به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۵۲۹۸۳

تلاش همه‌جانبه برای‌شکستن‌محاصره آمرلی

گروه بين‌الملل: ارتش عراق با پشتیبانی گروه‌های مسلح شیعه و کرد به حمله‌ای گسترده دست زده است تا به محاصره شهر آمرلی به دست شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش سابق) در عراق پایان دهد.
تلاش همه‌جانبه برای‌شکستن‌محاصره آمرلی
براساس گزارش‌ها نزدیک به دو ماه است که حدود ۱۵ هزار نفر از اعضای اقلیت ترکمان که از مسلمانان شیعه هستند، در آمرلی تحت محاصره قرار دارند. این شهر بیش از هفتاد روز است که در محاصره نیروهای گروه دولت اسلامی بوده و در این مدت، امدادرسانان تنها چند بار از راه هوایی به این شهر کمک‌های غذایی و بهداشتی رسانده‌اند. منابع خبری در شهر طوز خورماتو در نزدیکی آمرلی  گفته‌اند که ارتش و نیروهای پشتیبان آن از شمال و جنوب دست به حمله زده‌اند.

هفته گذشته سازمان ملل متحد خواهان توقف کشتار در آمرلی شده بود. اعضای گروه دولت اسلامی، ترکمان‌های شیعه را مرتد حساب می‌کنند! جیم میور، خبرنگار بی‌بی‌سی در شهر اربیل می‌گوید که نظامیان عراق از دو جبهه در منطقه صلاح‌الدین در شمال عراق دست به حمله زده‌اند. گفته شده است که نیروهای پیشمرگ کرد هم در غرب طوز خورماتو هستند که در حدود شمالی آمرلی است و واحدهای ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعه از سمت جنوب در حال نزدیک شدن به آمرلی هستند. به نقل از منابع نزدیک به ارتش عراق گزارش شده است که شکست محاصره آمرلی تنها هدف این عملیات نیست، بلکه نیروهای نظامی در پی باز کردن دوباره جاده‌ای هستند که بغداد را به شمال عراق وصل می‌کند. نیروهای گروه دولت اسلامی این جاده را مسدود کرده‌اند.