به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۵۸۲۴۵
اعتبار ایرانی در دولت احمدي‌نژاد به پایین‌ترین حد خود رسید

در دولت قبل دروغ و انگ زنی‌ها پدید آمد

گروه سياسي: يك عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با بیان این که جریان اصولگرا همچنان روش گذشته خود را دنبال می کند، گفت: می‌توان آثاری از تلاش آنها را برای تغییر دید که نشست اخیر ائتلاف یکی از این نشانه‌ها است.
در دولت قبل دروغ و انگ زنی‌ها پدید آمد
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری در جمع اصلاح‌طلبان حامی دولت در استان قزوین تاکید کرد: باید ائتلاف و انسجام حرکت میان اصولگراها را مورد ارزشیابی درست قرار داد. این که جریان اصولگرا بخواهد به جای پرداختن به دشمنی، رقابت صحیح و سالم را در پیش بگیرد، قدم مثبتی است. موسوی لاری با بیان این که پس از انقلاب اسلامی دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا هرکدام هشت سال حاکمیت سیاسی کشور را به دست گرفتند، افزود: باید دید و مقایسه کرد که کدام جریان توانستند به کارآمدی نظام بیفزایند و آن را تقویت کنند.

وی اضافه کرد: در هشت سال نخست پیروزی انقلاب، دولت درگیر جنگ و گرفتاری های مربوط به تشکیل یک نظام نوپا و انقلابی بود و در دوره بعد نیز کار سازندگی با قوت انجام شد. موسوی لاری در ادامه به دستاوردهای دولت اصلاحات اشاره کرد و افزود: مجموع درآمدهای این دولت ظرف هشت سال به 170 میلیارد دلار رسید که رقم بسیار محدودی بود، اما با استفاده از آن امور زیربنایی از جمله راه ها و خط آهن ها ساخته شد، تمدن صنعتی بزرگی در عسلویه پایه گذاری و مشکلات بسیاری از کارخانجات مرتفع شد به نحوی که رشد اقتصادی کشور از 2.4 درصد به 5.4 درصد افزایش یافت.

وزیر کشور دولت اصلاحات، نزدیک شدن نرخ بیکاری به عدد تک رقمی، پرداخت بدهی های خارجی و بدهی ها به بانک مرکزی و نظام پولی و بانکی کشور، پرداخت کامل معوقات 10 ساله معلمان و تلاش برای سالم سازی اقتصاد کشور را از جمله دیگر دستاوردهای دولت اصلاحات در حوزه های اقتصادی برشمرد. موسوی لاری با بیان این که بنا بود تا پایان برنامه پنجم توسعه رشد اقتصادی کشور به هشت درصد برسد تا قدرتمندترین کشور منطقه در حوزه اقتصاد باشیم، گفت: با روی کارآمدن دولت های نهم و دهم و با وجود افزایش چشمگیر درآمدهای نفتی، تورم افزایش یافت. در هشت سال دولت های نهم و دهم نه تنها رشد اقتصادی به هشت درصد نرسید بلکه به منفی 5.4 درصد کاهش یافت و در سایر بخش ها همچون سرمایه گذاری و اشتغال نیز دچار وضعیت نابسامانی شدیم.

وی با انتقاد از سیاست خارجی دولت های نهم و دهم گفت: در این دوره ارزش و اعتبار گذرنامه های ایرانی به پایین ترین حد خود رسید و هموطنان ما در فرودگاه های سایر کشورها باید از گیت های مختلف امنیتی عبور می کردند، انگشت نگاری و چشم نگاری می شدند. این در حالی بود که حتي پس از واقعه یازده سپتامبر که حادثه مهمی در جهان بود، گذرنامه های ایرانی دارای ارزش بودند. متاسفانه در دولت قبل وضعیت مناسبی به لحاظ اخلاقی در حوزه سیاست حکفرما نبود و تهمت زنی ها، نسبت دادن های ناروا، دروغ و انگ زنی ها پدید آمد. برای این دوره از سوء استفاده های هفت هزار میلیاردی سخن به میان می آید و مشخص می شود که فردی مانند بابک زنجانی با کمک برخی، دو میلیارد و 700 میلیون دلار از بیت المال که گفته می شود حتی ممکن است بیش از این رقم باشد را در اختیار گرفته است.باید منصفانه قضاوت کنیم که کارنامه دولت ها تا چه حد مورد قبول واقع شده است.

موسوی لاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اصلاح طلبان تجربه دو انتخابات در سال های 84 و 92 را در اختیار دارند، گفت: در سال 84 دولت در اختیار اصلاحات بود و فضای عمومی جامعه نیز تا حدودی به سود این جریان بود، اما با این وجود به خاطر تشتت و ناهماهنگی آینده خوبی رقم نخورد. وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: مجموع آرای اصلاح طلبان در انتخابات 84 بیشتر از جریان رقیب بود، اما به خاطر دست نیافتن به اجماع، این آرا تکه تکه شد و در نهایت جریان مقابل به پیروزی دست یافت. موسوی لاری افزود: اما در انتخابات سال 92 اصلاح طلبان سرخورده بودند، اما جریان مقابل از همه چیز برخوردار بود با این وجود، خردورزی بی نظیر اصلاح طلبان که نه تنها در کشور بلکه در نظام های سیاسی شرقی کم نظیر بود، موفقیت آنان را رقم زد و امید از دل ناامیدی به بیرون کشیده شد.