به روز شده در ۱۴۰۳/۱۰/۰۳ - ۱۴:۴۵
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۲۵۵
تحليل وال‌استريت ژورنال از چگونگي جنگ احتمالي

نگراني‌هاي آمريكا از درگيري نظامي با ايران

روزنامه «وال استريت ژورنال» چاپ آمريكا براساس گفت و گو با شماري از افسران عاليرتبه ارتش آمريکا و کارشناسان امور نظامي به بررسي شرايط و تاکتيک هاي دو طرف در صورت وقوع جنگ بين ايران و آمريکا پرداخته و مي نويسد که به احتمال قوي، موثرترين روش اين کشور در مقابله با قدرت نظامي آمريکا استفاده از روش هاي چريکي و جنگ نامنظم خواهد بود.
نگراني‌هاي آمريكا از درگيري نظامي با ايران
در مقدمه اين تحليل از گزارش اخير دريادار «جاناتان گرينرت» فرمانده عملياتي نيروي دريايي آمريکا به مجلس سناي آمريکا نقل مي شود که در برابر ايران علاوه بر استفاده از برتري قدرت آتش و تجهيزات متعارف بايد روش هايي را در نظر گرفت که بتواند شيوه هاي جنگ نامنظم را خنثي نمود.
اشاره مشخص وي به احتمال استفاده ايران از قايق هاي تندرو و سبک براي حمله به ناوگان نيروي دريايي آمريکا در آب هاي خليج فارس بود. به گفته کارشناسان امور دفاعي، توان نيروهاي منظم ارتش ايران را بايد در حد يک ارتش مجهز به برخي از سلاح هاي آمريکايي محصول دهه ۱۹۷۰ ميلادي ارزيابي کرد. آمريکا به سادگي مي تواند نيروي هوايي و دفاع ضد هوايي ايران را منهدم کرده و با انجام حملات متمرکز از طريق هوا مراکز مهم هسته اي و نظامي ايران را هدف قرار دهد.
براي افزايش ميزان کارايي اين حملات به مراکز هسته اي ايران که در عمق زمين ساخته شده اند پنتاگون با سرعت در حال روزآمد کردن بزرگترين بمب هاي متعارف خود است تا بتواند به عمق بيشتري در درون اين استحکامات نفوذ کند.
وال استريت ژورنال از قول افسران عاليرتبه نيروي دريايي آمريکا نقل مي کند که ايران مسلما با استفاده از روش هاي جنگ نامنظم سعي خواهد کرد که در آب هاي خليج فارس به ناوگان دريايي آمريکا ضربه بزند. چنين روش هايي مي تواند به اندازه روش بمبگذاري کنار جاده ها که طي سال هاي اخير در افغانستان و عراق رواج يافته است براي نظاميان آمريکايي خطر ايجاد کند. ايران در تمام مقاطعي که تنش در سطح منطقه افزايش يافته تهديد کرده است که تنگه هرمز و مسير کشتيراني مهم براي انتقال نفت را مسدود خواهد کرد.

کارشناسان امور دفاعي ارزيابي مي کنند که احتمالا ايران تاکنون پنج هزار مين ضد کشتي انبار کرده است. اين مين ها از ابزارهاي انفجاري بسيار ساده که بر اثر برخورد منفجر خواهند شد تا مين هاي بسيار پيشرفته که مي توان در بستر دريا کار گذاشت، را شامل مي شوند.
کشف و خنثي کردن اين مين ها مي تواند براي نيروي دريايي آمريکا يک دردسر بزرگ ايجاد کند. در سال ۱۹۸۸ يکي از ناوهاي ترابري نيروي دريايي آمريکا با يکي از همين مين ها برخورد کرد و در معرض غرق شدن قرار گرفت. آمريکا به تلافي اين اقدام دو پايانه نفتي ايران را عملا نابود و چند کشتي را نيز غرق کرد. يک مورد ديگر از تسليحات ايران که مي تواند خطرناک باشد اژدرهايي است که ايران از روسيه خريداري کرده و آنها را مي توان از عرشه هر نوع کشتي شليک کرد. بنابر اين کشف موقعيت و رديابي آنها براي آمريکا دشوار خواهد بود. علاوه بر اين، چنين اژدرهايي را مي توان از زيردريايي ها نيز شليک کرد. ايران سه زيردريايي روسي مدل «کيلو» و احتمال چهار زيردريايي ساخت کره شمالي از مدل « يونو» دارد که قادر به حمل اين اژدرها هستند. وسيله ديگري که ايران با استفاده از آن مي تواند روش هاي جنگ نامنظم در آبهاي خليج فارس را پيش ببرد قايق هاي سبک و تندرو هستند. استفاده از تعداد بسيار زيادي از اين قايق هاي سبک و توپدار مي تواند امنيت يک ناو جنگي را به خطر بياندازد.

در اوايل سال ۲۰۰۸ تعداد بسيار زيادي از اين قايق هاي نيروي دريايي ايران، خود را به ناوگان دريايي آمريکا نزديک کردند. هيچ حادثه اي روي نداد ولي اين اقدام تحريک آميز براي نشان دادن خطر اين قايق ها صورت گرفت. روزنامه «وال استريت ژورنال» سپس مي افزايد که ايران علاوه بر نيروي دريايي آمريکا مسلما کشتي هاي غيرنظامي و باربري را نيز هدف خواهد گرفت. کشف و خنثي کردن تمام تهديدهاي ايران براي اين کشتي ها در آبراه دريايي پر رفت و امدي نظير تنگه هرمز تقريبا غيرممکن است. ده سال پيش در دوران رياست دونالد رامسفلد بر وزارت دفاع آمريکا يک تمرين جنگي بر اساس شرايط احتمالي وقوع جنگ در آب هاي خليج فارس انجام شد. نتايج اين تمرين زنگ خطر جدي براي ارتش آمريکا بود چون در پايان آن مشخص شد که اگر نيروهاي مسلح ايران بتوانند به طور موثر از تمام روش هاي جنگ نامنظم استفاده کنند ضربات بسيار سنگيني به نيروي دريايي آمريکا خواهند زد.
نيروي دريايي آمريکا در سال هاي اخير روش هاي پيچيده و دقيق تري براي مين روبي بستر درياها ابداع کرده است و همزمان تجهيزات جديدي براي مقابله با موشک هاي زمين به دريا و اژدرهايي که ايران در اختيار دارد توليد شده است. نيروي دريايي آمريکا از ماهها پيش واحدهاي مين روبي بيشتري به ناوگان مستقر در آب هاي خليج فارس افزوده است. نگراني نيروي دريايي آمريکا بيش از آنکه موشک هاي دوربرد ايران باشد موشک هاي با برد کوتاه و سبک از نوع « اسکادز» است که آنها را مي توان روي هر سکوي در حال حرکتي نصب کرد و از کنترل رادارها گريخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۸/۰۶ ۱۳:۳۲
آمریکا از ارتش ایران می‌ترسد چون می‌دانند ارتش ایران مرد عمل است نه حرف که بخواهد کارهای دیگران را به اسم خود تمام کند (9430)
davood
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۰۲:۰۴
یادتون باشه که بوش میگفت:اگه من ۱۰۰۰۰سرباز مثل بسیجی های از جان گذشته شما داشتم کل دنیا رو اشغال میکردم (253120)
فانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۲۱:۲۸
دوست عزیزبوش نبوداین روصدام درسال 1375ودرروزنامه های اهدائی به زائران ایرانی کاخ بغدادگفته بودوتعداش هم هزارنفره من روزنامشودارم وتوی سایت یالثارات هم گذاشتمش میتونی ببینی.موفق باشی (301265)
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۱۵ ۱۸:۰۹
دمت گرم. حال کردم . ما ایرانی ها عاشق اسطوره ساختن واسه خودمون و تخریت همه جانبه دشمن هستیم. نمونه هاش هم زیاده (327597)
دو..ست
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۲۱:۰۳
اگر در زمان جنگ سنت قد نمی داد که شاهد باشی، لا اقل میتونی در باره آن زمان مطتلعه کنی که ببینی ایرانیان به راستی اسطوره ساختند. (328436)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۵
قرار نیست ما هم توهم بزنیم که حریف ابر قدرتها میشیم زمان جنگ ایران با کشوری مثل عراق وارد جنگ شد نه آمریکا...بعدشم اینکه آمریکا تا حالا حمله نکرده دلیل نمیشه ترس داشته باشه...مهمترین دلیلش هزینه های بالای جنگ برای آمریکاست...ما ایرانی ها عادتمونه اعتماد به نفس کاذب به همدیگه بدیم... (356269)
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۱:۳۵
دوست عزیز, تو هم لطفا خیال نکن که تو جامعه همه ملت مثل تو نشستن آماده و کت بسته تا خودشونو توی سینی تقدیم دشمن کنن,ظاهرا آنچنان شیدا و واله زرق و برق دشمنت هستی که دشمنت برای اسارت امثال تو ,به توپ و تانک که سهله,به تفنگ و دستبند هم نیازی نداره.....بد نیست اگه خودمون حرفی برای گفتن نداشتیم,حداقل همه رو با هم جمع نبندیم.... (360621)
دو..ست
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۲۱:۰۱
ممنون. در هر حال اقتدار جوانان جان بر کف ما را اثبات می کنه. (328435)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ۱۵:۳۲
آمریکا رو نباید دستکم گرفت.... (312325)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۳:۴۱
برادر از خواب بیدار شو جنگ الان جنگ تن به تن نیس آمریکا با ی امضا تا جایی پیش رفت که ممکن بود اقتصاد ایران کامل فلج بشه و برگردیم دوره ای که مبادله کالا به کالا بود (326954)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ۱۴:۳۴
من هم آرزو می کنم روزی برسد که ارتش ایران قوی تر از ارتش آمریکا باشد.اما آرزوی بزرگتر من این است که همه دولتها مردمی باشند ونیروهای نظامی همه کشورهای جهان درکنارهم باشند . (327420)
کریم
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۱۲:۱۹
ارتش آمریکا خیلی قویتر از ایرانه (341189)
ممدو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۵ ۱۸:۲۸
ارتش آمریکا قویتر از ایرانه و شکی درش نیست اما ما هم دست و پا بسته نیستیم.به محض اینکه بخواد وارد شهرهامون بشه سر سربازاش بریده میشه چون داخل شهر دیگه تجهیزات خیلی به کار نمیاد.حتی با یه کلت میشه کلی سرباز رو کشت. (343225)
حسن فدایی رهبر
United States
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ۱۸:۰۸
بله درسته واقعا کسانی باید نظر بدن که حداقل مطالعه رو داشته باشند چیزی که ما از اول انقلاب دیدیم تا به حال توان نظامی ایران با وجود تحریم ها هر روز بیشتر شده و خواهد شد نبرد بین ایران وآمریکا به هیچ عنوان کلاسیک نخواهد بود اشتباهی که صدام در مقابل آمریکا کرد و وارد جنگ کلاسیک شد در ضمن باید گفت که تانک های آبرامز آمریکایی در مقابل تی ۷۲های عراقی از گلوله های اورانیومی استفاده کردند و تاز ه اکثر تانک های عراقی از طریق حملات هوایی نابود شدند (347115)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۶
متاسفانه بله... (356270)
سرباز قدیمی وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۲:۴۱
ایرانی در هر سن و سال و رنگ و نژاد که باشه توو وجودش یه غیرتی می جوشه که هیچوقت از وجودش رخت بر نمی بنده,در تمام این سالها فکر میکردم ما جوونهای دوران جنگ چقدر شجاع بودیم که رفتیم و با دست های واقعا خالی پیروز میدون نبرد شدیم,الان که بعضی از جوونای رشید و جوانمردو شجاع و پاکدل این مرزو بوم رو میبینم پیش خودم میگم اینا از ماهم شجاع ترن که با وجود اینهمه جنگ نرم که دشمن علیه ما بکار گرفته ,بازم راهی بجز رضایت خدا رو انتخاب نمیکنند,بخدا خاک وجودشونو طلا بگیرن بازم کمه....................., (360623)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۲:۲۴
حرف تو به شدت نادرست است.
در اصل ارتش ایران به شدت قوی تر از ارتش آمریکاست (365312)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ۱۰:۱۳
امریکا نمی خواد به ایران حمله کنه بلکه داره از ما برای پول در اوردن از عربا استفاده می کنه خودمانیم ما کجا واسلحه های امریکا کجا (343411)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۰۵ ۱۷:۴۰
سلام ادم خیلی ناراحت میشه که میبینه توی کشورمون این همه ادم شستشوی مغزی شده هست . لطفا کسانی که علم و اطلاعاتی در مورد مسائل نظامی ندارند نظر ندن . شماها باید برین در مورد سلاحهای پیشرفته ابر قدرتها مطالعه کنین و بعد اونو با دارو ندار خودمون مقایسه کنید . شماها باید برین مستند جنگهای امریکا از جمله مستند ازاد سازی کویت بدست امریکاییها رو ببینین . باید ببینید که چگونه تانکهای پیشرفته امریکاییها در ظرف 9 دقیقه 35 تانک t 72 صدام حسین رو در فاصله 6 کیلومتری منهدم میکنن ما یادمون نمیره که در روزهای اخر جنگ همین تانکهای t 72 صدام که ساخت شوروی هست نیروهای ما رو قدو قم کردند ما چیزی نداریم اگه چیزی هم هست سلاحای جنگ جهانی دوم همین کشورهای ابر قدرت امروزی هست که در مقابل سلاحای پیشرفته امروزی کاربردی ندارند . در مورد موشک هم باید بگم که حماس 1000 موشک اهدایی از طرف ایران رو به سمت اسرائیل شلیک کرد که همه این موشکها توسط اسرائیلیها دفع شدند فقط 3 تا از موشکها به خاک اسرائیل رسید . در مورد بستن تنگه هرمز هم باید بگم که بارها و بارها ناوهای هواپیما بر امریکاییها از تنگه هرمز عبور مرور کردندو میکنند حتا همین العان .فقط صدا و سیما برای حفظ روحیه مردم مجبوره که فیلمها و مستندهای غیر واقعی پخش کنه . لطفا واقع بینانه تر فکر کنید من هم دوست دارم کشورم ابر قدرت جهان باشه اما واقعیت ما اینه که باید بپذیریم مطمئنن حمله نظامی دشمن به ایران به ضرر ما هست نه دشمن ما نباید بذاریم این اتفاق بیفته با غلدری کردن ما که قوی نمیشیم . (57664)
حمید جهان
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۰۹
نه عزیز من شما سواد نداری که اینجوری نظر میدی ! کی گفته سلاح های ایران مربوط به جنگ جهانی دوم هستن ؟
مگه یک ارتش به واسطه حفظ اسرار نظامی میاد و تمام تجهیزات کلیدیه خودش رو رو میکنه ؟
شما اگه سواد نظامی داشتین و کمی مطالعه متوجه میشدین که همین تجهیزات ضد تانک ایرانی بودن که توسط نیروهای لبنانی استفاده شدن و تانک های میرکاوایه اسرائیلی رو که به جرات میتونم بگم اگه اولین تانک دنیا از نظر کیفیت نباشن در رده دوم یا سوم هستن در بد بینانه ترین حالت گفتم ! با
همین تجهیزات ایرانی کلا تار و مار شدن !!!!!!
یا همین اواخر جنگنده بسیار پیشرفته اف 15 ایگل امریکا که مطعلق به اسرائیل بود توسط ارتش سوریه و با ابزار ضد هوایی ایرانی منهدم شد !!!
عزیز من ارتش ایران به خیال شما با اسلحه برنو میخواد اف 22 امریکایی رو بزنه ؟ کلا شما جک گفتی دیگه از این نظرا نده نظرت رو باسه خودت نگه دار !
اگه امریکا فقط حس میکرد ما تجهیزات نداریم همون سال 2000 به جای افغانستان به ما حمله میکرد !!!!!
ایران فقط بیست میلیون نیروی پیاده نظام داره که اگه فقط یه سلفه کنن خاورمیانه رو باد میبره !
امریکا فقط دل خوش به نیروی هوایی و دریاییشه که اونم در نهایت با تمام امکاناتش در تیر رس هزاران موشک کروز و سام ایرانی قرار گرفته ! این مطلب که اینجا توسط این کارشناس بیان شده کاملا درسته ولی شما هیچ سوادی از مسائل نظامی نداری و فقط با نظر به بازیه کال اف دیوتی قدرت نظامیه امریکا رو ارزیابی کردی ! (120589)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۵ ۰۰:۰۸
ولی باید حقیقت را پذیرفت نیروی هوایی و دریایی ایران و کلا نیروهای مسلح ایران در برابر آمریکا بسیار ضعیف هستند و در مقابل انها نمی توانند کارایی زیادی از پیش ببرند (241550)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۰۴:۰۳
عزیزم ایران ایران زمان اول انقلاب نیست . الان سلاحهای ایران از نظر تکنولوژی برابری میکنه با امریکا. فقط امریکا تعداد سلاحهاش بیشتره که با توجه به موقعیت ایران در منطقه تقریبا برابرن از نظر توان نظامی . میمونه توکل سربازها به خدا و اقا امام زمان که مطمعنن خدا و اقامون شیعه رو هیچ وقت تنها نمیزاره. اگه شیعه باشی حرف منو میفهمین (255040)
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۵۶
ما نیرویی بتام ایمان داریم و یک بار طعم تلخ جنگ را چشیدیم واجازه نخواهیم داد گوشه ای از خاک وطنمون دست این لاشخورها بیفته ما کار کشته جنگیم (281891)
جهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ۱۹:۵۳
ببین برادرهمچی اونجوری نیست که بنظر میرسه ی اراده وبرنامهای ورای دید ونظر ما هست که من وشما از اون چیزی نمیدونیم پ لطفا وقتی راجب یک چیزی اطلاعات دقیقی نداری حرف نزن .واصلا فرض بر این ک شما درست بگید ایران در مقابل امریکا ضعیف باشه :ولی ترس ریشه واصل رخنه دشمنه ن تنها در مورد ایران این حرف صدق میکنه بلکه در تمام دنیا ب اینصورته.اما بقول فردوسی ک میگه بزن بر سپاهی ز خود بیشتر ز کم کم بمیرد ز بیش بیشتر (340077)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۱۸:۲۰
و حمله به ایران براش هزینه سیاسی نداشته باشه خیالتون راحت حمله میکنه در حالی که تلفات انسانی و هزینه های اقتصادیش رو بین هم پیمانانش سر شکن میکنه. برای شکست امریکا هیچ چیز بهتر از درست عمل کردن جواب نمیده نه اینکه بریم از دیوار یه کشور مهم اسلامی بالا بریم. (341194)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۲:۳۶
خخخخخخخخخخخخ خیلی حرفت مسخرس اگه ضعیف بودیم آمریکا همین الان به ما حمله میکرد (314118)
سینا
France
۱۳۹۴/۰۹/۱۶ ۲۲:۰۴
پس اگر آمریکایی ها رو دیدی بگو حتما حمله کنن. ما ازشون استقبال می کنیم. یه چیز دیگه اسراییل چه سلاحی از آمریکا خواسته که آمریکایی ها بهش ندادن؟ با این همه سلاح میشه بگی چظور از پس یه باریکه غزه بر نیومد؟ (327617)
اذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۱۸:۰۲
اگر امریکا میتونست کاری کنه تا حالا دریغ نکرده بود (330687)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۵ ۰۰:۱۳
هیچ وقت نمی توان قدرت نظامی ایران با امریکا را مساوی دانست آمریکا مجهز به بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات جنگی و به روز است ولی ایران هیچ کدام آنها را ندارد تسلیحات نظامی ایران در برابر ایران بسیار ضعیف و پیش پا افتاده است (241552)
علی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۹
آفرین....
ایران سلاح هایی حتی بهترازآمریکاهم داره (265200)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۳ ۱۴:۰۲
نه بابا؟
پس چرا ایران توی لیست ابر قدرتهای دنیا نیست؟
با کدوم بودجه نظامی اونوقت؟؟؟
نکنه میخوایید بفرمایید ایران از هر لحاظ ابر قدرت محسوب میشه؟
پس اگه اینطوره چطوره آمریکا و اسرائیل رو تحریم کنیم؟

خخخ..حرف خنده دار نزنید لطفا دوست من (356274)
سید ناصر محمد یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۷ ۱۳:۰۱
به نظرم ما میتونیم با منع رفتن جوانانمان به آمریکا آنها را تحریم کنیم.همون کاری که الان کره شمالی انجام میده و هرکسی راکه بخواد از کشور خارج بشه با آر پی چی میزنه...... (356304)
Reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۲۹ ۱۳:۰۴
تو خیلی مخی بابا
پس نزاره برن؟ تو ایران تو بیکاری هزار بدبختی دیگه زندگی کنن ولی اجازه تصمیم گرفتن واسه زندگیشون رو ندن؟؟؟
فک کنم تو اسلام هم برای کسی که شرایط مساعد نیست مهاجرت رو الزامی میدونه. .... (359221)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۳ ۱۶:۵۳
سلام اقا حميد جان ازت ممنونم که جواب اون اقاى بيگانه پرسته و بي سواد و غرب زده رو داى
ممنونم.
امريکا و اروپا و همه جهان در برابر سپاه قدس و سردار رشيد اسلام که امريکا
اسرايىل و عربستان و داعش از اسمش وحشت دارن هيچ چيز خاصى نيست. اسلام پيروز هست. (290982)
علی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۲/۲۱ ۱۷:۵۲
اقا محمد حقیقت تلخه.کسی هم که حقیقتو میگه غرب زده وبی سوادوبیگانه پرست نیست.خارج از جنگ واقعا واسه شعورت متاسفم (303322)
سمیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۵ ۲۰:۲۱
من با آقای علی موافقم بیاین حقیقت رو مطالعه کنیم نه بریم تو رویا!!
بی شک نیروی ایران به یک دهم نیروی آمریکا هم نمیرسه. (328240)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۱۰ ۱۶:۳۵
حرف شمادرست پس چرا امریکا به ایران حمله نمیکنه (342620)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ۲۲:۵۰
برادر گرامی سامانه اس 300 نمیتونه اف 22 رو بزنه چه برسه اسلحه برنو (304359)
سمیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۵ ۲۰:۳۵
سلام بهتره که یخورده چشمامونو باز کنیم ببینیم که الان دو هزار سال پیش نیست که کشوری به کشور دیگه ایی حمله کنه و تصرفش کنه.اونم کشوری که اونور کره ی زمینه.آخه به چه دلیلی آمریکا به ایران حمله کنه (هیچ دلیلی که این وسط افتاده قانع کننده حمله نظامی نیست)از لحاظ قدرت نظامی هم که اگه یخورده آگاه باشیم مشخصه کی ابر قدرته(حقیقت رو نمیشه پنهان کرد)!!عزیزان لطفا کمی درس بخوانید.وقتتونو هم هدر ندید. (328241)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۱۰ ۱۶:۴۱
سلام . مگه امریکا برای حمله به عراق دلیل قانع کننده ای داشت که برای حمله به ماداشته باشه بعدشم اظهار نظر ربطی به تحصیلات نداره (342621)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ ۰۹:۴۸
حرفای شکمی میزنی ، ما آگاه هستیم تو داری چی میگی (325911)
یونس
Germany
۱۳۹۴/۱۰/۱۵ ۱۶:۲۳
اگه قرار کنه هرچی داریم رو کنیم که اینجا نبودیم نمیزاشتن
دمتگرن داداش عالی گفتی (328627)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ۱۰:۲۱
عزیز دلم حرف خنده دار نزن سوریه کلن نابود شده حالا امده یه هواپیمارو سرنگون کرده یعنی شاهکار کرده ادم نمی تونه ار دست شما ادمای سطحی نگر به کجا بره سوریه نابود شده حالا ما افتخار کنیم یه هواپیمای امریکاییو سرنگون کرده؟؟؟
هوررررررررا کف بزنید (343412)
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۲:۰۸
نادر عزیز,شما داری اتفاقا سطحی نظر میدی,ما هم برای سرنگونی هواپیمای امریکایی ک ناوبر ایران زدتش دست نمیزنیم,ولی این موضوع مهمو نشون میده که برخلاف نا امیدی برخی از دوستان! در حالت نبرد رو در رو تکنولوژی این سالهای اخیرمون,میتونه در مقابل تکنولوژی پیشرفته اونها با تمام امکاناتشون,حرفی برای گفتن داشته باشه و این یعنی پیشرفت برای کشوری که نه تنها سالها حامی جز خداوند نداشته بلکه سالها از عمرشو سرمایه اش رو صرف ترمیم زخمهایی به جا مانده از نبردی نابرابر کرده و فرصت کافی برای تولید جنگ افزار نداشته (360622)
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۰ ۱۴:۱۸
ما هیچ تکنولوژی جدید ی نداریم تنها خودروی ایرانی که پراید باشد 20الا30 درصد از قطعاتش از خارج کشور می آید و توان ساخت داخل نداریم (344025)
۱۳۹۶/۰۷/۰۷ ۰۱:۲۷
اصلا شکستم نخوریم میدنی چقدجوون میمیره وچقدرزیرساخت نابودمیشه وماازاعراب دشمن چقدرعقب میفتیم (355696)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۸
دوست عزیز جای مسخره کردن نظر دیگران کمی واقع بین باشید...
کسی نمیگه ابزار آلات جنگی ایران مال اون زمانه اما ایران هر چقدرم قدرتمند باشه اصلا بودجه ی نظامی سالانه اش قابل قیاس با کشوری مثل آمریکا نیست...
اینو حتی خودت هم متوجهی منتها حاضر نیستی حقیقت رو قبول کنی (356271)
۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ۱۵:۵۶
تو باید بری اطلاعاتی از جنگ ایران وعراق بگیری اونوقت شاید دو هزاریت بیافته که ایران علاوه برعراق که حالا مثلا کشور دوست و برادر هست میجنگید باامریکا -کشورهای عربی مفت خور-کشورهای اوروپایی وروسیه 8سال جنگید وبا افتخار امتحانش رو پس داد-حتی بعضی از کشور هاهم برای عراق نیرو میفرستادند درحالی که ما درجنگ در اوج انواع تحریم ها بودیم وماهواره های امریکیی ها عملیات های ما رو لو میداد (135697)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۳:۱۵
هیمن الان تو مرز ایران یه اعلامیه درج شده که به سربازهای آمریکایی هشدار میده

(( جنگ با ایران ویتنامی دیگر است)) (198869)
محمد
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۰۲ ۱۷:۰۲
توی زمان جنگ ویتنام آمریکا خیلی پیشرفته تر از ویتنام بود پس چرا شکست خورد اصلا یه پیروزی آمریکا رو نام ببرید (328146)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۲۲
آقا رضا عزیزم شما نظر ندی سنگین تری. (190159)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۳:۱۴
دوست عزیز که میگی من یا یا از توان نظامی آمریکا خبر نداریم

ما خبر داریم اونم از تو بیشتر / هم مستند نظامی آمریکارو دیدیم
هم میدونیم اونا چقد قدرت دارن ولی خوب گوش کن

زمان صدام حسین ما ایرانیا بودیم که هیچی واسه جنگ نداشتیم ولی داشتیم با چندین کشور تا دندان مسلح میجنگیدیم

مهم نیست اونا چی دارن مهم اینه انگیزه واسه جنگیدن چی هست (198868)
علی ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۴ ۱۷:۲۸
اقای دکتر زمان صدام اگه منظورت اوایل جنگه ما بزگترین و به روزترین ارتش خاورمیانه رو از شاه گرفتیم و وارد جنگ شدیم. این هیچی واسه جنگ نداشتیم هم که گفتی میشه اخر جنگ که به ناچار بعد از یک سال از صدور قطعنامه پایان جنگ رو پذیرفتیم و تو چندتا عملیات بزرگ شکست خورده بودیم. لطفا قبل از جک گفتن مطالعه بفرمائید. (320245)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۲ ۱۵:۴۷
ببخشید مثل اینکه شما نمیدونید شاه قبل از اینکه بره اکثر تانک ها و سلاح هاش رو برد برای مثال در اردو گاه آبادان حداعقل چهارصد تا تانک بوده قبل از انقلاب اما بعد از انتقلاب چیزی حدود پنجاه تا بهتره اینارو بدونی منم چیزی رو الکی نمیگم عموی من چکار کرده بود و اینا به کنار ولی همین قدر بگم که با حمایت انگلستان از ایران رفت و توی همون جا ترورش کردند اینا رو ازون شنیدم امید وارم به کشورت ایمان داشته باشی.... (323354)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۲ ۱۳:۰۶
مگه تانک اسباب بازی که برداشت برد (326282)
تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۱۹ ۱۶:۵۱
عزیز من،
شاه وقتی فهمید اوضاع داره خراب می شه، تجهیزاتی رو که از آمریکا خریده بود رو به یه پایگاه نظامی آمریکا (توی یکی از کشورهای همسایه) انتقال داد اونهم خیلی قبل تر از فرارش از ایران. (353769)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۱۰ ۱۶:۵۳
علی اقا قطعنامه سال شست وشیش امضا شدوسال شست وهشت جنگ تمام شد یعنی دوسال بعد از امضا شدن قطعنامه ن یک سال . شما خودت مطلعه دقیقی نداری پس دیگرانو مسخره نکن (342622)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۳:۲۰
رضا من که تورو نمیشناسم ولی هرگز به مستندات که اونا از تجهیزات جنگیشون واسه دلهره ما نشون میدن احساس ضعف نمیکنم

آره شاید من همون لحظه اول برم واسه مبارزه تیکه پاره بشم

ولی با این حال به عنوان بک ایرانی میرم

به تو هم پیشنهاد میکنم بری یه گوشه بشینی تو کف تجهیزات جنگی اونا بمونی شاید به نتیجه بهتری رسیدی (198870)
اطلاعات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۸
دوستی که گفتی از((1000تا...!!!))موشک شلیک شده و ((فقط...!!!)) 3 تا به اسراییل برخورد کرد اولا که در گزارش گفته شده که 130 موشک شلیک شده و در ضمن ((فقط...)) 3 موشک رهگیری و منهدم شدن نه اینکه 3 موشک با اسراییل برخورد کردنD;(بیشتر دقت کن!).اینم کلیپشhttp://www.aparat.com/v/7IKHL
دوستان شدیدا توصیه میشه قبل از اطلاعات دادن دقیق گوش بدن که ممکنه اطلاعات مهمی رو عوضی جلوه بدن.در ضمن ابر قدرتو با ابر قدرت مقایسه کنید.درست نیس که امریکارو با ایران مقایسه کرد.هر کشوری با هم سطح های خودش. (242970)
علی0
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۹:۵۲
مگه نمیگن ادم خودشو با دشمنش مقایسه میکنه . یا نکنه میگن اول به خودش نگاه میکنه بعد دشمنشو انتخواب میکنه D: (341101)
ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ۰۹:۵۰
سیاستمداران امریکایی افرادی با هوش و قدرت طلب اند.نمودید ایا چنین افراد شیفته ی قدرتی اگر توان داشته باشند کشوری مثل ایران را با ان همه منابع و موقعیت عالی جغرافیایی در منطقه مورد هدف قرار نمیدهند.در صورت جنگ با ایران فقط4ماه نبرد هوایی به رازا خواهد کشید. میدانید برای ساخت یک بمب برای نصب بر رور جنگنده بی2 چقدر برای انان اب میخورد.ایا میدانید حدود هفتاد درصد نفت مصرفی دنیا از تنگه هرمز میگذرد.در صورت وقوع جنگ به جنگی فرسایشی تبدیل میشود که100درصد به ضرر امریکاست.موشک فجر 5حماس موشک سجیل ایران (243781)
جواد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ۱۱:۱۸
ببخشید اقا رضا فکر کنم یک کلمه را بر عکس به کار بردی .احتراما جنابعالی شستشوی مغزی شدی. (258538)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۲ ۱۵:۵۰
نه خیر جنابعالی زیادی ماهواره نگاه کردی دروغ های اون وطن فروش ها رو باور کردی (323355)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۱
اگه امریکا جای ایران بود!بااونهمه کمبودها 8ساعت هم نمیتونست مقاومت کنه چه برسه به 8سال !!!چرامابجای اعتماد بنفس اعتمادبضعف داریم!؟ (263803)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۳
آقای به ظاهر محترم.این حرف ها کاملا به کنار خودت که میگی آمریکا قوی و ابر قدرت و...هست خب اگه ما نگیم قوی هستیم اعتماد به نفسمونو بیاریم پایین و اون ها هم جراتش رو پیدا کنن و بیان کشورمونو بگیرن به زنت خواهرت مادرت که عزیزانتن آسیب برسونن بازم همینو میگی؟ (263955)
MOHSEN
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰
برادرمن نظر هرکسی برای خودش محترمه.اما شما که میگی صدا وسیما اخبار غیر واقعی پخش میکنه تو چندتا جنگ آمریکاییها خودت حضورداشتی؟پخش مستند که دلیل برتری اونا نیست.همین الان تو خلیج فارس وروی تنگه هرمز دلاورمردایی هستن که آمریکاییها با دیدن اونها کیلومترها از آبهای ما فاصله میگیرن.چرا اینقدر خودمونو دست کم میگیریم؟
ایران در خلیج فارس به راحتی میتونه ناوگان آمریکاییهارو درهم بشکنه
این رو باور کنیم که ایرانی میتواند کارهای بزرگی انجام بده (280065)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ۰۰:۰۴
دوستای عزیز توی جنگ مهمترین چیز استراتژی برای جنگه که پیروزی رو تعیین می کنه.فکر میکنید الان چرا امریکایی های استعمارگر توی عراق نیستند و زدند به چاک.چون استراتژی اشتباهی رو انتخاب کرده بود.الان هم باید بگم ایران برای جنگ و نبرد با امریکا و اسرائیل دارای چندین استراتژی فوق العاده است و آماده رویاروییه هرچند داره روز به روز خودشو مجهز تر هم می کنه.من متاسفم برای کسایی که سریع خودشون و وا می دن و با یه اولدرم دست و پاشو نو گم میکنن.بابا یه ذره هم مرد باشین. (327411)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۱۳:۱۴
در مورد حمایت ایران از لبنان باید بگم که لبنان یک پهپاد فرستاد به خاک اسرائیل که اسرا ئیلی ها متوجه نشد با اینکه تازه یک سامانه ضد موشک نصب کرده بودن که میتونست یه پرنده رو در عرض چند ثانیه منهدم کنه حالا امریکا هم از اسرائیل داره دفاع میکنه (293231)
فاضل شجا ع الدینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۲ ۱۰:۱۵
سلام
آقا رضا
شما که این همه غلط املایی داری نباید احتمالا از سواد کافی برخوردار باشی
من به نیروی دفاعی کشورم اطمینان دارم
به متخصصان نظامی ایران ایمان دارم
اگر آمریکا یا هر کشور متجاوزی از هر طریق به هر سمت ایران حمله کند مسلما ضمن اینکه پاسخ لازم را از همان نقطه دریافت خواهد کرد.علاوه بر آن فرمانده های باهوش نظامی ایران به نقاط ضعف آن متجاوز در نقاط غیر قابل تصور حمله و دشمن را فلج و وادار به عقب نشینی خواهد کرد . (297125)
فاضل شجاع الدینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۲۲ ۱۰:۳۳
هر ایرانی با غیرت باید به توان نظامی کشورمان ایمان و افتخار کند .برنده جنگ را فقط اندازه و میزان وتعداد و کیفیت تسحیلات پیشرفته مشخص نمیکند .عوامل دیگری هم دخیل هستند که من ایمان دارم متخصصین نظامی ایران روی آن کار کرده اند .عواملی مثل شناسایی نقاط حساس دشمن در سرتاسر دنیا شناسایی متحدان دشمن و حمله به آنان و زیر فشار بردن دشمن.شما وقتی آقای ایکس بخواد کتکت بزنه و زورت نرسه بزنیش میتونی تحدیدش کنی اگر دست به من بزنی منم شب میام شیشه خونه مغازه و ماشینتو میشکنم مغازتو آتش میدم.جنگه دیگه. (297126)
۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ۱۳:۱۴
خداییش و بخاهید من به کشورم ایران میبالم به کشورم ایمان دارم هیچ ترسیم توی وجودم نیست از حمله امریکای ذیقی (362980)
سامان
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۱۴:۵۲
درود.بنده با نظر آقا رضا کاملا موافقم.آمریکا یک کشور پیشرفته هست و ما یک کشور جهان سوم.درسته که ما از نظر نظامی قوی هستیم ولی به امریکا نمیرسیم.دلیلش رو هم بالا گفتم. .... (297829)
سجاد
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ۲۰:۱۳
آقا سامان مطمئن باش اگه آمریکا توان حمله به ایران رو داشت مپل افغانستان یا پاکستان هر موقع میتوانست ما را بمب باران میکرد ما پهباد آمریکای به قول شما فوق پیشرفته را گرفتیم و کپی کردیم پس مطمئن باش آمریکا از صلاح هایی که ایران رونمایی کرده و یا مخفی است و در صورت جنگ استفاده خواهد شد واهمه دارد (308303)
همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۰۸:۴۲
داداش من وسایل پیشرفته تنها ملاک نیست اون نفری که سلاح رو رهبری و هدایت میکنه هم مهمه در ضمن جنگی هم اگه باشه موشکیه که ما هم از لحاظ موشکی اگه بهتر نباشیم کمتر هم نیستیم کسی از جنگ استقبال نمی کنه ولی اگه تحمیل بشه دیگه یاعلی یه نکته کلیدیه دیگه شما خودتون رو دستکم گرفتیه . (301052)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۲:۳۶
داداس صلاح هم نداشته باشیم جراتشوداریم تا پای مرگ بریم جلوهمین کافیه تا ناموسمون درامان باشد غوقش میشیم حسین فهمیده (305049)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۰
پس جنگ غزه رو چی میگید؟اسراییل چند تا از موشک های ضعیف مقاومت رو توسط گنبد اهنین رهگیری کرد؟برو یه نگاهی به امار ها بزن. (308149)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۱۸:۳۹
همیشه تیر به هدف نمیخوره حالا بگو ببینم کی پیروز شد (309075)
مینیاتور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۷ ۱۷:۴۲
پس چرا امریکا حمله نمیکنه دلیلش چیه اقای دانا تو که همه چی دون هسی (313535)
00
۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ۰۹:۵۶
واقعا" این یه سواله ولی جواب زیادی میتونه داشته باشه (341102)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۰ ۲۲:۱۷
براي اينكه در مقابل امريكا كم نيارن جنگ 8 ساله را به رخ ميكشند
ببينيد عراق كشور بي عرضه اي بود
اگه ناپلعون و المان نازي حمله ميكردن ايران تا هفت نسل ديگه اش به درك ميرفت
يعني هر كشوري كه جنگ كرده باشه و پيروز باشه ديگه اول جهانه و كسي نميتونه بهش وارد بشه!! اين نظر شماست درسته؟؟؟
همچنين ميگن نيروي ما ايمانه كه انگار امريكا بت مردوك را مي پرسته! هههه
خب اين واضحه ايران با امريكا جنگ كنند برنده كيست به احتمال بسيار زياد!
الان امريكا به نيوزلند حمله نكرده دليلش اينه كه ضعيفتره؟؟؟ (318484)
علی ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۴ ۱۷:۲۰
شما از خیلی نظرها درست میگی. ولی همه جنگ سلاح پیشرفته نیست. بنده یه زمانی همینطور فکر میکردم . مثلا با این همه اسلحه پیشرفه که دارن و تو خیلی فیلمهاشون نشون میدن من فکر میکردم ما هیچیم ولی بعدا فهمیدم همین کلاش هنوز که هنوزه سالاره یه ام4 امریکاییها که هنوز در کنار ام16 اسلحه اصلی ارتش امریکاست ولی شما ببنی مال چند سال پیشه. پس چرا این اسلحه هایی که تو فیلماشون نشون میدن رو جایگزین نمیکنن. در مورد خیلی از سلاح ها همینطوره اون مشخصاتی که اعلام میشه یه چیزه و کارآیی واقعی تو میدون جنگ یه چیز دیگه. (320244)
علی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ ۱۰:۴۵
رضا جان یکم سعی کن مطالعات خودت رو بیشتر کنی بعد نظر بدی.
عزیزم اگر هم توی جنگ کویت امریکا تونست تانک های عراق رو بزنه به این دلیل بوده که کل استراتژی عراق بدست امریکایی ها بوده.حالا جدا از این موضوع باید بگم که طبق تعریفات شما الان امریکا به راحتی میتونه در مقابل موشک های ما از خودش محافظت کنه.پس با این وجود چرا حمله نمیکنه؟چرا منتظر نشسته؟
اگر شما دقت کنی ایران در زمینه موشک چیزی دست کم از روسیه نداره با این تفاوت که فقط برد اسمی موشک های ما کمتره.ادامه در پاسخ بعدی.... (323586)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۷ ۱۴:۲۵
اسراییل و امریکا حریف حزب الله لبنان و حماس در فلسطین در جنگ های 33 زوره 22 روزه 8 روزه و 55 روزه نشدن حالا میخوان بیان با ایران بجنگن (324518)
افراسیاب محمدی
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۷ ۲۱:۲۴
داداش اگه آمریکا بدونه که جنگ با ایران هزینه ی قابل محاسبه داره همین الان حمله می کنه
راجع به تنگه ی هرمز :دومین آبراه استراتژیک دنیا با 50کیلو متر عرض که تنها 8کیلو مترش واشه ایران نیست تازه شما از کجا خبر داری که ناو های هواپیما بر آمریکا دارن رد ميشن این خبر رو هم خود رسانه هايي ميدن که نونشون رو آمریکا ميده با همون هدف تخریب روحیه ی ملت ایران
در مورد تانک ها هم بگم خواهشا امکانات مارو تو زمان جنگ با الان مقایسه نکن 35تا تانک. عراقی در مقابل 60تانک لعوپارد آمریکا اون هم قبلش با پشتیبانی (324519)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۵ ۰۹:۴۷
دوست عزیزم ، من کاملا با نظر شما موافقم البتع دیگران هم حق نظر دارن (325910)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۱:۱۸
عزیزم ( الان )درسته نه (العان) !!!!!! (325966)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۴ ۰۰:۲۲
وقتی خود تحلیل گران امریکایی قدرت ایران را بالا میدونن شما چرا دوست داری خودت ضعیف بدونی؟!! (326353)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۲۴ ۲۰:۰۴
جناب علم و اطلاعات! "قلع و قمع" درسته. نه "قدو قم" :))) (327802)
اذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ۱۸:۰۱
بنظرم تو رو بیشتر شستشوی مغزی دادن.چهارتا رسانه دیدی باور کردی هیچکس خیری از امریکا ندیده و نخواهد دید حتی شریکش اسراییل .چی به خوردت دادن بابا (330686)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ ۲۱:۲۹
برو بابا مهم اینه که ما ایرانی هستیم همون ایرانی ای که هشت سال با ترکیبی از چند کشور قدرتمند،بدون سلاح خاصی جنگید و پیروز شد (333592)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۹ ۰۰:۴۲
داداش احتمالا شما یکی از همون دسته از ادمایی که فیلمهای هالیودی زیاد روشون اثر گذاشته و همیشه ترس از شکست خوردن فلجشون میکنه که باعث میشه جولوی قویتر سرخم کنن.ناراحت نشو یکم اطلاعات خودت رو در مورد کشورمون ابدیت کن. (338473)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۱۶ ۱۰:۱۵
جناب شستشو نشده و غرب زده اولا که برد تانک های امریکای طی جنگ عراق و امریکا دو کیلومتر ششصد متر بوده .چطوری از شش کیلومتری زدن .در ضمن تجهیزات که تونستن هواپیما های رادار گریز و پهباد های پیشرفته رو شناسایی کنن مسلما واسه جنگ دوم نیستن .یا علی (342928)
۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ۱۵:۱۲
عزیزتنگه هرمزکه میگی ناوهای هواپیمابرآمریکایی ردمیشن واردآب های سرزمینی ایران که نمیشن اون جاآبراه بین المللیه.شماکه دم ازاطلاعات ومطالعات میزنی یکم جغرافی توقوی کن یاحداقل یه نگاه به نقشه بنداز (356263)
۱۳۹۷/۰۱/۰۷ ۱۸:۵۴
عالی برادر👌 (359008)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۷:۱۸
من قصد توهین ندارم ولی بهتر هست کمی مطالعه کنی عزیز، پیشرفته ترین اسلحه ی جهان مال ایرانه ، اسلحه ی مصاف و قوی ترین تکتیرانداز جهان هم مال ایرانه تکتیرانداز باهر وتازه ، تانکهای کرار ایران هم جزء پیشرفته ترین تانکهای جهان هست و حتی قابل مقایسه با آبرامز هست و تازه اژدر های حوت که سریع تریناژدر جهانه دست ایران هست . بعد هم شما چطور میگی که از 100موشک فقط 3 تا به اسراییل خورد ، الان سامانه پاتریوت آمریکا که یک سامانه پیشرفته ضد موشکی در جهانه نمیتونه جلو موشک های نیروهای یمنی رو بگیره (359070)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۱۵ ۱۷:۴۴
ادامه حرفم اینه که رضا جان شما مغزت شستشو داده شده نه ما لطفا یکم به جای خوندن مطالب دروغین در فضای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام و دیدن مستند های دروغ در ماهواره یکم مطالعات دقیق و واقعی کن . به شما پیشنهاد میکنم سخنرانی های استاد رائفی پور و دکتر عباسی رو گوش کنی ، با تشکر از وقتی که برای مطالعه گزاشتی ، ببخشید پر حرفی کردم . (359074)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۱ ۱۶:۱۳
درسته متاسفانه ارتش ما از سلاح های خوبی برخوردار نیست ولی موشک های دور برد خوبی داریم . بحث نظامی نیاز به اطلاعات زیادی داره ...
اما احتمالش خیلی کمه که درگیری به وجود بیاد .
چون حمله نظامی و جنگ تمام عیار امریکا و متحدان ش رو پیش چشم مردم جهان بدبین میکنه و ضرر هایی هم میکنه .
ه نظر من اگه قرار باشه حمله نظامی بشه اولش تروریست صادر میکنن به ایران و به بهانه تروریست حمله میکنن که مسلما با پاسخ شدید ایران مواجه میشه و ایران اجازه نمیده که تروریست وارد کشور بشه.
متاسفانه جنگ نرم باعث شده که مردم ایران اون روحیه ی دفاعی 30 سال پیش رو نداشته باشن ..
یا علی (94813)
م-س
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۳:۵۶
با سلام به نظر من به جایی بشنیم منتظر باشیم که امریکا ایا حمله میکنه یا نه باید خودمون قوی کنیم مرگ همیشه دنبال ترسوها هستش من نه میگم جنگ کنیم ولی با ایستادن یجا منتظر مرگ شدن بجنگیم من نه از امریکاش میترسم نه از سلاحاش من از نصل کوروش هستم ته اخرین لحظه از وطنم دفاع میکنم اهل شعار نیستم (117442)
م
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۸:۴۲
ایول کاش میشد ما هم یکی از کشور های ابر قدرت میشدیم (147549)
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۰۴:۲۵
انشالله جنگ نمیشه (365521)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۰۵:۴۲
الهم عجل الولیک الفرج (117830)
بس سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ۱۳:۰۳
ای ول ما چقد کارشناس نظامی داریم
ولی برین تشله بازیتونو بکنین اخه اصلا وللش (177443)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۳:۲۲
خوشگله ما کارشناس جنگی نیستم

از قوم آریایی ها هستیم / کورش کبیر / خشایار شاه

کسی که با 300 نفر در مقابل 100000 نفر ایستاد

پیشنهاد میکنم شما برین انگشتاید دست پاتونو بشمارین ببینید ده تاست یا یازدهتا (198871)
علی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۲۳
اگرکسایی مثل شماتوایران نبودن ایران خیلی پیشرفت میکرد (265205)
چریک گیلان
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۲۲:۵۶
شما که میگی ایران تجهیزات وسلاح های انفرادی خوبی نداره میتونی یکم بگردی وتصاویر وفیلم هایی که از نمایشگاه های صنایع دفاع-رزمایش پیامبر اعطم8یا نیرو هایی که داشتن با پژاک می جنگیدن رو ببینی ونظرت عوض شه در ضمن کارشناسان نطامی ما انقدر عقل دارنکه فقط به فکر موشک و توپ وتانک نباشن و به فکر بقای سرباز تو میدون نبرد باشن (185765)
مجید
United States
۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ۱۵:۳۶
تاکتیکهای جنگ هم میتونه موثر باشه ،ایران تجربه ی کافی داره و احتمالا میتونه که از تاکتیکهای موثر در منطقه خودش دفاع کنه، (194630)
هادی1425
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۴ ۲۳:۳۵
خون بر شمشیر پیروز است...شیعه یعنی هیهات من الذله... اینه که باعث ترس و وحشته...نترسید ما هستیم اگه جنگ شد بی کار نمیشینیم ونمیزاریم غیرت این مملکت زیر چکمه های ساکسونها لگد مال بشه.اونا هم میدونن که ایران عراق و افغانستان و...نیست. (207074)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ۱۴:۰۰
من تو یه پادگان تو غرب کشور خدمت کردم تو پادگان صلاحها و مهمات قدیمی زیادی بود اما یه بار برای نظافت به زیر پادگان که یه انبار بزرگ بود رفتم باور کنید چیزی رو دیدم که فکر نکنکم هیچکدام از شما دیده باشید تمام تانک ها وتوپهای جدید با برد زیاد همشون هم کامپیو تری بودند و نو بودن تازه پادگان ما یه پادگان کوچیک بود و ارتش هم بود حالا ببین سپاه چی داره (207659)
محمد ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۰۹:۱۱
من مسلمانم ازهیچ چیز هم نمیترسم چه چیزی بهتر از شهادت؟ (212696)
ممد
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۲/۲۱ ۱۷:۵۸
جایزه هم میخوایی (303323)
رامین کاظمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۸ ۲۲:۲۳
سلام دوستای عزیزم
شاید ما قدرت نظامی بالایی نسبت ب امریکا نداشته باشیم اما مرد عمل هستیم و ایمان داریم که پیروز میدان هستیم. و در جنگ هشت ساله که کل دنیا بر علیه ما بود و طرفدار عراق ثابت شد که قدرت نظامی کافی نیست .برام تاسف داره که بعضی از شماها ایمان خودتون رو از دست داده اید.با هر دین و مذهبی هستیم بیاین جون خودمون رو در راه ایران تقدیم کنیم..و در ضمن ما برای این انقلاب بها داده ایم اونم خون ؛ الکی از دستش نمیدیم.مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسراییلل. (213420)
امین
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۶:۴۰
فقط همین رو میتونم بگم که کوچکترین حرکت آمریکا با هزاران موشک پیشرفته و نقطه زن پاسخ داده میشه (214950)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ۲۲:۳۳
سلام اینهمه بحث برای این موضوع لازم نیست،کافیه موازنه قدرت رو در وقایع خاورمیانه رصد کنید ،در سوریه رویارویی ایران و غرب و وهابی های منطقه است و اگر سوریه با یک درصد قدرت یاران امروز توانسته بایستد،معنی اش این است قدرت ایران خیلی بالاست ما در جنگ 33 روزه حزب الله هم ثابت کردیم چند مرده حلاجیم ف (219760)
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ۱۴:۱۸
عزیزان من چرا باهم الکی بحث میکنین؟؟با نظام جنگ به راحتی نمیشه بحث کرد..این همه حرفایی که در مورده قدرت ایران و آمریکا درج میکنن تو سایت ها و رسانه نمیشه مقایسه کرد..دلیل اولی که هنوز حمله نکرده حمایت روسیه و چین و کره شمالی از ایران هست...اگه حمله کنه به ایران بزرگترین ضرر رو همین 3 تا کشور میبینن...آمریکا هم دوستای خودشو داره ایرانم دوستای خودشو...با سیاست نمیشه به راحتی بحث کرد...به ایران حمله کنه جنگ جهانی 3 میشه میشه گفت جنگ جهانی آخر دنیا پس به هم توهین نکنین و اعصبی نشین...بای (221587)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۲۰:۰۸
گفتم چرا تو جنگ عراق ما یه متر هم خاک ندادیم! نگو روسیه و چین و کراه شمالی از ما مواظبت می کردن!!! (326997)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۱:۲۳
اینکه بخواهیم اینقدربچه گانه صحبت کنیم وازروی تعصب هیچ دردی دوا نمی کند حرف من اینست اولا چراجنگ چراصحبت ازصلح نکنیم اگه بعضی هافکرمیکنند جنگ باامریکا مارادرموقعیت برتر یاعقب نشینی مارادرمقام ضعف قرارخواهددادبایدبگم ما8سال باعراق جنگیدیم بنظرشمااگه جنگی نمیشدبهترنبود دوم اینکه ایاازمجموع 200کشوردنیاایاهمه ازامریکاحساب میبرن ومی ترسند قطعانه چراکه اگه چنین بودبایدبه مستعمره تبدیل میشدن والن کره جنوبی وزاپن ومالزی و....نبودن نه برادرمن بجای تعصب درست فکرکنیم اگه جنگ 100 نفرازمردم ماراخواهدکشت ازکشتن ... (223048)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۲۰:۱۴
کسی موافق جنگ نیست! حرف عقلا اینه که آمریکا اگه می تونست حتما به ایران حمله می کرد و اگر هم آمریکا همچین حماقتی بکنه، حتما جواب دندون شکنی دریافت می کنه! این طوری نیست که ما دست و پا بسته باشیم. اگه دست از بچه بازی برداری کمی تعقل پیشه کنی، می بینی که در جنگهای نیابتی که الان در حال انجام است این ایران است که پیروز است نه آمریکا و متحدان قدرتمندش! تو جنگ نیابتی حزب الله و اسرائیل هم نمونه واضحش رو دیدید که خود آمریکائیها اذعان کردن که در واقع این جنگ ا یران و آمریکا است. (326998)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ۲۱:۵۷
ایران به قدری بیشرفت کرده که اماده جنگه ولی هیچ وقت شروع کننده نیست/و یه دلیل واسه نشون دادن بعضی از قدرتاش اینه که نزاره کسی فعلا جرات جنگ با ایرانو بکنه تا موقعی که با بگیره و این کلشه و تا اون روز دیگه حتی جرات نکنن اسم ایرنو بیارن (227050)
میلاد ...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۵ ۰۲:۲۹
عاشق ایرانم عاشق انسانیتم.ما فقط دفاع میکنیم در برابر دشمنای بد سابقه.تا پای جون.راه شجاعتای شهدا که ی وجب از خاک ایران و ندادن و از ناموسشون دفاع کردن.روح همه شهدا شاد (230237)
ستاره جلیلیان
United States
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۰:۳۹
دوستان عزیز هیچ بحثی وجود نداره در این مورد...دقت کنید اگه آمریکا نیرو های هوای خوبی داره خب ایران هم موشک های دور برد مثلا سام6 و...داره...یعنی هر کشوری اندازه خودش هست در ضمن آمریکا چند ساله میگه میخواهم حمله کنم ولی حمله نمیکنه.. (235362)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۰۰:۰۸
مرگ بر آمریکا.درود بر ایران

این شعار من است (240863)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ۱۲:۵۶
اشتباهی بکنن پرونده آمریکا رو برای همیشه میبندیم (244760)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ۰۰:۵۶
ایران کشوری نیست ک با چندتا ناو موشک تسلیم بشه چون سربازایی داره ک واسه 3چیز می جنگن 1خدا 2ناموس 3وطنش (252954)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۲:۰۱
سلام به همه
مشکل ما این است که در این میان خدا را از یاد برده ایم
در قرآن کریم آیه ای در مورد سپاه حضرت داوود داریم که مفرماید : همانا به ارده خداوند سپاهی اندک بر سپاهیانی بسیار پیروز میشوند
ید الله فوق ایدیهم (253922)
درود بر جمهوری اسلامی ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۰:۳۶
با سلام ...

دوستان چیزی برای گفتن ندارم جز اینکه تعدادی از دوستان هیچ اطلاعاتی در هیچ زمینه ای ندارند ...
اگر هم منظور منو نگرفتید دیگه مشکل خودتون هست ...
فقط بدونید استراتژی قدرتمند ایران باعث چند چیز شده :
1 - اینکه تمامی سلاح های خودشو رو نکنه ...
2 - هیچ احدی جرات حمله رو نداشته باشه ...

انسان واقعا ناراحت میشه وقتی میبینه چند نفر ایرانی با ناامیدی در مورد ارتش کشورشون صحبت میکنن ...

من از همین جا این نوید رو بهتون میدم که کسی جلودار ارتش جمهوری اسلامی ایران نیست ... به امید خد (254087)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۱۳ ۰۲:۰۵
امریکا اگه توان مقابله با ایران را داشت الان 100 بار ایران رو شکست داده بود...خیالتون تخت میترسن (259754)
آریا
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ۰۰:۰۹
اگه جنگ بشه اولین کسی هستم که میرم (260367)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۳۸
ماوقتی انقلاب کردیم دستمان ازسلاح خالی بود ولی ازایمان پرپس باهمان سلاح می جنگیم (263654)
وحید
Japan
۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۲:۴۴
دوستان
بزرگترین خطر برای آینده ایران قدرت های بزرگ نیستند
خطر بزرگ همین کسانی هستند که در داخل کشور فتنه اقتصادی می کنند و در پشته چهره ریاکار خود به شعور مردم توهین می کنند خدا عاقبت را از دست خودمان ختم به خیر بگردان (263967)
علی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۶
ایران دربرابرآمریکاجزانجام جنگ نامنظم کاری ازپیش نخواهدبرد (265199)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۰۸
من با این نظر اصلا موافق نیستم
امریکا توان جنگ با ایران عزیز را ندارد (284176)
ساسان شعبانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۱۰
امریکا در مقابل ایران نمی تواند جنگ نظامی راه بیندازد (284178)
maryam
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۲۰:۰۸
چرا یه سری میان و طرز فکر غلطشون رو ب خورد بعضی جوونایی که سر از هیچ چیز در نمیارن میدن ؟؟ علی جان لطفا یه خورده طرز فکرت رو عوض کنن تا خیلیای دیگه رو ب اشتباه نکشونی !! ایرانو دس کم میگیری ؟؟ هه جنگ نامنظم !! برای منی که جونم برای کشورم کف دستمه کلمه نا مفهومیه شما پسرایی که برای دفاع از ناموستون هیچ غیرت و انگیزه ای ندارین خواهش میکنم جم کنین برین جایی که غیرت و دفاع از ناموس قیمتی نداشته باشه !! ما دخترای ایرانی ب مردا و پسرایی نیاز داریم که نترسن نه اینکه ابرو بگیرن و بگن ما شکست میخوریم !! (302922)
مهرداد پارسی
Europe
۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۰۹:۲۶
شیعه برروی خط خون ایستاده اس ونگهداری ازخط خون هم خون میطلبد تمام (266450)
هادی
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۱۵:۳۲
اکثر کسانی که دم از جنگ میزن جنگ ندیدن من بچه دزفول هستم ما مقاومت کردیم و توی شهر موندیم الان ناراحتی اعصاب دارم و کتفم هم داغون شده کسی تره هم برامون خرد نکرد.بزارید دیبلماسی کار کنه الان جنگ روی میز مذاکره هست.شتاب زدگی یک ترکمن چای دیگه در پی داره و کلی خرابی.البته اونا هم ضرر میکنن ولی نه به اندازه ما.اما مجبور باشم این نصف بدن رو هم دریغ نمیکنم (267393)
رامین
Russian Federation
۱۳۹۳/۰۹/۲۳ ۰۱:۵۲
چرا تو این تحلیل حرفی از موشک هایه زمین به دریا که همون موشک هایه خلیج فارس هست نشوده (269606)
سید علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۱ ۱۶:۳۷
جنگ شوخی بردار نیست .خدا نکنه دوباره جنگ بشه ،اگر 1 نفر هم کشته نشه تمام زیر ساخت های کشور عزیزمون رو از بین می برن ما دور کشورمون رو گرگهای درنده گرفتن .اگر می بینید حمله نمی کنند به خاطر ترس از ایمان و جنگاوری ما ایرانیهاست . خدا کمک کنه به این مردم (271875)
مصطفی 12 ساله از خوزستان
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ۱۶:۱۶
سلام بنظرمن درسته امریکا از نظر نیروی هوایی و زمینی و.... از ایران خیلی قدرتش بیشتره ولی ما چیزی داریم که اونا ندارن ما از نسل کوروش و داریوش هستیم ما امید به خدا را داریم تجهزایت نظامی ایران از بسیاری از همسایگان ایران قوی تره. با تشکر. (274758)
maryam
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۲۰:۰۲
مصطفی جان بهتر نبود بگی ما از نسل شیر خدا امیر خیبر شکنیم ؟؟ یا اینکه ما از نسل روح الله و خامنه ای هستیم ؟؟ بزارید آمریکا بدونه با چ نسلی رو ب رو میشه !!! (302921)
سید قاسم حبیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۳:۱۵
سلام دوستان.اینقدر که از قدرت میگید از صلح هم چیزی یادتون دادن.چرا به جای دشمنی با همه کشورا دوست نباشیم.یه سری از حرفای ما درسته یه سری هم از حرفای اونا.الکیم نه لاف امریکا رو بزنید نه ایران.هر کشوری به اندازه خودش قدرت داره.قلدری برا هم رو بزارید کنار.دنبال دوستی باهم باشید.صلح جهانی از نوع واقعی نه پلاستیکی. (276197)
high technology VAJA
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ ۰۱:۱۹
همترن بدون اطلاعات حرف ميزنيد
ايران تكنولوژي ٨سال قبل خودشو تازه رو ميكنه
ي بحثي هس بنام high technology كه هيشكي جز رهبر و چندتا فرمانده بيشتر خبر ندارن و حتي دانشمندايي كه به مركز پژوهش ها در عمق ٣٠كيلومتري زمين ميبرن بيهوش ميكنن ميبرن
خواهش ميكنم اصن نظر الكي نديد خدايي خخخخ🙋 (278691)
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۱۵:۵۱
اونوقت شما از کجا فهمیدی؟ (302897)
دریا دل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ۰۵:۱۰
سلام در عجبم کشوری مثل آمریکا داری 15000کلاهک هسته ای دارد اگر به ایران نمیتونه
حمله کنه حتما ایران هم سلاح هسته ای دارد که قدرت بازدارنده دارد اگر که نداره پس همه ما سر کاریم مناالله توفیق (311871)
007
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ۰۰:۱۷
شما رو هم بی هوش کردن؟؟؟؟؟ (327412)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۰۲:۳۸
ای کسانیکه ایمان آورده اید همگی در صلح و آشتی درآیید و از گامهای شیطان پیروی نکنید که او دشمن آشکار شماست .
سوره بقره آیه 208 (328401)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۱:۰۰
اون موقع تو بیهوش بودی یا با هوش فهمیدی (338373)
زنده باد ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۱۸:۴۸
ایران واسلام همیشه پیروز است.اللهم عجل لولیک الفرج (283037)
ارمان
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ۱۲:۴۷
ماشایدتوان مون به امریکانرسه امابه رژیم صهیونیستی میرسه ایران هرچیزی درحد امریکاه درست کنه نشون نمیده ماچیز های خوبی داریم وامریکا اگه میتونست دراین30حمله میکرد اماخودش میدونه ایران چیه کیه قدرتش چه قدره زنده باد ایران (286446)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ۱۳:۳۸
سلام.یه چیز ساده بگم اگه آمریکا جرات داشت 36 ساله حمله کرده بود باید یه چیزیو در نظر داشت و اونم اینه که ایران از لبنان و سوریه و....حمایت میکنه آمریکا هم از اسرائیل .اسرائیل چنئ وقت پیش یه سامانه ضد موشکی نصب کرد که میتونست یه پرنده رو در عرض چند ثانیه منهدم کنه از اینور لبنان یک پهپاد به اسرائیل فرستاد که از کل اسرائیل عکس برداری کرد ولی هیچ کس نفهمید حالا خودتون مقایسه کنید. (293232)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۵۲
بجای موشک و حرف از نیروی نظامی زدن برین خجالت بکشین . . . کجای ما شبیه قدرتمنداست . . .، مدارک دانشگاهیی کیلوئیش ، جوونای بیکارش ، تن فروشای تو خیابونش . . . دیگه تو این مملکت جوونی نیست که بره رو مین . شاید برن روی قرصای ایکس و مخدر . . . (295025)
مگر بر داعش ضد اسلام و انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ۲۳:۵۶
با سلام خدمت دوستان.واقعا متاسفم برای دوستانی که فکر می‌کنند ایران هنوز در دوران تیر و کمان زندگی می‌کند.اولین قدم و آخرین قدم در شکست نهایی ما مردم این است که در فکرمان قدرت پوشالی (اسرائیل مجعول ) آمریکا را قبول کنیم.چه کسی مانع سقوط حکومت های سوریه و عراق شد.در صورت حمله به ایران چیزی از هژمونی و همینه آمریکا در جهان باقی نمانده.اسرائیل مجعول عملا وجود خارجی نخواهد داشت و به امید خدا قدس عزیز آزاد خواهد شد.انشاءالله. (296760)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۳ ۲۰:۴۰
ارتش ایران قدرت متوسط داره ولی سپاه فوق العاده قدرتمنده جوری که اگه جنگ بشه سپاه میتونه کاری کنه . این رو که میگم از یه سردار سپاهی که فامیل مون بود میگفت . (297741)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ۰۱:۴۰
سلام
بد نیست چندتا نکته هم من بگم بدونید
اول اینکه همیشه کیفیت برتری نداره کمیت هم همه مسلا ببخشید س سه دندانه ندارم ! در دهه 1980 جنگی بین آرزانتین و انگلیس رخ داد که غالبا جنگ هوایی بود در این جنگ پیشرفته ترین هواپیمای اون دوران که هریر عمود پرواز بود تنها تونست 20 فالکوم آرزانتینی رو منهدم کنه در قبالش 8 تا هریر هم منهدم شدند
پس بعضی ها کمیت رو در نظر نمیگیرند
دوم خیلی ها از اسم ناوهای آمریکایی میترسن باید به این افراد بگم ایران خودش ناو خدادادی در خلیج فارس داره ونه یکی بلکه (297968)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ۰۱:۴۸
ادامه ,,,,
بلکه چندتا و این چیزی نیست جز جزایر ایرانی نه غرق میشه نه دفاع میخواد سنگین ترین تجهیزات روش نصب میشه دهها برابر یه ناو امریکاییه . خود امریکاییها تو تحلیلات شبیه سازی فرضی از این جزایز حسابی ترس دارند همینه که از امارات حمایت میکنند
سوم بعضیا هم نگران بمباران نیروگاه بوشهر هستن باید بگم موقعیت ساخت این نیروگاه جوریه که نزدیک دریاست اتفاقی بیفته
تمام آبهای دنیا آلوده میشه پس هرگز این کارو نمیکنن
چهارم بد نیست تحقیقی هم در مورد سقوط اف 15 اسراییلی در سوریه شکار rq170 و شکار اسکن (297969)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ۰۱:۵۱
ادامه,,,,,
اسکن ایگل و شکار تانکهای مرکابا توسط حزب اله داشته باشید
بنابراین اگه جنگی شروع بشه طرف امریکایی هم بهای بسیار سنگینی میده و السلام (297970)
محمد
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ۱۵:۱۴
بهترین امتیاز ایران که منجر به برتری قدرتش نسبت به آمریکا میشه منطقه جغرافیایی ایران هست.الان بهترین زمان برای سرنگونی کشورهاییست که چند قرن به ایران ظلم کردن.در ضمن آقا حمید ما کارتون خواب شدیم تا یه روزی به اقتدار برسیم و سرمون رو در برابر ظلم این استعمار گراها خم نکردیم.و اگر کار به جنگ بکشه از تو تلویزیون خونت تماشا کن وببین که چیجوری همین جوونایی که از نظرت بیسواد و موادی هستن چیجوری خاورمیانه رو و تمام کشور های عربی رو زیر سلطه خودشون در میارن. (297979)
محمد س
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ۰۳:۲۵
امریکا اگه راست میگه وجرعت داره با اون صلاحهای باصطلاح قویش. فقط یه تیر یا یه موشک به طرف ما بزنه؟؟!!! (299621)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۲۸
دنیا از لباس سبزهای ایرانی می ترسد حال شما دم از تجهیزات می زنید جنگ را افراد می کنند نه تجهیزات به قول لر ها این تفنگ،کی هست که شلیک کنه ،آمریکایها یا انگلیسی ها که چند سرباز در حال گشت همشون رو اسیر کردندآمریکا ترسیده دنبال راه چاره ای برای اسراییل بدبخت است .خدا پدرتورن را بیامرزد دیگه نظر ندید. (299845)
ناشناس
United States
۱۳۹۴/۰۶/۱۲ ۰۰:۴۰
خیلی ساده انگاری (321626)
محمد
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۴۲
دوستان من خیلی ایران کشورم رادوست دارم امیدوارم ایران نه تنها آمریکا بلکه تمام جهان فرابگیرد ولی مایلی ضعیفیم (299968)
ناشناس
۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۹:۴۴
ما از قدرت ایمان برخورداریم و همیشه پیروزیم. (301118)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ۲۰:۴۴
ما ایرانیان با غیرت هستیم از جان دادن در برابر زور و ظلم و دشمن بیمی نداریم.مثل جنگ ایران و عراق که جوانان این وطن بدون هیچ سوالی و پرسشی رفتند روی مین بدون اینکه حتی یک هزاروم ترس و دلهره داشته باشند .امریکا از این جوانان میترسد نه از موشک و تفنگ و ................... (301636)
مهرداد
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۰۱:۵۷
سلام بچه ها اینم در نظر بگیرید که الان آمریکایی که میگن جولان میده تو دریای عمان و خلیج فارس ، اینو بدونن که آمریکا خودشو دستی دستی وارد دام ایرانی ها کرده که دور تا دورش ایرانی هست . آره منظورم نیروهای ایرانیی که تو کشورهای حوزه خلیج فارس هستند . الان خاورمیانه مال ایرانه چون همش ماس ماست کلی هومش واس ماست . چون ایران 10 ساله که تو کشورهای دیگه ، هم نیرو داره هم تجهیزات نظامی . تحلیلگرانی که میگن ایران ضعیفه . چرا فکر می کنن ایرانها جنگو از تو ایران شروع می کنن ؟ (302149)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ۰۹:۵۶
سلام.من اطلاعات چندانی ندارم از وضعیت تسلیحاتی کشور ایران و امریکا چون احمق نیستم که این اطلاعات داخل اینترنت رو باور کنم.ولی مطمئنم جنگ با امریکا به ضرر کشورم تمام خواهد شد و از ته دلم امیدوارم امریکا همچین غلطی نکند و جنگی علیه ایران به راه نیندازد.البته که این جنگ برای ما پیروزی به حساب نمیاید چون در صورت جنگ ما کلی از جوانان پاکباخته و کلی از زیربناهای حیاتی کشورمون رو از دست میدیم.
ولی از اینکه امریکا در این جنگ شکست خواهد خورد هم مطمئنم.
پس جنگی که باخت-باخت باشد بدرد هیچ یک از طرفین نمیخد (302153)
آزاده
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۲:۱۶
ما به داشتن مردان غیور و شجاعی مثل شما افتخار می کنیم (302850)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ۰۱:۱۵
دوستانی که میگن ایران قدرت نداره سخت در اشتباهند الان ایران با آمریکا از نظر نظامی یک هستند و شاید قدرت ایران بیشتره پس لدفن نظر الکی ندید
آمریکا جرت حمله نظامی نداره (302951)
محمد
United States
۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ۰۹:۳۷
سلام دوستان عزیز....به گفته خو کارشناسان نظامی آمریکا جنگ با ایران مثل یه قمار بزرگه..حالا چرا قمار؟ به دلیل اینکه علاوه برتحمیل هزینه های هنگفت خاورمیانه به آشوب کشیده میشه و درنهایت آمریکا اطمینان نداره که آیا موفق میشه به اهدافش برسه یا نه! چرا که ایران از تاکتیکهای نظامی متعارفی استفاده نمیکنه وهمین میتونه به طرف مقابل ضربه بزنه و قدرت ارتش ایلات متحده رو در سطح دنیا به چالش بکشه..ودر نهایت به یک جنگ فرسایشی افتضاحی منجر بشه که دو طرف رو به میز مذاکره بکشونه!! پس اطمینان داشته باشید جنگی رخ ... (302973)
پنتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ۱۱:۱۴
من کلا فکر نمیکنم آمریکا جرات حمله به ایران رو داشته باشه اولا درجنگهایی که در منطقه به راه انداخته هیچوقت نتونسته پیروز بشه به همین دلیل با افکار عمومی داخل آمریکا برای یه جنگ دیگه مشکل خواهد داشت دوما آمریکا میدونه ایران با هیچ کشوری توی خاورمیانه قابل مقایسه نیست سوما موقعیت جغرافیایی ایران ممتاز هست جدی جدی حمله به ایران براش باطلاق میشه ولی چیزی که مسلمه چون جنگ نزدیک مرزهای ماست به زیرساختهای ما آسیب میزنه ، به نظر من ما باید راهی پیدا کنیم در صورت جنگ ضربه حیاتی بهش بزنیم (302982)
سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۰ ۲۱:۱۲
دوستان باید همه قبول کنیم که امریکا ازلحاظ نظامی قویتر از ایران هست ولی این کافی نیست سربازان شجاع سرنوشت جنگ را مشخص میکنندنه فقط تجهیزات .جان فدای ایران ولی امریکایی ها اینو نمیگن ببینند دارند کشته میشن دمشون رو میزارن رو کولشون و فرار میکنند به خاطر همین امریکا سناریوی ایران هراسی را درجهان راه انداخته تا مردم جهان فکر کنند اگر ایرانی ها ومسلمانان رانکشند ایرانی ها اونهارا خواهند کشت ومجبور باشند در جنگ فرار نکنند.... (303220)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۲ ۱۶:۳۰
در زمان جنگ با صدام مردم از جان و مال خودشون مایه میذاشتند ولی حالا ... (303507)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۳ ۱۱:۲۰
باسلام گول هیکل ولباس آمریکایی را نخورید من کربلا رفتم یه سرباز آمریکایی آمد با یک هیبتی وقتی کلاهش را برداشت یه دختر حودا 15 ساله بود خیلی خندم گرفت (303542)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ۱۹:۲۰
به دوستان عزیز پیشنهاد میکنم مستند رو در رو با شیطان رو حتماً ببینند. آمریکا واقعا تو خلیج فارس هیچ غلطی نمیتونه بکنه (304345)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۸:۳۱
من فقط میگم آمریکا دلسوز هیچ کشوری نیست فقط و فقط منافع خودش - دوما اگه واقعا شما خیلی درک داشتین میفهمیدین تمام این سال ها اگه آمریکا احتمال یک درصد میدانست زورش به ایران میرسه منتظر نظر شماها نمی نشست . پروردگارا به جوان ایرانی آگاهی بده .آمین - من نه بسیجی نه سپاهی نه ارتشیم ایرانی هستم و حاظرم بخاطر یک قطره ازخاک وطنم هزاربار بمیرم (304769)
جلال ازکرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۸:۳۹
من حاضرم خداوند منو قربانی مردم ایران بکنه اگه کشوری یا فرقه ای چشم طمع به خاک میهنم کنه . (304770)
ناشناس
United States
۱۳۹۴/۰۶/۱۲ ۰۰:۴۷
جانت سلامت ولی این کارها با تدبیر حل میشود ئه با قربانی دادن . (321629)
کیهانی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۳:۵۲
سلام یک کلام مردم ایران جانشانم به خاطر وطن و ناموس میدن همه بسیجیم (305053)
یه مسلمون ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ۲۲:۱۲
هم وطن عزیم آهای فارس ترک ولر کردو گیلگ و بلوچ ترکمن و عرب و...مهم نیست به چه زبانی تکلم میکنیم مهم اینه که هممون ایرانی هستیم وبا افتخار و تا تهش از ذره ذره و وجب به وجب خاکمون دفاع میکنیم و به قول خلبان شهید حسین خلعتبری مکرم اگه ذره خاک وطنمون به پوتین دشمن چسبیده باشه باخون خودمون اونومیشوریم ونمیزاریم غصبش کنه.بچه ها اختلافات وجناح هارو بزاریم کناربیاید همه با هم بدون هیچ چشم داشتی برای ایرانمون کاملا متحد بشیم و اختلافاتمون رو بزاریم کنار بخدا دشمن از نیروی اتحاد و فداکاری ما بیشتر میترسه (305589)
محمد از تبريز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۸ ۰۲:۴۴
سلام.من فقط اينو بگم غيرت نداره کسي که بگه آمريکا ازنظر نظامي قويه يا تاکتيک نظامي خوبي داره.اون که نداره ولي شما يکم داشته باش.غيرت. شهدا اينارو ببخشيد (305614)
احمد
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۲۳:۰۱
محمد از تبریز واقعا مردی ممنون (307005)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۵ ۱۹:۰۵
اینو بدون همیشه خون در برابر شمشیر پیروزه تو میدون نبرد کسی پیروز میشه که برا خواسته هاش جونشو نه مال و نه تجهیزات بدون جان فشانی پیروزی نمیاره (307061)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ۱۲:۰۸
برادر ها توجه کنن اون کشور هایی که امریکا بهشون حمله کرده یا جنگ داخلی داشتن با جمعیت ااین کشور ها کم بود و این را بدانید اگر ایران ضعیف بود قطعا حمله می کرد نکته بعدی اینه که اینافسر نظامی امریکا هس انتظار تعریف از ایران نداشته باشید.موفق باشید (307400)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ۱۰:۰۸
سرنوشت یک جنگ را سربازانی تعیین می کنند که مرگ از آنها می ترسد (308466)
بتوچه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۱۲
ببینید شاید ارتش امریکا از بقیه ارتشا قویتر باشه ولی این دلیل نمیشه امریکا همینجور بیاد بزنه و بره مگه الکیه ایران امروزه به (ابر قدرت جدید) تبدیل شده اینو همتون میدونید (310598)
تاصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۸:۵۷
عزیزان آمریکا از همان ابتدای جنگ ایران و عراق در صحنه بود هم ه جور عراق را حمایت می کرد ؛ولی ایران با اون همه آشفتگی و سلاحهای ابتدایی ؛فقط با جوانان شجاع و با ایمان هشت سال در مقابل چندین کشور ایستاد در صورت که نه موشک پیشرفته داشت و نه سلاحهای دیگر . اما حالا میداند که در این چنئ سال بعد از جنگ همه ی دشمنان نقشه ی نابودی ایران و اسلام را دارند . پس هر حکومت عاقلی می داند که با بیکار ننشیند . ایران بسیار پیشرفته تر از آن زمان شده . نترسید و دل مردم راخالی نکنید . انشااله همیشه پیروزیم (311190)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۷:۵۳
ارتش شاه پنجمین ارتش جهان بود انقد نگید دست خالی با دنیا جنگیدیم (320572)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ۰۶:۲۱
قدرت نظامی ایران قوی هست ولی از آمریکا ضعیف تر هستش
به نظر شما کشوری که ان قدر در علم و تکنولوژی پیشرفته هستش قدرت نظامیش با ما برابر؟
شما بیاین شهر تهران با نیویورک مقایسه کنین
به همین اندازه قدرت نظامی ایران با آمریکا فرق داره
اگه آمریکا به ایران حمله نمیکنه به این علت که ضررش از سودش بیشتر هست (311457)
امير
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۵ ۰۳:۰۷
اين آقا رضايى که ميگن امريکا لولو هست و اسرايئل اين قدر سپر موشکيش خوبه اگه اين جورى چه جوري ميشه که اسرايئل کم مياره و جلؤى غزه آتش بس ميکنه اقيون ايران رو نميکنه اينو امريکايى ها خوب ميدونن اگه نميدونستن حمله ميکردن وقتى طبق محاسبه خودشون بالاي20000تلفات ميدن خوب معلومه نميان (313000)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۲۱:۰۸
متاسفانه شما پای BBC نشستیدمغزتون شست و شو خورده (314614)
ناشناس
United States
۱۳۹۴/۰۶/۱۲ ۰۰:۵۰
امیر درود بر شما که حرف عاقلانه می زنی
خدا به همه "مملکت بر باد ده " ها عقل بدهد . (321630)
علی
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۷ ۲۲:۴۵
قدرت هرکشوری 4مولفه دارد قدرت نظامی یکی از ان مولفهاست من خودم جلوتراز همه می ایستم فداتون برم بهم نپرید زمان جنگ من میرم خون من میدیم همتون استادیدما فدای خاک زیر پاتون (313576)
علی
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۷ ۲۲:۵۹
قدرت هر کشور 4مولفه دارد قدرت نظامی یکی از ان مولفهاست فداتون برم چرا بهم میپرید من جلوتر ار همه می ایستم وخون میدم همتون استادید من فدای خاک زیر پاتون جنگ زرگری نکنید (313580)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۰۴:۱۳
ایران به علاوه ارتش و سپاه و بسیجی که داره یک چیزمهم مثل نیروی مردمی هم داره که تاآخرین قطره خون از ناموسمون دفاع خواهندکرد.من ا. (313721)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۰۴:۱۶
ایرانم دوستت دارم.برای جلوگیری ازتجاوز به حریم مقدست جانم رافدای تو خواهم .من یک ارتشی هستم (313724)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۲:۳۰
بریدبخونید اینقدرآمریکا آمریکا نکنید آمریکا مگه تو جنگ ویتنام اونجورشکست مفتضحانه نخورد مگه ویتنام ارتش داشت آمریکا با اون ارتش پوسیده اش فک کرده کیه متاسفانه بچه های ما میشینن پای BBC مغزاشون شست و شو دادن مگه یادتون نیست که رفت عراق سربازان ارتشش گریه میکردن اونایی که تخصص توی عرصه ی نظامی ندارن لطفا نظر ندن (314115)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۸:۰۰
اونوقت چی از ویتنام موند . خیلیا تو دوره امووزشی گریه کردن یعنی ترسو بودن (320574)
محمد
Netherlands
۱۳۹۴/۰۶/۰۲ ۱۱:۱۱
داداش طرفداری آمریکا نکن آمریکا اگه بفهمید ارتشش خیلی قوی تر از ایرانه همین الان حمله می‌کرد (320881)
محمد
Netherlands
۱۳۹۴/۰۶/۰۲ ۱۱:۱۵
بچه ها ایران خیلی چیزا داره که ما نمیفهمیم ایران در هفت دقیقه اولیه جنگ 11500تا موشک لانچ میگه ولی آمریکا 9755تا (320884)
bahman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۴:۰۲
بنده بیشتر عمرم را در دفاع مقدس گذراندم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مخصوص دفاع از مرز های آبی و خاکی خود طراحی گردیده با توجه به اشراف اطلاعاتی ایران بر کل خاورمیانه هر ارتش مهاجمی که به ایران حمله کند مطمئنا شکست خواهد خوردبا توجه به قابلیت نیرو های مسلح ایران که از قول غربی ها چهارمین قدرت موشکی جهان است و جزوده کشور قدرتمند نظا می جهان است لطف کنند عزیزانی که در ممسائل نظامی نه جنگ واقعی را دیدند و نه رفته اند نظرندهند (314129)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۶ ۱۳:۱۶
آقای بهمن واقعا لایک داری دوستان واقعا حرف ایشون درسته من که موافقم اونایی که موافقن لایک (328244)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۲۰:۵۶
سلام امريكا از هيچ نظر نميتونه به ايران حمله كنه اگه امريكا بخواد با ناو هاش درون خليج فارس مانور بره و تنگه هرمز رو بگيره نميتونه قايق هاى سبك و سرى ذوالفقار به همراه نيروه هاى هوايى تنگرو ميبندن همينطور ايران بيست ميليون نيروى زمينى داره و همينتور هيچ كدام از زد هوايى هاى جهان نتونسته همچين موشكايى به نام شهاب سه و فجر سه رو منهدم كنه همچنين فرمانده هاى ما به ان ها اختار داده بودن كه ايران بيش از ده هزار موشك دارد كه توانايى نابود كردن كل قاره امريكارا دارد همينطور ايرانى بهترين نيروهوايى دارد (316027)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۲۰:۵۷
ايران تمام پهباد هاى امريكايى را رمز گدايى و شناسايى كرده است (316028)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۰:۲۸
من کاملا با نظر آقا محمد و آقا بهمن موافقم (316097)
میر
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۲۲:۳۱
سلام به همه عزیزانم لذت می برم از غیرت شما، وقتی کسی بخواهد بجنگد حساب سود و زیان آن را می کند آمریکایی ها دشمن ما هستند اما به اندازه کافی باهوش اند . هر ملتی شناسنامه ای دارد و آنچه را که تاریخ به او آموخته ما درس های بزرگی چون مغول و ترکمانچای داریم و نیز گذشته ای بسیار غرور آفرین مدت های بسیار در خواب بودیم اما ما شیر خفته بودیم نه کفتار خفته ، شیر هرگاه بیدار شود شیر است. من دوستدار جنگ نیستم اما عزیزانم اطمینان دارم هرگز در هیچ جنک دیگری شکست نخواهیم خورد نه به خاطر موشک هایمان،و... بلکه حقیقت ... (317365)
فرهاد فریدون نسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۲۳:۱۴
یه چیز بگم اما از ته دل باور کنید بخدا امریکا از ایران میترسه (317379)
میر
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۱:۴۳
با سلام و ادب ، اگر جنگ دیگری به ما تحمیل شود پس از آن دنیا باید یا تفکرات جدید ما که در نتیجه آن جنگ شکل خواهد گرفت کنار بیاید و هزینه های آن را بپردازد بدون تردید ما به چیزی شبیه به عراق یا افغانستان تبدیل نمی شویم ، در صورت تعرض ابتدا قدرت واقعی ما را لمس خواهند کرد بعد با ما مذاکره خواهند کرد و در نتیجه سرسختی ما امتیازاتی خواهند داد و پس از آن تصمیمات ما برای آنها گرفتاری های بی شماری درست خواهد کرد آنها همه اینها را می دانند . (317625)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۷ ۱۵:۳۶
ایران از لحاظ قدرت دفاعی در جایگاه خوبی داره ولی قدرت هوجومی ایران ضعیفه متاسفانه (317993)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۴ ۰۱:۴۰
خدا رحم کنه امیدوارم هیجوقت جنگ نشه (321728)
میر
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۵
با سلام به سعید عزیز : در رابطه با نظر حضرتعالی و بحث دفاع و هجوم در جنگ های امروز شاهد تحولاتی هستبم که تعاریف گذسته را دستخوش تغییراتی نموده است در واقع آسبب پذیری نیروی مهاجم با هر میزان قدرت نظامی همیشه وجود دارد این موضوعات در نبردهای اخیر لبنان و غزه با اسراییل به وضوح نمایش داده شد در جنگ عربستان و یمن که به نظر من یک اشتباه نظامی بود به رغم برتری عربستان تهدیدات مبهمی برای سعودی ها در حال شکل گرفتن است آنها دنیا را برای خود نا امن کردند امروزه به دفاع و تهاجم باید به شکل دیگری نگریست . (318017)
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ۲۳:۰۹
ایران با روسیه قرارداد نظامی بسته !!!
امریکا هم هیچ غلطی نمی تونه کنه ...
چون تا اونجایی که من یادمه آمریکا میخواد حمله کنه و هنوزم که هنوزه نکرده !!!! (318937)
مریم
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ۱۰:۵۹
هموطن عزیز واقعیت این هست جنگ مساوی ایست با تجزیه ایران .الان زمان صدام نیست. مابا هزاران توطءه سرو کار داریم (320053)
محمد
Netherlands
۱۳۹۴/۰۶/۰۴ ۱۳:۵۶
مریم خانوم لطفا در حیطه خودتون نظر بدید (321034)
مهرداد
Canada
۱۳۹۴/۰۶/۱۸ ۲۳:۴۱
ببخشید به شما پیشنهاد میدم اوایل انقلاب رو مطالعه کنید مطمئن باشید که اوضاع تجزیه بدتراز هروقت دیگه بود
کردستان،تبریز و حتی برخی بخش های عربی کشور
اما چون اکثریت نمیخواستن نشد درضمن کسانی که میخوان ایران تجزیه بشه بهتره از کشور برن این خاک متعلق به ایرانیاست نه خائنین درضمن به نظر من هر نظامی تو ایران باشه باید جلوتجزیه رو بگیره حتی به قیمت خونریزی و کشته شدن ادم های زیاد (322142)
محمد
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۲:۱۶
بله درسته (322731)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۵:۲۳
سلام به همگي امريكا قدرت دفاعي ايرانو ميدونه ميتونست همنجور كه به عراق و جايي ديگه حمله كرده بود به ايرانم حمله ميكرد خيالت راحت (320532)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۳۰ ۲۳:۵۲
سلام امریکا حریف ایران نمیشه چون ماالان سپر دفاعی داریم (320779)
محمد
Netherlands
۱۳۹۴/۰۶/۰۲ ۱۱:۱۸
دقیقا سپر موشکی قرارگاه خاتم الانبیا بزرگترین قرارگاه پدافندی خاور میانس (320886)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۳۱ ۱۳:۲۹
سلام ما الان باید جنگو بزاریم کنار (320782)
کاج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۳ ۰۲:۴۲
ایران همیشه در طول تاریخ خواستار صلح و پیشرفت نسل بشر بوده
اما بیشتر مواقع مورد تهاجم واقع شده.
کم نبودند مردها و زن هایی که همیشه جلوی ظلم ایستاده اند.
داستان ایران برای تمام نسل بشر مثال زدنی است
تمام ابر قدرتها با هم یک سومه سن ایران رو ندارند.
ایرانی ها همیشه بر روی کشور و ناموسشون بسیار بسیار حساس بودند.
و شاید این تعصب ایرانی ها بود که تا امروز زنده و پویا هستند.
مهم نیست در جنگ ایران و آمریکا چند تن ایرانی از بین بروند
مهم سالها بعد از جنگ است.زمانی که از آمریکا فقط یک اسم باقی بماند. (320965)
عاشق ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۳ ۰۲:۲۴
همه ی دوستان برید موشک های هود وحوت رو ببینید فقط ایران و روسیه تکنولوژیش رو دارن آمریکا در سال ٢٠٠٠ جاسوسهای خودش رو برا دستیابی به این تکنولوژ ی به روسیه فرستاده بود که همشون دستگیر شدن.
بمب افکن هود سریعترین اژدر دنیا بهتر از نمونه روسی. ایران نمیگم ابر قدرت هستش ولی قدرت نظامیش فوق العادس.در ضمن صحبت های رییس هیأت مدیره گوگل رو ببینید که درباره قدرت سایبری و اطالعاتی ایران چی میگه.با احترام به همه ی نظرات شما
. علی (321701)
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۷ ۱۸:۵۸
جنگ الان جنگ قدیم نیستـــ
الان دیگه تان ک و سنگر و ... معنی نمیده
5تا تیپ یهو میرن رو هوا ...
20 تا گردان یهو مفقود مینش :|
رفقا فاز نگیرن که کلاش میگیرن دستشون میرن جپهه
البته نیروی انسانی جای خود ... ولی الان تکنولوژی و ابزار پیشرفته حرف اول رو میزنه نه از نسل کوروش بودن :|

+ایران هم رو نکینه ... قدرتش خیلی بیشتر از این حرفاس.امریکا هم همینطور
پس جنگ نظامی به هیچ وجه صورت نمیگیره
چون نه به نفع ایران هست ... نه امریکا ... یا بهتر بگم به نفع ^جهان^ نیست...
فاز کارشناسی گرفتم D: (322035)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۱۹ ۲۳:۳۳
بیخیال اهنگ شکیلا رو عشق است (322194)
آرش وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۱ ۰۲:۱۸
باید بدانید زمانی که عراق به ایران حمله کرد مادرگیر جنگ داخلی بودیم وسران ارتش ما یافرار کرده بودند ویا اعدام شده بودند وارتش کاملا ازهم پاشیده بود وگرنه جدآباد صدام هم.....اما درموردحمله آمریکا باید بگم که ایران با عراق و.....فرق میکنه اول اینکه باکوچکترین تحرک آمریکا علیه ایران موشک های ایران به سمت پایگاههای آمریکا وهمچنین عمق تلاویو شلیک خواهدشد دوم اینکه جنگ فقط در داخل مرزهای ایران نخواهد بود نیروهای سپاه قدس در سوریه،عراق،لبنان و.....مستقرند (322202)
آرش وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۱ ۰۲:۲۵
باید بدانید که ایران فقط باعراق نجنگید همون هشت سال هم آمریکا وهم دیگر کشورهای قدرتمند جهان علیه ایران میجنگیدند بطوریکه ایران از18کشور اسیر نظامی داشت وحالا ما رو از آمریکا میترسانید؟؟؟؟؟ (322203)
آرش وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۱ ۰۲:۳۰
بااین حال گرچه غیر ممکن است اما امیدوارم درتمام دنیا صلح وآرامش برقرار بشه (322204)
احمد
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۸:۴۱
شيطان بزرگ هيچ غلطي نمي تواند بكند. (323105)
کریم
۱۳۹۴/۰۷/۱۰ ۲۱:۴۶
تا آخر خونم جانم از ناموسم وطنم دفاع می کنم (323994)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۲:۱۴
آدم باید واقع بین باشه امریکا بمب الکترونیک داره که اگر اونو بزنه داخل ایران کل سیستم های مخابراتی ایران از جمله راهداراش و جت های جنگیشون از کار میفتن و دیگه حتی یه موشک هم نمیتونه به هوا بزنه همین بمب برای کل ایران کافیه (324233)
ناسناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۲۲ ۱۵:۲۵
دادا اولا نظرت اصلا درست نبود یه جور داری حرف میزنی اگار هکرا نمیتونن هواپیما هارو کنترل کنن راستی من از چند عدد که بیشتر از چند عدد از محرمانه های ایران حرف نزدم که یکیشونو که اشکار شده همین پایگاه موشکی زیر زمینی و ....... (326790)
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ۲۲:۵۷
دوستان سلام
مثل اینکه بعضی از دوستان گرامی تمام اطلاعاتشون رو از مجلات و فیلمهای آمریکایی که برای ترسوندن امثال من وشما درست میکنن میگیرن
فقط همین رو بدونین اگه آمریکا زورش به ایران میرسید یک لحظه هم صبر نمیکرد
و این قد خفت و خاری نمیکشید که تمام کشورا رو علیه ایران بشورونه
خیلی نیازی به داشتن اطلاعات نظامی نیست تحولات منطقه خودش حاکی از قدرت ایرانه
دوستانی که فکر میکنن آمریکا و اسراعیل قدرت دارن و ابر قدرتند کمی بیشتر فکر کنن شاید فرجی بشه
یا حق (324434)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۷ ۱۴:۲۰
بعضی ها هی انقد نگن که امریکا فلان سلاح پیشرفته رو داره فلان چیز و داره یادتون باشه که در جنگ نیابتی ایران و امریکا که بین حزب الله لبنان و اسراییل در سال 2006 انجام شد حزب الله لبنان با قاطعیت پیروز شد (324516)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۸ ۲۲:۵۶
هیچ قدرتی قادر نیست با ایران مقابله کنه ومن این حرف را اثبات خواهم کرد امریکا دشمنانی چون چین و روسه دارد واز قدرت نظامی انان هراسان اگر به ایران حمله کند وایرانی که از قدرت نظامی بالایی برخوردار است به شدت خسارت خواهد دید وامریکا را از ابر قدرتی تی بر با یین خواهد کشاند ودشمنان امریکا جایگزین او خواهد شد وامریکا به این دلیل است که هیچ وقت دست به چنین اقدامی نخواهد زد زیرا حمله به ایران هزینه و عواقب جبران نابزیری داره از جمله ان از دست دادن فرزند نامشروح خود اسراعیل که در صورت حمله با خاک یکسان ... (326621)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۱۸ ۲۳:۳۹
هیچ موقع امریکا یه ایران حمله نمیکنه چون سیاستمدارا امریکا تاریخ ایران برگ به برگ خونده اند و میدونن مردم ایران مثل مردم کشورهای عربی نیست (326622)
عنایت
Afghanistan
۱۳۹۴/۰۸/۲۰ ۱۸:۰۸
اگر حرفم حساب نباشه گوش نکنیدازتجربه استفاده کنید صدام هم میگفت من خداوقران دارم حسین وحسن دارم ارتش جهارم دنیا را دارم شیمیای دارم میتونم واشینتون بیگیرم جنگ شروع شد در 24ساعت امریکا تکلیف شو روشن کردهیچ وقت حرف کاسه شعر نگید (326650)
منصو ر
Afghanistan
۱۳۹۴/۰۸/۲۱ ۱۵:۴۹
به جواب بهزاد بیگم تاریخ ایران اینقد عالیه انگلیس و شوروی چه جوری ایرانو اشغال کرد و اونوقت تسلیم شد (326700)
داود
Romania
۱۳۹۴/۰۸/۲۲ ۰۱:۴۶
اینکه ما بعداز جنگ پیشرفت بسیاری کردیم شکی درش نیست ولی پیشرفت ما در حد باز دارندگی هست در حدی نیست که با دست خودمان باعث شروع جنگی بشیم که فکر میکنیم سریم نه اقایانی که دلشان جنگ میخواهد تا این چند تا تیر و موشک را به رخ دشمن بکشند همچین عاقلانه فکر نمی کنند بهتر است همیشه دشمن را قوی و قدرتمند ببینیم تا بتوانیم خودمان را بالا بکشیم که درصورت لزوم ان موقع حتما به یاری خدا ما پیروزیم (326735)
بهزاد گاد فادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۲۵ ۱۷:۵۳
سلام به همه.با اینکه اصلا دوست ندارم اینو قبول کنم اما واقعیت اینه که در صورت حمله آمریکا.ایران یک هفته ام دوام نخواهد آورد و تنها کاری که میتونه بکنه ویران کردن اسراییله.اونم مثل کسی میمونه که موقع غرق شدن یکی دیگرم با خودش به زیر میکشه.فقط در صورتی که روسیه مستقیم وارد درگیری شه ایران شانس برد داره.در غیر این صورت 100% کمتر از یک هفته ایران سقوط میکنه. (326873)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۲۷ ۰۰:۱۷
هنوز آمریکا حمله نکرده شما به جون هم افتادین اگه موقع حمله همچین ترفندی بکار ببره وای به روزگار مون که هیچ سلاح پیشرفته نمی تونه جلو آمریکا رو سد کنه

دوستان در جنگ استراتژیک مهمه همه تجهزات دو طرف را مطا لعه کرده اید دارید بر اساس مطالعات رای مدید ولی به یاد داشته باشید همیشه استاد یه فن برای روز مبادا نگه می داره فرق نمی کنه کی باشه هر کی این فن داشته باشه برنده است .ولی به نظر من به این سادگی نیست که شما ها فکر می کنید جنگ دعوای بین دو همسایه نیست اگه در جنگ امریکا از ایران شکست بخوره ... (326883)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۲۸ ۱۵:۰۴
همیشه برتری مال طرفیه که "ایمان" قوی تری داشته باشه... (326898)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۲۸ ۲۲:۱۳
دوستان از اول اسلام تل الان هر جنگی رخ داده مسلمین پیروز شدن.کاری با سلاح اونا ندارم.من به ظهور عاشورای امام حسینم پای بندم..اسلاااام پیروز است (326902)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ۱۸:۵۸
غربیها (به صورت واضح تر فرانسه) از عملکرد خودشون در قبال داعش پشیمونن و این نقطه اختلاف بین غربیهاست. اونا دیگه با هم متحد نیستن و داعش مسلما روز به روز ضعیف تر میشه و همه چی به نفع جمهوری اسلامی پیش میره.
کی فکرش رو می کرد سوریه بتونه اینقدر مقاومت کنه؟؟ کافیه آدم ایمان داشته باشه و نترسه. اگه می ترسیدیم ، زمان جنگ ایران نابود شده بود. پس مقاومت می کنیم و پیروزیم. (326988)
امیر
Romania
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۰۲:۵۷
علی بر عالم و ادم امیر است. (327239)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ۰۲:۲۵
دوستان عزیز اواخر سلطنت پهلوی ایران به نمایندگی از کمپانی سازنده تانکها قراربود بعد از تعویض موتور تانکهای ارتش ایران که اواخر سال 1356 تمام شد تمام تانکهای همون مدل کمپانی مربوطه در منطقه رو بصورت پیمانکاری به نمایندگی کمپانی در پایگاه تانک سازی مسجدسلیمان موتورهاشون رو تعویض کنه محل ورود و دپو تانکها آبادان بود که پاکستان بعنوان اولین کشور تعداد زیادی از همون مدل رو به ایران فرستاد و بحبوحه انقلاب این قرارداد فسخ شد وپاکستان تانکهاشو برگردوند (327417)
Ammin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۱۳ ۰۶:۰۵
خخخخخ ايران و آمریکا و جنگ؟ هیچ وقت همچین جنگی اتفاق نمیفته چون جفتشون باهم به فکر منافع خودشونن که از طریق همین دشمنی ها به دست میارن آمریکا مگه مغز خر خورده بازاری که از طریق ایران هراسی تو کشور های عربی و ترکیه واسه فروش تسلیحات نظامی خود به وجود آورده با حمله به ایران از بین ببره،!؟ یا ایران مغز خر خورده سیاست های خود را که از طریق دشمنی با آمریکا راحت تر ميتونه پیاده کنه از بین ببره؟ (327584)
حسین
Romania
۱۳۹۴/۰۹/۱۵ ۰۵:۲۸
آقا امین احسن
حقیقت واقعی همین است پس هیچوقت آمریکا به ایران حمله نمیکند تو این وضعیت آمریکا بهترین سود را با راه انداختن ایران هراسی میبرد (327592)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۰۱ ۱۸:۲۷
یادم هست که چه جوری وقتی زمان احمدی نژاد چهار تا سرباز از انگلیس گرفتند اوردند تو کشور کلی هم پز دادند اما بعد با بدرقه و هدایای نفیس به انگلیس برگشتند با بدرقه ی رئیس جمهور وقت.پس کو اون قدرتشون. (328062)
محمد میکاِییلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۱۱ ۲۱:۰۸
سلام.خواهرا و برادرا ی گلم.واقعیت اینه که قدرت اول جهان کشوره امریکاست و ایران هنوز یک کشوره نیمه شناخته شده است.اگر تا امروز امریکا به ایران حمله نکرده دلایل خاص خودشو داره که در موردش بحث نمیکنم.در صورت جنگ ایران با امریکا برای ایران وضعیتی مانند غزه پیش میاد و ایران فقط میتواند دفاع مقدسی نو تشکیل دهد در صورتی که مردم امریکا در ارامش زندگی خواهند کرد....آری واقعیت این است. (328437)
محمد
Turkey
۱۳۹۴/۱۰/۱۲ ۰۰:۲۰
آقا امیر چهار تا سرباز رو با هدایا فرستادن انگلیس ولی سفارت انگلیس رو به آتش کشیدن همه به سفارت کشور یعنی حمله به اون کشور فهمیدی (328441)
امید
۱۳۹۴/۱۰/۲۲ ۰۰:۰۳
اقایون چرا همتون چرت میگین یکی از امریکا حمایت میکنه یکی از ایران باید اینو قبول کرد که ایران هم تا یه حدی میتونه در برابر امریکا مقاوت کنه تا کجا میخواد مقاومت کنه دیدین امریکا با ژاپن چیکار کرد همین که دید نمیتونه از پسش بر بیاد با موشک اتمی نابودش کرد حال اینکه موشک های اون موقع با الان قابل مقایسه نیس موشکهای الانی ده ها برابر قویتر هستن کافیه چند تاشو به ایران بزنه کاملا نابود بشیم دیگه ماها که نمیتونیم بیشتر از ژاپن مقاومت کنیم (328767)
مسعود
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۲۲ ۱۴:۲۳
کسایی که کشوره خودشونو دسته کم میگیرن و این جور راحت در موردش حرف میزنن کسایی هستند که دم از آریایی بودن میزدن و به اصطلاح با فرهنگ همون کسایی هستند که تو جنگ ایران و عراق از همه زودتر از ایران خارج شدند و در رفتن و برعکس همون بچه های بسیجی و مردم با ایمان نزاشتن ناموس ایرانی به دسته بعثیا بیوفته مثل الان سوریه و عراق که داعشیا ناموسشونو به بردگی میبره میدونی علتش فقط یک عده بیفکر بود که همیشه ناشکری میکردن ایرانی غیرت داره (328773)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۲۴ ۱۴:۳۱
با عرض سلام به همه ایران خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرشو میکنیم سلاح داره کل سلاح یه طرف مردمیش هم یطرف (328853)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۲۸
باسلام.دوستان این مشخصه ک امریکا خیلی پیشرفته تر از ماست تو همه چی.چ از لحاظ نظامی چ پزشکی و...,برای مثال ناو هماپیما بر امریکا توانایی حمل هشتاد هواپیمای فوق پیشرفته جنگی رو داره.در صورتی ک کل نیروی هوایی ایران دارای ۲۳۰تا جنگنده هستاونم جنگنده های زمان شاه.اگ بخوایم ب جنگنده های جدید اشاره کنیم مثل اذرخش و صلعقه ک اینا توانایی پرتاب موشک ندارند و فقط میتونن موشک ها رو در هوا رها کنن تا ب صورت عمود بیان زمین.ک این تکنولوژی مال هفتاد سال پیش امریکاست.از لحاض تانکی هم ک اون ابرامز با توانایی شلیک (329827)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۳۷
درحال حرکت رو داره ک ما هنوز داریم از تانک تی۷۲روسی استفاده میکنیمو تانک ذوالفقار ک در س مدلساخته شدهو بازم ب پای ابرامز نمیرسه.از لحاظ موشکی هم ک ما الان ب هر چی ک میرسیم اونا سی سال پیش رسیدن.از لحاظ سپر دفاع موشکی ما الان تونستقم اس۳۰۰رو از روسیه بخریم در صورتی ک امریکا خودش سپر قدرتمند تری ساخته.از لحاظ دلخوشی ب کشورههایی ک پشتمونه ما عراقو لبنانو داریم و ی سوریه ک حذب باده.و امریکا کل کشور های اتحادیه اروپا پشتشونن.و جوا
ب دوستمون ک میگه امریکا اگه میتونست حمله میکرد اینه ک مگه امریکا (329829)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۴۱
دیوانست ک هزینه های ناشی از جنگو ب خودش تحمیل کنه وقتی میتونه با تحریم اقتصاد ایرانو ب مرز فلج شدن برسونه و دولت رو زیر فشار بزاره
و اینم بهتون بگم ک دست از خرافه پردازی بردارید.و در حال حاضر امریکا بسیار قدرتمند تر ایران است.بامید روزی ک ما از اونا قوی تر باشیم (329830)
من بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ۰۱:۳۷
ما ایرانی هستم هم ناموس پرست هم وطن پرست . خدا کنه جنگ نشه چون به نفع هیچ کس نیست اینا نگفتم که بگید بز دلی من مخالف جنگم اما وای به اون روزی که یک بیگانه بخواهد خون یک ایرانی بخصوص بختیاری رو به جو ش بیاره ما قبلا ثابت کردیم تا کاخ سفید هم رفتیم حالا بیگانه بخواهد بیاد تو منطقه مارو تهدید بکنه بهنظر شما چرا تاحالا جرات نکرد حمله کنه.چون میداند ما کشور عراق یا افغا نستان نیستیم .ماملتی قهرمان ووطن دوسیم .//به یاد سردارن ایل بختیاری/// (330199)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۵
فقط یه چیز میگم اگه جنگ بشه ما واسه خاک وناموسمون می جنگیم آمریکا واسه چی؟ هدف مهم تر از ابزاره کسی که واسه پول می جنگه با کسی که واسه ناموسش قابل مقایسه نيس (333801)
Saeid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۱/۰۹ ۰۲:۳۴
هيچ كشورى توان مقابله با آمريكا رو نداره اينو مطمعن باشيد كارى به نظر كسايي ندارم كه احساساتى نظر ميدن منم كشورمو دوست دارم ولى حقيقتو بايد پذيرفت و در جواب بسيارى از دوستان كه ميگن اگه آمريكا جرات داشت حمله ميكرد بايد عرض كنم كه دليل حمله نكردن آمريكا به ايران ترس از اون نيست چون يه چيز خنده داره كه كشور ابر قدرت از يه كشورى كه ربع اونم تجهيزات نداره بترسه و با تحريماش ميتونه ايرانو راحت فلج كنه (334242)
مهدی سارانی ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۱۰ ۰۲:۴۰
قدرت سپاه کمتر از امریکا نیست زمانی به ایران حمله میکنن که سوریه را گرفته باشن حزب الله را از بین برده باشن وعراق راباخودشان همراه کنن وداعش را به عنوان نیروی پیاده نظام سرو سامان داده باشن برای همین سوریه خط قرمز ماست درحال حاظر سوریه یک سدی بین ماودشمننان ماهست باید سدو نگه داریم مگر نه دشمن به مرزهای ما میرسه (335318)
مخمدسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۴ ۱۵:۵۱
اقایات توجه کنین امریکایی ها جرات حمله به ایران رو تدارن و براحتی تسلیم ما میشن اگه ناو هواپیما بر امریکا به مرز های ابی تجاوز کنه ناهم اونوقت در عرض 20 دقیقه میتونستیم با موشک دور برد عماد اوتو منهدم کنیم (338322)
محمد
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۱۵:۲۴
دوستان اگه کسی نظرش رو میده معنی اون این نیست که کافره یا خودفروخته هست یا جاسوسه.اگر جنگی در بگیره حالا با هر کشوری من تو هر سنی باشم لباس سربازی به تن میکنم حالا چه قویتر باشیم چه ضعیفتر.اینکه بعضیا میگن ایران از لحاظ نظامی قویتره واقعا اشتباه محضه چیزایی که ایران تازه داره بهشون دست پیدا میکنه امریکا صدساله پیش درستشون کرده بود.کشوری که ساخت یه ورزشگاه تو اصفهان رو چندین سال طول میده اخرشم کاملش نمیکنه نمیتونه برتر از ابرقدرتهای دنیا باشه کشوری که به مردمش میگه باید بچه زیاد بیارن اونم واس (338461)
محمد
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۱۵:۳۲
واسه اینکه نیروی جوانش رو زیاد کنه ولی یه پسر و دختر واسه گرفتن یه وام سه میلیونی واسه ازدواج باید کفش آهنی پاشون کنن نمیتونه از کشوری مثله امریکا برتر باشه.اگه اسراییل در جنگ 33 روزه آتش بس اعلام کرد واسه این بود که کشورای دنیا میانجیگری کردن تا مردن بیگناه کشته نشن این معنیش شکست نیست.اگه امریکا به ایران حمله نمیکنه معنیش این نیست که از ایران میترسه.جرج بوش اخرای رییس جمهوریش جنگ راه انداخت که باعث شد کشورش متحمل هزینه های زیادی بشه و البته کشته شدن جوانای کشورش و مردم امریکا با این قضیه مخالف (338462)
محمد
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۱۵:۳۹
هستن بعد از اینکه اوباما که یه دموکراتیک هست روی کار اومد اعلام کرد که من قضیه ایران رو با دیپلماتیک حل میکنم و ایران رو مجبور میکنم سر میز مذاکره بشینه و وقتی که در آخر با فروش نفت ایران رو تحریم کردن ایران مجبور شد مذاکره کنه و اینم بگم که تو امریکا دوتا حذب بزرگ هست که سر یه سر چیزا با هم مخالفن مثله اقتصاد و یکی از اختلافاشون هم ایرانه.حذب دموکرات که اوباما عضوشه میگه جنگ هرگز و همه چی دیپلماتیک که اوباما فعلا همین کار رو کرد و حذب جمهوریخواه که یکی مثله جورج بوش عضوشه میگن در رابطه با ایران (338463)
محمد
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۱۵:۴۵
اصلا نباید نرمش به خرج داد و خیلی راحت هم فرمان جنگ میدن دیدین که جورج بوش در زمانه خودش چیکار کرد.حالا از خیلی ساله پیش تا حالا همیشه نوبتی این دو حذب کرسی ریاست جمهوری رو گرفتن و بعد اوباما دوباره جمهوریخواهان رییس جمهور امریکا میشن و اون موقع هست که همه اونایی که میگن انریکا از ایران میترسه خواهند دید که چطوری با ایران رفتار میکنه.دوستان درسته ایران عراق و افغانستان نیست ولی مطمن باشید ایران توان رویارویی با همه کشورای دنیارو نداره همه دیدین که وقتی امریکا حمله کرد به عراق کل دنیا براش نیرو (338464)
محمد
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۱۵:۵۱
فرستادن و وقتی که امریکا بخواد با ایران وارد جنگ بشه اول ارتباطش رو با کل دنیا قطع میکنه امریکا کافیه دوباره ایران رو تحریم کنه و نذاره نفت بفروشه خود به خود ایران نابود میشه فکر کردین کشورایی مثله لبنان و سوریه موقع جنگ به ما کمک میکنن؟نه دوستان اینا تا وقتی که مشکلی نیست و از ایران پول میگیرن از اون دور به نفع ما داد و بیداد میکنن ولی وقتی جنگ شد میرن خودشونو قایم میکنن ما به روسیه دریای خزر رو که یه ثروت بود دادیم و به چین کلی تا حالا باج دادیم که به نفع ما باشن ولی مطمن باشین موقع جنگ (338465)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۷ ۰۲:۳۲
ملت ما سال ها پیش یکتنه و با ایمان به خدا و الگو قراردادن امام حسین و حضرت عباس با تمام دنیا جنگید و پیروز شد . اون موقع هیشکی دست ما رو نگرفت،الان هم به امید خدا کشورمون استقلال داره ... من حاضرم حتی نون شب نخورم تا اینکه مثل آلمان ژاپن زیر سلطه کامل آمریکا باشم............... (340047)
رضا .ف
Romania
۱۳۹۵/۰۶/۱۳ ۱۴:۳۷
امیر حسین جان با سلطه روسیه که مشگلی نداری .سلطه غربیها بده ولی اگر روسیه و چین باشه میشه تحملشون کرد . (342710)
عباس
Europe
۱۳۹۵/۰۴/۰۷ ۱۹:۰۵
با سلام متاسفم که عده ای که اطلاعت خوبی ندارن نظر میدن امروزه جنگ نظامی قدیمی شده و جنگ رسانه ای و نرم شروع شده که اهمیت ان از جنگ نظامی به مراتب بیشتر و خطرناک تر است به جای حرف زدن بهتزه بریم کارهای فرهنگی بکنیم التماس تفکر (340053)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۱ ۰۳:۳۹
امریکا از نظر وسعت 14 برابر خاک ماست و از نظر بودجه نظامی 400 میلیارد دلار( البته مال چن سال پیش) هزینه میکنه خوب تو خود نکته برگیراز این مجمل! الا بلا بکشنمون ایرانی هستیم و احساساتی و متاسفانه منطق اساس کارمان نیست نه تنها تو این زمینه های بحث های ازاد بلکه تو سایر زمینه ها : ورزش، اقتصاد، سیاست، و... میخوام بگم قدرت یک کشور به توپ و تانکش نیست به تکنولوژی و صنعت و تولید علم هستش تولید علمی که منجر به تولید ثروت بشه... همون f 22 که دوستان ازش صحبت میکنند چیزی جز داشتن توان علمی و تکنولوژی نی (340203)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ۱۷:۲۸
درسته که آمریکا از لحاظ تجهیزات برتر از ایرانه و در صورت جنگ به زیر ساخت های کشور آسیب وارد میشه اما توانمندی نظامی ایران را دست کم نگیریم اون ها خساراتی متحمل خواهند شد و اسراییل شدیدا آسیب خواهد دید و این جنگ براشون گرون تموم میشه. (340756)
ناشناس
Netherlands
۱۳۹۵/۰۵/۰۸ ۰۷:۵۲
الانم داعش رو ساخته که سلاح هاش فروخته بشه دوستان همه داستان سر فروش سلاح هست روسیه و چین به ایران میفروشن امریکا و اسراییل و غرب به داعش ترکیه و عربستان امارات و کشورهای عربی دیگر اصلا موضوع قوی بودنه کشورها مطرح نیست فقط تا زمانی که جنگ وجود داره کشورهای قدرتمند سلاح های بیشتری میفروشند همه دستشون تو یه کاسه هست (341586)
vahid.rezai57@gmail.com
۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ۱۷:۰۵
ما ایرانی ها اهل حرف زدن هستیم نه عمل،همیشه در گذشته زندگی میکنیم نه در عصر حال (342163)
رضا .ف
Romania
۱۳۹۵/۰۶/۱۳ ۰۵:۲۴
امریکا هزاران کیلومتر از ایران دوره وآسیب چندانی از درگیری احتمالی نمیبینه ولی با اولین شلیک موشک اقتصاد نیمه جان ما فلج خواهد شد .ایکاش از ساخت کارخانجات بحث میکردیم هنوز اثرات جنگ 8 ساله در کشور موجود است ما و عراقیها داغون میشدیم سودش را دوبی ،ترکیه ،کارخانه های اسلحه سازی میبردند چرا فقط باید از جنگ و تحریم صحبت کنیم 40 سال باید تلاش شود تا اثرات یک جنگ 5 ساله پاک شود مرگ بر جنگ زنده باد صلح و زندگی و دوستی . (342667)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۱۸ ۰۰:۱۵
به فرض که امریکا از نظر نظامی قوی ومتحدانی نیز داشته باشد اما این را بدانیم که منطقه دوقطبی شده ایران برای روسیه حکم اخرین خاکریز در مقابل امریکا ومتحدنشان را دارد پس به این سادگی ایران را تنها نمی گذارد درثانی جنگ هشت ساله برای ایران بهترین تجربه بود وایران سالهاست در پی سلاح بوده وسلاح های ناشناخته دارد ثالثا ایران مثل عراق نیستیا افغانستان ایران 91 درصد شیعه ویک دست واز نظر جغرافیایی صعب العبور است و فراموش نکنیم برای امریکا واروپا به هم خوردن ثبات ایران یعنی به هم ریختن کل خاورمیانه (343041)
واقعیت را بشناسید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۱ ۲۱:۴۰
امریکا صد برابر از ایران قویتره موشک هایی که امریکا داره ایران به خواب هم ندیده شما مطالعه ندارید امریکا الان هلیکوپتر های جنگی درست کرده که بردش چهارصد کیلومتره همچینن موشک هایی داره که بردش نزدیک به دو هزار کیلو متر مییرسه.اونا همچنین چهارده هزار هواپیما جنگی دارند ولی ایران فقط نزدیک به هزارتا اما من نمیدونم که تا حالا جطور به ایران حمله نشده.شاید ما قویتر باشیم کی میدونه ولی امریکا رو نباید دست کم گرفت هرکاری از اونا برمیاد (343105)
لیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۰ ۱۴:۵۱
با سلام با ظهور منجی بشریت امام زمان به همراه حضرت عیسی و ظهور شیطان برای شیطانیان جنگ بزرگ برای عالم به نفع تمام انسانها ی خوب وبا ایمان دنیا تمام میشود ولی ای دوستان بزرگترین سلاح دنیا اقتصاد است که با بدست اوردن علم ودانش وکار وتلاش فراوان بدست می آید ولی متاسفانه تکنولوژی در دست بی ایمان ها است (344027)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۹ ۱۶:۲۷
دوستان یکم واقع بین باشیم ایران الان حکم ویتنام شمالیو داره به محض شروع جنگ مخالفای امریکا همجانبه کمک نظانی میکنن
هواپیما جاسوسیu2تو خاورمیانه بی سرصدا حرکت میکنه تو دریای عمان اخطار میشنوه یعنی چی؟یعنی اف22 پر
ار کیو 170 هک میشه چرا چون با لیزر ماهوارشو موقتی کور میکنن
2003 ارتش آمریکا تو حریم هوایی ایرا ترکینگ رادایه میگ 31 رو دید
ایران کشور 100% تولید کننده نظامی نیست بنابراین پنهانکاری میکنه تا نبرد احتمالی (344991)
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۹ ۱۷:۴۴
جو گیر نشوید خواهشا (344992)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ۲۱:۲۶
دقیقا...

خواهشا جوگیر نشویم...آمریکا ایران رو سالم میخواد... (346901)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۲۷ ۱۸:۱۵
تا حالا اینهمه کامنت یک جا ندیده بودم. فرصت نشد بیشتر از 20% بخونم ولی
1- ابرقدرت به کشوری میگن که که ده هزار کیلومتر دورتر از خاک خودش عملیات نظامی میکنه. (مثل انگلیس که جزایر آرژانتین رو اشغال کرده و آرژانتین با حمله نظامی هم نتونست پس بگیره)
2- ایثار و رشادت از سربازی برمیاد که احساس کنه کشورش بهش اهمیت میده و رشادتش باعث آسایش خانواده اش میشه. نه اینکه توی کشورش رانت و ....رواج داشته باشه و اون سرباز رو فقط واسه روزهای جنگ میخوان ...، (345371)
پیسگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۲۹ ۰۶:۵۵
درسال ۹۶جنگ با امریکا قطعی است


جنگ قطعی است
جنگ قطعی است
جنگ قطعی است (345390)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۹/۲۳ ۰۹:۵۹
مطمعنن کشورهایی نظیر لبنان و سوریه و... خودشون رو میکشن کنار ولی روسیه امکانش هست پشت سر ما باشه چون موقعیتش جوریه که باید دوست ما باشه البته اگه اونم صد در صد پیش بینی کنه که ما بازنده این جنگ هستیم شاید اونم بکشه کنار و ما تنها بمونیم آمریکا هم نشون داده که از افزایش قیمت نفت و اینجور چیزا باکی نداره و بخواد کاری کنه میکنه با توجه به اختلاسهای و حقوق های نجومی بها ندادن به مردم توسط دولتمون فکر نکنم بیش از سی یا چهل درصد مردم بخوان محکم در مقابل آمریکا ایستادگی کنن (346065)
امیر
Spain
۱۳۹۵/۱۱/۱۳ ۲۰:۲۷
آمریکا 6ماهه ایرانو مثل عراق میکنه . به نفع ناست که جنگ نشه شایدم برای نسل بعدیمون بهتر شد. (347868)
پگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۲۲:۰۸
امریکا ، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و عربستان و اسراییل حتی کشورهای اروپایی و حتی ترکیه باهم هستند در مقابل ایران و مثل همیشه امریکا میخواد با روسیه متحد بشه ایرانو رو همگی بخورن.
نقشه اینه دوستان.
ایران منابعی داره که میخوان با هم تقسیمش کنن (348090)
ایران
United States
۱۳۹۵/۱۲/۰۹ ۱۱:۲۰
جنگهای پارتیزانی و سربازان اونم مشهورا به پارتیزان که به معنای جنگ به شیوه پارتها است نمونه بزرگ این جنگ جنگ کاره یا حران که با سپاه هشت هزار نفری لژیونرهای کار دیده و هشتاد هزار نفری رومی در هم کوبیده شد جنگ امروز با آمریکا سخت و بسیار خسارت باره اما قریب به یقین پیروزی با لشکر سبک و جنگجویان جنگ نامنظم ایران قایقهای تندرو سپاه و ارتش میتونن همون کاری و کنن که سواران سبک اسلحه اشکانی انجام دادن چون در ایران هم علم این نوع جنگ وجود داره هم امکانات هم نیروی انسانی لازم هم کیلومترها خط ساحلی که (349071)
۱۳۹۶/۰۳/۱۸ ۲۰:۳۸
آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد (353757)
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ۲۰:۵۳
به نام خداوند بخشنده مهربان .
دوستان عزیز موضوع درگیری ایران و کشورهای بلوک غرب که از ابتدای وقوع انقلاب وارد فاز عملیاتی در همه حوزه ها شده یک مسله ساده تک بعدی نیست که عده ای از ما بخواهیم خیلی ساده مثلا بگوییم جنگ می شود و عده ای دیگر بگویند خیر . البته آنها یک بار آن هم با واسطه با ما وارد فاز درگیری نظامی شدند که البته درس خوبی هم گرفتند ( اگر چه فقط در ظاهر به طور مستقیم وارد نشدند ) حال عواملی چون تجربه جنگ هشت ساله و مقاومت جانانه ایرانی ها ، افزایش توان دفاعی ایران ، خودکفایی در تولید (355845)
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۱۹:۰۳
حالاحتماباید به جنگ باآمریکافکرکنیم ؟!بحث برنده بازنده نیست .آمریکا هزاران کیلومتر ازمادوراست .احتمالا درصورت جنگ مابیشتر آسیب می بینیم .شایدنکته اصلی این باشد. (356293)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ ۱۶:۲۵
ایران در هشت سال نتونست خودش رو به بصره برسونه.
نیروی نظامی آمریکا در بیست و یک روز تونست وارد بغداد شد. پس می بینیم که ما کجاییم و آنها کجا!!! (356290)
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۲۲:۱۳
در فرض آمریکا صلاح های مدرنتر داشته باشد
گوشت دندان میخواهد 😀 استفاده از صلاح مرد میخواهد غیرت و ایمان که آمریکا ندارد (362088)
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۲۳:۱۷
سال 2002 رزمایش شبیه ساز به نام «میلینیوم چلنج» با هزینه ای بالغ بر 250 میلیون دلار توسط ارتش ایالات متحده برگزار شد. ماجرای این رزمایش شبیه ساز از این قرار بود که تیم ایالات متحده با تمامی تجهیزات در مقابل تیم مقابل که ایران باشد به فرماندهی ژنرال «ون ریپر» وارد عملیات شدند. در نتیجه این رزمایش یک ناوگان از قایق‌های کوچک تیم ایران مکان تیم ایالات متحده را شناسایی کرده و در یک حملهٔ پیشگیرانه، حجم عظیمی از موشک‌های کروز را شلیک میشود که حسگرهای الکترونیکی تیم آمریکا توانایی پاسخگویی به آن‌ها را (362216)
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۸:۱۸
درسته همه ایرانی ها غیرت دارن اما نمیشه با تخیل به جنگ آمریکا رفت.این تسلیحاتی که من میبینم ایران داره جوابگوی جنگ ابرقدرتی مثل آمریکا نیست.البته بحث شهامت و شهادت طلبی رو باید جای دیگه مورد بحث قرار داد. (368375)