به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۰۹:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۱۶۲۴۷

ترکیه هلیکوپتر ارتش سوريه را سرنگون کرد

گروه بين الملل: ترکیه اعلام کرد یک هلیکوپتر ارتش سوریه را که از خطر مرزی گذشته و وارد حریم هوایی این کشور شده بود، سرنگون کرده است.
دود ناشی از سقوط هلیکوپتر در مرز ترکیه و سوریه
دود ناشی از سقوط هلیکوپتر در مرز ترکیه و سوریه
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این هلیکوپتر ارتش سوریه توسط اتش جنگنده های ترکیه سرنگون شده است. آنکارا علت این اقدام را نقض حریم هوایی خود توسط هلیکوپتر نظامی سوری عنوان کرده است. بلند آرنیچ، معاون نخست وزیر ترکیه با اعلام این خبر گفته که این هلی‌کوپتر پس از ورود به حریم هوایی ترکیه هدف قرار گرفته است. وی افزود این هلیکوپتر پس از آن مورد حمله قرار گرفته که ۲ کیلومتر وارد خاک ترکیه شده و واحدهای دفاعی ترکیه "مکررا" به آن هشدار داده اند.

هلیکوپتر سوری پس از هدف قرار گرفتن، وارد خاک این کشور شده و در آنجا سقوط کرده است. هلی کوپتر ساقط شده از نوع می-۱۷ بوده و به گفته آرنیچ، در پی بی توجهی به "هشدارهای مکرر" نیروی هوایی ترکیه، با اقدام جنگنده های این کشور مواجه شده است. احمد داووداغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که جزئیات مربوط به ساقط کردن هلی کوپتر سوریه را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل و هم‌پیمانان ترکیه در ناتو قرار خواهد داد.

وی در عین حال تاکید کرده که ترکیه "اجازه هیچ گونه تجاوزی به مرزهایش را نمی دهد" و "تا آخر از امنیت مرزها و مردمش دفاع خواهد کرد". ترکیه دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سوریه است و پس از شروع جنگ داخلی در آن کشور، میزبانی حدود نیم میلیون آواره سوری را بر عهده گرفته است.