گروه جامعه: یكی از كاربران بهار، به نام علیرضا کبیریان در ایمیلی نوشته است: سلام، بنده و چند هزار نفر از مردم از بهمنماه سال گذشته اقدام به پیش خرید گوشی هوشمندی به اسم شاهین از شرکت ایرانی جی ال ایکس کردیم و نزدیک به یكمیلیون تومان هم به حساب این شرکت واریز کردیم. در آن زمان اعلام کردند که تاریخ تحویل گوشی در نیمه دوم اردیبهشتماه است، اما در روزهای پایانی اردیبهشت، شرکت اطلاعیهای منتشر کرد که هنوز نرم افزار دوربین گوشی مشکل دارد و گوشیها در خردادماه ارسال خواهد شد. در پایان خردادماه اطلاعیه دوم صادر شد که نوشته بود در راه تولید این گوشی دو مشکل داشتیم: یک مشکل نرم افزاری و دو مشکل دیر رسیدن برخی قطعات که نیاز به واردات داشت و دیر به دست ما رسید که تمامی این مشکلات حل شده و ارسال از روزهای آغازین تیر شروع خواهد شد. چند روز بعد استوری گذاشتند که گوشیها در هفته دوم تیر ارسال خواهد شد و در آخر هفته دوم تیر دوباره اطلاعیه دادند که برخی از قطعات از اردیبهشتماه در گمرک مانده و ما بر اساس قولهای گمرک در مورد ترخیص به مشتریان، زمان تحویل گوشیها را اعلام کردیم، ولی متاسفانه گمرک به قول خود عمل نکرده و از زمانی که گمرک قطعات را ترخیص کند، مونتاژ آنها یک هفته زمان نیاز دارد و بعد ارسال شروع خواهد شد. لطفا پیگیری کنید، گناه ما چیست که ندیده اعتماد کردیم و از بهمن و اسفند سال گذشته یك میلیون تومان پول بابت گوشی ندیده به این شرکت برای حمایت از تولید ملی پرداخت کردیم!