به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۶۱۶۸۱
با شلیک 4200 گلوله در دقیقه براي بمباران داعش

اعزام 10 جنگنده «گراز وحشی» به عراق

گروه بين‌الملل: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصمیم دارد، 10 جنگنده A-10 Warthog را که به نام‌هاي مختلفی از جمله "تانک پرنده" و "گراز وحشی"شهرت دارد، برای جنگ علیه داعش در سوریه و عراق بکار گیرد.
اعزام 10 جنگنده «گراز وحشی» به عراق
پنتاگون اعلام کرد: 10 جنگنده موسوم به "گراز وحشی "را از افغانستان به یکی از کشورهای خلیج فارس منتقل کرده تا بزودي در ماموریت بر فراز مناطق دولت داعش شرکت کنند. این جنگنده که Thunderbolt یا "گلوله آذرخش" نام دارد و هنگام پرواز صدای مهیبی ایجاد مي‌کند، قرار است علیه "داعش" بکار گرفته شود. گلوله آذرخش از خانواده هلیکوپتر "آپاچی" است اما از نظر کاربرد و دقت عمل در حال حاضر در کنار جنگنده‌هاي اف 18، اف 16 و اف 15 و نیز پهپادهای جنگنده قرار مي‌گیرد. تصمیم ارسال این نوع جنگنده همزمان با اعزام 300 سرباز زمینی و 300 کارشناس نظامی آمریکایی به عراق صورت مي‌گیرد.

مسلسلی که 4200 گلوله در یک دقیقه شلیک مي‌کند

مهمترین ویژگی "گراز وحشی" داشتن مسلسلی معروف به "گاتلینگ" (Gatling) است که مي‌تواند در یک دقیقه 4200 گلوله شلیک کند. نام خانوادگی مخترع این مسلسل بر آن نهاده شده است. این نوع مسلسل دارای 7 لوله است که برای کشتار دسته جمعی افراد پراکنده بسیار دقیق عمل مي‌کند. این جنگنده در سال 1991 علیه نیروهای عراقی در کویت و در سال 2003 هنگام اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

این جنگنده دو موتوره تنها یک سرنشین دارد که مي‌تواند اهداف را مشخص کرده و بمباران کند. "گراز وحشی" یا "تانک پرنده" علاوه بر برخورداری از کیفیت عالی و قدرت پشتیبانی مي‌تواند با ایجاد پوشش هوایی برای نیروی‌هاي پیاده نظام، در شرایط بسیار بد آب و هوایی و شب هنگام نیز عمل کند. کابین خلبان این جنگنده با زره ای قوی از ماده "تیتانیوم" ساخته شده كه در برابر هر ضربه ای مقاومت مي‌کند.

۱۵ موضع گروه داعش هدف حملات نیروهای ائتلاف آمریکا قرار گرفت

در همين حال، مرکز فرماندهی ایالات متحده روز جمعه هفتم آذر اعلام کرد که ارتش آمریکا و متحدان آن ظرف سه روز گذشته ۱۵ موضع گروه داعش را در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعیه مرکز فرماندهی ایالات متحده بیان می‌کند که از مجموع این حملات هوایی ۱۳ مورد آن علیه نیروهای گروه «حکومت اسلامی» در عراق و دو مورد دیگر در سوریه انجام شده است. بر اساس این گزارش، حملاتی که در سوریه انجام شده، مواضع شبه‌نظامیان داعش در اطراف شهرهای کوبانی و حلب را در هم کوبیده است.

کوبانی که اکثریت مردم آن را کردها تشکیل می‌دهند بیش از دو ماه است که در محاصره نیروهای افراط‌گرای داعش به‌ سر می‌برد. در این مدت تعدادی از نیروهای پیشمرگه کرد نیز برای دفاع از شهر به کوبانی اعزام شده‌اند که این امر به تقویت موضع مدافعان کوبانی منجر شده است. مرکز فرماندهی ایالات متحده همچنین اعلام کرده که در جریان حملات آمریکا و متحدان آن به نیروهای داعش در عراق، چندین واحد بزرگ نظامی داعش در نزدیکی شهرهای کرکوک، فلوجه، بیجی، الرطبه و القائم در هم کوبیده شده است.