعی وارد شود تا سالانه 9 کیلوگرم پلوتونیوم(برای تولید برق هسته ای) در اختیار ما قرار دهد اما آمریکایی ها عبارت FULLY RESOLVE را در رابطه با اراک قرار دادند تا تمام نگرانی های خود را رفع کنند.

جالب است که با این همه آقای عراقچی در کمسیون امنیت ملی حاضر می‌شود و می‌گوید ما به کمک آمریکایی ها در حال مدرن کردن تجهیزات خود هستیم و این یک موهبت است. در این توافق 16 بار از " enrichment"(غنی سازی) استفاده شده است اما در هیچ جای آن تعبیر the right of enrichment وجود ندارد و همه جا گفته اند که حق غنی سازی را به رسمیت شناخته اند! آیا این صداقت است؟

ممنوعیت بازفرآوری، تخریب ساختمان محل بازفرآوری، اجازه برای نظارت های بیشتر، اطلاعات مربوط به سایت های هسته ای، اطلاعات فعالیت های سایت های هسته ای، اطلاعات معادن اورانیوم، اطلاعات طراحی اراک، اجازه بازدید روزانه(که تا پیش از این نداشتند)، نظارت مدیریت شده بر کارخانه های مدیریت سانتریفیوژ و... از جمله امتیازهای است که در توافق ژنو نسبت به آن متعهد شده ایم.

علاوه بر این ایران متعهد به اجرای "گام های اضافی" شده است که بر اساس آن ملزم به اجرای قطعنامه های سازمان ملل هستیم که توقف تمام فعالیت های هسته ای و توقف برنامه های موشکی بالستیک(بر اساس بند 9 قطعنامه 1929) از جمله آنها می‌باشد. جالب این که یک خبرنگار از خانم شرمن می‌پرسد که رهبر ایران هرگونه مذاکره پیرامون برنامه موشکی ایران را احمقانه می‌داند پس شما چگونه بر سر آن به توافق رسیده اید و خانم شرمن نیز پاسخ می‌دهد که مذاکره کننده گان ایران ذیل این تعهد را امضا کرده اند.

بدین ترتیب در گام اول جلوی پیشرفت را گرفتند و در گام نهایی نیز می‌خواهند همه ی فعالیت ها را به طور کامل متوقف کند و برای مثال فردو که در گام نخست سه چهارم آن تعطیل شد در گام نهایی به طور کامل تعطیل شود. همین موارد است که تکلیف می‌کند که نگذاریم که 3 آذر جشن بگیرند و جلوی آنها را بگیریم. صادقانه بگویند که در مذاکرات 5 آبان 92 آقای برنز چند سانتریفیوژ را قبول کردند؟ در نظنز از 21000 سانتریوفیوژ به 6000 هزار رسیدند.

هم اکنون نیروگاه 1000 مگاواتی بوشهر سالانه به 30 تن اورانیوم غنی شده(با غنای 3.5 تا 5 درصد) نیاز دارد که تا سال 2021 روسیه آن را تامین می‌کند و با همین سانتریوفیوژهایی که در اختیار داریم(اگر اجازه کار کردن داشته باشند)، سالانه 3500 کیلو تولید می‌کنیم(با 9400 سانتریفیوژ در نطنز) بنابراین(با در نظر گرفتن 8400 کیلو اورانیوم غنی شده) اگر با 6000 سانتریفیوژ به کار خود ادامه دهیم حتی از تامین سوخت نیروگاه بوشهر نیز پس از سال 2021 بر نمی آییم.

در مورد اورانیوم 20 درصدی هم در ابتدا گفته بودند که می‌توانید مقداری از آن را به غنای 3.5 تا 5 درصد و بقیه را به سوخت تبدیل کنید که الان می‌گویند به طور کامل باید از بین برود. از جمله تقاضاهای جدید آنها نیز این است که آن 8400 کیلو را هم از بین ببرید و به 1000 کیلو قانع باشید. با این تفاسیر ما برای تامین سوخت نیروگاه 1000 بوشهر دچار مشکل می‌شویم و حال حساب کنید که اگر بخواهیم مصوبه مجلس مبنی بر تامین 20000 مگاواتی برق را اجرا کنیم دچار چه مشکلاتی می‌شویم.

در مقابل این امتیازات چه تحریم هایی برداشته شد؟ در ابتدا باید این توضیح داده شود که 4 نوع تحریم علیه ایران وجود دارد که عبارتند از: اشاعه سلاح های هسته ای، تروریسم، حقوق بشر، بالستیک و در یک تقسیم بندی دیگر نیز با سه نوع تحریم مواجه ایم که عبارتند از:شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا(که تحریم های امریکا نیز به دو نوع دستورات رئیس جمهور و مصوبات کنگره تقسیم می‌گردد).

در رابطه با تحریم های شورای امنیت که می‌گویند نمی توانیم کاری بکنیم و لغو تحریم های اتحادیه اروپا نیز تابع لغو تحریم های آمریکا است و دراین میان تنها تحریم هایی لغو می‌شود که صرفا در ارتباط با موضوع هسته ای بوده است.

طرف مقابل آمد و تحریم های علیه ایران را برشمرد که مجموع آن به حدود 40 تحریم می‌رسد و گفتند که برخی از این تحریم ها صرفا برای پرونده هسته ای و بسیاری از آنها چند جانبه است و هم جهت موضوع هسته ای ایران و هم به سایر جهات(موشکی، تروریسم و حقوق بشر) است که آنها نیز سر جای خود باقی است؛ برای نمونه فلان بانک شما هم برای پرونده هسته ای و هم برای برنامه موشکی تحریم است که این مورد شامل لغو تحریم نمی شود. در نهایت زمانی که تحریم های مشترک برداشته شود در بهترین شرایط 5 تا 6 تحریم لغو می‌گردد و می‌خواهیم به خاطر آن جشن بگیریم! برای همین است که به ما می‌گویند افراطی هستید و جنجال می‌کنید.

در حالی که آنها در توافق ژنو متعهد شده بودند هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکنند بعد از سه آذر 92 تا کنون 31 شرکت و نهاد جدید ایرانی، 16 شرکت کشتیرانی جدید، 5 بانک ایرانی جدید، 20 فرد ایرانی، 2 فرد خارجی جدید، 3 بانک خارجی و 15 شرکت خارجی مجددا تحریم شدند. علاوه بر این جریمه شرکت هایی که با ما همکاری می‌کنند نیز به این لیست اضافه می‌شود که رقم آن به بیش از 9 میلیارد دلار می‌رسد. دو هفته قبل دادگاهی در امریکا ایران را بیش از 400 ملیون دلار جریمه کرده است.

معراج ایر و کاسپین ایر به دلیل حمل محموله هایی برای کمک به دولت سوریه تحریم شد و در کمیسیون می‌گویند یقه ما را گرفته اند که چرا اینقدر به سوریه پرواز دارید؟ معلوم نیست چه امضایی کرده اند که این چنین جسور شده اند و در امور ما دخالت می‌کنند و استقلال ما را زیر سوال می‌برند. شرکت ترکیه ای پایونر لوجستیکس و شرکت تایلندی آسیایی لوجستیکس به علت همکاری با ماهان ایر تحریم شدند.
یک شرکت اماراتی به دلیل همکاری در قسمت بیمه کشتیرانی نیز جریمه شد که علیرغم تعهد به لغو تحریم های کشتیرانی تا کنون یک کشتی را هم بیمه نکردند.

نکته دیگری که رهبری در علل عدم نیاز به برقراری رابطه با آمریکا فرمودند، افزایش توهین ها بوده است که ما شاهد توهین های متعدد بودیم که در یکی از آنها وندی شرمن گفته بود DNAایرانی ها فریب است. اشتون نیز در سفر به ایران با هر که دوست دارد دیدار می‌کند و بعد وزارت اطلاعات و امور خارجه می‌گویند به ما ربطی ندارد. اخراج دانشجویان از فنلاند از دیگر توهین های آنها بود و حتی اجازه ندادند هواپیمایی مجلس از فضای هوایی امریکا اسفاده کنند. رهبری آنها را از دیدار با مسئولان آمریکا نهی کردند و آنها با کامرون دیدار کردند و کامرون نیز در کمتر از یک ساعت به ایرانیان توهین کردند.

مضرات برقراری تعامل با آمریکا
رهبر معظم انقلاب پس از ذکر دلایل عدم نیاز به برقراری رابطه با امریکا، مضرات آن را نیز برشمردند که اولین آنها «افزایش توقع» آمریکایی ها بوده است. هم اکنون نیز آنها گفته اند که دیگر بازرسی آژانس را قبول ندارند و خودشان باید بازرسی را انجام دهند.

دومین ضرر مهم برقراری رابطه با آمریکا این است که آنها می‌گویند ملت ایران 35 سال مقابل آمریکا ایستاد و در نهایت با آمریکایی ها مذاکره کرد پس باقی ملت ها نیز حساب کار خود را بکنند. با وجود همه این مسائل باز هم می‌خواهند دو جانبه مذاکره کنند و بگویند تو کدخدایی و زور داری. تیم قبلی مذاکره کننده عزت ایران را حفظ کرد و آقای برنز که 16 بار تقاضای مذاکره با ایران را داده بود با مخالفت تیم مذاکره کننده روبرو شده بود.

باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا آمریکا قدرت منطقه است یا ایران؟ چه کسی در فلسطین پیروز شد؟ آمریکا، اسرائیل، آلمان و انگلیس یا ایران؟ در لبنان چه کسی پیروز است؟ چه کسی از حزب الله پشتیبانی می‌کند؟ در عراق دست برتر با چه کسی است؟ در یمن چطور؟ یکی از تحلیل گران عرب ضد ایرانی می‌گوید که ای سران عرب بیدار باشید که ایران سه پایتخت را گرفته و در حال تسخیر پایتخت چهارم(صنعا) است. با این وجود آنها از خط قرمز های رهبری عبور کردند و با آنکه رهبری فرمودند که هیچ کجا نباید تعطیل شود باز هم تعطیل شد و تاکید رهبری مبنی بر عدم کند شدن تحقیق و توسعه نیز نادیده گرفته شد.

ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۸:۴۲
آب گل آلود شکار ماهی های درشت رو برا اهلش محیا میکنه !!! (260871)
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۲۸
من نمیدونم چی بگم یکی به من بگه پایداری ها به چی میرسن اگه توافق صورت نگیره انگار سختی کشیدن مردم براشون خوش آینده (260916)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۵۹
اینها بصیرتشان در حدی است که یک روز لیوان جای دهن احمدی نژاد را تبرک می دانند و روز دیگر رهبر معنویشان باند اطراف احمدی نژاد را خطرناکترین فتنه تاریخ اعلام می کند (260929)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۱۲
لا حول ولا قوة الا بالله >:-( بابا اینجا جمهوری اسلامیه؟؟؟؟ یا کره شمالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (260932)
دانیال مالکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۳۵
این افراد و هم حزب ها شون چون در سایه تحریم ها به ثروت های نجومی رسیدند هیچ وقت نمی خواهند به هیچ قیمتی ای شرایط را از دست بدهند ....... (260941)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۵۲
مردم ما قدرت تحمل سختی را دارند زیرا هدفشان نابودی آمریکاست.همین سختی کشیدنها اسلام را نگه داشته است.ما اسرائیل را نابود می کنیم. (260946)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۷:۰۸
کاملا مشخصه که شما خیلی در راه اسلام سختی کشیده ای. البته اسلامی که در آن پایداری ها و اطرافیانشان می توانند هر کار خلاف و اختلاس و بورسیه های غیر قانونی و .... انجام دهند ولی دیگران حق ندارند حتی اعتراض کنند. شما واسه چنین اسلامی مشخصه در 8 سال گذشته خیلی سختی کشیده اید و میکشید. (260978)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۵۲
علی عزیز! اسلام عزیز برای همه ی ما عزیزه و در آن شکی نیست. انسان عاقل و با وجدان ظلم را از جانب هر کسی که باشه محکوم میکنه. زیر بار ظلم نرفتن هم ارزش دو چندانی داره که امام شهیدان اقا اما حسین (ع) یادمان داد. اما اصرار شما برای نابودی آمریکا یک تئوری سیاسی هستش که ابتدا توسط گره های چپ و کمونیست ها وضع شده و ربطی به دین و شریعت نداره. فردا و پس فردا نفرمایید که هر کی با شما و تئوریسین های شما موافق نیست پس از اسلام خارج شده و مسلمون نیست. (261007)
سيدجوادي
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۶
مثل اينكه جات خيلي گرم و نرمه كه از مردم مايه ميزاري؟!!
مردم ديگه طاقت ندارن و از دست اين گروه هاي افراطي خسته شدن...
(261017)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۴
مردم ما تحمل سختی ها را دارند اما مسئولان ندارند و مجبورند با پیچاندن کیسه بیت المال مرتکب گناه ! شوند و ما به عنوان مسلمان از گناه آنها نگرانیم وگرنه سختی را چند قرنی است به دوش ... نه! به دندان می کشیم برادر متحمل!اگر این قدر که برادران ناپایدار و دیگر مقاومان این قدر که به مذاکرات و امرو نهی معروف و منکر گیر می دهند به آفت های دین که تحجر و جهل گرایی و دزدی بیت المال و ... است اهمیت می دادند ما امروز مجبور نبودیم برای ماندن کشور هر روز پای میز مذاکره بنشینیم. (261031)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۰۷
دلم برای آغوش گرم و بوسه های ونزوئلا سخت تنگ شده! شما چی نبویان!!! (260995)
نامی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۹:۵۵
برادر درست به هدف زدی.اگر مذاکرات به هدف نرسد پایداری ها به همه چیز می رسند ومی توانند با رانت های مختلف ودور زدنهای بابک زنجانی گونه به همه چیز برسند. والا اینها نه به دین اعتقاد دارند ونه به آسایش ملت.ونه حتی به پایداری واقعی (261014)
برومند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۱:۳۸
اونها نمیخوان به هر قیمتی توافق بشه نه این که بخوان به هر قیمتی جلوی توافق را بگیرن
اونا هم توافق را میخوان ولی میگن مثل ترکمانچای نشه
باید حواسمون باشه چی میدیدیم و چی میگیریم
ما توی دوز و کلک مقابل غربیهای استثمارگر مثل بچه ایم پس باید حواسمون جمع باشه ازمون طلا نگیرن و بهمون شکلات بدن (261029)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۰:۰۶
آقای نبویان عزیز !
دولت قبل هشت سال با فرمول شما کار کرد نتیجه اش شد رفتن به لبه پرتگاه جنگ و عمق چاه تحریم.
به جای کارشکنی بذارید بچه های انقلاب کارشون را انجام بدهند.
ما برای نیروگاه بوشهر به اندازه بیست سی تا نیروگاه خرج کردیم اما هی دولت قبل قول افتتاحش را داد ولی همش الکی بود! مث همین حرفای شما. (260957)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۳۵
انرژی هسته ای رو آلمان که الان قرارداد داره 20 تا رآکتور جدید برای «روسیه» به سازه از کشورش داره تا سال 2020 جمع می کنه (50 رآکتور)به خاطر مضراتش! نه نفت و گاز داره و نه از همه مهمتر آفتاب!! اونوقت شما چسبیدید به این روسیه و تکنولوژی عقب افتادش! ارزش دارایی های ملت ایران رو یک سوم کردید!! شوخیه! عربستان داره معادل این پولی که شما به باد دادید رو صرف انرژی خورشیدی میکنه که بعد از نفت برق صادر کنه، همین وهابی هایی که شما می گید فهمیدن، شما کی می خواهید بفهمید؟! (261004)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۸:۵۲
پس احمدی نژاد چرا می خواست با آمریکا مذاکره مستقیم کنید!!!؟ چرا ولایتی برای مذاکره با آمریکایی ها پارسال رفت عمان!!!!؟ دروغ تا کی!!!!؟ احمدی نژاد که دو دستی دریای خزر را تقدیم روس ها کرد شما چه کردید!!!؟ (260873)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۳
اقا اصلا خودتونو ناراحت نكنيد ،من دقيقا و دقيقا ودقيقا ميدونم درد اين اقا چيه چونكه با دوچشم خويش وبا دوتا گوش خودم ديدمو شنيدم كه يك فرد كه اتفاقا ومتاسفانه از بستگان يك .......... هم هست به وسيله قاچاق مبلغ 5000000000 تومان نفت خام فروخته بودند به كشور غنا كه بعد واسه برگشت پولش بامشكل مواجهه شدند ،كه قرارشد به چين بفرستند وجاش جنس بخرند،حالا شما خودتون دودوتا چارتا كنيد كه باتوافق هسته اي اين چنين دزديهايي ديه نميتونند بكنند و حق بدين بهشون كه دلواپس باشند ،ضمناً ايشان مخالف صددرصد توافق هم ... (261015)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۸:۵۶
شما؟؟؟؟؟ برو عمو اختلاس ها و رانت ها و دزدی ها ی دوره هشت ساله را جمع کن (260874)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۰۵
بهترین پاسخ به افراطیون داخلی این است
هر وقت میخواد مذاکره شکل بگیره عده ای میگویند ما میترسیم خوب به جهنم بروید یک جای گرم برای خودتون پیدا کنید (دکتر حسن روحانی) (260877)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۰:۴۳
دکتر روحانی نگفتند بروید به جهنم گفتند جهنم که می ترسید لطفا در بیان نظر رییس جمهور دقت کنید تا سواستفاده نشود (260906)
کمک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۱۰
کمک کمک نذارین توافق بشه ما ورشکست میشیم کمک کمک .... (260879)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۱۰
راه حل این آقا برای مشکلات زیر چیست ؟ اشتغال ، تورم وگرانی ،بیکاری اکثریت دانشگاهیان ، ازدواج جوانان ، اکثریت کارگاه های تولیدی که تعطیل ویا با حداقل ظرفیت کار می کنند، رشد منفی جمعیت ،و.... (260880)
شادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۰۰
اختلاس-مه آفرید-زنجانی-و... (260930)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۶:۴۵
حاجی آقا اینقدر درگیر مشکلات خودشون هستند که مشکلات مردم رو نمیبینند یا شاید هم اصلا مشکلی ندارند. البته حاجی آقا صحبت از رابطه کردند ما هنوز رابطه ای با امریکا نداریم. ما دشمن آنها و آنها دشمن ما هستند. شما میخوای دشمنی کنی ولی انتظار داری اونها لطف کنند؟!!!! (260973)
اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۱۶
بله شما که سیر شدین و هر روز مال رو مال بگذارین حالا هم تو هسته ایی دخالت کنین خبر از دل گرسنه ندارین (260881)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۱۹
اینا دلشون خوشه. تو مشکلات هم از مردم مایه میگذارند. این توافق اصلا هم به ضرر ملت نیست. ضرر اصلی رو خودشون تو هشت سال دولت احمدی نژاد زدند که جامعه رو به تباهی کشیدند. (260882)
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۲۱
همه افراطیون از ملت یا رهبری مایه می زارند تا به مقاصد خود برسند ، مثل کاسبان تحریم یا کاسبان فتنه . مردم باید تصمیم بگیرد و متاسفانه امثال این اقا نماینده واقعی مردم نیستند. خودشون هم میداند که در مجلس اینده جایی ندارند . (260883)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۳۲
خدايا تمام گمراهان را سر به راه بفرما امين (260886)
عبداله
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۳۳
دولت گذشته چه گلی غیراز تورم سرسام آور به سر این ملت زد که حالا جلو پای دولت عزیزمان اینقدر سنگ اندازی میکنید (260887)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۳۷
والا تا جاییکه ما خبرداریم بحث هسته ای دردوران اصلاحات بود که مجددا مطرح شد .پس خواهشا به نام اقای رییس جمهورتون تموم نکنید .بعدشم اینکه درطول تاریخ ضربه ای که از روسیه و عراق وچین خوردیم از امریکا نخوردیم ولی با وجود خیانتهایی که پشت پرده درحق ما انجام میدن ما با اونا رابطه داریم .ومورد مهمتر اینکه کل سران نظام دارن میگن کل مذاکرات زیر نظر رهبریه وبامشورت و نظر ایشون انجام میشه ولی این دوستان کاسب فتنه حرف خودشون رو میزنن ومذاکره کنندگان عزیزمون رو به خیانت متهم میکنن .لعنت خدا براین مزوران (260889)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۴۰
معنی درست جمله ایشون اینه....نباید بگذاریم مردم سوم آذر جشن باز شدن تحریمها-یک نفس کشیدن راحت-رونق کسب وکار و معامله-باز شدن درهای واردات وصادرات و تعامل گسترده با تمام کشور ها و تبادلات علم با دنیا بگیرند.... (260891)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۶:۵۰
شاید ایشون یعنی حاجی نگران موقعیت خود در آینده هستند چون مردم ما بعد از توافق نهایی و برچیده شدن تحریمها بصیرتر میشوند، فرصت فکرکردن پیدا میکنند و خوب و بد رو بهتر تشخیص میدهند. البته دکان دو نبش فتنه هم دیگه مشتری نخواهد داشت. (260975)
امامي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۴۳
اين اقايون برخلاف ادعاي خود كه از ولايت تبعيت ميكنند اصلا به فرمايشات ايشون اهميتي نداده چرا كه رهبر تيم هسته ايي به خصوص دكتر ظريف را عزيز خطاب ميكنند و اعضاي تيم را فرزندان انقلاب توصيف ميكنند . واقعا اين اقايان دلواپس انقلاب و نظامند يا موفعيت و جايگاه تشكيلات خود!؟ اين است تبعيت و جان نثاري در راه ولایت .؟ (260892)
نظری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۵۳
مخالفان توافق 1-اسراییل 2-عربستان 3-پایداری (260895)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۱۹:۵۸
سلام ،
اقای نبویان، برادر من ! شما چرا نمی خواهید بپذیرید که ما مردم ایران درسال 92 به اقای روحانی بخاطر همین مسائل رای دادیم ؟ رای دادیم که سیاست خارجی تغییر
کند. رای دادیم که دولتمان دیگر به این و ان توهین نکند و شان مردم ایران را نگهدارد.
به یک گروه متمدن رای دادیم که محترم باشد و به جهانیان هم احترام بگذارد. ما چه
باید بکنیم که شما و رفقایتان متوجه این موضوع ساده اجتماعی بشوید؟ (260897)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۰:۱۳
میشه حقوق و مزایای خودت رو اینجا به اطلاع مردم برسونی تا ما هم جسورانه مثل شما مقابل تحریمها بایستیم!! (260900)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۰:۲۹
فعلا که شماها پاروی گلوی ملت گذاشتید. (260902)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۰:۳۴
امیدوارم درانتخابات مجلس این افراد رادرمجلس نبینم.منافع شمادرعدم توافق وادامه تحریمهاست چون وقتی رهبر ازتیم هسته ای حمایت می کندآیا شماپیروولایتید؟ وقتی یکی ازدوستانتان درمجلس ان پی تی را ام پی تی گفت چه انتظاری ازاین وکلا دارید؟ (260903)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۰:۴۱
با این اوصاف ایشان چرا مردم به نامزد ایشان رای ندادند و به دکتر روحانی رای دادند؟ (260905)
gym.majid@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۰:۵۹
نامه های بی جواب احمدی نژاد به اوباما بماند! مگر بدون اذن و موافقت رهبری توافق اولیه امضا شده! و دوباره تمدید شده!! مگر احمدی نژاد نگفت که از سال 90از پرونده هسته ای کنار کشیده! یا به عبارتی کنار گذاشته! شد! ای خدا چرا این اقایان مردم را نادان فرض می کنند! مگر تمام توافقات اگر به تایید رهبری نرسد! کسی در داخل ایران توان انجام ان را دارد! اقایان درد شما این است که رهبری صلاح ندانستند ایشان مشکل هسته ای را حل کنند و ....اما به اعتقاد من با این اعمال دلواپسان پایدار هدف ایستادن جلو رهبری است (260907)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۰۵
این افراد همان کسانی هستند که تا مذاکره انجام میگیرد تمام تنشان میلرزد و دلواپس میشوند چرا دلواپس 3000میلیارد ، 90000میلیارد زنجانی بورسیه ها ی غیرقانونی ، رانت 700میلیاردی نشدید؟ (260908)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۰۸
من نمیدونم برای چی اینقدر از انرژی هسته ای دفاع میکنند وقتی خطراتش بر فوایدش سایه افکنده و ایران آمادگی پزشکی در مقابل آسیبهای احتمالی نداره!!! (260909)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۱۰
خوب اگه توافق بشه که کی با روضه این بابا گریه میکنه...؟!! (260910)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۲۴
چون دکان اینها تخته می شود (260913)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۲۵
بابا مردم به کسی رای داند که خواهان روابط با دنیا از جمله با آمریکا بودند 28% مردم هم رای ندادند که با این میشد چند درصد 52+28=80
رضایی و ولایتی هم گفتند باید آمریکا مذاکرات کنیم این هم 10% حاج آقا ول کن (260915)
سینا طرفدار بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۲۸
به کوری چشم هر چی بدخواهه میگیریم . پس میگیریم
حرفام یاد کی میندازه شما رو؟؟
یه ورزشگاه بزنیم ؟؟؟ باشه پس میزنیم (260917)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۳۳
بعد همین ایشون، همین ایشون، میگن که ما جایی نمیتونیم نقد کنیم! (260919)
سی نا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۳۵
والا هم کیشان تو پا رو حلقوم ما گذاشتن. من که امریکا رو نمیبینم.
بس کنید ما همه سواد داریم. خوب و بد خودمون رو خودمون تشخیص میدیم به قیم هم نیاز نداریم
اگه قیم من هستی
من کار میخوام
من کشور بدون دزد میخوام
من کشور بدون سرکشی تو کار مردم میخوام
من رفاه میخوام نه بخور نمیر
من دینم به خاطر فقر داره میپره پس برش گردون
من .....
این دنیا زورم بهتون نرسه اون دنیا که میرسه
عمر کوتاهه بترسی به والله بترسین که عذاب خدا سخته بخصوص بیت المال خوری!!!! (260920)
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۴۹
دوست عزیز اینارو از قیامت نترسان اینا خدشون قیامتن (261006)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۳۷
احتمالا در npt و mpt هم غلط تایپی بوده و نخوانده امضا کردید (260921)
;کاتب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۳۷
کاسبین تحریم اگر جرعت دارنر در این مورد به رفراندوم تن دهند (260922)
ناوارو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۱۶
عالی بود (260936)
سيدجوادي
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۰:۳۱
تنها چيزي كه واسه اينا اهميت نداره نظر و رأي مردمه...! (261018)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۱:۵۷
این تفکر ملت را بدبخت می خواهد تا به اهداف خاص خود برسند.این آقایان خودشان الحمدلله همه چیز دارند این مردم هستند که زیر بار تحریم ها کمرشان شکسته است.
خداوند به این ملت و مملکت صبر بدهد تا دوران طلایی این نمایندگان تمام شود. (260928)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۱۲
. . . من به این دسته از آقایون میگوییم که شما هیچ جای در بین مردم ندارید و مردم در انتخابات سال قبل با انتخاب رئیس جمهور اعتدال گرا این مسئله را به دنیا ثابت کردند حالا شما نمیخواهید صدای مردم را بشنوید این مشکل شماست (260933)
ali
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۱۴
نماینده های محترم مجلس بیشتر از اینکه دنبال این بحث ها باشند دنبال مشکلات مردم باشند.مسایل هسته ای خوب کنترل می شود وشما آن را بهانه قدرت طلبی خود نکنید. (260934)
من مقدر پشت سر تیم مذاکره کننده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۲:۲۰
شما چکاره مملکت هستیدید . . . چه به روز این مملکت اورده اید اختلاسها ی گسترده زمان دولتتان نزد ملت برای همیشه محفوظ است (260938)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۳:۰۹
این آقا از افرادی است که هراس ما (جوانان) را از پیامدهای عدم توافق درک نمی کند. حتما پیامد منفی برای ایشان ندارد. یعنی گران شدن ارز، تورم، فروش نفت بدون دریافت پول تا سالها(شاید تا دوران مرگ ما) و... برای ایشان ثروت به همراه خواهد آورد.
قطعا ریگی به کفش داری جناب! ریگی به کفش داری! این تنها دعوای جناحی نیست! (260949)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۳:۱۰
افراطیون داخلی از دوچیز کاسبی میکنند ا- تحریم ها 2- حوادث 88
چیز دیگری بد نیستند و تنها و تنها به فکر کاسبی خود هستند (260950)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۳:۱۱
اینها میدانند اگر توافق جامع تا سوم آذر امضا شود دیگر نمیتوانند کاسبی کنند (260952)
Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ۲۳:۴۸
خداييش اينا تحصيلاتشون چيه؟ چي خوندن كه دارن در مورد همه چيز نظر ميدن؟ (260956)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۰:۱۵
به کوری چشم اسراییل و پایدازی روز 3 اذر ملت ایران بعد از 8 سال طعم زندگی را دوباره می چشد (260958)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۰:۱۶
حاجی شما نگران نباش ما ملت توافق را دوس داریم همون رابطه باشه بهتره.. هشت سال کشور داری کردین نتیجش چی شد؟رانت- دزدی- فساد فقر و ....
درود بر ژنرال ظریف (260959)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۲:۳۳
با این صحبت هایی که این آقا کرده من خیلی بیشتر از روحانی و تیم مذاکرکننده خوشم اومد.این صحبت ها نشون میده روحانی واقعا به دنبال منافع ملی هست.البته اگه صحبت های آقای نبوی درست باشه. (260967)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۶:۴۹
ما خواهان برقراری رابطه با آمریکا هستیم شما جکاره اید که به جای ملت تصمیم می گیرید (260974)
dr.hatami93@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۷:۱۴
روزامضای توافق بنام"روزملی تعامل بین المللی"جشن گرفته شود. (260979)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۷:۳۴
اين افراد فقط به منافع جناحي و گروهي و حتي منافع شخصي خود فكر ميكنند و مملكت و مردم را فداي مطامع خود ميكنند (260982)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۷:۴۱
آقایون پایداری ها هرچی خوردین و بردین بسه ، نه احمدی نژاد بر میگرده و نه دولت نهم و دهم تکرار میشه....
لطفا پاتون هم از حلقوم مردم بکشین کنار ، دیگه اعتباری ندارین! (260984)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۷:۴۵
در اون 8سال کذایی که پرونده هسته ای دست دلواپسان! بود چه گلی به سر ملت زدید حز اینکه با شعر و شعارتان تحریم پشت تحریم ارمغان آوردید ...
شماها اگه در دورانی که صددرصد دولت و مجلس را در اختیار داشتید کاری از پیش برده بودید چه می گفتید؟؟ (260987)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۷:۵۶
اين محمود هم همون محمود هست يه كم جراحي پلاستيك كرده و معمم شده (260990)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۰۴
اینجور نماینده ها تاریخ مصرفشون تموم شده و به امید خدا در مجلس بعدی آثاری از اینجور تفکرها در مجلس نداشته باشیم انشاالله، این نوع تفکرات مال 100سال پیشه و اینها با این کار میخوان از درآمدهای غیر متعارفشون کم نشه (260993)
امیر از لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۰۷
آقای نماینده افراطی دل به چه خوش کرده ای من کارمند بعد 27 سال خدمت نمی توانم شکم زن وبچه ام سیر کنم وتو با پول بیت المال این گونه سخن می سرایی. (260994)
قره باغی از ارومیه
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۱۹
عزیز من چیزهایی رو که اقای ظریف میدونند کله ی شما نمی دونه (260996)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۲۰
روز 3 اذر 1393 نقطه عطفی در تاریخ دیپلماسی ایران خواهد بود. بعد از این روز دنیا چهره دیگری از ایران خواهد دید و تاریخ ایران به دو دوره قبل از سوم اذر و بعد از سوم اذر تقسیم بندی می شود. پایداری ها باید نگران باشند زیرا با امضای توافق هسته ای تمام منافع مالی این اقلیت در خطر قرار گرفته و بساط کاسبی انها برای همیشه بر چیده خواهد شد. (260998)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۲۱
نفس اين افا ا ز جاي بسيار گرمي بلند ميشه .نه غم مريضي و مريض داري نه غم جوانان بيكار و مجرد نه غم مسكن نه غم اجاره خانه نه غم ادواج فرزند و... در هر جائي هم كه كار داره مثل ميتري كمون مدالش در مياره همه تعظيمش ميكنند .پس زنده باد تحريم دشمني كينه توزي. (260999)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۲۵
فرمودید رابطه با آمریکا مضر است و درست هم فرمودید

فقط نفرمودید برای کی مضر است

برای جنابعالی یا مردم؟ (261001)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۲۵
این مذاکرات اگر تا سوم آذر ان شاء الله به نتیجه برسد کاسبان تحریم را برسر جای خود خواهد نشاند کاسبان فتنه و تحریم باید بدانند که دورانشان رو به پایان است و مردم در انتخابات مجلس دهم نمایندگان واقعی خود را به خانه ملت معرفی خواهند کرد
دلواپسان توافق هسته ای در ایران کیهان و پایداریها و دلواپسان خارجی صهیونیستها هستند (261002)
رضارضوی ازشمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۳۲
شکی نیست این دسته باهیاهومیتونندحیات سیاسی داشته داشته باشند!کسانیکه خودرامبراازخطامیپندارندعین خطاست چه اینوری وچه آنوری!اگربدون حب وبغض راجع به عملکردهاونقدمدیریتهااظهارنظرنماییم الآن بااینهمه معضل ومشکلات درابعادگوناگون مواجه نبودیم.آنقدردرخودبینیهاوحب به قدرت گرفتارحتی اصل مترقی امربه معروف ونهی ازمنکرراطبق تمایلات نفسانی خودتفسیروبرای آن قانون وضع میکنیم.آقایان هنوزمتوجه جایگاه خودنگشته اندکه بزرگترین نهاددرامربه معروف ونهی ازمنکرقلمدادوقصورشان درعمل به آن قابل بخشش نیست.زیرااگرپایبندمی بودندآنهمه ... (261003)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۰۸:۴۵
جناب نبویان اگه حقوق دریافتی منه معلم شما فقط بمدت شش ماه دریافت کنید این حرف رو نمی زنید حتما اون بالا خدای هم هست عدالت هم روزی اجرا خواهد شد (261005)
سيدجوادي
United States
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۴
اين پايداري چي ها و افراطيون، فقط و فقط به فكر منافع خودشون هستن و ملت و مردم و مملكت اصلا واسشون اهميت نداره... (261016)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۰:۴۰
ازنمایندگان دلواپس بیشتر ازاین نمی شود انتظارداشت. (261019)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۱:۰۱
به حال مردمی باید گریست که دخلش بود 19 خرج 20 واقعا متاسفیم برای خودمان که همچون افرادی بر صندلی مجلس تکیه زده اند (261023)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۳
اگر به توافق برسند تنها امثال شما ها ضرر میکننند که این هشت سال سود کردید ونون خوردید این را هم بدانید در دوره بعدی مجلس جایی ندارید واین رو مردم در انتخابات 92 نشان دادن شما وافراطی های مجلس رای نخواهید اورد به امیدجشن سوم اذر و پیروزی نمایندگان واقعی مردم در مجلس در اینده نزدیک (261025)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۱:۳۲
جالبه تعداد منفی ها به اندازه انگشتان یک دست هم نیست پس طرز تفکر امثال پایداری ها تاریخ مصرف گذشته است خواهش می کنم بها جان منتشر کن دوستانم لایک مثبت بدن متشکر (261026)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۱:۳۴
به سه دلیل نباید با آمریکا رابطه داشت و به دو دلیل رابطه با آمریکا مضر است. یارو معلوم نی با خودش چند جنده (261027)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۱:۳۶
ما ندانستیم بصیر کیست و چه کسانی بصیرت دارند . اگر این آقا که در جمع گروه بصائر سخن می گفته بصیرت دارد پس معنای دیگری از بصیرت خارج می شود که با بصیرت پیشینیان متفاوت است . در این روزگار چه چپ چه راست چه پرونده دار چه طرد شده چه پیروز چه شکست خورده همه دم از بصیرت و بصیرت افزایی می زنند و اوضاع همچنان بر محور سیاه می گردد و ما زور می زنیم نیمه پر لیوان بی آب را نگاه ئکنیم . آبی در لیوان نمانده مسلمان ... (261028)
باکری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۲:۵۴
دوست جانجانی ایشان آقای پناهیان در پاسخ اعتراض به ماشین زیرپای ایشان ، فرمودند بچه حزب اللهی باید زرنگ باشد!!! وپولدار!؟ نظرآقای نبویان در این مورد چیست؟ نظر ایشان راجع به غارت بیت المال وصحبت های اخیر آقای آیت ال.. یثربی رییس حوزه علمیه کاشان چیست؟ (261034)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ۱۳:۳۲
توچکاره ای که برای رییس جمهوری وتیم هسته ای خط ونشان میکشی!!ثالثاباجشن هسته ای احمدی نزاد درسالهای قبل بیشترخسارت دیده ایم یاحالها؟درآن سالها واقعابلابرسرمان باریدودرهای رحمت الهی به خاطرشیوع دروغ وفساد واختلاس و...به روی کشورعزیزمان بسته شد ان شاا...باتوافق که درایت دولت رانشان میدهددرهای رحمت به کشور باز شود (261041)