به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۶۱۵۰۹

آموزش 2000 نيروي مخالف سوری در ترکیه

گروه بين الملل: وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور تاکید کرد: عملیات هوایی که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه آغاز کرده‌اند، به تنهایی برای نابودی خطر گروه تروریستی داعش برای منطقه و جهان کافی نیست.
آموزش 2000 نيروي مخالف سوری در ترکیه
مولود چاووش اوغلو گفت: فشارهایی که داعش علیه ساکنان منطقه ایجاد کرده، نسبت به آغاز یک بحران انسانی بزرگ‌تر و مهاجرت اجباری هشدار می‌دهد.وی ادامه داد: جنگ داخلی سوریه تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 200 هزار تن و کوچ اجباری هفت میلیون سوری در داخل کشور و پناهندگی حدود 5 / 3 میلیون تن دیگر به کشورهای همسایه شده است. وزیر خارجه ترکیه بار دیگر خواستار ایجاد مناطق امن و یک منطقه پرواز ممنوع در نزدیکی مرز این کشور با سوریه شد و گفت: کشورهای غربی برای موضع‌گیری در برابر این مصیبت بزرگ انسانی در مقابل امتحان مهم و بزرگی هستند.

وی درباره عراق هم گفت: دولت ترکیه برای بهبود روابط خود با عراق تا بالاترین سطوح و افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه نابودی گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند.

همچنين یکی از مسئولان وزارت خارجه ترکیه گفت: نیروهای ترکیه و آمریکا در پایگاهی در شهر "کرشهر" در ترکیه به بهانه حمله به اعضای داعش دست به آموزش 2000 مخالف سوریه زده‌اند. ترکیه پیش از این به شکل اولیه با آموزش و تجهیز نظامی مخالفان بشار اسد در چارچوب به اصطلاح مقابله با داعش اعلام موافقت کرده بود اما جزئیات مربوط به تعداد نیروها و محل آموزش آن‌ها پیش از این اعلام نشده بود.
مرجع : ايسنا