به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۸۵۵۵۲
شعار اصلی اصلاح طلبان در انتخابات اسفند

واکنش عارف به تهدید ردصلاحیت اصلاح‌طلبان

گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: عده‌ای که مسئولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه‌ها قبل اصلاح طلبان را با عناوین مختلف از جمله "رد صلاحیت" تهدید می کنند و اصرار دارند جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح‌طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب نشینی نمی‌کنند.
واکنش عارف به تهدید ردصلاحیت اصلاح‌طلبان
دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نخبگان استان لرستان به ویژگی‌های این استان اشاره کرد و گفت: مردم استان لرستان مظهر صبر،ایمان،شکیبایی،تلاش و خستگی نا پذیری هستند و همواره در حالی که مشکلات را به جان خریده‌اند خواستار حیثیت کشور و بزرگ‌داشت نام و یاد شهیدان و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متاسفانه این استان دچار محرومیت و دردهای مزمن است باید اقدامات قابل توجه‌ای برای توسعه استان صورت بگیرد. البته مردم نجیب لرستان در عین تحمل مشکلات همواره مدافع عظمت و استقامت کشور بوده و هستند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهار نظر حاضرین در جلسه در ارتباط با فعالیتهای بنیاد امید ایرانیان ،خاطرنشان کرد: بنیاد امید ایرانیان با نگاهی درازمدت تشکیل شد و نتیجه انتخابات 92 نگاهی بود که در بنیاد امید ایرانیان دنبال می شد یعنی حاکم شدن عقلانیت و خرد جمعی در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی.

عارف با بیان اینکه در بنیاد امید ایرانیان اصرار داریم فعالیت حزبی انجام ندهیم به روند طی شده در بعد از حوادث ناگوار 88 در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از فعالان رقیب اصلاحات بعد از حوادث 88 بر این باور بودند فاتحه اصلاحات خوانده شده است و حتی تعبیر "مرگ اصلاحات" را به کار می بردند. در آن فضایی که ناامیدی در بدنه اصلاح طلبان حاکم بود تلاش کردیم با ایجاد انگیزه برای جوانان و ایجاد شور انتخاباتی ، در انتخابات حضور جدی و تاثیر گذار داشته باشیم و خوشبختانه در این مسیر موفق بودیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات خرداد 92 فرصت ارزشمندی برای نظام خلق شد تا برخی از عوارض ناگوار 88 ادامه پیدا نکند،گفت: بعد از برگزاری ارزشمند انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم حفظ فضای انتخابات و سرمایه اجتماعی عظیم ایجاد شده در اولویت قرار بگیرد به همین دلیل فعالیت جدی می کنیم تا انتخابات اسفند 94 در طراز بالاتری از انتخابات ریاست جمهوری 92 با همکاری با همه دست اندرکاران امر انتخابات برگزار شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اصلاح طلبان بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: پتانسیل اصلاح طلبان مطمئنا بش از 50 درصد رای است و در گذشته بخصوص در انتخابات دوم خرداد 76 نشان داده شد مردم به تفکر اصلاح طلبی علاقه مند هستند و درصورت وحدت و همگرایی بین جریان اصلاح طلب و رقابت عادلانه و قانونی بین جریان‌های مختلف سیاسی نتیجه انتخابات مجلس به کام اصلاح طلبان خواهد بود.

وی تاکید کرد: عده‌ای که مسئولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه‌ها قبل اصلاح طلبان را با عناوین مختلف از جمله "رد صلاحیت" تهدید می کنند و اصرار دارند جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب نشینی نمی‌کنند و در انتخابات حضور جدی خواهند داشت.تلاش ما این است که که انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم را در اسفندماه داشته باشیم.

عارف شعار اصلی اصلاح طلبان در انتخابات اسفند را " ارتقاء جایگاه مجلس" عنوان کرد و گفت: جریان رقیب اصلاحات می خواهد اصلاح طلبان را درگیر حاشیه کند باید مراقبت کرد با حفظ انسجام تشکیلاتی درگیر حاشیه ها نشویم. در ابتدای این دیدار برخی از نخبگان استان لرستان گزارشی از وضعیت سیاسی،فرهنگی و اقتصادی این استان ارائه کردند.
مرجع : امید

ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۶
به خدا اطلاح طلبان پيروز انتخابات هستن خدا ياريشون كنه درود بر خاتمي درود بر عارف درود بر روحاني درود بر جوانان اصلاح طلب (317015)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۲۱
آقای عارف به آقای روحانی بگوید مسله شورای نگهبان و رد صلاحیتهای جهت به نفع اصولگریان را از همین الان پیگیری کند و هشدار بدهد...رد صلاحیت اصلاح طلبان بخاطر هم فکر نبودنشان با آقای جنتی و اصولگریان بی عدالتی و بی قانونی محض و پایمال کردن حق مسلم مردم است... (317187)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۳
ما هستیم (317021)
ازاداندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۸
واقعیت مطلب اینجاست که اصولگرا ها و به خصوص شورای نگهبان اجازه حضور 100 درصدی اصلاح طلبان را نخواهد داد و در بهترین حالت مجلس اینده یک مجلس 50 به 50 خواهد بود و 4 سال اینده صرف کشمکش بین اصولگراها و اصلاح طلبان راه یافته به مجلس خواهد بود و این اصلا اتفاق خوشایندی نیست فقط 4 سال زمان، انرژی و سرمایه کشور دوباره صرف نزاع سیاسی در مجلس خواهد شد!!! (317172)
جمال د از کوهدشت شهر اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۳
من هم با سخنان آقای عارف موافقم اصلاح طلبان تحت هر شرایط باید شرکت کنند چون شرکت نکردن دردی رو دوا نمیکنه هیچ بلکه مجلسی مثل مجلس و نمایندگان موجود رقم میزنه...به امید پیروزی گفتمان اصلاحاتی (317022)
ن-ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۳۷
کسی که توان رقابت با مردم و منطق نداشته باشد و برای بقا دست به کارهای نا جوانمردانه بزند نه از نظر خدا و نه از نظر مردم قابل بخشش نخواهد بود .البته این جماعت برای بقا نه به خدا و نه به مردم اهمیت نمیدهند .به نفع خودشان است که دست از چنین کارهای بی منطق بردارند و مردانه رقابت کنند. (317031)
حااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۳۸
زنده باد دکتر عارف
دوستان جهت حمایت از ایشان و فعالیت انتخاباتی به بنیاد امید ایرانیان مراجع کنن (317032)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۴۲
من نمی دونم آقای عارف خواب تشریف دارند یا خودشان را به خواب زده اند . کسانی که به قول ایشان مسئولیت ندارند ، سخنگوی کسانی هستند که مسئولیت دارند. در حقیقت اگر مسئولیت ندارند ، قدرت حتما دارند!!! (317036)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۶
برو لبو تو بفروش (317168)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۱۷
متاسفانه بدجور تو این پارادوکس گرفتاريم (317186)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۴۶
مگه مردم شعور ندارند که فرق خوب و بد رو بفهمند که اینهاتصمیم به اقدام کردند این رد صلاحیت در این وسعت اگه شکل بگیره نوعی توهین به مردم هست (317038)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۵۶
رای اکثریت مردم با چهره های اصلاح طلب هست . به امید خدا اگه مشکلی پیش نیاد مردم یک حماسه دیگری را رقم خواهند بزنند و به احتمال فراوان دکتر عارف با اکثریت آرا نفر اول خواهد شد . مردم خواهان مجلس اصلاح طلب و به فکر مردم و مشکلات مردم هستند (317042)
شاهین مرادی
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۰۸
درورد بر عارف قهرمان. عارف در دل همه جا دارد (317046)
----
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۲۴
در انتخابات همه باهم به اصلاح طلبان رای دهیم (317054)
زهرا میر کروبی
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۲۴
اگر اگر اگر اصلاح طلبان تایید صلاحیت بشن و توی تمام حوزه ها کاندیدا داشته باشن و روحانی هم با توجه به قولهایی که در رابطه با سیاست داخلی داد در خصوص رفع محدودیتها و حصرها تلاش صادقانه ای بکنه، اون وقت اصلاح طلبها حد اقل شصت و پنج درصد مجلس رو تشکیل میدن و محافظه کاران ... (317055)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۶
منطق دولت قبل توافق: تحریم ها باید رفع شود تا آب خوردن مردم هم حل شود؛ چرخ سانتریفیوژ و زندگی مردم باید با هم بچرخد/
منطق دولت بعد توافق: اصلا مشکلات اقتصادی با تحریم شروع نشد که حالا حل شود؛ قیمت مسکن و خودرو کاهش نمی یابد؛ مردم انتظاری نداشته باشند! (317058)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۸
با رای حد اکثری مجلس را دگرگون میکنیم
اصلاح طلب بیدار است . (317170)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۴۶
آنهایی که تهدید به رد صلاحیت می کنند در واقع میدونند که نزد مردم مقبولیت ندارند و فقط با رد صلاحیت غیر عقلانی میتونند با 10 یا دوازده هزار رای وارد مجلس بشن. مردم بهوش باشید و با مشارکت بالا مجلسی خردمند و اصلاح طلب که ایران و ایرانی را سربلند و سر افراز بکنه انتخاب کنیم. (317064)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۱۲
زنده باد دکتر عارف
انشاالله خصوصا مردم تهران نشان خواهند داد نمایندگان از طیف اصلاح طلب انتخاب خواهند شد و مخالفان دولت جای در مجلس نخواهند داشت البته منتقدان دلسوز نظام محترم هستند و حساب مخالفان دولت با منتقدان دلسوز جداست (317070)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۳۴
1-با داس آی فتنه فتنه همه اصلاح طلبان را درو می کنیم
2- تنور فتنه هنوز داغ است ومانان خودرا می پذیم
3- همه اصلاح طلبان رد صلاحیت می شوند
4- ما کاسبان فتنه دست بردار نیستیم
5- به انتخابات نزدیک شویم حاشیه های زیادی برایتان درست می کنیم
6-صداوسما واکثرتریبونها دست ماست
7- ماههای محرم وصفر ما بازوان قدرت مندی بنام مداحان داریم که به ما کمک خواهند کرد.
8- وزیر کشور واستانداران وفرمانداران اکثرا با ماهستند. (317075)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۵۰
حامی عارف هستیم . سخت و مقاوم هستیم (317082)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۷
برنامه اصولگریان این از طریق شورای نگهبان همه اصلاح طلبان را رد صلاحیت کنن تا مجلس را باز با رای کم مردم از ان خود کنند....اقای روحانی به عنوان ریس جمهور وظیفه دارند اگر شورای نگهبان بی طرف نبود و به بهانه واهی اصلاح طلبان و نامزدهای نزدیک به دولت را فله ای رد صلاحیت گسترده کرد محکم در مقابل بی قانونی و بی عدالتی باستد و از حق و الناس دفاع کند ....در کجای دنیا رقیب و نامزدهای غیر هم فکر را اینطور حذف می کنند ؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ (317085)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۹
انشاالله با اتحاد مردم و اجماع احزاب و نخبگان سیاسی و روحانیت اصلاح طلب به سوی فتح الفتوح (مجلس و خبرگان) پیش خواهیم رفت (317087)
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۳۴
آفرین به دکتر عارف قهر سیاسی جواب عکس میده وماباید با حضور خود این مجلس را از آن اندیشه خود نمائیم وبا انتخاب افراد کاردان متعادل به پیشرفت کشور ونهادینه کردن وعمومیت دادن تفکر اصلاح طلبی در میان اقشار مختلف جامعه حتی افراد منطقی در جبهه مخلف ما به پیشرفت کشور بپردازیم (317097)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۰۹
خوشبختانه اصلاحات آنقدر نیروی فعّال و کارکشته در سطح کشور دارد که هر چقدر که رّد صلاحیت در کار باشد باز هم چند برابر کل مجلس نیرو در اختیار دارد بنابراین ما از هیچ چیز نخواهیم ترسید و با تمام توان در انتخابات شرکت و حقمان را با قدرت مردم خواهیم گرفت. (317108)
ایرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۱۳
باید بپذیرید که رد صلاحیت اصلاح طلبان قطعی خواهد بود ! این حرفا همه ش شعاره با تمام احترامی که برای اقای عارف قائلم (317109)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۱۶
در مورد این مطلب که تندرو ها در مورد سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران در حال فضا سازی هستند:مگر قرار است سیاست خارجه ما را تندرو ها مدیریت کنند؟ کشور رئیس جمهور و وزیر خارجه دارد و اینگونه فضا سازی غبار گونه است و ارزش تکاندن را هم ندارد. (317110)
چرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۲
علت فساد و عقب افتادگی در کشور حذف استعدادها به انواع و اقسام هست در ادارات دانشگاه ها و موسسات و....فقط مجلس نیست (317119)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۴۴
به کسانی که طرفدار تعامل با جهان هستند رای خواهم داد (317158)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۲۵
اون جریان رقیب که دیگه کراهت داره اسمشو بردن داره نفسای آخر رو میکشه...چاهی که برای اصلاحات کنده بود خودش توش گرفتار شد... (317177)
علی جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۴۹
سلام به دوستان من پس از سی سال به اصلاح طلبان امید بستم متاسفانه اصلاح طلبان را در صدا وسیما راه نمیدن صدا سیما با پول بیت المال میچرخد ولی شش دانگ در اختیار مخالفان دولت تدبیر امید میباشد بعنوان یه ایرانی حاضر نیستم از بیت المال که من هم حق دارم مخارج صدا سیما بشه چون بعلت تک صدای من مجبورم واقعیات کشورم را از رسانه های بیگانه دنبال کنم (317181)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۱۰
پشتتان به دانشجویان گرم باشد ما پشتیبان اصلاحاتیم و ما فداکاری دکتر عارف را هرگز فراموش نمیکنیم انتخابات سند پیروزی ماست (317183)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۱۲
اميد اصلاحطلبان اول به خداست و بعد حمايت مردم.
امید اصولگرایان اول آخر به رد صلاحيتهاست! خدا و مردمم که هیچکاره ان (317184)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۱۶
سلام ،
ما ایرانیها دارای خمیره ای هستیم که با خواجه شمس الدین ها و خواجه رشید الدین ها (وزرای ایرانی)،موفق شدیم، ایلخانیان و تخم و ترکه چنگیز را از توحش درآورده و با خواجه نصیرهایمان هم،هلاکو و طایفه اش را به صف نماز جمعه بفرستیم و از او بودجه رصدخانه بگیریم ! بنابراین نگران این چهارتا آدم افراطی تازه بدوران رسیده نیستیم !فقط برای اینکه دوباره به عقب برنگردیم،باید به توصیه امثال دکتر عارف توجه کنیم،همانگونه که خود او هم چنین فردی است،و دلیل اصلی مقبولیت او هم در همین نکته است . (317185)
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۳۶
هرکس که داخل در فتنه 88 بوده حتی اگر دوران محکومیتش طی شده یا حمایت کرده یا اینکه مبانی نظام را قبول نداره حتما باید رد صلاحیت بشه. (317189)
فداييان اصلا ح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۶:۲۱
وكساني كه از جيب مردم. و حق يتيمان بردن براي مصارف شخصي خودشون اون چي لابد اونم بايد تاييد بشه بعدش تو خط فتنه رو مشخص كن اگه فتنه شده چرا چند ساله كه از ماجراي 88ميگذره حداقل يك داداگاه تشكيل نشده براي رهبران جنبش س. ب.ز خوب معلومه چون تمام نقشه هاي جناح تندرو افراطي به هم ميخوره اگر داداگاهي صورت بگيره اونم عادلانه اين جناح تندرو ضرر ميبينه....... (317197)
میابی /مدیر پایگاه خبری ،خبرمرند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۶:۵۶
البته رد شده هایی که دارای مدارک ومستندات قانونی دردست شورای نگهبان است قطعا رد صلاحیت خواهندشد.این مشکلی ندارد.وجای اینجاد جو قصص قبل ازجنایت .البته این هم تنویر خوبی برای گرم کردن تنوراست. (317198)
جرس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۷:۳۳
تا امید هست اصلاحات هست (317200)