بازار پوشــاک در ایران حسابی اشباع شده و آنگونه که رییس اتحادیه پوشاک میگوید سرریز هم دارد. در حالی آمارها از گردش مالی 12 میلیارد دلاری بازار پوشاک ایران خبر میدهد که ابوالقاسم شیرازی از رکود این روزهای بازار گله کرده و می افزاید: انبارهای پوشاک دیگر جای سوزن انداخت نیست .به گفته او در سال گذشـته، حتی تا پایان سال و ایام نوروز سال 97 ،انبوهی از پوشاک ایرانی به فروش نرفت. علت این اســت که در سال های گذشــته، به ویژه اواخر سال 95 و اوایل ســال 96 ،عرضه پوشاک دو تا سه برابر تقاضای مردم بود. این شــرایط ادامه پیدا کرد و رکودی در بازار پوشاک ایجاد شد که همچنان ادامه دارد.قاچاق اما از دیگر دلایلی است که به گفته این فعال صنفی به ورشکستگی این روزهای تولید کنندگان پوشاک ایرانی دامن زده است. او با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه واردات پوشاک ۵۵ درصد است، بیان داشت: با توجه به انعقاد قرارداد تعرفه ترجیحی با ترکیه، واردات پوشاک از ترکیه حدودا ۲۵ درصد کمتر از این رقم است.
او با اشاره به نوسانات بازار ارز در ماه های اخیر، ادامه داد: این اتفاقات تاکنون تاثیری در بازار پوشاک نداشته ولی برخی از تصمیمات، ادامه پیدا کند، منجر به بعضی محدودیت ها در آینده می شود و پوشاک ایرانی به طور قطع گران می شود.به گفته شیرازی، تولیدکنندگان ایرانی با توجه به هزینه های سربار، میزان مالیات، نرخ بالای تسهیلات و 30 درصد هزینه بیمه کارگر و قیمت تمام شده مواد اولیه قدرت رقابت با سایر کشورها را ندارند.او با بیان اینکه این روزها رویکرد مردم نسبت به کالای ایرانی تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: در گذشته، تولیدکننده باید مارک خارجی بر کالای خود میزد تا متقاضی آن را خریداری کند. اما امروز نگاه مردم به پوشاک وطنی کمی تغییر کرده و می دانند که لزوما برچسب خارجی داشتن به معنی کیفیت بهتر نیست.