به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۲:۳۶
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۱۴۱۲۳
عقب‌نشيني‌ براي اثبات صلابت و فراجناحي‌بودن!

روحاني پس از «عارف» از «توفيقي» هم عبور كرد!؟

گروه سياسي: تازه‌ترين ليست كابينه دولت روحاني هم منتشر شد كه اگر صحت داشته باشد، رييس‌جمهور منتخب پس از عبور از دكتر عارف براي معاون اولي و سپردن وزارت ارشاد به يكي از اصولگرايان سنتي، حالا نسبت به انتخاب يك وزير توانمند ديگر (دكتر توفيقي) براي وزارت علوم نيز در پي تهديدات روزهاي اخير جناح مغلوب، منصرف شده است!
روحاني پس از «عارف» از «توفيقي» هم عبور كرد!؟
تازه ترين ليست منتشره كه ظاهرا قطعيت آن بيشتر از ليست‌هاي قبلي است را در زير مي‌خوانيد:
- معاون اول رئیس جمهور: اسحاق جهانگیری
۲- وزیر اطلاعات: حجت الاسلام علوی
۳- وزیر کشور: حجت الاسلام علی یونسی
۴- وزیر صنعت و معدن و تجارت: محمد شریعتمداری
۵- وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی: علی ربیعی
۶- وزیر امور خارجه: محمد جواد ظریف
۷- وزیر ورزش و جوانان: مسعود سلطانی فر
۸- وزیر نفت: بیژن زنگنه
۹- وزیر آموزش و پروش: محمدعلی نجفی
۱۰- وزیر ارشاد: علی جنتی
۱۱- وزیر راه و مسکن و شهر سازی: عباس آخوندی
۱۲- وزیربهداشت: حسن هاشمی
۱۳- وزیر دادگستری: علی امیری
۱۴- وزیر علوم قطعی نشده گزینه‌هاي فعلی (محمدرضا عارف و دکتر جواد اطاعت)
۱۵- وزارت دفاع قطعی نشده گزینه‌هاي فعلی(حسین دهقان؛ حسین اعلایی)
۱۶- وزارت ارتباطات قطعی نشده گزینه محتمل محمود واعظی
۱۷- وزیر کشاورزی قطعی نشده گزینه‌هاي فعلی (محمود حجتی؛ صفدر حسینی)
۱۸- وزارت اقتصاد قطعی نشده است
۱۹- وزارت نیرو قطعی نشده است.

به گزارش گروه سياسي بهارنيوز، گفتني اينكه سايت خرداد كه به محافل رسانة‌اي اصولگراي نزديك به روحاني منتسب و همزمان با انتخابات، راه‌اندازي شده با انتشار ليست فوق، در باره حذف دكتر جعفر توفيقي (وزير علوم دولت اصلاحات و رييس ستاد انتخاباتي دكتر عارف در انتخابات اخير) و عقب‌نشيني آشكار و سئوال‌برانگيز روحاني در مقابل تندروهاي اصولگرا، در تحليلي سعي نموده است عقب‌نشيني‌هاي روحاني در چينش كابينه خود را كه از معاون اولي دكتر عارف كه مطالبه ميليون‌ها جوان حامي آقاي عارف از روحاني بوده آغاز شد (همان كانديدايي كه يقننا و حداقل به اين زودي، آقاي روحاني و تيم رسانه‌اي‌اش فراموش نكرده‌اند كه بايد پيروزي و انتخابش را مديون هميشگي او و جوانان اصلاح‌طلب حامي او بدانند) اينگونه موضوع را توجيه كرده است:
«پس از نامزدی چندین فرد برای تصدی این سمت بالاخره نظر نهایی دکتر حسن روحانی بر روی دکتر رضا فرجی دانا رئیس پیشین دانشگاه تهران و از چهره‌هاي نخبه علمی کشور قرار گرفت. فرجی دانا اکنون در کانادا به سر مي‌برد و از سوی رئیس دولت آینده پیشنهاد تصدی این پست به وی داده مي‌شود اما فرجی دانا به رغم انتخاب برای این پست به علت مشغولیات ذهنی و کاری از قبول آن سر باز مي‌زند. جمعی از اعضای کارگروه تخصصی با شنیدن این خبر با وی تماس گرفته و خواستار پذیرش مسئولیت وزارت علوم از سوی فرجی دانا مي‌شوند اما رئیس پیشین دانشگاه تهران با عذرخواهی عنوان مي‌دارد که نمی تواند این پست را بپذیرد و عنوان مي‌دارد که دکتر جعفر توفیقی با توجه به سوابقش گزینه مناسبی برای این سمت است.

اين سايت سپس و خيلي سريع نتيجه گرفته است كه: «این پیشنهاد فرجی دانا اما قابل جامه عمل پوشی نیست» (!!) و چرايي آنرا هم اينگونه توضيح و البته توجيه مي‌كند: «چرا که شنیده ها حاکی از آن است که بنابر اعلام یکی از چهره‌هاي شاخص مجلس نظر اکثریت نمایندگان در خصوص وزیر علوم دوران اصلاحات مساعد نیست و به احتمال زیاد وی رای اعتماد را در بهارستان کسب نخواهد کرد. جعفر توفیقی که ریاست کارگروه تعیین وزیر علوم را نیز بر عهده داشت از همان بدو کار یکی از گزینه‌هاي اصلی برای تصدی این سمت بود اما همانگونه که اشاره رفت از آنجا که حساسیت‌هاي مضاعفی در خصوص این وزارتخانه وجود دارد نامش به عنوان گزینه اصلی نیامد و دکتر فرجی دانا به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و اکنون با عدم پذیرش وی و همچنین فقدان فضای مطلوب برای معرفی جعفر توفیقی؛ حسن روحانی باید برای انتخاب وزیر علوم به دنبال گزینه‌هاي دیگر باشد.»
البته با تحليل ‌هايي از جنس فوق، يكي از اين گزينه‌هاي «ديگر» احتمالا مي‌تواند وزير فعلي علوم هم باشد، تا حداقل هم دل‌نگراني اصولگراياني چون حجت‌الاسلام صديقي كه وضعيت كنوني دانشگاهها را عالي ارزيابي كرده‌اند، پايان يابد و هم اينكه شعار «فراجناحي» بودن هم كاملا جامه عمل بپوشد!

به گزارش بهارنيوز، روحاني و تيم مشاوره‌اي او ظاهرا حتي از چهره‌هاي اصولگرايي چون علي مطهري كه همين ديروز گفته بود: «مجلس باید به انتخاب مردم احترام بگذارد و سعی کند با بهانه‌های واهی مانند ارتباط با فتنه‌گران، وزرای کابینه را به رئیس‌جمهور منتخب تحمیل نکند» نيز محافظه‌كارتر و تحت‌تاثيرتر هستند. بر همين اساس، ظاهرا به همين سرعت و زودي، بسياري از كساني كه راي خود را با هزاران اميد به صندوق‌ها ريختند ناچار خواهند شد در مقام مقايسه برآمده و احتمالا به جسارت، سماجت و صلابت احمدي‌نژاد در چينش، تغيير، تعويض و ... اعضاي كابينه‌ي خود در طول هشت سال رياست‌جمهوري‌اش غبطه بخورند!

اين خيلي طبيعي است كه نه تنها تحليل گران سياسي بلكه هر شهروند ايراني هم دريابد كه رييس‌جمهور منتخب با هر اشاره و ايماي تندروهاي جناح مغلوب، آن هم در اولين تصميمات كليدي و استراتژيك خود، خيلي سريع عقب نشسته و در گام اوليه، اينگونه در حال اثبات قدرت و ميزان صلابت مديريتي و تصميم گيري! خود است، به شدت اميدشان به نوميدي مبدل و خواهند گفت: «سالي كه نكوست از بهارش پيداست»! همان خطري كه بسياري از فعالان سياسي نسبت به آن هشدار داده و گفته‌اند: «روحانی کوتاه بیاید، عرصه را تا آخر باخته است» (اينجا) هشداري كه علي‌الظاهر، اولين آثار آن در حال پوست‌اندازي است!

امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۰۹:۴۸
از اول هم میشد حدس زد ، روحانی نخواهد و نتواند با افراط گرا ها مقابله کند ، حداقل به این زودی ها
به نظر میرسد آنچه بیشتر برای او مهم است شرایط اقتصادی و نه دغدغه حقوق ملت ، شاید هم حق داشته باشد ، بالاخره او برای مذاکره با غرب برای رفع فشار علیه کشور به حمایت اصولگراها و افراطی ها هم نیاز دارد وگرنه کار سخت خواهد شد. (97998)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۴
به نظر میاد پیروز انتخابات اصولگراها بودند و ما تو توهم بودیم.... (98091)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۰
حالا هی خاتمی خاتمی کنید
دیدید روحانی هم واسه خودش کسیه
دمش گرم فقط اعتدال (98315)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۳۵
البته هنوز چیزی قطعی نشده و انشالله روحانی به تعهدات اخلاقی خویش عمل کند!
ولی بر فرض صحت این اخبار، باید بدانی که نام این حرکت اعتدال نخواهد بود! و مهمتر اینکه انسان با فریبکاری "کسی" نخواهد شد!! (98748)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۲۱
متاسفانه منفی میدن ولی حرف حق رو زدی دوست عزیز ... فقط بلدن بگن خاتمی خاتمی !!! (98822)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۱۷
اقا اصل وجودی اصلاحات رو برید مطالعه کنید لطفا .این که ما یه وزیر سیاسی بیاریم میشیم همون اصولگراها منتها بدون ریش!اصلاحات همیشه به دنبال ایجاد جو غیر سیاسی تو اقتصاد فرهنگ و بسیاری از امور اجتماع بوده.مثل همین شورای شهر که با پیگیری اقای خاتمی انجام شد.لطفا به جای اینکه خودمون بین خورمون اختلاف بندازیم به اهداف فکر کنیم (99686)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۳۸
اگر خاتمی و هاشمی نبودن روحانی عمرا را نمیاورد (99915)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۵
متاسفانه زیاد دچار این حالت میشیم (98355)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۸
آزمایشگاهی که گروه خون آقای روحانی را نشان بدهد این چهار وزارت خانه است : آموزش و پرورش, علوم , ارشاد و وزارت کشور .
برای آموزش و پرورش نجفی عالی است . برای علوم اطاعت یا عارف یک رویاست .
وزیر کشور یونسی نمی دانم . اقای جنتی برای وزارت ارشاد را هم شناختی نداریم .
و گرنه وزارت معدن را آقای حسین شریعتمداری بذارن و الله کرم را هم وزیر نیرو مشکلی نیست .خواهشا بقیه وزارت خانه ها را پیگیری نکنید . (98794)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۱۰
اتفاقا یونسی خوب کسیه.چنان بلایی سر اصولگراها بیاره که... (99062)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۳۲
حتما مجلس اصولگرا هم این اجازه رو میده (99908)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۳۹
اگر برایم مشخص شود که سرمان کلاه رفته، بابت گشادی آن به آقایان دستمریزاد خواهم گفت (98969)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۴
آقا من فقط به سه دلیل به روحانی رای دادم, شماها رو نمیدونم:

1- خروج اصلاح طلبان از انزوای مطلق و تنفس و پوست اندازی مجدد. اگه هرکس بجز روحانی رای میاورد این اتفاق نمیفتاد و اصلاح طلبان کم کم نقش سیاسی خودشونو بطور کامل از دست میدادن.

2- باز شدن نسبی فضا و بهبود وضعیت آزادی بیان, احزاب و تشکلها

3- حل مسئله هسته ای و مناقشات بین اللمللی که شاه بیت مشکلات کشوره و تخصص اصلی روحانی هم همینه.

اتفاق اول که با انتخاب روحانی خود بخود افتاده و ادامه پیدا میکنه. مورد دوم هم جزء شعارهای اصلی روحانی بوده و بنظر من زیرش نخواهد زد و تا جایی که بتونه پیگیر آزادی خواهد بود.

اگه روحانی بتونه فقط مسئله هسته ای رو حل کنه و ایرانو با دنیا آشتی بده کار بسیار بزرگی انجام داده و من ازش راضیم.

واقعیت اینه که خاتمی و اصلاح طلبان هم به همین دلایل از روحانی حمایت کردند و انتظاری بیشتر از این ندارن. اگه شما یک کلمه بیشتر از این موارد از خاتمی, عارف یا سایر اصلاح طلبان شنیدید به من نشون بدید. الان شرایط برای حضور قدرتمند اصلاح طلبان در انتخاباتهای بعدی فراهم شده و ما هیچ نیازی نداریم که منت روحانی رو بکشیم. همین که کسی رو روی کار آوردیم که از افراط و تندروی و کله شقی و خیره سری پرهیز میکنه یعنی یه قدم بلند برداشتیم.

البته مطالبه گری هیچ اشکالی نداره. این فشارهای رسانه ای میتونه گرایش کابینه رو به سمت اصلاحات بیشتر کنه. اما یادمون نره تا همین 6 ماه پیش حتی داشتن کابینه ای از کارگزاران هم مثل رویا میموند. پس بی جهت ناامید و سرخورده نشیم. ما تا همین جاشم خیلی چیزا بدست آوردیم و کشورو نجات دادیم. حالا باید با تمام قوا خودمونو بازسازی کنیم و برای انتخابات بعدی یعنی مجلس خیز برداریم.

بازم تاکید میکنم: از روحانی مطالبه کنید. اما منت نکشید و سرخورده هم نشید. ناشکر هم نباشید و دستاوردهای این انتخاب رو دست کم نگیرید. از روحانی بخصوص برای حل بحران هسته ای حمایت میکنیم و در عین حال خودمونو برای انتخابات بعدی آماده میکنیم. (98379)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۱
کاملا درست فرمودید.
خوب است که اصلاح طلبان بیشتری در راس باشند اما بهتر از آن این است که دولت آقای روحانی بتواند آنچه را وعد داد محقق کند. فراموش نکنیم اصلاح طلبان بین اصلاحات (دکتر عارف) و اصلاح طلبی (قول های انتخاباتی دکتر روحانی) دومی را برگزیدند. (98620)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۸
بحث این است که همانها هم که در این لیستها هستند به غیر از عده کمی بقیه هم اصلاح طلبان به اصطلاح بدلی هستند. اصلا بحث سهم خواهی نیست ولی ایکاش همین لیست به اصطلاح اعتدال هم اکثرش از جنس اسحاق جهانگیری بود که هم معتدل است و هم بدلی نیست و چرخشهای صد و هشتاد درجه ای منفعت جویانه نداشته است. مثلا رسانه ها از محمد شریعتمداری به عنوان اصلیترین نفرات اصلاحات در این لیستها تبلیغ میکنند در حالیکه حافظه ما اینقدر هم ضعیف نشده که یادمان برود ایشان در تاریخ هشتم اردیبهشت امسال عینا در خبرگزاریها گفتند: "به نفع عارف کنار نمیروم" و یا در بیست و یکم اسفند سال گذشته عینا در خبرگزاری ایسنا گفتند: "میرحسین موسوی آنارشیست است" (98731)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۴۹
واقعیت اینه که خاتمی و اصلاح طلبان هم به همین دلایل از روحانی حمایت کردند و انتظاری بیشتر از این ندارن. اگه شما یک کلمه بیشتر از این موارد از خاتمی, عارف یا سایر اصلاح طلبان شنیدید به من نشون بدید.
بفرما : "اسم وزیر ارشاد رو نمیگم احمد مسجد جامعی"
کافیه یا بازم نشونت بدم؟ (98769)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۰۴
ایشون نظرشونو گفتن. به عنوان مطالبه مطرح نکردن. فرق مطالبه رو با اظهار نظر میدونی؟

اینقدر احساساتی نباش. کامنتمو با دقت بیشتری بخون. (99089)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۷
امیر راست میگه ولی بهر حال این دلو نمیشه آروم کرد...دلمون یه وزیر خوب میخواد آخه!! (98801)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۳۸
آخه علی جنتی واسه وزارت فرهنگ؟؟؟ کسی نگفت اصلاح طلب بذاره ولی ایشون هیچ تناسبی با این پست نداره!!! (99030)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۲
بعضی از دوستان خیلی تندروی میکنند.پیش از انتخابات به عارف میگفتند اصلاح طلب بدلی ! آیا اینچنین بود؟؟؟؟ مثلا آقای ربیعی که احتمالا به عنوان وزیر کار معرفی میشه اصلاح طلب بدلیه؟؟؟؟ کسی که معاون وزارت اطلاعات در دوره اصلاحات بوده و پس از آن به عنوان یکی از معتمدان آقای خاتمی و مشاور امنیتی ایشون بوده اصلاح طلب بدلی است؟؟؟؟؟ در ضمن آقای جنتی از یاران و نزدیکان جناب هاشمی است و به قول خودشان طرز فکر و برداشت های سیاسی موروثی نیست. ما باید واقع بین باشیم و زود قضاوت نکنیم (99476)
پيمان
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۰:۵۶
انتظار زيادي داشتتن از روحاني دوباره كشور رو به بن بست ميرسونه.تازه روحاني كه قول نداده بود كابينه ي من همه اصلاحاتي اند بلكه تاكيد بر فراجناحي بودن داشت.روحاني شعارها و قول هايي داده كه خيلي مهمترند از تشكيل كابينه.روحاني همين كه افراطيها را به كابينه اش راه نده فكر ميكنم ما به هدفمون رسيديم و بايد كمكش كنيم مسئله هسته اي را سروسامون بده وگرنه درسته تندروها در متن كار نيستند ولي در حاشيه دوباره كشور رو به همين مسير فعلي ميكشونن. (99287)
آرش
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۰
حوصله ای داری تو تا کی بگیم دفعه بعد (99768)
اصلاح طلب اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۴۲
احسنت به شما!!!!!!!!!!!!!!
مگه اقای خاتمی نگفت رای من روحانی و پشتش ایستاد ؟؟؟؟؟

یعنی خاتمی هم مثل من و شما از روی احساسات گفته رای من روحانی ؟؟؟!!!!!
بابا یکم صبر و حوصله خوب چیزیه !!!!

حداقل بگذارین 1 و 2 ماه از ریاست جمهوری بگذره بعد ببینید خاتمی و هاشمی چه موضع گیری می کنند (98460)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۳
د آخه اونم کلاه سرش رفته دیگه... (98598)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۴
تو رو خدا هاشمی رو با خاتمی یه جا اسم نیارید! هاشمی اصلاح طلب نیست، والله نیست! (98603)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۵۹
خاتمی هاشمی رو قبول واره میرحسین قبول داره تو قبول نداشته باش (98877)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۳
ما به اعتدال رای دادیم نه اصلاح طلبا.من نمیدونم چرا اصلاح طلبا انقدر تو توهمن.فکر می کنند تمام مردم اصلاح طلبن.زنده باد روحانی (98525)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۹
ما به گفتمان اصلاح طلبی رای دادیم. تمام حرفهای روحانی که در غالب اعتدال زده میشد, همون گفتمان اصلاح طلبی بود. البته من با دوستانی که سهم خواهی میکنند مخالفم. (98675)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۸
متاسفانه اینجوریه دیگه... نمیشه کاریش کرد (98700)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۳۹
نه

پیروز انتخابات اصولگرایان نبودند
مشکل پیروزی یا عدم پیروزی اصلا طلبان نیست

در انتخابات صددرصد اصلاح طلبان پیروز شدند

الان مشکل اینکه چرا آقای روحانی با علم کردن یک کلمه اعتدال در حال عقب نشینی پی درپی هست و به اصلاح طلبان کم توجهی(یا شاید هم بی توجهی)می کنه

روحانی باید بدونه وامدار اصلاح طلبان هست و اگر این موضوع رو درنظر نگیره فقط شکست نصیبش میشه (98586)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۰
وامدار مردمه جیگر (98704)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۰۰
روحانی که امروز این کلمه رو علم نکرده
دیروز هم همینو میگفت شما نمیدونستید
از روحانی حمایت میکنم دنبال اصلاحات هم هستم (98881)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۲۱
شما تو توهم بودین ... ما که گفتیم رای دادن چیزی رو عوض نمیکنه ! و رای هم ندادیم (98821)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۱:۲۲
با همه این حرفها، قطعا گزینه روحانی از امثال جلیلی بهتر خواهد بود! (99174)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۴۳
پس قبول دارید که از طرفداران فتنه 88هستید؟؟ (99710)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۱۸
مصاحبه های باهنر یا موضعگیری رئیس قوه قضا و امثالهم کار خودش رو کرد (99101)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۰:۰۶
این لیست فوق العاده خنده داره!

فرزند آقای جنتی بشه وزیر ارشاد ؟؟؟؟؟ (99162)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۷:۰۰
مثل آن است که فرزند آیت الله خزعلی بشود وزیر بهداشت! (99259)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۲
آقای روحانی با این کارش به محبوبیت آقای رفسنجانی هم لطمه میزنه. (99772)
یک اصولگرا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۳۶
اون موقع که آقای روحانی در اولین مصاحبه اش گفت این دولت وام دار هیچ گروهی نیست (درصورتی که وام دار اقای خاتمی و هاشمی هست)و فراجناحی است باید به این روزا هم فکر میکرد.ماه عسلتون داره تموم میشه (99914)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۶
خدا کنه فقط کلاه سرمون نرفته باشه این وسط
چون ما روحانی رو بدون اصولگرایان تندرو میخاستیم (98141)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۱
مطمئن باش سرت کلاه رفته (98474)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۰۲
روحانی رو بدون اصولگرایان تندرو می خواستیم. الان کدوم اصولگرای تندرویی تو کابینه اس، نام ببرید لطفا (98506)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۸
به نظر من نباید خیلی هم ناراخت بود اول اینکه با انتخابات آقای روحانی حداقل این شانس را مردم آوردند که افرادی مانند جلیلی و قالیباف دولت را تصاحب نکنند که اگر کرده بودند معلوم نبود چه بر سر مردم می آمد.

دوم اصلاح طلب ها از فردای معرفی کابینه باید شروع کنند برای برنامه ریزی برای انتخابات آینده و معرفی فردی کاملا اصلاح طلب برای گزینه ریاست جمهوری آینده.

سوم آقای روحانی هم وقتی دور آینده رای نیاورد درس بزرگی هم ایشان و بسیاری دیگری خواهند گرفت که با رای و خواست مردم بازی نکنند. (98182)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۵
احسنت (98354)
سحر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۵۸
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد!
چرا حالا که هنوز اتفاقی نیافتاده کاری نکنیم که بذاریم بعد از 4 سال که احتمالا اوضاع همه بدتر از این میشه ؟ (98938)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۰۳
شما هنوز نفهمیدی چه خبره؟! (99054)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۳
دوستان اصلاح طلب صبور باشید (98197)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۶
18 میلیون منتظر اظهار نظر خاتمی و هاشمی اند. نباید عجول بود و نباید بهانه داد (98434)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۵
عزیزم همین هاشمیه که داره خط می ده، انگار علی جنتی دوست و طرفدار هاشمی است! (98604)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۰۱
خاتمی هم از هاشمی حمایت میکنه (98883)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۰
جدا؟؟؟ (98709)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۳۸
نخیر بریزید تو خیابونا (98585)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۲
ترجمه این لیست:

مردم ما اسم دو نفر اصلاح طلب را برای شما در بین وزرای پیشنهادی قرار دادیم که راضی باشید و زیاده خواهی نکنید، البته از آن دو نفر هم مطمئن هستیم که آقای عارف که خودشان قبول نمی کنند و آقای اطاعت هم رای اعتماد نمی گیرند پس خیالمان راحت است که اصلاح طلبی در کابینه نخواهد بود.

اعتدال هم یعنی پشت کردن به رای و خواست مردم. (98209)
بچه آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۶
توهم شکست اصلاح طلبان و عقب نشینی اونها در انتخابات نتیجه ای جز این نمیتونست داشته باشه_ متاسفم برای جبهه اصلاحات که پشت عارف رو خالی کردند
به امید ریاست جمهوری پروفسور عارف در سال96 (98217)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۱۱
صبور باشید تا ببینیم خاتمی عزیز چی میگه (98808)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۱۸
یعنی رو رو برم . میخوایی شرکت کنی ؟؟ (98950)
اكبر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۸
دوستان ببينيد بايد مسائل رو با دقت بررسي كنيم امروز جريان اصلاحات به حق يا به ناحق متهم به تلاش براي براندازي شده خب اين اتهام از سوي رقبا به طور مدام تكرار مي شود طبيعي هس كه بازگشت اين جريان يا حداقل بازگشت كامل اين جريان به نظام مدريتي كشور به اين زودي امكان ندارد دليل دوم روحاني است روحاني يك اصلاح طلب كامل نيست چطور انتظار داشته باشيم قاطبه اعضاي كابينه وي از اين جريان باشند؟روحاني حاصل ائتلاف كارگزاران ومشاركت واصلاحات مي باشد الان به ليست نگاه كنيد ميبينيد كه تقريبا با نسبت مشخصي در كابينه حضور دارن دليل دوم هم اصولگراها هستند حذف اين جريان وناديده گرفتن اون با توجه به وابستگي هايي كه اين جريان به مراكز اصلي قدرت در ايران داره امكان نداره با توجه به اين كه اكثريت مطلق مجلس هم از اين گروه هست پس دوستان صبر كنيد واميدوار باشيد انشالله تا از اين مرحله هم بتوانيم عبور كنيم. (98235)
ساسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۵
اصلا این گونه نیست من در جواب کامنت دیگری این را گفتم و دوباره تکرار می کنم:

فرض کنید:

اگر آقای روحانی لیستی کاملا متشکل از کاندید های اصلاح طلب (تماما اصلاح طلب) به مجلس ارائه دهند مجلسی ها چاره ای ندارند جز به اینکه به اکثرا آنها رای دهند ولی اگر لیست اکثرا کارگزاران باشد و فقط یکی دو نفر اصلاح طلب باشند مجلسی ها به آن یکی دو نفر اصلاح طلب رای نمی دهند.

این دلایل متعددی دارد یکی از انها این است که مجلس نمی خواهد در همان قدم اول با دولت برخورد حداکثری داشته باشد، دیگر اینکه بالای حاکمیت این اجازه را نخواهد داد که مجلسی ها
چنین فضایی را در ابتدای امر ایجاد کنند.

به سرو صدای اصولگراها گوش نکنید اینها فقط سروصدا خالی است. (98290)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۴
روحانی رای من و خانواده و کلی رای که برات جمع کردم باید پس بده بخدا همه مون نمیبخشیمت (98270)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۹
مگه رای مثل باقالیه که پس بدی؟؟
باید چها سال بسوزی تا یاد بگیری (98366)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۵۷
احسنت .... (98989)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۵۸
دیر شده رفیق !!!

روزی که رفتین رای دادین فکر اینجا رو میکردین! (98990)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۵
شیخ روحانی رای من و دوستامو پس بده (98271)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۹
جهانگیری
زنگنه
نجفی
یونسی
شریعتمداری
ظریف
اطاعت یا عارف
حجتی (وزیر کشاورزی خاتمی)


اینا اصلاح طلبن بیشتر یا اصولگرا؟ چرا میگین اصولگراها کابینه رو گرفتن؟

تازه وزارت اقتصاد هم احتمالا به اصلاح طلبا میرسه (98364)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۸
جهانگیری
زنگنه
نجفی
یونسی
شریعتمداری
ظریف

همه کارگزاران هستند که در ابتدا در دولت هاشمی و گاها اصلاحات بعضی هایشان پست داشتند و اصلاح طلب محسوب نمی شوند، آقای یونسی هم وزبر اطلاعات دوره اصلاحات بوده که همه می دانند انتخاب وزیر اطلاعات دست دولت نیست. (98638)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۱۱
همه این اسامی مال شما بجاش فقط و فقط عبدالله نوری رو بذاره وزیر کشور (99063)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۲
احسنت. (99505)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۵۷
خیلی دیر شده رفیق ... آی حال میکنم بخندم به این کامنت ها !!! (98988)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۹
من روز انصراف دكتر عارف به ستاد مركزي روحاني كمك مالي هم كردم مالم حلالش ميكنم اما هيچ وقت راي يمو حلال نميكنم اگرايشان بر اين مسير باشد كه ميشنوم! (98369)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۳
واقعا آدم عتیقه ای بودی (98427)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۴۹
وقتی که عارف رسما به نفع روحانی کنار نرفت توچرا گول خوردی؟؟ (99717)
dbdbdbbdbdb
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۷
سلام اصلاح طلبی به چند شخص ختم نمیشه اصولگرایان همین دلسردی شما رو می خواهند هر کدام از شما یک شخصیت اصلاح طلب هستید که باعث خلق حماسه شدید و اصولگرایان از جوانان پشت سر خاتمی میترسند که او را تبدیل به رهبر اصلاحات کرده (لطفا تا آخر باشید ) (98437)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۴
تکبیر (98601)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۱۵
بله
ما هیچ وقت پشت خاتمی رو خالی نمی کنیم
هر چی خاتمی بگه (98812)
شهرام
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۰
وقتی آقای روحانی تو اولین کنفرانس مطبوعاتی اونقدر محتاط حرف زدند گفتیم ببینیم بعدش چی میشه حالا که بدتر داره میشه وای به حال یه ماه و یه سال دیگه.. (98519)
معین
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۰
اگه یه تحقیق بکنین می بینید که اصلاح طلبها وقتی می خواستند رای بیارند (زمان بعد هاشمی ) بدجور شاید بدتر از اصولگرا ها هاشمی رو زدند بعد که دیدند اصولگراها قدرت رو گرفتند با هاشمی بستند
شاید هاشمی انتقام بگیرد اگه تو این 4 سال نگیره تا رایش از دست نره در 4 سال بعدی می گیره تا 90 درصد این احتمال رو میدم (98773)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۲
دوستان عزیز انتظارات مادرسته ولی به نظر میرسه تندروهای مجلس نمیذارن بعضی از گزینه ها رأی بیارن . وضع مملکتم خیلی خرابتر از این حرفاست که بخایم کل کل کنیم . پس به اجبار آقای روحانی گزینه معتدلترو انتخاب میکنن چون هرچه سریعتر باید به اوضاع نابسامان کشور پرداخت . فقط تا اونجایی که میشه بابد مقاومت کنن (98522)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۸
به قول خاتمی درد بزرگ ملت ما خودکامگی بوده درست مثله الان.... (98537)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۹
جند نكته مي خواهم براي كساني بكويم كه زود دارند نتيجه مي كيرند. ً ١ . هنوز كابينه قطعي است و اين ليست ها صرفا كمانه زني است. ٢. اين ليست خيلي هم بد نيست و مي تواند خواسته راي دهندكان به روحاني را براورده كند در مورد علي جنتي هم مواضع او قبلا نشان داده كه فرد روشني است و ميانه رو. ٣ . عملكرد احمدي طوري بوده كه به قول يك شخصيت سياسي همه اصلاح طلب شده اند و در اين زمينه نكراني وجود ندارد. ٤. به جز يك عده تند رو بقيه اصولكراها شرايط كشور را مي دانند و در عمل براي برون رفت از شرايط فعلي همكاري خواهند كرد. ٥ . جه بخواهيم جه نخواهيم روحاني بايد از مجلس فعلي راي بكيرد براي همين محدوديت دارد و قرار نيست از من و شما راي اعتماد بكيرد. ٦. درزمان دولت خاتمي هم تقريبا همين اتفاق افتاد و من دقيقا يادم است كه وقتي وي مرحوم حبيبي را به عنوان معاون اول معرفي كرد روزنامه سلام از ان انتقاد كرد و در ضمن او هيج وقت از امثال بهزاد نبوي محسن ميردامادي و ... استفاده كرد و اتفاقا جند نفر از كابينه رسما جزو اردوكاه رقيب بودند بنابراين بهتر است عجله نكنيم و اجازه كار دولت شروع شود اين راهم بدانيم كه روحاني خود از همه بهتر مي داند كه هيج قرابتي بين او و اصولكرايان به خصوص از نوع تندرو ان وجود ندارد و مي داند كه انهايي كه زماني قصد محاكمه او را به دليل يرونده هسته اي داشتند فقط مترصد ان هستند كه او را از حاميان خود تهي كرده و او را از صحنه خارج كنند (98615)
اهل کاشانم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۳
دوستان!
لطفاً صبر کنید! گمانه زنی هنوز زود است، تا روز معرّفی وزرا صبر کنید، از "بهار" عزیز هم بعید بود که تا حالا چندین بار گمانه زنی ها رو منتشر کرده، لطفاً صبر کنید... (98628)
شروین
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۰۵
اقا خیلی زود قضاوت میکنید وتند میرید اولا که اصولگرایان چه بخوایم چه نخایم الان قدرت دستشونه رییس جمهور میره مجلسیاش که هستن هنوز زوده که بگیم همه چی اصلاح طلبی باشه اونا هم کارتهای خودشونو دارن باید ابتدا با اعتدال ومیانه روی اومد خیلی از دوستان دیدگاه احمدی نژادی دارن "حذف از ریشه"بعدشم این کابینه همش اصلاح طلبه اقای عارف که معلومه اقای اطاعت از یاران شیخ کروبی است که یک قدم جلوتر از اصلاحاتند پس باید صبر کرد ودید چه می شود بعدش هم روحانی از روز اول دنبال اسحاق جهانگیری ومعاون اولی بود فقط این "علی جنتی"من آمار دقیقی ازش ندارم .................... (98888)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۳۰
متاسفانه کاملا درسته من مصاحب هعلی جنتی رو تو سایت خرداد خوندم مشغول نوشتن برنامش برای وزارت فرهنگه ...گفته ازم خواستن برناممو اماده کنم...برین تو سایت خرداد اونجا گله هاتونو بگین بلکه برسه بگوش اقای روحانی.!! (98830)
عارف ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۳۵
اندکی صبر سحر نزدیک است (98837)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۵۴
روحانى بابا باشعلي1 عارف بابا باشه (98935)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۳۱
اميدوارم اقاي روحاني سرنوشت محمد مرسي را از نزديك دنبال كنه و بدونه كه اگر به راي دهندگانش و كسايي كه با شعارهاي تحولخواه او و دعوت بزرگاني چون خاتمي بزرگ و هاشمي بزرگ و منش و فداكاري دكتر عارف به او راي دادند پشت كنه سرنوشتي بهتراز محمد مرسي درانتظارش نخواهد بود (98963)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۴۵
بابا انتخاب کابینه تاوقتیکه مجلس یک پارچه اصولگراست دست روحانی نیست . خود روحانیم دوست داره اصلاح طلبا باشن .درود بر روحانی. (98976)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۳۰
مگه میخوان دولت اعتلافی درست کنن. وقتی با رای قاطع مردم انتخاب شده و به قول مطهری تندرو ها فقط 4 میلیون رای داشتن ، دیگه نباید بذاره براش تعیین تکلیف کنن. باز هم به احمدی نژاد که حداقل هر کس رو دوست داشت وزیر می کرد. (99020)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۰۱
روحانی اگه بخوادم نمیتونه از اصلاح طلبا استفاده کنه چون کشور دست اصولگراهاست (99052)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۸:۳۱
این لیستهای مسخره چیه هر روز میزارید؟ میریم سایت اصولگرا یه لیست سایت اصلاح طلب یه لیست همتون هم ناراحت. یه سری انگار دنبال ریاست بودن تا انتخاب درست. بزارید کارشو بکنه رئیس جمهور تو رو به خدا. انقدر حرص ریاست رو نخورید آقایون اصولگرا و اصلاح طلب (99268)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۲
برخلاف تمام صحبت هایی که در طول انتخابات از حمایت از تولید و صنعت می شد ، همانگونه که پیش بینی می شد فردی با سوابق بازرگانی قرار است مسئولیت وزارتخانه صنعت ، معدن و تجارت را عهده دار شود . برخلاف برخی از شعارهایی که در زمان های خاص به در دروغ گفته می شود باید پذیرفت که کسانی که بصورت غیر رسمی تمصمات اساسی را در پشت پرده برای این کشور می گیرند عمدتاً در حوزه بازار و تجارت هستند. متاسفانه (99475)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۰۷
امیدوارم اینگونه نباشد اما اگر اینطور پیش برود باید به زودی گفت : روحانی بای بای (98005)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۱۲
روحانی یادش باشه که فقط و فقط
مدیون رهبران اصلاحات اقایان خاتمی وهاشمی
وفداکاری اقای عارف است (98067)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۳
اگر هاشمی رئیس حمهور میشد کابینه ای بسیار مشابه به این کابینه داشت.
صبر داشته باشیم و از عملکردها انتقاد کنیم نه از اسم کسانی که انتخاب شده اند (98089)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۰
روحانی مدیون مردمه آقای محترم واسه خودت خیار پوست نکن (98125)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۳
جناب من یکی از این مردمم که قصدم این بود که به عارف رای بدم، چون به نفع روحانی کنار رفت رایم شد روحانی!!! (98653)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۸
اینهمه گفتیم عارف تنها اصلاح طلب واقعیه گوشتون بدهکار نبود. همش میگفتید یکی کنار بره اون یکی بشه معاون اول. هرچی گفتیم روحانی اصلا گوشش به این حرفها بدهکار نیست قبول نکردید. حالا اینم نتیجش باید 8 سال دیگه منتظر باشیم تا یه اصلاح طلب واقعی شاید بتونه رئیس جمهور بشه. (98146)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۹
4 سال نه 8 سال. (98250)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۱
8 سال بگو خب (98373)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۳
خوب خوب خوب ولی فایده نداره (98429)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۰
اینجوری خونده میشه
4 سال، نه 8 سال (98644)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۶
آقای iq
اگه عارف کنار نمیرفت, خاتمی و هاشمی هم به ریسک حمایت از هیچکدوم تن نمیدادن. درنتیجه هیچ موجی تو کشور راه نمیفتاد و ممکن بود هیچکدوم رای نیارن. شاید بقول شما این 8 سال یه رییس جمهور اصلاح طلب نداشته باشیم. ولی لااقل یه رییس جمهور عاقل و عملگرا داریم. (98487)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۷
آقای آقای iq حرف منم این نبود که هر دو بمونن حرف من این بود اگه اصلاح طلب ها و خاتمی از عارف حمایت میکردن روحانی دیگه رایی نداشت و مجبور به کناره گیری بود. الانم ما اینقدر دغدغه افتادن دوباره کشور به دست اصول گراها رو نداشتیم. چون مطمئن بودیم مملکت دست یه اصلاح طلبه. نه دست اقای روحانی که حتی خودشو وامدار اصلاح طلب ها هم نمیدونه. در ضمن مگه معیار عاقل و عملگرا بودنه یعنی اقای عارف عاقل و عملگرا نبودن؟ (98666)
بچه آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۰
رهبر(ان) اصلاحات!!! رهبر اصلاحات فقط آقای خاتمی هستند (98206)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۷
+ ++++++++++سردار رشید پروفوسور محمدرضا عارف+++++++++++++++++++++ (98532)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۵
کی میره این همه راه رو (98633)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۱
آقایان موسوی خوئینی ها و بهزاد نبوی را هم جزو رهبران محسوب می کنند هر دو انسانهای فرهیخته ای هستند. (98649)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۹
تغییر مواضع روحانی قبل و یعد از انتخابات شوک آور بود! (98367)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۳۱
نخیر اقای خاتمی بقای سیاسی خودش رو مدیون هاشمی هستش (98911)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۲
روحانی یادت باشه عارف باید باشه
فکرکنم دوباره اشتباه رای دادم.... (98132)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۷
رای نمیدادی چی بدست میاوردی؟ جلیلی رو!!!!!!! (98492)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۲
اگر کابینه این افراد باشند، باید از همین حالا به اصلاح طلب ها فشار بیاوریم در انتخابات آینده کاندید خودشان را داشته باشند. (98159)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۳۲
که دباره شکست بخورند هاهااهاهاهاهاهاها (98913)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۳۸
البته اگه شورای نگهبان دکشون نکنه! (99501)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۰
آقای روحانی مواظب باش با امید میلیونها نفری که بهت اعتماد کردند بازی نکنی.... (98186)
هادی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۵
اقای روحانی باید بدونه که 4 سال دیگه باید رای بیاره . ما فقط به خاطر شخص خاتمی بهش رای دادیم وگرنه قصد رای نداشتیم . حالا اگه فکر میکنه که 4 سال دیگه هم میایم رای میدیم، تو رویای واهی به سر میبره.
وزرای کشور ، اطلاعات ، علوم ، فرهنگ
حق اصلاحاته
البته امیدواریم همه اینا شایعه باشه! (98231)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۸
راستی حقوق زنان رو دادی!!!
بای بای تا 4سال بعد... (98294)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۳
قرار وزرا متخصص باشن نه اینکه زن یا مرد؟
لطفا تفکرات فمنیستی رواج ندید (98377)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۹
من که هنوز تو فاز روحانی مچکریم هستم (98368)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۰۸
واقعا اگر راست باشه،‌ متاسفم. يعني انقدر زود كوتاه اومدن؟!!! (98006)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۲
متاسفانه شاید این آغازی باشد به خروج کامل اصلاح طلبان از صحنه سیاسی کشور.... (98196)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۵
به قول نویسنده به همین زودی باید به جسارت و صلابت احمدی نژاد درود فرستاد. (98289)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۰۹
سلام
امیدوارم از اینکه با هزار امید پای صندوق رای رفتیم پشیمانمان نکنند (98007)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۱۰
این کابینه که همش اصولگراست،
روحانی رایشو مدیون اصلاح طلباست اون وقت همین اول کار داره نظر مردم رو نادیده میگیره؟محاله دفعه دیگه بهش رای بدم (98008)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۱۷
آخه کجای این کابینه "همش" اصولگراست؟ (98071)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۹
روحانی یادت باشه عارف باید معاون اول باشه +++++++++خاتمی وزیر فرهنگ++++++++++++++++++ (98542)
علی از بهشهر
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۱:۰۴
دوست عزیز
خاتمی که شأن و منزلتش بالاتر از اینه که بیاد وزیر بشه
ولی ایکاش عارف توی دولت روحانی بود
کاریش نمیشه کرد
واقعیت اینه که مراکز اصلی قدرت در کشور ما دست اصول گرایان هست (99170)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۹
دفعه دیگه هم نزدیک انتخابات میاد ژست اصلاح طلبی میگیره و با گفتن گاز انبر تو و خیلیها مثل تو رو وسوسه میکنه بش رای بدین.آخه ماها از یه سوراخ چند بار باید گزیده بشیم. (98183)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۱۱
عالیه (98009)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۱۸
مگه آقای روحانی فراموش کرده نوزده میلیون رأی پشتش هست و اول کار اینطور عقب نشینی چرا؟ (98010)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۶
نوزده میلیون ما برابر است با یک رای آنها!!!! (98081)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۰
18 میلیون+++++++++++++++++++++++++ (98544)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۱
سلام بر عارف غیور و فداکار پروفوسور (98547)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۲۰
اتحاد کارگزاران و اصلاح طلبان باعث پیروزی در انتخابات شد و از همان فردای انتخابات اصولگرایان جهت نفاق و جدایی بین کارگزاران و اصلاح طلبان مشغول بکار شدند و ظاهرا تاثیر این کار خیلی زود دارد مشخص می شود و نیازی به انتظار برای 4 سال بعد نیست در ابتدا آقای نوبخت گفتند که ما از همان اول با اصلاح طلبان زاویه داشتیم و بعد آقای عارف را کنار گذاشتند و ... اینها شروع جدایی کارگزاران از اصلاح طلبان می باشد که اصولگرایان با یک تیر دو نشان می زنند و هر دو جناح را از صحنه خارج و 4 سال بعد به راحتی پیروز انتخابات خواهند شد (98011)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۳
کارگزاران جز اصلاح طلبان هستند احتمالا منظورتون حزب میانه روی خود اقای روحانی هست.در ضمن یادتون باشه به هر حال مجلس اختیاراتی داره و روحانی با لجبازی نمیتونه کارو پیش ببره .اقای خاتمی هم گفتند تنها خواسته اصلاحات عمل به قانون هست.منم طرفدار اصلاحاتم ولی ترجیح میدم مملکت بدون تنش پیش بره نه با لجبازی (98112)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۰۴
مگر در خیال شما با وجود اصولگراها مملکت بدون تنش جلو بره شما فکر کنم ایران زندگی نمی کنی، مگر میشه وقتی اصولگراها حتی چیزی مثل اسکار اصغر فرهادی را که در حین ساختش برای مدتی جلوش را گرفتند هم مال خودشون می دونند و دستاورد خودشون قلمداد می کنند، مملکت بدون تنش جلوبره؟!؟؟ (98258)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۳۵
هاهاهاهاهاهاهاها (98921)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۳:۰۹
اختیارات مجلس رو که به رخ ما نکش! اونجایی که باید حرف بزنن به خاطر منافع لام تا کام نمی گن!
این نماینده نماها این اختیارات رو فقط در جهت محدود کردن خواست مردم استفاده می کنن نه در جهت رسیدن به خواست مردم. (99143)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۱۴
.عزیزم واقعیت اینه که مجلس اختیارات داره(من به رخ شما نمیکشم!)هر جور دوست داری حساب کنی نماینده ها مختار به استفاده از اختیاراتشون هستند.این که اونا چه کار میکنند و هم تو سر من نزن به من مربوط نیست .به جای داغ کردن پیش خودت فکر کن هدف چیه.حالا شما که این حرفا رو به من محکم پروندی یعنی حرف من غیر واقعیته؟ (99681)
سهیل
Germany
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۲۱
کابینه باید فراجناحی باشه نه وقف عام...اخه چرا اصرار داره حتما تو کابینه اصولگرا باشه...اگه مردم رییس جمهور و وزیر اصولگرا میخواستن ,خوب بهش رای میدادن... (98012)
تالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۲۲
خدای من بازم ""جیگر"" شدیم!!! (98013)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۳
شما خودتو با ما قاطی نکن (98133)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۱
واقعیت تلخ برادر چه بخواهی چه نخواهی
جیگر شدی (98316)
من یک جیگر هستم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۶
به نظر تو همه این اظهار نظرها تنها یک مطلب به عمق مطلب اشاره کرد.

کسانی که به جای حمایت از آقای عارف از ائتلاف دم زدن و باعث کنارگیری آقای عارف شدن و به روحانی رای دادن
جیگر شدن ..!!
آقای خاتمی بجای حمایت همه جانبه و در روزهای نخست از آقای عارف باعث کنار گذاشتن عارف شدن
جیگر شدن .. !!! (98328)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۵
آقای خاتمی که جیگر منه (98384)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۳۴
این جیگر نه اون جیگر برادر (98447)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۰۱
بدبختی اینه آخه عارف چرا جیگر شد رفت کنار؟؟؟ (98503)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۶
فرش پاتریس (98692)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۳۶
از اولشم جیگر بود!!!
قضیه هسته ای و محور شرارت رو به یاد بیاورید (98924)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۱
مرتضی جیگر شد :)))) (98476)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۰
عزیزم خوبیت نداره یه جیگر به یه جیگر دیگه بگه جیگر (98617)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۹
مردم " جیگر " واقعی هستن که نه به سازندگی نه به اصلاحات و نه به عدالت رسیدن (98417)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۰
جیگرستانی هست ایران !!!!!!!!!!!!! (98418)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۳۸
شما از اول جیگر بووودی (98456)
جیگر شناس ناب!
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۹
ولی احمدی نژاد میخاست ایرانو به ممه ستان تبدیل کنه با اون هلو هاش!!! (99451)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۲۴
دستش درد نکنه! (98014)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۲۵
شما تخریب روحانی رو به همین زودی شروع کردید؟ اگر تمام وزارت ها رو شبیه به کابینه خاتمی چیده بشه پس فرق روحانی با خاتمی چیه؟ ما همه به روحانی رای دادیم ولی از همون اول میدونستیم که روحانی گزینه حداقلیه! تفاوت های خاتمی و روحانی رو درک کنیم و توقع نداشته باشیم کابینه روحانی هون کابینه ای باشه که اگر خاتمی رئیس جمهور بود می چید!

بهارنیوز اصلاح طلب، لطفا نظرم رو سانسور نکن! (98015)
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۸
توجه داشته باشيم كه اگر حمايت سيد بزرگوار، سيد محمد خاتمي و نامه ايشان به دكتر عارف براي اعلام انصراف، همچنين پشتيباني جناب آيت الله هاشمي رفسنجاني نبود، محال بود كه كار انتخابات در مرحله اول به نفع دكتر روحاني خاتمه يابد، پس نبايد از حق گذشت و اين سهم از آرا و انتظار رأي دهندگان را ناديده گرفت.
البته بايد تا معرفي كابينه به مجلس صبر نمود و اميدوار بود چون خود دكتر روحاني گفته‌اند تمام ليست‌ها گمانه‌زني است و كسي جز ايشان از ليست نهايي خبر ندارد، چهار سال صبر كرديم، چهار روز هم رويش! (98103)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۸
ما خودمون می دونیم روحانی خاتمی نیست

ما داریم می گوییم که چرا روحانی هر لحظه در حال عقب نشینی هست
اگر این طوری پیش بره بعد ازیک مدت کوتاهی خواهیم دید کابینه«سعیدجلیلی»تشکیل شده و ما دولت «جلیلی» داریم!!!

پس رای مردم و امید مردم چی میشه (98120)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۵
فکر نمی کنید دارید شلوغش می کنید؟
اگر همینطور پیش بره میبینیم که کابینه سعید جلیلی تشکیل شده؟؟؟ (98245)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۱۰
تمام کسانی که به روحانی رای دادن هم دغدغه های شما رو نداشتند حتی اقای خاتمی که تمروز اولویت رو مسائل اقتصادی میدونن و تیم اقتصادی روحانی خوبه (98895)
لمیر علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۰
من یه جوون ایرانی اصلاح طلبم که 8 سال از یهترین دوران جوونیم رو تو دولت محمودخان گذروندم!
ولی با این نظر دوستمون واقعا موفقم،اگه یکم این مسئله انتخابات رو موشکافانه بررسی کنیم میبینم واقعا جز این راحی نبود و این تنها و حداقل شانس ما اصلاح طلبا بود،حالا که آقای روحانی اومدن بهتره جلوی این همه تهدید و تخریبهای اصولگرا ها حداقل ما کم نیاریم (98152)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۷
سانسور نکرد اما از خجالتت در اومدیم یعنی واقعا تو 8 سال اصولگرایانی که گند زدن به مملکت و بعد رفتن کنار نشستن و کی بود کی بود من نبودم فکر میکنم شما تو ایران نبودی!همه مردم دارن می گن برگردیم به سال 84! (98198)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۴۲
ممنون که اینقدر از هم کینه دارید که میخواید از خحالت هم در بیاید ... (98462)
عشق ایران......اااااااااا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۲۶
روحانی یادت باشه عارف باید باشه....روحانی مطمئنم که شما خودتان میدانید که عارف حداقل12میلیون رای داشت،توراخدا به عقیده ی این12میلیون نفر احترام بزار
ممنونم (98016)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۰۶
عجیبه که میگید عارف 12 میلیون رای داشت. لابد نتیجه میگیرید روحانی هم فقط 7 میلیون رای داشت. خوب عزیز من مگه ائتلاف براساس نظرسنجی شکل نگرفت؟ خوب نظرسنجی ها بودند که می گفتند رای روحانی بیشتر از عارفه که روحانی شد نتیجه ائتلاف دیگه! (98058)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۰
نه دوست عزیز، علت اجماع کوتاه نیامدن آقای روحانی به نفع عارف (و هیچکس دیگر) بود. این یعنی همان قصه سال 84 و آقایان معین و کروبی و مهرعلیزاده! آقای خاتمی هم قطعاً با دانستن همین واقعیت از آقای عارف خواست تا به نفع آقای روحانی کنار برود تا از این طریق حداقل کورسویی برای اصلاح طلبی روشن باشد. (98190)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۸
بله من به خاطر نیومدن اصولگراها به ایشون رای دادم! (98200)
Yasin
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۷
اون وقت شما این دوازده میلیون رو از کجا درآوردی؟ (98180)
Yasin
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۰
این همون چوب بیصدای خداست بر پیکره اصلاح طلبانی که ناجوانمردانه در حق منتخب قانونی ملت با 24 میلیون رأی ، جفا کردند و تهمت تقلب زدند..... نوش جون همه تون.
آی دلم خنک شد از اینکه روحانی و هاشمی سرتون کلاه گذاشتند آی خنک شدم. (98185)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۴
شوما مثه اينكه بد سوووختي كه داري خنك ميشي...به قول رئيست آب رو بريز اونجايي كه سوووخته...ما همين كه اجازه نداديم افراطي ها دوباره سر كار بيان نشون ميده تعدادمون چقدره... (98350)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۳۴
دلش خنک شده یعنی دلش سوخته بوده. دلسوخته احمدی نژاد بوده (99114)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۵
پس احمدی نژاد چوب بیصدای کدوم گناهمون بود؟ دلار 3500 تومانی چوب کدوم گناهمون بود؟ هر اتفاقی هم بیافته باز شما ها باید ساکت باشین! برین تفاله چایشو بریزید رو سر و صورتتون تبرک شید وقتیم مرد مقبره بزنید برید زیارتش! (98383)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۸
عزیزم هر کی به خاتمی خیانت کنه از چشم مردم می افته، خاتمی یک اصل هست برای ما. (98803)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۲۷
طبق این لیست گزینه های موجود وزارت علوم عارف و اطاعت هستند. در برچسب زدن و کوبیدن روحانی عجله نکنید (98017)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۳
کسانی که منفی میدن دقیقا به چی منفی میدن؟؟ (98134)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۷
به این منفی دادیم که ایشون در بین 19 گزینه فقط 2 تا اصلاح طلب گذاشته که یکیشون خودش قبول نمی کنه وزیربشه دیگری هم احتمالا رای اعتماد نمی گیره چون تنها اصلاح طلب لیسته مجلسی ها هم وقتی فقط یک اصلاح طلب باشه و بقیه از کارگزاران حتما اصلاح طلبه رو رد می کنند. در ضمن اون 2 نفر هم کنار اسمشون جمله قطعی نشده وجود داره. (98247)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۳۹
وزیرای اقتصادی که کلا دست همون کابینه آقای خاتمیه و به اصلاح طلبا رسیده
فقط دو تا گزینه اصلاح طلب؟؟ (98310)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۷
وزیر اقتصاد رو که نوشته قطعی نشده ولی احتمال زیاد آقای نوبخت این پست را خواهد گرفت که اصلاح طلب نیست. (98664)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۹
خودت بگو آیا در شان دکتر عارفی که سمت معاون اولی داشته و در دورانش هیچ کسی نتونسته ازش آتو بگیره حقشه اینقدر تنزل پیدا کنه؟! (98203)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۱
این انتخابات بیشترین نفع رو برای عارف داشت. من به عارف احترام عمیقی میذارم ولی یادم نرفته که تا همین یک ماه پیش همین کسایی که الان طرفدار عارفن و روحانی رو میکوبن عارف رو در حد کواکبیان میدونستن و بهشون میگفتن غضنفرای اصلاحات چون بدون هماهنگی با خاتمی و تشکیلات اصلاح طلبی سرخود در انتخابات اسم نوشته بود ... (98318)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۰
آقای عارف با احترام به ایشان وقتی سر خود رفتند بدون هماهنگی با اصلاح طلب ها و آقای خاتمی کاندید شدند خوب باید انتظار چنین برخوردی را هم می داشتند تا جایی که من اطلاع دارم بسیاری از چهره های اصلاح طلب از سرخود کاندید شدن ایشان بسیار دلخور شدند، البته انصراف ایشان به بهبود چهره ایشان کمک شایانی کرد. (98679)
اهواز
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۳۲
عقب نشینی در مقابل دوستان تندرو یعنی استارت ناخوشی.. امیدوارم معنی واقعی اعتدال اجرا شه (98020)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۳۲
اگر روحانی بخواهد اینگونه عقب نشینی کند تا روز آخر در حال عقب نشینی خواهد چون جناحی که مردم را به رسمیت نمی شناسد و همه چیز را بالاخص رای مردم را نیز حق خود میداند با پررویی و دروغ در حال پیش روی است. ضمنا انتخاب وزیر فعلی علوم فاجعه است . (98021)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۳۶
بزرگترین مانع و مشکل روحانی نداشتن درک صحیح از شرایط توسط گروهی از اصلاح طلب هاست.

یک اصلاح طلب (98023)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۳۷
علی جنتی هر چند کمی از پدرش متعادل تر است اما همین که نام جنتی دارد و نام ایشان با رد صلاحیت ها گره خورده است نباید باشد . یک استاد دانشگاه با تخصص تاریخ و یا حوزه علوم انسانی شایسته تر است (98024)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۰۹
این نظر از یک اصلاح طلب بعید است. مگه پدر مهدی خزعلی آیت الله خزعلی نیست؟ پس صلاحیت هیچ کاری رو نداره؟

از نام ها انتقاد نکنیم، از عملکردها انتقاد کنیم (98062)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۱۰
دوستانی که این کامنت های عجولانه رو نوشتند متن رو نخوندند؟ در متن نیومده که گزینه های وزارت علوم دکتر عارف و دکتر جواد اطاعت هستند؟ عارف و اطاعت اصلاح طلب نیستند؟؟ (98064)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۸
دوست من تقریبا مشخص آقای عارف که شانس بالایی برای رئیس جمهور شدن داشته نمی آید پست وزارت بگیرد و معاون اولی هم که به او پیشنهاد نشده پس تکلیف مشخص است ایشان در کابینه نخواهد بود. (98169)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۴
عارف واقعاً شانس بالایی داشت؟
چقدر این خاتمی دیکتاتور هست که عارف رو زد کنار و روحانی را انتخاب کرد!

مسخره‌جان! ایشان طبق روند دموکراتیک نظرخواهی میدانی از عرصه کنار رفتند. بفهمید اینرا! (99478)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۵۵
عجب استدلال منطقی دارید پس سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران را بذارند وزارت ارشاد هم نام خاتمی هست دیگه (99722)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۰
متأسفم برای شما که دم از دموکراسی می‌زنید.
هر چقدر میخواهید منفی بدهید اما قبلش کمی فکر کنید:
۱. هیچ‌گاه نه دکتر عارف نه دکتر روحانی نگفتند که سهمی بین‌شان تقسیم خواهد شد.
۲. ماجرای انتخاب افراد نزدیک به کابینه در دوره‌های متمادی مورد جنجال بوده. از ریاست جمهوری یکم تا ریاست جمهوری هفتم.
۳. اگر حامیان پیش از انتخابات روحانی، اینطور برای او تیتر بزنند، وای به حال دکتر که اینقدر تنها خواهد بود. از بهارنیوز با فارس‌نیوز علیه روحانی...
متأسف شدم از این موضوع. (98025)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۱۴
يعني ديگه هيچ كس حرفي نزنه و همه رسانة‌ها نقدي هم نكنن؟ بابا قرار نيست همه كه خفه خون بگيريم تا هر بلايي كه خواستن سرمون بيارن. آقاي روحاني به همين زودي جا زدي؟ ايول.... (98069)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۵
کی گفته روحانی جا زده؟ قضاوت کردن اینقدر زود؟؟؟ هنوز کار رو تحویل نگرفته، حتی هنوز کابینه اش قطعی نشده، بعد شما به باد انتقاد گرفتیدش؟؟ (98093)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۵
به نظرم شما زودتر از روحانی جا زدی! عموجان وقتیکه هنوز کابینه‌ی این بنده‌خدا تشکیل نشده اینطور بهش تشر می‌زنی وای به حال اون تفکری که شما آن را یدک می‌کشید. (98552)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۵
چرا نمی‌خواهید بفهمید که احتمالاً روحانی در دیدار با نمایندگان چند فهرست بهشان داده تا نظرشان را درباره‌ی آن‌ها بگویند. هر کسی از ظنّ خود هم می‌گوید اصلی است! (98554)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۱
روحانی اگر بر مبنای خواست اکئریت حرکت نکند اولین کسانی که در مقابل او خواهند ایستاد خود طرفداران او خواهند بود چون این احساس در بین ان ها بوجود می اید که فریب خورده اند. (98074)
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۷
قرآن كريم به پيامبر اكرم و براي تأسي امت به اين سنت پس از ايشان، فرمان مي‌دهد كه:
"فذكر ان نفعت الذكري" تذكر بده و گوشزد كن كه تذكر و يادآوري گذشته، منفعت و سود دارد.
از باب يادآوري هم بايد علاج واقعه را قبل از وقوع طلب كرد البته بايد تا معرفي رسمي كابينه صبور بود، اميدواريم كه اميدهايمان تبديل به يأس نشود كه يأس از ابزار شيطان وشيطان‌صفتان است. (98119)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۰
دوست عزیز

رای و نظر مردم هم قبل از انتخابات و هم بعد از آن مشخص بوده حالا اگر آقای روحانی می خواهند مسیر دیگری بروند باید سکوت کرد؟ (98171)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۰۵
شما هنوز اجازه ندادید دولت ایشان تشکیل شود بعد شروع به انتقاد کنید. احساسات دقیقاً مصداقش اینجا هویدا می‌شود. (98511)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۴
دوست عزیز اگر اخبار سیاسی را به دقت دنبال کنید متوجه می شوید که این لیست و لیست های مشابه به احتمال 99 درصد لیست های نهایی است و به آنصورت خبری از اصلاح طلبان در این لیست ها نیست.

در ضمن چند روز پیش از آقای روحانی سئوال شده که آیا آقای خاتمی را در مراسم تحلبف دعوت می کنید ایشان سکوت کرده و وارد بحث نشده. دیگری چه انتظاری دارید؟! (98688)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۳
عموجان! 99% شما من را یاد احمدی نژاد انداخت که ما بهترینیم.
به روحانی فرصت بدهیم و تدبیر و صبر داشته باشیم. (99477)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۲
روحانی باید یادش باشه اگه اصلاح طلبهارو کنار بزنه سرنوشت احمدی نژاد در انتظارش خواهد بود چون اصولگراها با اونیستندونبودن (98194)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۱
امروز مدیریت دانشگاهها سطح دانشگاهها را از شهرداری فلان شهر تازه تاسیس هم پایین تر آورده اند. مدیران دربدر به دنبال جایی برای فرار از دیدن عملکرد خود هستند. آنچه امرزو در وزارت علوم وجود دارد واقعا مایه تاسف و ضربه زننده به آبرو و ظرفیت های علمی کشور است. تیم حاکم بر وزارت علوم جناب احمدی نژاد دانشگاهها را تعطیل کردند به عنوان مثال یک قلم آن این است که تمامی دیتابیس های اصلی و لازم برای کلیه تحقیقات هم اکنون تعطیلند و وزارت علوم با طراحی یک سیستم مقالات مورد نیاز را از دیگر کشورها دزدی و در اختیار درخواست کنندگان قرار میدهد. این مایه تاسف است و محصول صدارت یک مشت بی کفایت بر وزارت علوم است.
اینها همان مدیران مورد وثوق جناب صدیقی و دوستانشان هستند. (98026)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۲
واقعا متأسفم گویا شرکت در انتخابات توایران دیگه معنا نداره و در هرحال یه تفکرتواین مملکت حکمفرمایی میکنه دای مردم هم یعنی کشک!!! (98027)
كسي كه فقط به خاطر حمايت خاتمي و هاشمي، به روحاني رأي داد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۲
يك مزيت دارد و آن اينكه اگر رأي نداده باشيم نمي‌توانيم مدعي آن باشيم و بگوييم: "رأي منو پس بده"
(يكي از كساني كه فقط به خاطر حمايت خاتمي و هاشمي، به روحاني رأي داد و عده زيادي را به رأي دادن ترغيب كرد) (98131)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۳
هنوز هیچی معلوم نیست و اگه هم معلوم بشه دلیلش معلوم نیست، بهار با تو هستم! تو هم شروع کردی به حرف درآوردن برای روحانی! (98029)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۱
خودت را به خواب زدی؟! هر کسی در این چند هفته مسائل را دنبال کرده فهمیده که قرار است چه کسانی باشند و چه کسانی نباشند. (98173)
یزدان تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۴
به خداوندی خدا و به حرمت این ماه مبارک اگر آقای روحانی با رای اصلاح طلبان دولت اصولگرا تشکیل دهد نه تنها در این شب های عزیز........ بعد از این هم کلا در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهیم کرد و دولتش محکوم به شکست خواهد بود (98030)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۷
بیشین بینیم بابا حال نداری (98143)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۰
نترس بازم رای میدی، من همون چهار سال پیش که یه بار سرم اومد دیگه رای ندادم، صبر میکنم ببینم پشیمون میشم یا نه (98191)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۴
اگه اینطوربشه من که دیگه پشت دستم رو داغ میکنم توانتخابات شرکت نکنم. (98031)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۲
اون دفعه هم همینو گفتیم !!باید یه فکر اساسی کرد. (98623)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۵
يعني اين صلابته! بهشون فشار ميارن آقاي خاتمي نباشه، عارفو حق نداري معاون اول بذاري، وزيرات اصلاح طلب نباشن، با فتنه سرو سري نداشته باشه، از دو قدمي فتنه گرا نگذشته باشن،.... واقعا كه، پس راي ما چي ميشه اگه ميخاستيم همه چي مثل قبل باشه كه به روحاني راي نمي داديم اگه قرار باشه كوتاه بيان مطمئن باشن حمايت مردمي رو از دست ميدن. (98032)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۲
این بود اون قدرت چانه زنی که جناب دکتر زیبا کلام دائم میگفتن؟ ایشون که هیچی نشده تسلیم شدن....... (98161)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۰۷
پس ما برای چی بهش رای دادیم هان!!!!!!!!!!!برای اینکه همین مسایل درست بشه.اه!!!!!! (98263)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۵
این یک دهن کجی بزرگ به کسانی است که به شما رای داده اند...جناب روحانی... (98033)
علیرضا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۸
من 18 ساله رو بگو که رای اولی بودم
متاسفم برای خودم (98335)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۵
جیگر شدی (98433)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۴۹
......... ما مطالبات خود را از کسی که به او رای داده ایم خواهیم گرفت حتی اگر شده در 4 سال بعد و در انتخابات بعدی! آقای روحانی خیلی زود فراموش کردند که رای خود را از چه کسی گرفته اند!! جناب آقای روحانی به شما دوره دوم ریاست جمهوری آیت اله هاشمی را یادآور میشوم که وزارتخانه های کلیدی خود را به امثال .... سپرد و نتیجه آن را در 2 خرداد 76 دید! امیدوارم شما نخواهید طعم با قدرت بودن و در مقابل مردم بودن را بچشید!! (98036)
وحید
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۰
خوب صبر می کردید لااقل اسامی قطعی بشن بعد اینجوری روحانی رو به توپ می بستید! (98039)
اصلاح طلب پیشرو
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۱
روحانی زودتر از اونی که فکر میکردیم...........بگو خوب (98040)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۱
آقای عارف برای وزارت علوم عالی است (98041)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۶
خوب الان گزینه اصلی وزارت علوم عارف هست دیگه، توی متن هم اومده
دلیل این همه کوبیدن روحانی رو نمیفهمم! (98097)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۰
یعنی همین کافیه؟! روحانی بخش بزرگ رای خود را از اصلاح طلب ها گرفته به جای نیمی از کابینه اش اگه یه اصلاح طلب تو کابینه باشه کافیه؟! (98237)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۹
معیار روحانی برای انتخاب وزیر داشتن عنوان اصلاح طلبی (اونم از نظر شما) نیست بلکه کارامدی و تخصص هست. الانم وزیر اصلاح طلب یا متمایل به اصلاح طلب کم نیست تو کابینه:
نجفی
زنگنه
آخوندی
شریعتمداری
یونسی
ظریف
جهانگیری
ربیعی

اینا بیشتر اصلاح طلبن یا اصولگرا؟؟ (98336)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۴
من که پشیمون شدم
بازم گول خوردیم (98381)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۵
داداشم گفت رای نده منم مثل جیگر رفتم رای دادم
اینم نتیجش (98387)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۷
دولت تدبیر و امید خخخخخخخخخخ
تدبیرش که به ترس تبدیل شد
امیدشم به ناامیدی (98389)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۸
از همه ی هم وطنانم بخاطر رای دادن عذر میخام
دورمون زدن (98392)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۳۱
اگه بخواهید این چوری با این سرعت امیدتون از دست بدید بگید گول خوردیم اینا که نمیشه ، نمیشه که یه روزه از صفر به صد رسید برای رسیدن به صد باید پنجاه هم عبور کرد (99696)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۴
کاضش جلیلی میشد تا حداقل اینقدر احساس حماقت نمیکردم (98407)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۳۵
از شما تعجب نمی‌کنم. از تعداد مثبت‌های وارده تعجب می‌کنم. وای به حال ما که یک هفته‌ای خواهان تغییر اوضاع هستیم. (98922)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۷
اینها اصلاح طلب نیستند کارگزاران و چهره های نزدیک به آقای هاشمی هستند البته بعضی هاشون در دولت اصلاحات پستی هم داشتند ولی اصلاح طلب نیستند. (98695)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۹
چند وقت پیش که واسه معاون اولی خوب بود؟؟ چچی شد؟؟ (98147)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۳
روحانی یادت باشه ، عارف باید باشه ! (98043)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۶
من در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تلاش خود را پس از حمایت آقای خاتمی و هاشمی در جهت جلب آراء خانواده و اطرافیان دور و نزدیک و انتخاب آقای روحانی تا آخرین لحظه رأی گیری انجام دادم فقط به یک امید :
پایان افراطــــــــــــــــــــی گری لجام گسیخته اصولگرایانـــــــــــــی که دین را ابزار رسیدن به اهداف شخصـــــــــی و گروهی خود کرده اند اما با شنیدن این اخبار طی این چند روز اخیر به این نتیجه رسیده ام که آرای مردم در سیاست جایگاهی ندارد و رأی و دیدگاه شخصی و سلیقه ای وکیل الدوله هاست که حرف آخر را میزند.
کجاست دادرس که داد ما را بشنود ..................... کجاست؟ (98046)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۶
آبروت رفته برو توبه کن (98413)
آرمان
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۶
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی..... (98047)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۹
حتی اگه قراره رای اعتماد نیاره هم حداقل دکتر روحانی ایشونو معرفی کنن که ما بفهمیم با ایشون و مجلس چند چندیم!
اگه قراره چون مجلس اصولگراس کابینه اصولگرا باشه که میشه همون دولت نهم و دهم ! (98050)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۱
اگه اینجوری باشه صد رحمت به جلیلی!!!!باز اون صادق بود. (98266)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۵۷
احسنت (99724)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۹
وما ناباورانه منتظر میمانیم....... (98051)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۰:۵۹
ببینم مگه شما ها نبودید که سهم نمیخواستید وفی سبیل الله عارف بیچاره رو به زور طی یه کودتای مخملی که دیگه براتون اب خوردن شده (بعد88)مجبور به ایثار کردید .حالا چی شده سهم چرب وچیلی هم میخواهید. اگه عرضه داشتید خودتون تو صحنه میموندید ورای میاوردید (98052)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۱
آورین (98153)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۷
شما ها که باختید و دو قورت و نیمتون باقیه چی می گید؟هیچ حرف نزنید! (98218)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۹
برادر شما آب رو بریز اونجایی که میسوزه (98499)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۲۵
ای دوست همیشه در صحنه :شما که عرضه داشتیدو موندید تو صحنه چرا رای نیاوردید بالام جان بعدش هم ما بالاخره نفهمیدیم کودتاگریم یا فتنه گریم یا بی بصیرتیم خواهش میکنم تکلیف مارو روشن کنید بعدش هم با این لحن صحبت کردن معلوم خععععععععععععععععععععععلی دلت از ما پر (99070)
شهرکرد
Germany
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۰۲
مااااااا گول خوردیم! (98053)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۱
چی خوردی؟؟ دوباره بگو نشنیدم (98155)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۲
بازم (98195)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۰
به نظرم اگه بخاد برای خوشامد همه از هر گروهی یه نفر بزاره از این دو دولت گذشته هم بدتر خواهد شد چون اینا حداقل همفکر بودن، دموکراسی یعنی حاکم شدن تفکر اکثریت یعنی حتی اندازه اوباما هم نیست که با وجود مخالفت مجلس جمهوری خواه وزیر دفاع، خارجه و رییس CIA رو همونی گداشت که میخاست؟ بدترش اینکه این عقب نشینی میشه یه شروع برای عقب نشینی های بیشتر (98205)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۷
گول نخوردی جیگر شدی
جیگر (98435)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۸
روحانی یادت باشه ، عارف باید باشه ! (98495)
يك دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۰۲
ظاهرا تو خطبه‌هاي اين جمعه، يك تشر ديگه به ايشون بزنند برخي از همين اسامي هم حذف مي‌شن! عجب جيگر شديم و اميدوار. به عنوان يك دانشجو، اگر توفيقي وزير نشه، رايم را حلال روحاني نمي‌كنم:( (98054)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۲
چشم رئیس (98157)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۹
منم مثل تو دانشجوام و منم از دست وزرای فعلی ناخوش به خصوص وزبر علوم خدا کنه توفیقی بشه! (98221)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۳
الفاتحه!!!!!!! (98267)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۵۱
تو رای ات را حلال نکنی من هم شیرم را بهت حلال نمی کنم تا همه اش آب بخوری. (98865)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۰۲
امیدوارم آقای روحانی قدر اقبال ما طرفداران اصلاح طلبان را بدانند امیدوارم (98056)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۰۸
به نظرم سران اصلاح طلب مقصرند که بدون پیش شرط از روحانی حمایت کردند..... (98060)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۵
چاره ای نداشتن مگه فضای این 4 سال را ندیدی چه خفقانی بود.این گزینه حداقلی به معنای واقعی کلمه بود.البته سران اصلاحاتم تا این حد فکر نمی کردند ایشون به این سرعت کم بیاره. (98272)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۱۰
اینهم نتیجه نجابت آقای عارف وخاتمی.... (98063)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۹
بااین وزیران واقعا برا خودم متاسفم که رای به روحانی دادم. (98148)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۲
کاش به جلیلی رای داده بودم,لااقل دلم نمی سوخت.ضمنا بااین کابینه محبوبیت روحانی کاهش زیادی خواهد داشت .شک نکنید (98160)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۲
قربون هر دوشون برم که اینقدر مظلومند.عیبی نداره اصلا ناراحت نباشید چراکه محبوبیتشان بسیار بیشتر خواهد شد.و مهم این پایگاه اجتماعی هست که دارند.درسته که این نسل سوخت ولی به آینده بسیار امیدوارم. (98286)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۱
البته جناب روحانی اختیار تام دارند تا ترکیب کابینه رو خودشون مشخص کنند... ولی بهتره یادشون باشه که استفاده از انسان های غیرمتخصص یکی از عوامل شکست احمدی نژاد بود... و هیچ تضمینی برای عدم تکرار ان وجود نخواهد داشت... (98075)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۸
خوب اکثر گزینه های کابینه متخصص هستند دیگه! تیم اقتصادی هم که عالیست! (98248)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۰
خواهیم دید... (98282)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۴
بهار جان...شرايط كشور خيلي بهم ريخته تر از اوني هست كه بخواي اينجوري روحاني رو بكوبي..........تيو اين شرايط وانفسا كه مردام دارن زير بار مشكلات معيشتي له ميشن اكه روحاني بتونه براي زنگنه نفت و نجفي آموزش پرورش و ظريف خارجه رآي اعتماد بگيره بايد كلاهمون رو بندازيم بالا.......از شما بعيده اين كوته فكر باشين....انگار يادتون رفته كه اين وزرا بايد رآي اعتماد از مجلس اصولگرا بگيرند (98076)
يك پشيمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۰
اتفاقا بهارنيوز خوب زده توخال عزيز برادر! ميخوام صدسال سياه اين نمايندگان سينه چاك احمدي‌نژاد كه در صحن مجلس مرگ به اين و اون ميگن، وزيران را تاييد نكنند تا ملت بفهمند چه كساني توي اين مجلس نشسته‌اند. من اتفاقا اگر جاي روحاني بودم، كساني مثل عبدالله نوري، رضا خاتمي، معين، موسوي لاري، مجيد انصاري، پزشكيان، توفيقي، و ...را به مجلس نعرفي مي‌كردم مي خواستم ببينم اين نماينده ها به چندتاشون مي خواستن راي ندهند. (98224)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۶
به شما مثبت دادم ولی

اگر روحانی فرض کنید یک لیست 100 درصد اصلاح طلب ها را به مجلس دهد اکثرا رای می گیرند چون مجلس چاره ای ندارد ولی اگر فقط 2-3 نفر اصلاح طلب در لیست باشند مجلس فقط به اصلاح طلب ها رای نمی دهد. (98277)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۹
داداش تو که دستت تو کاره اسم اینا رو هم اعلام کن: سازگارا، اکبر گنجی، فاطمه حقیقت جو، کدیور (98297)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۱
خوب شما تو انتخابات شرکت نکنید هیچ وقت که بهتره با این طرز فکرتون ... (98340)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۴
اگر روحانی با این طرز تفکر شما بخواهد جلو برود که نه تنها این سه نفر بلکه بقیه هم رای اعتماد نمی گیرند و باید در نهایت انتخاب وزرا رو به مجلس واگذار کنه در ضمن ناگفته نماند که این عقب نشینی زمینه ساز عقب نشینی های بعدی نیز می باشد. (98229)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۴
مشخص شد عارف مرد بود.......... (98077)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۴۵
بستگی داره تعریفمون از مرد چی باشه (98466)
امیرعلی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۵
من که کلا از شرکت در انتخابات پشیمون شدم (98078)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۷
ولی من پشیمون نیستم.شما هم نباش.چرا که این اتمام حجت بود و در واقع دیگر عذاب وجدان نداریم که بعدا بگیم کاش رای داده بودیم که این جلیلی رییس جمهور ما نباشه.آخرین تیر خود را انداختیم.مردم ایران مرتبا در حال پخته شدن هستند و در آینده پاسخ خوبی خواهند داد.متوجه خواهید شد. (98292)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۰۳
هر دوره میایین میگین این اتمام حجت بود ! با کی؟ (98507)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۵
عارف معاون اول نشه من یکی عمرأ دیگه رأی بدم،انصافا برادر آقای روحانی اینکارو براش میکرد که عارف و خاتمی کردن؟ (98079)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۸
رای میدی از این حرفا 4 سال پیشم زیاد میزدن (98438)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۰
من مانده‌ام چرا حتماً اصرار دارید که توافقی بین معاون اولی عارف بوده و اکنون خلف وعده شده! این که سفسطه است! (98546)
بختیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۶
آقاجون ما به روحانی رای دادیم که یه خورده فعلاً بتونیم زنده باشیم تا ببینیم بعداً چه میشه کرد.
وگرنه کیه که ندونه با وجود باندهای قدرت از خدا بی خبر که هرکاری توی این سالها تونستند انجام دادند و مملکت رو به فلاکت رسوندند و از رو هم نمیرن روحانی هیچکاری نمیتونه انجام بده.!!!!!!!!!!!! (98080)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۶
کاسه داغتر از آش به شما میگن!
فراموش کردین که روحانی گزینه حداقلی است؟ و قرار نیست کابینه ای مثل کابینه خاتمی داشته باشه؟؟
رهبران اصلاح طلب با علم به این موضوع از روحانی حمایت کردند! (98082)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۰
دوستانه اصلاحاتی شما دیگه کار را برای روحانی سختتر نکنید. تندروها خود به خود در حال نابود شدن هستند (98083)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۰
کسانی که روحانی هنوز نیومده و عملکردش مشخص نشده انقدر تند ازش انتقاد میکنید، وقتی هاشمی ثبت نام کرد مگه همه تصمیم نداشتید ازش حمایت کنید. فکر می کنید کابینه هاشمی با روحانی خیلی متفاوت بود؟
روحانی بیش از خاتمی به هاشمی شباهت دارد و همه این را می دانستند. (98085)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۳۲
مشکل اینه که همه دارن احساسی عمل میکنن نه عقلانی به همین خاطر زود زمین میخوریم (98300)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۱
فکر کردین عالیجناب سرخپوش بدون انتقام از اسمی که روش گذاشتید میگه بفرمائید سر سفره ای که دنیا واخرتش رو پای اون به باد داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (98087)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۸:۰۸
عامل نفوذی برو خونه تون! (99265)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۵
من مخالف جدی احمدی نژادم اما ای کاش اصلاح طلبا یه خورده جسارت احمدی نژاد ررو داشتند.!!!!!! (98095)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۱
دقیقا (98595)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۴۷
میدونی چرا احمدی نزاد جسارت داره ؟؟چون پاکه پاکه...چون خدا رو داره!اصلاح طلبا چی؟؟؟؟ (99713)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۳۹
چند روز پیش یه کامنت گذاشتم و گفتم که رسانه ها و طرفداران اصلاحات باید جو رو به نفع اصلاحات رادیکال کنند و به این طریق فشار افکار عمومی رو بر روحانی و اصولگراها زیاد کنند تا مجبور به تن دادن به خواسته ها ی مردم بشن ولی متاسفنه دوستان اصلاحالتچی تو خواب به سر می برن (98106)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۵
باز هم فریب خوردیم اینبار با عدم درایت رهبران اصلاحات وسادگی خودمان آقای روحانی زود ناامیدمان کردی.لطفا رای ما را پس دهید. (98115)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۳۴
رای داده شده پس گرفته نمیشود.
میخواستی بیشتر فکر کنی (98304)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۹
تو هم که جیگر شدی این تاوان سخت کسانی اسن که حافظه تاریخی ندارن (98439)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۶
پس نوبخت چی شد؟ (98116)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۶
چطور می شودعارف نباشد،توفیقی نباشد اما جنتی باشد،این واقعا جای تاسف دارد،این باورکردنیست،تدبیرروحانی بیش ازاین است که عارف که همه موفقیت اوازاوست،گل سرسبد دولت تدبیروامید نباشد،مردی که مورد قبول اکثریت نخبگان جامعه و مورد وثوق رهبری است. (98117)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۴۷
عقب نشيني و بي لياقتي از همين اول ! (98118)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۱
دنیای سیاست جای تعارف و شکسته نفسی نیست اصلاح طلبان عزیز .....جواب اعتماد ما رو کی میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (98126)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۳۵
بیا پیش خودم عمووووو (98306)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۱
من اصلاح طلبم ولی تعجب می کنم که بعضی از اصلاح طلب ها انحصار طلب تر از اصولگرا ها هستند.
باید روحانی رو کمک کنیم. روحانی از حمایت اصلاح طلب ها برخوردار بود ولی کاندیدای اصلاح طلبان که نبود که ازش بخوایم کل کابینه رو مطابق میل ما بچینه! همین که از آدم های متخصص و عاقلی در اغلب وزارتخانه ها استفاده می کنه خوبه دیگه (98128)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۱
دوستان در نظر داشته باشند با حضور جناب عارف اصلاح طلبان تنها کرسی مجمع تشخیص مصلحت رو از دست خواهند داد پس بهتره از گزینه های دیگری استفاده بشه شاکله اصلاح طلبان دارای اجماع خوبی ست پس درحال حاضر اخذ اکثریت کرسی های حکومتی باید در اولویت باشه
این قضیه در مورد جناب مسجد جامعی هم صادقه (98130)
سامان بی سامانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۶
حالا همه میگن کاش عارف کنار نمی کشید ولی اون لحظه ای که توی میدوون بود همه تشر می زدن که چرا موندی بزن کنار به حمایت از سوگلی آقای هاشمی...چرا نمیخاید باور کنید هاشمی و اصحابش هیچ وقت اصلاح طلب نبودن و نمیشن حالا شاید بخاطر بعضی فشارها یا سیاست ها مواضعشون رو تعدیل کنن ولی اصلاح نمیشن... (98140)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۱
آفرین صد آفرین دختر خوب و مهربون (98777)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۱:۵۸
بهار جان جون مادرت منتشر کن اینو!
من یه رای اولیم که به روحانی رای دادم 18 سالمه! موقع انتخابات خیلی خودمو کشتم واسه روحانی! یه دوستی داشتم آخرش به زور مامانش رفت رای سفید داد! گفتم به روحانی رای میدادی خب! گفت نه اینم مثه بقیست و یکسری چیزاییو واسم توضیح داد که نمیشه اینجا گفت ولی من بهشون خندیدم! و کلی حرف زدم واسش که روحانی اینه اونه و غیره! بعد انتخابات همه خوشحال بودن! من نرفتم خیابون برقصم چون اینو مایه سواستفاده امثال کیهان میدونستم! ولی دوستم رفت واسه حالش! تا رسیدیم 27 خرداد! نشست خبری روحانی https://www.baharnews.ir/vdcgxu9q.ak9xn4prra.html
من ازینجا حس کردم یچیزایی! دیگه هیچ حرفی راجع به انتخابات و آینده ایران با کسی نزدم! فقط اخبار میخوندم تا رسیدم به این خبر https://www.baharnews.ir/vdchkznz.23nxwdftt2.html
ازینجا دیگه بیخیال روحانی شدم!
یه کامنت گزاشتم با اسم خودم ساعت ۲۱:۱۸:۴۱
برید بخونید لطفا چی گفتم 2نفر بهم توپیدن که اینا سیاسته تو نمیفهمی تو درک نمیکنی! مازیار امیدوارم حق با تو باشه و من نفهم! ولی اگه همونی بشه که تو این خبر گفته شده و من تو اون کامنتم حرفشو زدم! من طبق حرف اون کامنتم صفحه انتخابات شناسناممو پاره میکنم! و تا اخر عمر خجالت زده ی دوستم میشم که فقط با نگاه کردن ماهواره! از منی که اینهمه روزنامه و خبرگزاری خوندم و اخبار دیدمو بحث ها و کارای سیاسی کردم شعور و پیش بینیه سیاسیش بهتر بود! انتظار از الان شروع شد! (98144)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۰
مگه ما بیکاریم بریم نظر تو رو پیدا کنیم؟ (98313)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۰
با این وضع مملکت تو کار داری شیطون؟ پارتیت کی بوده؟ آقا زاده ای؟ (98400)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۰
قبول دارم وضع کار خوب نیس ولی درست نیس که همیشه منتظر بمونیم تا دولت بیاد کار بده به ما خودمونم باید یه تکونی به خودمون بدیم (98473)
سه آآآ
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۵
قصهء تو از قصهء پر غصهء هزار و دو شب هم درازتر است دلم برات حلیم شد در این ماه رمضان (98785)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۰
البته از اول معلوم بود!دکترعارف موقع ثبت نام در پاسخ به خبرنگارا گفتن آقای روحانی خودشون گفتن من اصولگرا هستم،ضمن اینکه روحانی فقط ازاسم خاتمی برای رای آوردن استفاده کرد نه از کلمه ی اصلاحات،به همین دلیل آقای عارف کنار برو نبود ضمن اینکه اگرروحانی رای نمی آورد میگفتن اصلاحات رای نیاورده وحالاکه رای آورده میگن اصولگرا است!ولی عارف رای بیشتری نسبت به روحانی داشت واصلاحات در اصل باخت!!! تعجب نکنید،پیروزی اصلاحات یعنی معاون اولی عارف، وزیر کشوری مجید انصاری یاموسوسی لاری، وزیرارشادی مسجد جامعی و.... حالا درسته جهان گیری اصلاح طلبه ولی خداییش عارف معتدل تره یا جهانگیری؟؟آقای روحانی دور بعد راباختی!حداقل 12میلیون رای را از دست دادی مگر اینکه اصولگرایان بهت بدن که اینم محاله..... عارف آماده شو برای حماسه 96............. (98149)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۰
اقای روحانی اگه میخواد 4ساله دیگه بازم رئیس جمهوربشه بایدنظر اصلاح طلبان رو جلب کنه (98150)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۸
این بار کلک زد انشاالله دفعه بعد هم جلب می کنه
لطفا شما دعا کنید. (98791)
یکی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۱
اقای روحانی یادت باشه 4سال دیگه دوباره رای میخوای اگه اینجوری پیش بره هیچ کدام از اصلاح طلبا به شما رای نخواهند داد (98156)
؟
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۲
مردم رای میدن چون حافظه تاریخیشون ضعیفه (98402)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۲
درست میگی
همین مردمی که به هاشمی فحش میدادن این دوره دوباره اومدن سمتش میترسم فردا دوباره نظرشون عوض شه (98477)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۲
یادمون نره روحانی اصلاح طلب نیست. خودش گفت که وامدار کسی هم نیست. خوش بینی بیش از حد منجر به ناامیدی میشه. رای ما به روحانی از سر میل نبود. او که به نفع عارف کنار نمی رفت. عارف به نفع ملت کنار رفت تا جریان تندروی متحجر پیروز نشه. همیشه میگم رای آگاهانه اصلاح طلبان به روحانی به این معنا بوده که ما زنده ایم و به هر روی شهروند این کشوریم. لطفا سر ما را با پنبه ببرید! (98158)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۰۰
نمک خورده پس حق ما رای ما عارف چی میشه درود بر عارف سرباز قهرمان (98880)
م
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۷
آقای روحانی، بیش از همه کس و همه چیز به رای مردمی مدیون هستی که تو را برگزیده اند.
یادت باشد هر روز که در مقابل زیاده خواهان عقب نشینی کنی روز بعد با وقاحت چیزهای بیشتری از تو خواهند خواست. به رای مردم خیانت نکن. (98165)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۱۸
شما تمام مردم نیستید (98901)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۷
آقا از اول هم معلومه اینها همه شان یکیند و تنها چیزی که مهم نیست منافع ملته زمان بهترین معلمه و منتظر باشید (98166)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۳
آره دیگه هر وقت منافع شما تامین بشه به ملت احترام گذاشته هر وقت هم منافع شما تامین نشه بی ااحترامی به ملته نمیدونم چرا تو ایران اینجوره؟ همه خودشونو ملت میدونن (98324)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۰۸
حسن خطرناكه (98168)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۴
وقتی مجلس, قوه قضا,شورای نگهبان صدا و سیما ,اعمه نماز جمعه و....از هر طرف به آقای روحانی فشار میارن نتیجه اش همین میشه عزیزان...اشکال از آقای روحانی نیست... (98175)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۲
آقای روحانی معرفی کنه بذاره مجلس رای اعتماد نده، اینجوری خودشو مبرا میکنه اما الان همه روحانی رو مقصر میدونن (98287)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۳۶
باور کن زمینگیرش میکنند قدرتش رو هم دارنند متاسفانه..... (98453)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۳
آقای روحانی هم از اون فشارکی هاست
باور ندارید آوازهایش رادر دو فتنه 78 و88 گوش کنید
اما حیف که کو دل که دهد گوش به آواز حقوقدان فشار دوش (98798)
داریوش
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۴
اصلاح طلبان به قدرت نفوذشان درجامعه مفتخرند نه به چندپست وزارت برای نمونه جناب آقای عارف امروزبخش مهمی ازدانشگاهیان وجامعه رابه همراه خوددارد وبرنده کسی است که ازاین موقعیت او استفاده کرده و ازاصلاح طلبان سهم خواهی کنداگرتمام وزراازاصولگرایان انتخاب شوندبازهم پیروزواقعی میدان اصلاح طلبان خواهندبود ویاعلی مددگویان پیش خواهندرفت (98176)
اميد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۱۸
اميدوارم اينطور نباشه
به سفارش خاتمي وهاشمي
به روحاني راي داديم (98181)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۴
من به تصمیم خودم رای دادم (98327)
منتظر
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۰
دوستان اشتباه نکنید که:
1- آقای روحانی همان است که بوده ولی ما انتظار داشتیم در این میدان رقابت آن شود که ما دوست داریم
2-خود را آماده کنید که درآینده از این دست اخبار زیاد خواهیم شنید .
3- اصولگرایان همانها که سرنوشت را رقم می زنند پیروز این میدان شدند و ما همان نظاره گران اتفاقات خواهیم بود .
4- نشان داد فشارها و هشدارهای نهادها و ارگانها و افراد مختلف در روز های اخیر تا چه حد بر آقای روحانی موثر بوده و اتفاقات آتی باتوجه به مشی آقای روحانی چندان هم دور از انتظار نخواهد بود .
5-زیاد نگران نباشید که بازهم چهار سال دیگر و بازهم همان داستان وبازهم همان تکرار وبازهم همان استقبال وبازهم همان ... (98187)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۰
بهار جان تو هم داري كار افراطي هاي تندرو رو انجام ميدي......سال 84 تندورييهاي اطلاح لبان احمدي نژاد رو به ما هديه داد حالا شما داري همون رويه رو پيش ميگيري (98188)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۵۸
احسنت (99725)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۱
در ليست تعداد 6 نفر از وزراي خاتمي هم هست (98192)
mdmhdi
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۲۸
فرد اگرچه مهمه ولی مطمینا عملکرد مهمتره!‏اتفاقا بنظر من اگه کسی انتخاب بشن که حساسیت کمتری روشون باشه بهتر میتونه توی دانشگاه ها اهداف مارو پیاده کنن! فراموش نکنیم که دانشگاه ها 8 ساله که عرصه تاخت و تاز تندروهای راست بوده (98201)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۳
ما رای دادیم پاشم وای میاستیم روحانی باید مال مردم باشه و نظر مردم را اجرا کنه نه اقلیت مجلس . (98210)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۴
بابا ما از همون اول اشتباه کردیم حالا می خواستم که بدونم اگر اقای عارف نتیجه اعتلاف بود دیگه همچین مسائلی پیش نمی امد نه کسی که هنوز موندیم اصلاح طلب یا اصولگرا یا این می خواسته با جلب نظر اصلاح طلبا اونا رو فریب بده (98214)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۳۸
یاد خاتمی بزرگ افتادم که علیرغم همه فشارها و در برابر مجلس اصولگرا ،عبدالله نوری را به عنوان وزیر کشور ، مهاجرانی را وزیر ارشاد و معین را وزیر علوم کرد و مجلس هم در برابر آن سر فرو آورد
خدا عاقبت ما ر ختم بخیر کنه
بازهم گلی به جمال احمدی نژاد که خودش پای کابینه اش وا می ایستاد (98219)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۱۵
باهوش مجلس اصلاح طلب بود اون زمان! چقدر واقعا با هوشي تو (99618)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۴۴
دو سال اول مجلس اصولگرا بود عزیزم ! (100002)
سلام برعارف
Kuwait
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۱
اگرروحاني هم به خواسته هاي ما توجه نکنه.به اين ضرب المثل ميرسيم که تاخرش ازپل گذشت همه چي يادش رفت.دولتش هم ميشه دولت محافظه کاروخالي ازاميد (98225)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۴
روحانی فکر نکنه با عقب نشینی در مقابل افراطیون چیزی بدست خواهد آورد. هر عقب نشینی یک عقب نشینی دیگه به دنبال داره
احمدی نژاد با همه ی معایبش صلابت در تصمیم گیری داشت که انگار در ایشان نیست !
آقای روحانی کابینه رو میچیدی بعد رای نمی آوردن باز هم ما خوشحال بودیم. الان مایوسمون داری می کنی (98230)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۹
برادرجان جان ظاهرا روحانی را با برادر اوباما اشتباهی گرفتید که این همه توقعات آن ور آبی ازش دارید
صرفا جهت اطلاع روحانی بچه سمنان است
وصرفا جهت دو اطلاع: هم دهکده ایی احمدی نژاد معجزه هزاره سوم (98804)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۴۷
واقعا باعث تاسف اگر اقای روحانی دکتر توفیقی معرفی نکنند.چون اکثریت قشر دانشگاهی از اینکه ایشون گزینه نهایی وزارت علوم شدند خوشحال بودند چون توانایی این مسئله رو دارند که وضعیت اسف بار اموزش عالی درست کنند.من خودم دانشجوی دکترای یکی از دانشگاه های دولتی هستم. فشار و ظلم و تبعیضی که تو در چند سال اخیر از طرف وزارت علوم به دانشگا ه ها وارد شد بی سابقه بوده و باعث سرخوردگی بسیاری از افراد تحصیل کرده شده. البته برای بعضی افراد معلوم الحال موقعت خوبی فراهم شد که با سواد پایین و رزومه ضعیف به هیات علمی دانشگاه ها در بیان و یا از طریق امداد های غیبی در دوره تحصیلات تکمیلی قبول شوند.دکتر روحانی نباید فراموش کنه که یکی از اقشاری که رای بالایی به ایشون دادند قشر دانشگاهی پس نباید با فشار یک سری تندرو افرطی تسلیم بشن. (98234)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۳
رای ما
فقط اصلاح طلبان-اصولگرایان (98242)
تحریمی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۴
من که گفتم دلتونو صابون نزنید یه سری منفی دادن .خاتمی که همه ما میشناسیمش نذاشتن کاری بکنه حالا روحانیه محافظه کار فکر میکنید با این جماعت بخاطر منو شما رودر رو بشه !!!!!!!!!!من که بعید میدونم (98244)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۹
آدم با بصیرت شما هستید (98393)
عطا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۰۱
تاسف تاسف و تاسف بخاطر رایی که فکر کردم به اصلاح طلبا دادم ولی انگار دولت اصولگراها داره سر کار میاد (98255)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۷
تا چشت درآد (98330)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۲
نجفی و جهانگیری و آخوندی و زنگنه و ظریف و ...... اصولگرا هستند؟؟؟؟؟

اطلاع ندارید چرا تحت جو سازی ها قرار میگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تنها اصولگرای کابینه علوی از نزدیکان محسن رضایی( جبهه ایستادگی) هست....

اگر الان اصولگراها سر کار میومدن که باید با جلیلی و حسینیان و کوچک زده و ولایتی حال میکردید که! (98376)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۷
ما وزیر علوم و فرهنگ واموزش و پرورش رو به عنوان سهم اصلاح طلبی میخوایم +++معاون اولی عارف+++++و وزارت بهداشت +++++حلقه مشاوران (98560)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۸
ولایتی باز دمش گرم پاس گل خوبی بهمون داد (98562)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۲۹
وزیر علوم و ارشاد باید اصلاحطلب باشند (98829)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۶
بهار نیوز سم پاشی نکن...صبر... (98275)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۱۷
اولا اکثریت مجلس چه مغلوب باشند یا غالب طبق قانون حق اظهار نظر در مورد وزراء را دارند پس الکی جرزنی نکنید یک بار در جریان دوم خرداد با فضا سازی این کار را کردید و مردم نتیجه آنرا دیدند لذا حنای شما دیگر رنگندارد تا بتوانید مجددا مجلس را بی خاصیت کنید. (98278)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۰
تغییر شهامت میخاد کار هر کسی نیست اون شخص باید به تغییر ایمان داشته باشه نه بنا به مصلحت (98283)
سعید
Serbia
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۱
لطفا برید اول سوابق علی جنتی رو بخونید بعد قضاوت کنید . علی جنتی یکی از یاران نزدیک هاشمی و منتظری هستش (98285)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۰
ببخشیدا کارهای فرهنگی دولت هاشمی فاجعه بود (98371)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۲۸
اعتدال یعنی همین کاسه و همین اش با یکم ابلیمو که معده رو اذیت نکنه (98293)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۰
کابینه روحانی همون کابینه هاشمی در دهه ۶۰ و ۷۰ هست... چون سلیقشون شبیه به همه... روحانی اومده دولت هاشمی رو به شکل اصلاح شده رونمایی کنه (98314)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۳
خوب خیلی هم خوب (98481)
اریا
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۱
خب مشکلی نیس اگه از رای اعتماد نیاوردن میترسه، سرپرست واسه وزارت علوم بزاره و سه ماه یه بار تمدید کنه (98317)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۱
بزارید کارش رو بکنه مثل کیهان و شریعتمداری سنگ نندازید.... (98319)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۴۲
خودتون هم میدونید اگر عارف نمیرفت کنار بالاخره روحانی با یکی از کاندیداها به دور دوم میرفت و رییس جمهور بود... (98322)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۰۵
خیلی خنده داره، کافیه یه نگاهی به نظرسنجی ها بندازی. ببین رای روحانی از کی بالا آمد و کی تونست قالیباف رو پشت سر بزاره، با این اوصاف حمایت خاتمی هم اگر نبود روحانی رای میاورد!!؟ (98385)
همت
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۳
اگه عارف كنار نميرفت، خاتمي و سپس هاشمي با صراحت از روحاني حمايت نمي كردند و معلوم نبود چه اتفاقي مي افتاد (98405)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۴
هاشمی حتما از روحانی در هر حالت حمایت میکرد و روحانی قطعا حداقل نفر دوم میشد و تو مرحله دوم شانس خیلی زیادی داشت! (98482)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۳
مطمئنا اگر حمایت هاشمی خاتمی عارف ناطق سیدحسن خمینی کواکبیان و اصلاحات نبود الان رئیس جمهور غرضی بود یا جلیلی یا قالیباف ولی به احتمال زیاد قالیباف و جلیلی دور دوم میرفتند (98550)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۲
اگر خاتمی حمایت نمی کرد هاشمی و سید حسن حمایت میکردند آن موقع باز هم رییس جمهور بود... اکثریت رای رو هاشمی به سبد ریخت نه اصلاح طلبان! (98713)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۲
ناطق و هاشمی و سید حسن عامل اصلی پیروزی بودند! (98715)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۲:۱۶
همه برن کنار اگه خاتمی نمی گفت عمرا بهش رای می دادم (99201)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۴
جریان اعتدال همینه ... همینه... ما اعتدال طلبیم نه اصولگرا نه اصلاح طلب... لیدرمون هم هاشمی و روحانی و ناطق هست (98722)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۲
علی جنتی:امیدوارم هنرمندان بتوانند بهتر تنفس کنند

http://www.roozno.com/22712

زود قضاوت نکنید مصاحبه را بخوانید (98343)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۵
داره مردم و "جیگر" میکنه شما چه قدر ساده اید (98485)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۳
بهار جان
با اینکه این تحلیلها به نظرم مقبوله اما در شرایط فعلی و با وجود مخالفتهای امثال کیهان به نظرم چنین تحلیلهایی فقط اونها رو خوشحال میکنه
بهتره هر تحلیلی که متضمن نقد روحانی باشه فعلا نکنید (98346)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۷
اشخاص مهم نيستند حتي خاتمي باشه يا هاشمي تفكر مهمه! (98359)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۳
از عضویت ایشون در روحانیت مبارز عقایدشون کاملا مشخص میشه!!!! (98428)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۸
عضویت سابق ایشون در روحانیت مبارز جرمه؟

هاشمی هم از باسابقه های روحانیت مبارزه. پس چرا میخواستید به هاشمی رای بدید؟ (98493)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۸:۱۱
راست میگه دیگه. شماها چقدر احساساتی رفتار می کنید. صحبتهای یک ماه اخیر خود خاتمی عزیز هم نشون میده باید "صبورانه" به تصمیمات دولت روحانی احترام بگذاریم. صبر همیشه نتیجه بخشه، و زود از کوره در رفتن همیشه خراب می کنه. (99267)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۰
سم پاشی بهار در اردوگاه خودی
و متاسفانه واکنش های احساسی (98397)
مجید
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۹
آخه چرا داستان میگید ؟تو همین اسامس که نوشته شده:اسحاق جهانگیری ،یونسی،شریعتمداری،ظریف،زنگنه،عارف مال دولت اصلاحات هستن.تازه بقیه هم اکثرا مال دولت هاشمی !!!یعنی همون افرادی که به اون ها رای دادین.در ضمن به نظرم مهم تونمندی فرد هست نه برند سیاسی!برای مثال همین وزیر معرفی شده آموزش و پرورش یعنی نجفی به گواه فرهنگیان کشور بهترین وزیر از اول انقلاب بوده تو اصلا حات هم نبوده!! (98416)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۰
اینا همه کارگزارانی هستند نه طرفداران خاتمی! (98592)
محمد
Serbia
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۰
کاش خاتمی اومده بود,‌ ایکاش هاشمی مقتدر بر مسند ریاست جمهوری تکیه میزد (98419)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۳۹
عزیزم روحانی الان داره به خواست هاشمی عمل میکنه، تا کی می خوایم گول بخوریم؟ (98588)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۲
افسوس
فقط افسوس
این افسوس های ما تمامی نداره (98424)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۲۴
سلام دوستان کمی صبر کنید باید آروم آروم فضا باز شه و الا آقای خاتمی خودشون کاندیدا میشدند
زنده باد اصلاحات (98431)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۳۰
عزيزان اصلاح طلب عجله نكنيد پيروزي در گرو صبر است ممكن است آقاي روحاني مماشات كند اينرا بايد بگزاريم سياست و ايشان بايد بداند كه همان 18 ميليون راي حداقل نصفش جوانان حامي خاتمي و عارف و هاشمي هستند كج برود راستش ميكنيم در ضمن همه كو (98441)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۳۴
البته برخی چهره های نزدیک به اصلاحات هم در این کابینه هستن اما توقع اصلی از آقای روحانی اینه که به خاطر تهدیدات برخی سخنرانان و خطیبان ، خواسته های میلیون ها رای دهنده رو فراموش نکنن. (98450)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۴۴
تبریک میگم به دولت ترس و امید واهی
خوب مارو پیچوندین (98465)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۰
ما رو که نپیچوند زیرا ما تاریخ میخونیم ما گول حرفهای عوامانه رو نمی خوریم و ....
ولی حیف چه سود
ما هم یه جورایی مثل شما هستین یک جیگر

بگو خوب ...!! (98646)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۴۶
با این وضع تمام سرمایه جتماعی اش را همین اول کار از دست خواهد داد . جناح مقابل در مقابل هر یک قدم عقب نشینی ده قدم جلو می آید این صفت تمامیت خواهی است متاسفم (98468)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۴۴
من یک سوالی دارم از دوستان منتقد !
جهانگیری-شریعتمداری-نجفی-ظریف-آخوندی-زنگنه-حسن هاشمی-ربیعی آیا در دولت خاتمی بودند یا نه؟؟؟؟ آیا اینها اکثریت دولت اصلاحات نبودند که در این دولت هم هستند؟؟؟ این جو سازی ها چیه؟؟ (98761)
pejman
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۱
روحانیت ایران و جناب روحانی و مخصوصا آقای هاشمی‌ و خاتمی و کلا اصلاحطلبها که همیشه یک فرد روحانی رو تحت شعارهای اصلاحطلبی معرفی‌ کردن ..بدانند که روحانی آخرین فرصت میان آنان و جوانان ایران بود و بنده به شخص اگر از این حرکت هم احساس شکست کنم..منبعد از این ترجیح میدم با احمدی نژاد و مشاعی یا هر اصولگرای عملگرای دیگری ادامه دهم که هرچند در شعار با حداقل‌ها باشم ولی‌ لااقل دستاوردی نیز باشد (98475)
اهل اصلاحات و اعتدال
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۶
نظر بنده ، دانشجوی دکتری فعلا بیکار مملکت این است که زود در مورد دکتر روحانی قضاوت نکنم و رأیی را که به ایشان دادم زود پس نگیرم. اگر سیاست و روند فکری ایشان در کسوت رئیس دولت درست باشد که با این مهره یا آن مهره که چیزی تغییر نمی کند. البته وقتی می گویم مهره هر کسی را شامل می شود جز تیم احمدی نژاد. ضمنا این تحلیل که احتمال ابقای دانشجو در وزارت علوم نیز دیگر از آن حرف ها بود. (98488)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۷
ما باید وضیعت کشور را هم در نظر بگیریم اجازه بدهید دولت شروع بکار کند انشاله پیروز واقعی اصلاحطلبان هستند (98491)
iman
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۸
کلا فکر می‌کنم طناب هاشمی‌ طناب زیاد مناسبی واسه رفتن تو چاه نبود همین!!!! (98496)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۲۶
باید دید هاشمی حاضره بدون خاتمی به مراسم تحلیف بره یا نه (98954)
صادق
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۹
روحانی نباید یادش بره که این 18 میلیون حداقل 10ملیونش برا عارف بوده /معاون اولی حق مسلمشه (98498)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۴
از کجا این اعداد رو میگید؟ کی گفته رای عارف از روحانی بیشتر بوده؟ (98719)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۵۴
آمار دادن شما مانند احمدی‌نژاد است!
اگر به روند دموکراتیک کناره‌گیری عارف توسط خاتمی اذعان دارید نباید ادعا کنید که ایشان ۱۰ میلیون رأی داشتند.

اصلاً تا ۳ روز پیش از انتخابات، نتیجه، دو مرحله‌ای بوده است شما چطور چنین چیزی رو ادعا می‌کنید؟ (98872)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۰۸
واقعا بین لیست اولیه و لیست هایی که الان داره اعلام میشه تفاوت خیلی زیاد. به نظر میرسه اقای روحانی متاسفانه تحت فشار دست به تغییراتی زیادی بین وزرای پیشنهادی زدن.اگر یک رییس جمهور از هوان اول کار نتونه حق مسلم خو یعنی انخاب وزرا را داشته باشد پس در ادامه چه انتظاری باید داشت!! واقعا برای من عجیب اقایونی که هشت سال کشور را به قهقرا بردن با چه رویی باز هم در حال فشار اوردن برای سنگ اندازی و وارد کردن نیروهای ضعیف خود به کابینه هستند.! (98515)
دلسوخته
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۳
میدونید چیه.ما جوونا تمیتونیم حقمونو از این حکومت بگیریم. انگار راهی چز رای ندادن نمونده. رای ما واسه اینا فقط برا پز دادن خودشونه. رای رو که میگیرن بعد میشینن مردم رو همون اول کنار میزارن و منافع خودشون رو مدنظر قرار میدن. بخواید نخوایید ما بازیچه ایم. همین. خواهشا منتشر کنید (98523)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۴
روحانی هاشمی دیگر هست! (98527)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۳
اینو مگه نمیدونستید؟
مگه اول همه نمیخواستیم به هاشمی رای بدیم؟
حالا دوباره وقت تکرار اشتباه اصلاح طلبان در کوبیدن هاشمی رسیده؟ انقدر زود؟ (98717)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۵۹
میگن سبد رای ولایتی غرضی روحانی یکی بود (98878)
احسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۵
اقای روحانی من اگه میخواستم به اصولگرا ها رای بدم به قالی باف رای میدادم نه به تو من فقط به خاطر اصلاحات به تو رای دادم به حساب خودت ما رو فریب دادای خودت فریب دادی ما بهت اعتماد کردم ولی این جواب اعتماد نیست...... (98529)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۱
کابینه اقتصادی که کلا دست اصلاح طلباست
سایرین هم یا اصلاح طلبن یا مستقل
مشکلی نداره که، نشناخته قضاوت نکنین (98711)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۲:۱۶
آخه بیچاره چون میدونه وضع اقتصادی خیلی خرابه اقتصاد رو به اصلاح طلبا داده که اگه نشد کاری برای اقتصاد کرد اصلاح طلبا رو خراب کنن، به اصلاح طلبا بگیین تو دام نیافتن (99200)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۵
به نام خدا.

ای خدایی که تقدیر یکساله ی ما رو مینویسی ... امیدمون رو نا امید نکن! (98530)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۷
خیلی خوشحالم که نرفتم رای بدهم و نگذاشتم هیچکدوم ار اعضای خانواده ام هم رای بدهند....میدونستم که این وضعیت پیش میاد...از اون اول هم معلوم بود همش بازیه...دل خودتون رو خوش نکنید..چهار سال دیگه هم همین وضعه! (98534)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۵۷
آفرین که جیگر نشدی (98636)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۱۹
وقتی نظرات رو خوندم فهمیدم که لیاقت ما همون احمدی نژاده... بعضی از دوستان چشمهاشونو رو به واقعیت بستند... (98539)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۲
آقای روحانی نمک خوردی نمکدان شکستییییییییی، حیف اعتماد میلیونها مردمی که با هزار امید به شما رای دادن...این غقب نشینی محض است...
شما باید ملاکتان مصلحت مردم باشد و نه....متاسفممممممم (98548)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۳۸
ما روحانی را نهایتا بدون اصولگراها میخواهیم
اصولگرا نهایتا اصولگرا است
اصولگرای معتدل و تندرو برای انتخابات بود (98584)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۰
اسم این حرف شما انحصارطلبی است (98708)
شاهرخ
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۸
این حدس زدن کابینه ترفنداصولگراهاست ک روحانی راپیش اصلاح طلب ها و جوانان ازادیخواه خراب کنن.کمی صبرکنید.. (98608)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۹
دوستان اصلاح طلب دو آتیشه عزیز: آقای خاتمی رو به عنوان رهبر اصلاحات قبول دارید؟ اگر فکر میکنید شما گول خوردید پس باید بپذیرید که رهبر اصلاحات هم گول خورده... یاد پروژه عبور از خاتمی افتادم که نتیجه اش شد احمدی نژاد ...

زنده باد خاتمی (98612)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۱۹
و من با دیدن منفی های کامنتت یاد این جمله طلایی زیباکلام افتادم:

"ما از تاریخ درس نمیگیریم"

با این همتی بالایی که از دوستان میبینم, اینبار هم از خاتمی و روحانی و عارف عبور میکنیم و نتیجش خواهد شد یکی بدتر از سعید جلیلی. (99102)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۴۹
وزیر اقتصاد به احتمال زیاد به دکتر طیب نیا میرسه که یکی از بهترین اقتصاد دانای ایرانه اصلاح طلبم نیست.افراد باید براساس توانمندی هاشون انتخابشن نه جناح سیاسی شون.هدف اینکه مملکت اباد بشه نه فلان جناح پیروز بشه.بهار جون مادرت این کامنتمو دیگه بذار (98616)
محمد
France
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۸
دکتر طیب نیا مشاور عرافه تو زمینه اقتصاد بود (98672)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۱۲
دکتر طیب نیامشاور عارف بود ولی کلا آدم فراجناحیه.همه اون کسایی که عارف انتخاب کرده بود برای وزارت که اصلاح طلب نبودن (99093)
امیر
Serbia
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۲
برای نمونه این چند مدت آقای خاتمی هرجا رفت با مسجد جامعی رفت,فکر کنم منظورش واضح بود!! ما که از پشت پرده سیاسیت خبر نداریم البته!! منکه رای ندادم کمتر ناراحت میشم از این وضع. (98652)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۵
برو بابا ... عارف بدتر از روحانی نباشه بهتر نیست
من زمان توفیقی دانشجو بودم و داغ اون روزا و تراشیدن طیف شیراز از یادمون نرفته (98659)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۱:۲۷
روشن بگو چی میگی؟! (99178)
ali
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۶
اگه اینا باشه که متاسفم.
من بعد از انصراف عارف بین رای ندادن و رای دادن به روحانی دو دل شده بودم.
کاش عارف میموند.
کاش خاتمی از عارف حمایت میکرد کاش به خاطر فشار های رفسنجانی که خودشو به اصلاح طلبا چسبونده شونه خالی نمیکرد. کاش در مقابل رفسنجانی تقابل میکرد.
چوب یه اشتباه دیگه رو باید 4 سال بخوریم. (98663)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۱۲
نظرت محترم

ولی خاتمی عالمانه ترین و حکیمانه ترین کار ممکن رو کرد.

اگه قرار بود به حرف شما احساساتیها و جوگیرها باشه که اصلاح طبان باید از اول انتخاباتو تحریم میکردن و الان جلیلی با مشارکت 40 درصدی رییس جمهور بود. (99094)
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۷
نمی دونم چرا برخی از اصلاح طلبان اینقدر احساسی هستند
مطمئن هستم اصلاح طلبان معتدل از این کابینه راضی هستند
به جز آقای علوی (نزدیک به جببه ایستادگی که متعدل است)
اکثریت کابینه کارگزاران و اصلا طلبان هستند
چرا برخی از شما اینقدر دنبال هیاهو هستند؟
چرا قدرت فکر ندارید؟ چرا تا بهارنیوز یه چیزی میگه سریع آقای روحاین رو میکوبید؟
کسانیکه دنبال بازیهای سیاسی هستید حداکثری 3 تا 4 میلیون نفر هستند و اگر اقای روحانی در زمینه اقتصادی و بیکاری خوب عمل کنند
در دور بعد با 25 تا 28 میلیون رای رئیس جمهور خواهند شد (98667)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۰۷
ما از اول با روحانی بودیم تا آخرم هستیم....

خاتمی گفت اصلاح طلبان سهم خواهی نکنند ما گوش به فرمان رهبر اصلاحات هستیم (98668)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۵۰
در دیزی بازه
حیای گربه کجاست (99080)
میترا افشاری
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۷
تا خود آقای روحانی اعلام نکرده، هیچ اسم و لیستی قابل اعتماد نیست. (98696)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۸
دولت اکبر و امید (98697)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۸
شاعر میگه : آخرین سنگر سکوته.... حق ما گرفتنی نیست... (98698)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۹
اینایی که میگن رای مارو پس بدین ۱۸ ساله همینو میگن ولی هر سال زودتر از همه میرن رای میدن!!!! (98701)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۱۹
مهم اینه مملکت درست بشه... اشخاص مهم نیستند (98703)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۱۳
آفرین.گل گفتی وچه موجز (99002)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۲
این نوشته از سایت بهار بعید بود. دوستانی هم که نظر دادن مث اینکه چند دقیقه فکر نکردن و همینجوری شروع کردن به نظر دادن

این اقایانی که اسمشون رو الان مینویسم که بیش از 80 درصد اسامی هست که در ایتدای یادداشتتون هست اصلاح طلب نیستن؟ از علاقه مندان به اقای خاتمی نیستن؟
اقای جعفر توفیقی بعنوان معاون علمی فناوری رییس جمهور انتخاب بشن بهتره یا برن تو مجلس و رای نیارن؟

اسامی اون بیش از 80 درصد این هاست :

اسحاق جهانگیری
علی یونسی
محمد شریعتمداری
علی ربیعی
محمد جواد ظریف
مسعود سلطانی فر
بیژن زنگنه
محمدعلی نجفی
محمدرضا عارف
جواد اطاعت
محمود واعظی
محمود حجتی
صفدر حسینی (98712)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۴
هر کدوم رو قبول کنم مال فرهنگ و ارشاد رو قبول نمیکنم شاید هم تفکر معتدل تری نسبت به پدرشون داشته باشن ولی واقعا یعنی بهتر از این برای فرهنگ و ارشاد بحران زده این مملکت گیر نمیاد؟ (98721)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۴
بهار نیوز عزیز با این تحلیلت به دام اصولگرا ها افتادی
کاش قبل از قلمی کردن این چند خط کمی فکر میکردین
............ نکنید این کار رو الان وقت خوبی برای بزرگنمایی اختلافات نیست (98723)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۲۷
طرف از رجانیوز پا میشه میاد اینجا نظر میده خودش رو اصلاح طلب جا میزنه در حالی که طرفدار مصباح و حسینیان و جلیلی و جبهه پایداری هست!!!! برای چی؟؟؟ برای اختلاف افکنی! (98728)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۳۳
۶۰%کابینه اصلاح طلبه بعد میگه اصلاح طلب نیست!!!!‌ آخه آٔدم چی بگه به بعضی از این نظرها (98745)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۳۳
اگه در مورد کابینه اخبار درست باشه احساس می کنم سرمون کلاه رفته.
باز مردم یک چیزی می خوان و گروههای فشار با پول و قدرتی که دارن نظر خودشونو تحمیل می کنن.
از روحانی می خوایم اگه نمی تونه از پسشون بر بیاد استعفا بده بره. (98746)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۴۹
حضراتی که نگران حضور اقای علی جنتی هستند بعنوان یکی از نزدیک ترین افراد به ایشون عرض میکنم که سلوک و رفتار و افکار ایشون با پدرشون 180 درجه تفاوت داره

اجازه بدید کارش رو شروع کنه بعد قضاوت کنید (98770)
سلام
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۰
به انتخاب های روحانی انتقاداتی وارد است اما
یاد بگیریم مطالبه محور پیش برویم، ما تحقق شعارهای روحانی را باید پیگیری کنیم. شکسته شدن فضای امنیتی دانشگاه ها، واگذاری فرهنگ به فرهنگیان، آزادی احزاب و مطبوعات و... بگذارید بر سر مصادیق عدم رعایت اینها با روحانی چالش کنیم. نه بر سر افراد.(بهتر است بهارنیوز هم این روند را، که سیاست اعلام شده خاتمی و سایر اصلاح طلبان است، و معقول و اخلاقی هم هست، در پیش گیرد)

ضمنا
توصیه می کنم عارف وزیر علوم نشود و اسبش را برای ریاست مجلس آتی زین کند.(و البته به تشکل یافته شدن اصلاح طلبان کمک کند) (98775)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۵۸
دیگه چی رو یاد بگیریم بابا عمرمون تلف شد. (99050)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۲۴
اگر بذارن واصلاحطلبان را رد صلاحیت نکنن! (100031)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۶:۵۵
تا روز اعلام کابینه صبر می کنیم
حدش تا همون روزه (98784)
ناهیدی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۱۲
مثلا چه کار میکنی؟یادت نره روحانی رایش را از مردم روستاها وشهرهای کوچک وبزرگ ایران دارد.امثال شماها که صبح تاشب یا تبلیغ میکردید نباید رای داد ویا میگفتید روحانی باید به نفع عارف کناربره. (99001)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۱:۲۵
عزیزم می دونی چی کار میکنیم؟
هیچی، فقط اعتمادمنو نسبت بهش از دست می دیم و خودشو بکشه هم دور بعد بهش رای نمی دیم تا بشه اولین رئیس جمهور 4 ساله (99176)
اكبر
Latvia
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۱۰
اميدوارم مردم رو نپيچونه (98805)
يكي از نوزده ميليون
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۳۹
روحاني أخبار مصر را بخواند (98840)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۴۳
حاج اقا امیوارم راست نباشه.زود هجده میلیون نفرو ناامید کردی. (98853)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۷:۵۷
ما زیادی ساده بودیم (98875)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۰۵
واقعا كه شريعتمداريها واصولگراهاي تندرو كار خودشونو با اين هياهو درست كردن هي نطق وخطابه دادن پيش بردن وروحاني رو متقاعد به چينش چنين كابينه ايي نمودندبحث سهم خواهي رو برسرزبانها انداختند ومجبور كردند كه همه بگويند ما براي سهم خواهي نياميدم وعارف وتوفيقي و.... حذف شدند....پشت پرده چه ميگذرد خدا ميداند...... (98886)
بابک
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۳۵
قبل تز انتخابات هم گفته بودم اگه آقای روحانی رای بیاره کابینه ای با حضور حداکثری اصولگرایان تشکیل میده ای کاش دکتر عارف انصراف نمیدادن
و در حالت کلی همه اینها فیلم بودن برای اینکه اصلاحطلبها رو بکشونن پای صندوقهای رای که موفق هم شدن و حالا هم میگم ببینید بقیه سریال دولت روحانی رو که چه بر سر ملت ساده ایران خواهد آورد (98923)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۸:۵۸
انشالله 4 سال دیگه!!! (98937)
sa
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۱۹:۲۸
سینه مالامال درداست ای دریغامرهمی................... (98958)
irani
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۱۴
امیدوارم آقای خاتمی به صراحت مواضع خودشو در قباله کابینه اعلام کنه و در صورت مشاهده هر گونه تغییر موضع از شعارهایی که باعث حمایت ایشون از اقای روحانی شد ، این موضوع را با مردم در میان بذاره ... دوری از رادیکالیسم و اعتدال و براورده کردن کف مطالبات در شرایط فعلی خوبه ولی تسلیم کردن دولت و تصمیمات به همان جریان رادیکال برای دوری از رادیکالیسم امری خنده داره ... اقای روحانی باید در نظر داشته باشن که 4 سال بعد هم رای می خوان و اقای خاتمی هم باید در نظر بگیرن که این دوره آبروشونو برای اقای روحانی خرج کردن و باید در نظر بگبرن که خدای نکرده جوری نشه که دیگه حمایت ایشون از شخصی برای مردم و جوانان بی اهمیت باشه ... حضور جنتی و مطهری در وزارت فرهنگ و حضور افرادی شبیه به وزیر وزین فعلی علوم برای جوانان و قشر دانشجو قابل هضم نیست... امیدوارم جناب روحانی مثل قبل به فضای مجازی توجه کنن و ببینن چه خبره (99005)
صادق اسدی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۰:۴۷
دوستان اصلاحطلب به گوش باشید
طبق شنیده های موثق برادران سه قلو شامل جبهه ایستادگی و پایداری و حامیان.... از مدتها قبل با تقسیم کار و تقسیم نیروها هر کدام اطراف یکی از نامزدها گرد امدند و تا با پیروزی هرکدام اهداف اصولگرایان را پیش برده و قدرت اجرایی را از دست ندهند.
وزیر کشور شدن یکی از اعضای این سه جبهه یعنی باخت بزرگ اصلاحطلبان و در حال حاضر شنیده ها حاکی از خیز برداشتن یکی از اعضای اصلی جبهه ایستادگی ( محمود علوی ) برای وزارت خانه های مهمی چون کشور و اطلاعات می باشد . برای پی بردن به افکار و عملکرد نامبرده در دوره های قبل و ضدیت ایشان با اصلاحطلبان بهتر است مراجعه شود به اصلاحطلبان زادگاه ایشان ( لامرد - فارس ) تا ببینید دچار چه سرنوشتی شده ایم . (99038)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۴۰
فکر نمیکردم اینقدر زود ناامیدمون کنه... دست مریضاد آقای روحانی... (99074)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۵۳
هاشمی و روحانی رفیق نیمه راه شدند (99084)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۳۵
آقای دکتر روحانی!

با چه امیدی به شما رای دادیم و برای شما تبلیغ کردیم! و دشمنان ما و شما چه تخریب ها و دروغ ها و تهمت ها بر علیه شما پراکندند و ما دفاع کردیم!

حالا به این راحتی مرعوب های و هوی همان دشمنان شدی؟! به این راحتی ما را از یاد یردی؟! از شما توقع خیلی بیش از اینها داشتیم. چه زود میدان را خالی کردی! (99117)
حامی دکتر
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۲:۴۳
سلام
من از دکتر روحانی تقاضا دارم ..که از دکتر عارف دکتر یونسی/دکتر شریعتمداری/مهندس جهانگیری/مهندس ترکان عزیز/و دیگر عزیزان در کابینه استفاده کنند... (99131)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۳:۰۹
دوستان یه ذره حمایت یه ذره صبر یه ذره اعتماد شما همه به رحانی رای داید ؟ شما خواستار ائتلاف بودید ؟ (99142)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۳:۳۶
حداقل پست های دیگه مثل کشاورزی و راه سازی و ورزش و رفاه و... رو بده به اصولگراها نه فرهنگ و علوم و اطلاعات و کشور! (99150)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۳:۴۳
واقعا خجالت آوره اینطوری از رای و احساس مردم سوء استفاده کردن هر 4 سال داریم یه چیز جدید میبینیم اینم یه شیوه جدید با رای اصلاح طلبان دولت اصولگرا تشکیل دادن (99155)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۳:۵۶
آقای طیب نیا مشاور اقتصادی دکتر عارف هستند! قابل توجه بعضی ها که از رو بی اطلاعی جو سازی بی خود کردند! (99158)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۲۳:۵۸
روحانی ادمی نیست که راحت تحت تاثیر قرار بگیره.ضمنن این لیست ها اعتبار قطعی ندارن چرا که حتی مشاورین روحانی هم خبر قطعی ای از نظر او ندارن.باید به دولت کمک کنیم و اطمینان داشته باشیم که روحانی خیلی واقعیاتی رو میدونه که ما نمیدونیم (99159)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۰:۰۳
سایت محترم بهار این تیتری که زدی تفرقه افکن هستش . اولاً این که این لست هنوز تایید نشده دوماً این که اون طرف قضیه را هم نگاه کنین که رای اعتماد هستش که اون از همه مهم تر هست ، و از همه خواهش میکنم که از حرفهای تندرو جداً خودداری کنید که باعث خوشهالی بد خواهان میشود ، زنده باد روحانی زنده باد هاشمی زنده باد خاتمی زنده باد اعتدال (99161)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۲
اگرمی خواهید هرچه این جماعت پرسروصدا خواستند بشود خوب حاج حسین-الله کرم-حسینیان-رسایی و... را بیارید خیال همه را راحت کنیدبی خیال ناامید کردن رای دهندگان (99836)
دوستدار اصلاحت
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۰:۳۱
به هرحال چون هاشمی وخاتمی به اورای دادند واز او پشتیبانی کردند به اورای دادیم
ولی اگر از تمامیت خواهان بترسد قائله را خواهد باخت (99164)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۰:۵۹
بالاخره سال اول ریاست جمهوری یه نمه سخته چون باید با شرایط جدید روبرو شد. به نظر من معاون اولی فقط برازنده آقای عارف بود. اگه تو این چهار سال به آقای عارف پستی ندادند، ایشون باید به فکر انتقام سیاسی باشه. بالاخره تا چهار سال دیگه فضای سیاسی ایران باز تر ممکنه بشه. اون وقته که دست اصلاح طلب ها بازتره. (99169)
sara
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۱:۴۶
توی دموکراسی عربا ازما خیلی جلوترن (99183)
رحمان رحمت زهي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۱:۵۱
فقط دكتر عارف....دكتر توفيقي....دكتر مرتضي بانك....دكتر عبدالعلي زاده..علي يونسي....دكتر نوبخت...دكتر ذوالفقارنسب....دكتر نعمت زاده...دكتر تولايي...دكتر تركان...حاج حسين روحاني (99184)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۳:۱۶
اگه این جنتی همون آقای جنتی خودمون باشه که خیلی عالیه... (99212)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۴:۱۰
طبق شنيده هاي موثق عارف خودش پستي رو از كابينه قبول نكرده! حالا چرا معلوم نيست و اينكه چرا نمي خواهند رسانه اي شود باز معلوم نيست. احساسات رو بذاريد كنار (99229)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۴
چون معاون اولی را به او پیشنهاد نداده اند. (99509)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۲۰
پيشنهاد دادن، خوب هم دادن، ايشون بنا به دلايلي فقط براي ايجاد جو رد كردن. خبر كاملا موثقه (99625)
اعتدالگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۱۰
روحانی مچکریم (99386)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۸
اگر بخوان به دکتر عارف معاونت بدند که اصلا نباید بپذیره، بالاخره یه زمان معاون اول بوده. برگشت به عقب فائیده نداره!
به جاش باید خودش رو برای انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری بعدی آماده کنه (99410)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۳۹
فکر می کنم تعداد کامنت ها تا این لحظه:

۴۴۹نظر ، ۹در صف انتشار ، ۸۰ تکراری يا غ ق انتشار

به خوبی نشان می دهد که چه حساسیتی روی کابینه آقای روحانی بین مردم وجود دارد.

ایشان باید صدای مردم را بشنوند. (99503)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۵
من دارم یواش یواش به این نتیجه میرسم که این انتخابات هم کاملا مهندسی شده انجام شده و سر مارو با روحانی کلاه گذاشتند!!! (99510)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۶
اول اینکه روحانی از سخن گفتن هم پرهیز کرده تا حالا این به این معناست که میخواد هوشمندانه کارهای مطلوب خود را انجام بده نه عارف براش پست مهمه و نهم ما ما میخواهیم به خواسته ها مون برسیم این مهم نیاز به زمان داره .یادت باشه که از ساختارها تو این 8 سال به هم خورده و واقعا درود بر جناب عارف که داره تلاش میکنه یک تشکل حزبی منسجم و با برنامه از اصلاحات بسازه و باید بگم عرف نباید هیچ پستی بپذیره و اشتباهات دولت اعتدالگرا به پای اوه هم نوشته بشه همه باه هم دست دردست عارف تا 4 سال دیگر . درود بر شما (99595)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۴۲
اگر روحاني مردم و ازدست بده مثل احمدي نژاد صداوسيما را هم نداره وبه زودي مورد انزوا قرار ميگيره ودر برنامه هاش شكست مي خوره پس نبايد از پرخاش گري ها بترسه وفراموش نكنه هاشمي وخاتمي براي موفقيت او چه اقداماتي كردند ومردم به خاطر آنها به او رأي دادند. (99763)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۶
اصلاح طلب ها فکر می کنن با این انتخابات احیا شدن البته تا حدی شدن اما نه خیلی این دولت مواضعش مواضع هاشمی اگه به کابینه ی بالا هم نگاه کنید همه به طور مطلق دور و اطراف هاشمی هستند پس نمی تونید روی این دولت حساب باز کنید نکته ی بعدی اما این است که برای رسیدن به مجلس و نهاد های دیگر کار بسیار سخت است ضمن اینکه اصولگریان دیگر هوشیار شده اند و باید بدانید که روحانی فقط با 50/7 درصد توانست رئیس جمهور شود که در این طیف هم رای خاکستری بسیار زیاد است که می تواند به نفع دیگران تغییر کند (99780)
ناصر آق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۵
رئیس جمهور محترم و منتخب ملت ایران، جناب آقای روحانی، وزیر علوم باید یک شخصیت علمی برجسته، یک مدیر توانمند و متعهد به توسعه علمی کشور باشد. وزیر علوم با انتخاب شخصیتهای علمی قوی به عنوان روسای دانشگاهها درواقع زمینه های پیشرفت و توسعه علمی کشور را طراحی می کند. نیک می دانید که دانشگاه مبدا تمامی تحولات است و روسای دانشگاهها تصمیم سازترین شخصیتهای علمی برای پیشرفت علمی کشور هستند. وزیر ضعیف و ناکارآمد باعث رکود علمی کشور می شود و با انتصاب روسای ضعیفتر برای دانشگاهها پیشرفت و سازندگی کشور را به تاخیر می اندازد و از طرف دیگر زمینه های فرار نخبگان را نیز فراهم می آورد. چاپ مقالات علمی در مجلات خارجی و داخلی به منزله پیشرفت علمی کشور نیست. پیشرفت علمی کشور فقط با تبدیل علم به تکنولوژی و تولید ثروت معنا پیدا می کند که در 8 سال اخیر با رکود بی سابقه مواجه بوده است. به عنوان یک دانشگاهی متخصص و متعهد از جنابعالی تقاضا می کنم بدون هیچگونه واهمه و جوسازیهای افراطیون، شخصیتی را برای وزارت علوم و تحقیقات انتخاب نمایید که بتواند در قالب برنامه های دولت تدبیر و امید بتواند از عهده رسالت بسیار سنگین این وزارتخانه در قبال جامعه، ملت ایران و ایران اسلامی برآید و جهت تبدیل ایران به یک کشور صنعتی قدرتمند حرکت نماید. (99840)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۰:۱۰
درود درود درود (100023)
یه ادم
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۳
اقای خاتمی بخدا من فقط بخاطر شما به اقای روحانی رای دادم و در انتخابات شرکت کردم باید اقای خاتمی جوابگو باشد (99887)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۲۴
یونسی هم گذاشت کنار.. کاش به جلیلی رای می دادم. حداقل جرات داشت روی حرف و عقیدش بمونه.... (99901)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۲:۰۶
اخه ما چرا خودمونو گول میزنیم واقعا لیاقت ما اینکه کسی مث جنتی بشه وزیر (99932)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۱۹
از اول گفتم کلاه رفته سرمون (99981)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۲۳
باید بپذیریم کلاه سر مردم رفت روحانی کمترین انتظارات را هم برآورد نمی کند حتی نسبت به نیروهای نزدیکش که تاثیر گذارترین افراد در پیروزی ایشان بوده اند بی توجهی کرده ودر حال عبور از آنهاست لذا نباید امیدوار به بهبود وضعیت باشیم. (99985)
حسین صادقی
Norway
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۳:۳۳
چە خوشمان بیاید، چە نیاید، پیروز واقعی این انتخابات برخلاف آنچە خوش خیالان می گویند، همان هایی هستند، کە الان پس از آنکە خرشان از پل گذشت، طلبکار هم سدەاند و حرفشان را هم پیش می برند، روحانی، خاتمی و رفسنجانی هم از دستشان دیگر کاری بر نمی آید، آنها فعلا می توانند نصحیت کنند و خوب کسی هم دیگر، نە در حکومت و نە درجامعە، برای نصحیت هایشان ترە هم خورد نمی کنند. بهار مردم نیامدە خزان شد. مردم همە آنهایی را کە چنین سرنوشتی برای آرایشان رقم زدند را نخواهند بخشید. در عوض، جریان اقتدار گرا با یک تیر سە نشان را زد، انتخابات را همانگونە کە می خواست، پرشکوە برگزار کرد، اختیار امور اصلی را همچنان در دستش حفظ کرد و بلاخرە اینکە بە اعتبار اجتماعی جریان اصلاح طلب بە عنوان حریفی قدر ضربە کاری واردکرد. ملت سادە لوح بای می دانست کە اگر قرار بود کابینە در دست اصلاح طلبان باشد، دلیلی برای جلوگیری از کاندیدا شدن خاتمی و حذف عارف وجود نداشت. (99993)
علي علمي
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۱:۰۰
روحاني سياستمداري كهنه كار است.هاشمي و خاتمي را به ميدان اورد و راي طرفداران اين دو را گرفت،همه را با خود همراه كرد و در نهايت با اقتدا به رهبر معظم انقلاب قدرتمندانه در برابر فتنه گران ايستاد.درود بر روحاني (100040)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۲:۵۷
آهان یعنی روحانی خودش همه این کارا رو کرد؟! عزیزم روحانی و عارف هیچی نبودن! اگه می ذاشتن کاندیدهای اصلی ما میومدن اون وقت می گفتم کی سیاستمدار بود. (100095)
۱۳۹۲/۰۵/۰۹ ۰۴:۱۵
انتخابات مجلسو جدی نگرفتیم این شد اگه هاشمی بود مگه جرات داشتند... ای 87 ساله... درج کن بهار جون (100124)