به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۴ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۷۰۴۸۱

تسلیت مراجع تقليدقم به سيدمحمد خاتمی

گروه سياسي: حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی و موسوی اردبیلی در گذشت بانو سیده فاطمه خاتمی را به صورت تلفنی تسلیت گفتند.
تسلیت مراجع تقليدقم به سيدمحمد خاتمی
اين حبر تكميل مي‌شود- ضمنا مراجع تقليد و روحانيون محترمي كه به آقاي خاتمي پيام تسليت ارسال كرده‌اند، در پيام هاي جداگانه‌اي به حجت الاسلام سيدحسن خميني و خانواده‌هاي وابسته (سلطاني، طباطبايي و ...)  درگذشت دكتر صادق طباطبايي را نيز تسليت عرض كرده‌اند.

به گزارش جماران، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، روز یکشنبه درگذشت خواهر سیدمحمد خاتمی را به وی تسلیت گفت. این مرجع معزز تقلید طی تماس تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، مصیبت درگذشت خواهر ایشان را به خاندان آیت الله خاتمی و همچنین مردم اردکان تسلیت گفت و برای بانو سیده فاطمه خاتمی، مادر شهید و دختر آیت الله خاتمی رحمت واسعه الهی و علو درجات را آرزو کرد.

حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، از مراجع عظام تقلید نیز امروز طی تماس تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، مصیبت درگذشت خواهر ایشان را به خاندان آیت الله خاتمی و مردم اردکان تسلیت گفت. این مرجع تقلید برای بانو سیده فاطمه خاتمی، مادر شهید و دختر آیت الله خاتمی رحمت واسعه الهی را خواستار شد.

پيام آيت الله صانعي

آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه در قم، در پیامی درگذشت دختر آیت الله خاتمی(ره) را تسلیت گفت. به گزارش ایلنا از قم، متن پیام تسلیت آیت الله یوسف صانعی که خطاب به رییس دولت اصلاحات صادر شده، به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
إِنَّا للهِِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
رییس دولت اصلاحات (زید عزّه)
فوت همشیره متقی، اُم الشهید؛ که از خاندان بافضیلت و اخلاق بوده را به شما و همه بستگان نسبی و سببی اش مخصوصاً اخوان گرامی تسلیت گفته و از خداوند بزرگ حشر او را با حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برای حضرتعالی طول عمر باعزت را مسألت می نمایم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

پيام آيت الله راستي كاشاني

همچنین حضرت آیت‌الله راستی کاشانی به مناسبت درگذشت مادر شهید، حاجیه خانم سیده خاتمی پيامي به آقاي خاتمي ارسال نمود كه در آن آمده است:
باسمه تعالی
حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمد خاتمی دامت تاییداته
درگذشت خواهر گرامی، مادر شهید، حاجیه خانم سیده خاتمی موجب تاسف گردید.
آن بانوی مومنه و فاضله، فرزند گرامی عالم ربانی و عظیم الشان حضرت آیت‌الله حاج سید روح‌الله خاتمی قدس سره، و از سلسله جلیله سیادت و روحانیت بودند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و مادر گرامی و بزرگوارتان و برادران و خواهران گرامی و خاندان محترم، برای آن مرحومه رحمت و غفران واسع الهی و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل- سلامتی و دوام توفیقات و تاییدات شما را از درگاه خدای متعال مسالت دارم.

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به سیدمحمدخاتمی

انالله و اناالیه راجعون
حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدمحمدخاتمی دامت افاضاته
خبر درگذشت همشیره گرامیتان مادر شهید گرانقدر و فرزند ارشد آیت‌الله حاج‌آقاروح‌الله خاتمی موجب تأثر و تألم فراوان شد. آن بانوی فاضله نشأت یافته بیت شریف روحانیت روشن ضمیر و تربیت یافته در مکتب پر فروغ اسلام راستین بود و با تقدیم شهیدی گرانقدر به اسلام و ایران در راه اصلاح واسداد که راه نیاکان او بود گام برداشت. مجمع روحانیون مبارز فقدان آن بانوی با فضیلت را به مادر گرامی سرکار خانم خاتمی وحضرت مستطاب عالی و اخوان ارجمند آقایان مهندس سیدعلی خاتمی، دکتر سیدمحمدرضا خاتمی و فرزندان گرامی‌ایشان و دیگر بستگان و عموم فامیل بخصوص بیت شریف و معزز خاتمی تسلیت عرض نموده علو درجات آن فقید سعیده و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خدای بزرگ مسئلت دارد.

پيام آيت‌الله مسعودی خمینی
همچنین در پیام تسلیت آیت الله مسعودی خمینی به مناسبت درگذشت مادر شهید، حاجیه خانم سیده خاتمی آمده است:
حضرت حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی (دامت برکاته)
درگذشت همشیره مکرمه تان، مادر شهید حسن خلیلی و صبیه حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی، خانم سیده فاطمه خاتمی رحمة الله علیها را به جنابعالی تسلیت می گویم.
از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسألت می کنم. خداوند آن مادر پرهیزکار را در سرای باقی با روح مطهر فرزند شهیدش محشور نماید.