با توجه به فضای در نظر گرفته شده برای فعالیت رسمی تاکسیهای فرودگاهی در محیط فرودگاه، بسیاری از تاکسیهای اینترنتی عملا فضای مجازی برای ورود به جابهجایی مسافران در حریم فرودگاهها پیدا نمیکردند. با این وجود امکان تردد غیررسمی آنها در محیط فرودگاههایی مانند مهرآباد باعث شده اختلافات و بعضا درگیریهایی در رابطه با حقوق تاکسیها در جابهجایی مسافران به وجود بیاید. به دنبال این موضوع معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی رسما به بررسی حضور تاکسیهای اینترنتی در محیط فرودگاهها ورود کرده و طی را به شورای عالی ترابری ارائه کرده است که این شورا نیز به اتفاق آرا آن را تصویب کرده است. کلیت این پیشنهاد عبارت است از امکان فعالیت تاکسیهای اینترنتی با رعایت فاصله مشخص از محل مسافرگیری تاکسیهای رسمی.
با توجه به این طرح تاکسیهای اینترنتی میتوانند در فاصله حداکثر ۸۰۰ متر و حداقل ۴۰۰ متر از محل مسافرگیری تاکسیهای رسمی فرودگاهی قرار گرفته و نسبت به جابهجایی مسافران اقدام کنند.
هر چند هنوز این وزارتخانه جزئیات اجرای این طرح را اعلام نکرده، اما صرف ارائه پیشنهاد آن نشاندهنده آن است که فعالیت این تاکسیها در فضای فرودگاهی شکلی رسمی پیدا خواهد کرد. پایین بودن نرخ کرایه تاکسیهای اینترنتی در قیاس با تاکسیهای رسمی فرودگاه باعث شده در طول ماههایی که از آغاز فعالیت رسمی آنها میگذرد، میزان اقبال مسافران به استفاده از آنها افزایش پیدا کند هر چند با توجه به رسمی نبودن و ممنوعیت ورود آنها به محیط فرودگاه در طول ماههای گذشته هنوز آمار رسمی از میزان اقبال مسافران و درصد مسافرگیری آنها در قیاس با تاکسیهای رسمی فعال در محیط فرودگاهی وجود ندارد.