این مدل آبیرنگ با پوشش سبکتری نسبت به نسخه اولیه ظاهر شده و میتوان گفت تنها نمای جلو، عقب و زوایای آن مخفی ماندهاند. این در حالیست که مدل قبلی مورد ارزیابی این خودرو در سال قبل با پوششهایی در بدنه داخلی همراه بودند که کار ارزیابی و تحلیل آن را سختتر از همیشه میکردند.
در نمای روبهرویی این خودرو شاهد یک جلوپنجره جدید 6 ضلعی، چراغهای روزتاب بازطراحی شده LED، سپرهای بزرگ تغییریافته و چراغهای مهشکن گرد مدرن هستیم. از طرفی بر این باوریم که در نمونههای جدید طراحی در موتور (کاپوت) نیز تغییر کرده است.
اما دگرگونی به اینجا ختم نمیشود و تغییر استایل در عقب خودرو نیز ادامه دارد. در این بخش شکل و گرافیک چراغهای عقب تغییر کرده و سپرهای جدیدی در کنار آنها دیده میشوند.تصویر گرفته شده از فضای داخلی نیز حکایت از تغییراتی بسیار اندک دارد. برای مثال دریچههای هوا شکل متفاوتی یافتهاند و تریم آبی داخلی هماهنگی بیشتری را با نمای خارجی از خود نشان میدهد. صفحه نمایش مرکزی در همان ابعاد بدون تغییر باقی مانده و بدون شک ارتقاهای نرمافزاری را میپذیرد.
در بحث فنی، انتظار تغییرات شگرف در موتور خودرو را نداریم. با توجه به بازارهای مختلف، هیوندایی I20 کنونی با یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر، 1.2 لیتری 4 سیلندر، 1.25 لیتری چهار سیلندر یا دیزلیهای 1.1 یا 1.4 لیتری ارائه خواهد شد. با این وجود انتظار داریم، هیوندایی به شکلی ویژه روی بهرهوری در این خودرو کار کند، چرا که ادعا کرده قصد دارد با این مدل به مصاف آخرین نسخههای فورد فیستا و فولکسواگن پولو برود.
براساس گزارشهای ارسالی تست فیسلیفت هیوندایی i20 مدل 2019 حدود 9 زمان برده و تا 6 ماه آینده ادامه خواهد یافت. انتظار داریم این خودرو به شکلی رسمی در نمایشگاه خودرویی پاریس سال جاری معرفی شود.