به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۱۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۷۹۱۶۷
لیگ قهرمانان آسیا

صعود زرد طلايي ايران به جمع 8 تيم برتر

گروه ورزشي: نفت ایران با وجود شکست دو بر یک مقابل الاهلی عربستان به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد.
صعود زرد طلايي ايران به جمع 8 تيم برتر
داور: کیم دانگ جین (کره جنوبی)
کمک ها: جئونگ های سانگ و بنگ گی ئول (کره جنوبی)
الاهلی عربستان: عبداله المعیوف، اوساما اوساوی، موتاز اوساوی(73-مهند اسیری)، عقیل السهبی، عبدل شافی، ولید رشید، تایسیر جاسم، مصطفی بساس، حسین المقاوی(57- برونو سزار)، سلمان المواشر(66- اسوالدو )، عمر السوما سرمربی: کریستین گروس

نفت ایران: علیرضا بیرانوند، امین حاج‌محمدی، سیامک کوروشی(90+3 کمال کامیابی نیا)، لئوناردو پادوانی، علیرضا عزتی، مهدی شیری(62- ارسلان مطهری)، مهدی لطفی، وحید حمدی‌نژاد، ایمان مبعلی،وحید امیری، غلامرضا رضایی(79-حسین ابراهیمی) سرمربی: علیرضا منصوریان

کارت زرد:
علیرضا بیرانوند(دقیقه 27)
ولید رشید (دقیقه 44)، موتاز هوساوی (دقیقه 45+1)، مهند اسیری(دقیقه 90+6)

شرح گل:
0 - 1 (نفت ایران): بازهم مهندس ایمان مبعلی و بازهم ارسال های استثنایی وی به کمک نفتی ها آمد و ضربه ایستگاهی ارسالی توسط او، توسط لئوناردو پادووانی جلو کشیده، به ثمر رسید. وی در محوطه شش قدم الاهلی با یک پرش به موقع و ضربه بغل پای دقیق، دروازه عبداله معیوف را در دقیقه 32 باز کرد.

1 – 1(الاهلی عربستان): یک بار دیگر خطرناک ترین بازیکن الاهلی برای این تیم موثر واقع شد. حرکت سریع و حرفه ای مصطفی بساس از جناح چپ نفتی ها با پاس به بیرون وی در محوطه جریمه نفت ادامه یافت و عمر السوما، با ضربه ای دقیق این پاس خوب را در دقیقه 38 وارد دروازه نفتی ها کرد.

2 – 1 (الاهلی عربستان) : حرکت بازیکنان الاهلی، این بار از جناح راست نفتی ها، باعث رسیدن توپ به سلمان المواشر شد و وی نیز توپ را روی دروازه نفتی ارسال کرد و بازهم عمرالسوما با پروازی بلند در بین دو مدافع نفت و موفق تر از حاج محمدی و پادوانی، با ضربه سر دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کرد.

شرح بازي:
بازیکنان تیم در حالی بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را در جده به مصاف الاهلی رفت که بازی رفت را در ورزشگاه آزادی با یک گل به سود خود به پایان رساند. عربستانی ها در حالی نیمه اول این بازی با پیروزی به رختکن رفتند که باید برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان، نفتی ها را با اختلاف دو گل شکست دهند. آنها که در این بازی ابتدا گل اول را دریافت کردند از شروع بازی چشم به گلزنی ستاره سوری خود یعنی عمرالسوما داشتند و کاملا مشخص بود که وی نه تنها به عنوان مهاجم هدف، که به عنوان امید اول گلزنی تیم الاهلی، پذیرای تمام توپ های اصلی این تیم در محوطه جریمه نفتی هاست.

تیم نفت در این بازی هم مانند اغلب دیدارهای خود در لیگ برتر، ایمان مبعلی را به عنوان مهندس در مرکز زمین در اختیار داشت و البته در این بازی هم با اتکا به ارسال های جادویی او توانست به گل برسد. حضور سیامک کوروشی ذاتا مدافع در کنار علی عزتی به هافبک های دفاعی این تیم، قطعا به عنوان ساخت دیواری جلوی مدافعین این تیم برای گل نخوردن بود که در نیمه اول موثر نبود.
نفتی ها در نیمه دوم علاوه بر عمرالسوما دو گله، مصطفی بساس و سلمان المواشر را نیز باید از کار بیاندازند تا این تیم بتواند به سلامت خود را به هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برساند.

بهترین بازیکن:
عمر السوما، ستاره سوری الاهلی، در این بازی باز هم توانست یک بازی موثر و هدفمند را برای تیمش به نمایش بگذارد، وی دو بار توانست دروازه نفتی ها را باز کند و جندین بار نیز با حملات خطرناک خود مدافعین و دروازه بان این تیم را به مشکل بیندازد، وی یکبار نیز تیر دروازه نفتی ها را به لرزه درآورد ضمن اینکه یکبار نیز در کارهای دفاعی تیمش، یک توپ خطرناک را از جلوی پایادووانی دور کرد.

اما در تیم نفت نمی توان از ایمان مبعلی و علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکنان این تیم نام نبرد. ایمان مبعلی بازهم وظیفه طراحی را در مرکز به عهده داشت و این کار را به بهترین نحو انجام داد و تک گل نفتی ها از روی ارسال فوق العاده وی به ثمر رسید، ضمن اینکه چند بار دیگر ارسال ها و شوت های وی خطرات جدی روی دروازه الاهلی به وجود آورد. علیرضا بیرانوند نیز در نیمه دوم و در شرایطی که حملات تیم الاهلی برای زدن گل سوم شدت گرفته بود مرد اول محوطه جریمه تیمش بود و بارها با واکنش های به موقع خود مانع از حذف تیمش شد.

صعود الاهلی امارات به یک‌چهارم لیگ قهرمانان

تیم الاهلی امارات نيز با تساوی مقابل العین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. امشب و در ادامه دور برگشت رقابت‌های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهار دیدار برگزار شد که در سومین آ‌ن‌ها (به لحاظ زمانی)،‌ العین امارات میزبان تیم هم‌وطنش الاهلی بود.

این دیدار که  در ورزشگاه هضه بن زاید و در حضور 25 هزار نفر برگزار شد، با تساوی‌ای پرگل 3-3 به پایان رسید. این دیدار در حالی با این نتیجه به پایان رسید که العین با نتیجه 3 به یک از میهمان خود عقب بود اما توانست کار را در لحظات پایانی بازی به تساوی بکشاند. دیدار رفت دو تیم که در خانه الاهلی برگزار شده بود که با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت و به این ترتیب الاهلی توانست به اعتبار گل زده در خانه حریف، به مرحله یک چهارم نهایی برسد.