این ماشین برای شرکت در مسابقات جی تی Endurance Cup و همچنین رقابت های بین قاره ای GT Challenge طراحی و بهینه سازی شده است و در نگاه اول می توان به عزم جدی آن برای تبدیل شدن به یک پوستر دیواری بسیار زیبا در کنار قهرمانی در مسابقات جی تی پی برد. در حالی که مدل استاندارد Continental دارای سیستم چهارچرخ متحرک بوده و در قلب آن از پیشرانه ای با آرایش W12 و مجهز به دو توربوشارژر استفاده شده، در نسخه مسابقه ای تصمیم به استفاده از پیشرانه 4 لیتری با آرایش V8 و البته دو توربوشارژر گرفته شده است. تغییرات اعمال شده در اگزوزها و سیستم ورودی هوا در مجموع به این موتور کمک می کنند 550 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد که مقدار مجاز تعیین شده برای حضور در این رقابت هاست.
با کاهش استفاده از آلومینیوم در بدنه و حذف سیستم چهارچرخ متحرک، وزن ماشین به 1300 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است که نشان دهنده نزدیک به 1 تن کاهش وزن نسبت به نسخه استاندارد کانتیننتال می باشد! در داخل کابین، داشبورد اصلی قابلیت چرخش داشته و می تواند در حالت های مختلف یک صفحه نمایش لمسی، مجموعه ای از نشانگرها و یا طرحی از چوب را بدون هیچ پیچیدگی خاص به نمایش بگذارد. همان طور که مشاهده می کنید بنتلی اعتقاد دارد حتی رانندگان مسابقات جی تی هم نباید از میزان لوکس و اشرافی بودن یک بنتلی بی اطلاع باشند.
قرار است GT3 Racer بنتلی اولین بار در ژوئن سال آینده میلادی در مسابقات جی تی شرکت کند.