به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۴۶۳۱

درخواست منفعلانه برای کناره‌گیری زنگنه!

گروه سياسي: برخي از نمایندگان افراطي مجلس٬ با انتشار دو نامه خواستار کناره‌گیری بیژن زنگنه از نامزدی برای تصدی بر وزارت نفت شدند!!
درخواست منفعلانه برای کناره‌گیری زنگنه!
برخي از سران اصولگرايان مجلس گفته‌اند به زنگنه به خاطر اينكه از اعضای اصلی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود و همچنين «دست داشتن» در وقایع سال ۸۸ و برخی عملکرد‌های گذشته‌اش در وزارت نفت رای اعتماد نخواهند داد. این دسته از نمایندگان در روز نخست بررسی صلاحیت‌ کابینه پیشنهادی و در مخالفت با برخی وزرا در سخنرانی‌های خود هزار و ۶۸۵ بار از واژه «فتنه» استفاده کردند که در چهار سال گذشته بی‌سابقه بود!

بسیاری از این نمایندگان امیدوار بودند با تکیه بر وقایع سال ۸۸ موفق شوند برخی وزرای پیشنهادی روحانی را حذف کنند که پس از جلسه غيرعلني مجلس، به یک‌باره این موضوع از محور سخنرانی‌های آن‌ها حذف شد. گفته می‌شود در جلسه‌ای غیرعلنی که پس از روز نخست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس برگزار شد٬ علی لاریجانی دستور برخي مقامات عالي‌رتبه كشور در این خصوص را به نمایندگان ابلاغ کرده و طيفي از نمایندگان اصولگرا که دستاویز وقایع آن سال برای حذف گروهی از اعضای کابینه پیشنهادی را از دست داده‌اند نیز در اقدامی کم‌سابقه با انتشار دو نامه خواستار کناره‌گیری بیژن زنگنه شده‌اند.

فاطمه آلیا٬ عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس (گروه حدادعادل) گفته که این دو نامه خطاب به حسن روحانی و بیژن زنگنه نوشته شده است. آلیا افزوده این درخواست‌ها «به خاطر حفظ منافع ملی» مطرح شده است!!
به فاصله یک روز مانده به بررسی صلاحیت زنگنه٬ گروهی از تندروهاي مجلس فشار‌ها برای انصراف وی را آغاز کرده‌ و حسینعلی حاجی٬ عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان گفته است: «بر اساس فضای فعلی مجلس و اخباری که شنیده‌ایم، لحظه‌ به‌ لحظه احتمال کناره‌گیری بیژن زنگنه از وزارت نفت بیشتر می‌شود!» این در حالی است که محمدرضا صادق٬ مشاور حسن روحانی اظهار کرده که زنگنه کناره‌گیری نکرده و «مانند بقیه وزرا در صحن علنی مجلس برای ارائه برنامه‌ها و دفاع از عملکرد خود حضور می‌یابد.»

عصاره الانتوئین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۸:۳۲
دوستان وقتی درهر زمینه ای ، سواد،ثروت،بصیرت،محبوبیت،عزت، قیافه ،تحصیلات و شهرت اصلاح طلبان سر هستند انتظار دارید اصولگرایان دوست باشند. یک ضرب المثل قاینی هست که میگه : خودم رو که نمیتونم مثل تو کنم تورو که میتونم مثل خودم کنم.... (110047)
یا هووو
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۲۰
نمایندگان یا با ملت هستند و به منتخب مردم رای میدن یا علیه ملت هستند.امروز این مورد شفاف سازی میشه. (110253)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۸:۳۶
زنگنه مگه بچه است که از این جنجالها بترسه :-)
مقصر روحانی که اینقدر به اینا بها میده اگر کابینه یک دست معرفی میکرد اینا از خداشون بود که امثال زنگنه وزیر بشن (110049)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۹:۲۴
به اقای روحانی بفرمائید به هیچ عنوان از حق ملت کوتاه نیاید ودر مقابل افراطی ها بایستد (110053)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۰:۱۸
واقعا اگر بحث فتنه را نداشتند این آقایان چه چیزی را می خواستند در رابطه با کابینه مردمی آقای روحانی مطرح کنند؟؟؟؟ (110066)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۰:۲۸
اگر شما خيلي براي منافع ملي دل نگرانيد، از مجلس كناره گيري كنيد، چرا كه حضور شما در مجلس بزرگترين ضربه به منافع ملي است. (110075)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۰:۳۰
به نظر من باید آقای احمدی نژاد را وزیر نفت می کرد .آخه اون مسایل نفتی را خوب درک می کند و می تواند سفره محرومان را نفتی کند. حیف که خیلی زود رفت. (110076)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۰:۵۱
هرکسی رو که سابقه خوب و موفقی داره و مدیر لایق و مورد پسند ملت هست رو این افراطیون نمیخواهند بپزیرند . قطعا ملت موافق حضور جناب آقای زنگنه در وزارت نفت است (110079)
اكبر
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۰۸
افتخار مي كنم به موسوي(نخست وزيرامام) راي داده ام و مايه مباهات است كه زنگنه به گواهي قوه قضاييه از سلامت مالي برخوردار است (110084)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۱۲
انشاا... مهندس از خودش دفاع میکنه و رای اعتماد میگیره (110089)
جعفری
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۲۵
قدرت طلبان و زورمداران مجلس تلاش دارند در کابینه منتخب چند نفری را که از جنس آنها نیست تایید ننمایند . (110094)
هادی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۸
24 خرداد تودهنی خوردند ولی بازهم ادعای حکمرانی میکنند!
واقعا ادم خیلی باید اعتماد به نفس داشته باشه که با4 میلیون رای در مقابل 18 میلیون رای بایستد
کسانی که با افکار طالبانیسم ، چیزی از دین مردم باقی نگذاشتند
کسانی که دولت خاتمی رو اصلاح طلب امریکایی معرفی میکنند ولی نمیدانند خودشون اسلام طالبانیسم رو به ما معرفی میکنند.
چجوری حرفومونو بهشون برسونیم که بخدا شما رو نمیخوایم!!! (110116)
یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۲۱
شیر اگر چه پیر شود ولی هنوز شیر است و مایه ترس و وحشت روبه صفتان... (110142)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۲۵
واژه فتنه را از این جماعت بگیری دیگر حرفی برای گفتن ندارن. (110174)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۱۸
اي خداااااااااا اين فتنه چيه اخههههههههه هي ميگن فتنه فتنه .......... (110188)
فرشید ب
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۲۶
تمام این فشارها به خاطر در خطر افتادن منافع بیشمار اقتصادی ...... در حوزه نفت است. اینها تمام سعیشان را خواهند کرد که یک وزیر نفت مزدور را در راس پردرآمدترین وزارت مملکت قرار دهند. آقای زنگنه باید به خاطر منافع کشور تا آخر بایستد حتی اگر رای اعتماد نگیرد. در این حالت آقای روحانی با انتخاب یک سرپرست جسور و کاملا همراه ظرف مدت 6ماه با کمک آقای زنگنه می تواند تمام پرونده های فساد موجود در این وزارت خانه را رو کند و سپس یک وزیر مستقل و کاملا همراه معرفی نماید (110194)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۳۴
آنچه وزارت نفت می خواهد مدیر جسور، کاردان و با تجربه است که آقای زنگنه هر سه را دارد بقیه حرف ها هیچ دردی از مردم دوا نمی کند.
آقایان نماینده نما به فکر درمان درد مردم باشید نه درد خودخواهی خودتان!! (110198)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۴۰
بعضيها چقدر خدا رافراموش كرده اند
بعضيها چقدر دنيادار و اخرت گريز شده اند
بعضيها چقدر فريفته جاه و مقام شده اند (110274)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۳:۰۹
تبرررررررررررررررررررررریک
زنگنه وزیر نفت شد (110751)