گروه اقتصادی: عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه افزایش و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما براساس قانون انجام میشود، گفت: در شرایط کنونی شرکتهای هوایی برای تامین منابع مالی خود راهی جز افزایش نرخ بلیت ندارند که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور نیز به این امر تاکید شده است.
منصور آرامی با اشاره به اینکه براساس ماده 166 قانون برنامه پنج ساله کشور نرخ بلیت ایرلاینها باید به سمت آزادسازی حرکت کند گفت: این نکته که نرخ بلیت ایرلاینها افزایش خواهد یافت سخن بیربطی نیست، چراکه بدون شک این امر باعث رقابتی شدن ناوگان حمل و نقل هوایی کشور خواهد شد. نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجیآباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند نرخ بلیت ایرلاینها باید به سمت رقابتی شدن حرکت کند اما این امر صرفا به معنی افزایش قیمت نیست، چراکه در بازار رقابتی برخی قیمتها حتی با کاهش نیز روبرو خواهند شد. وی تصریح کرد: در شرایط کنونی شرکتهای هوایی برای تامین منابع مالی خود راهی جز افزایش نرخ بلیت ندارند که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور نیز به این امرتاکید شده است.
اطلاعی از توافق دولت و مجلس برای ثبات نرخ بیلیت ایرلاین ها ندارم
آرامی اظهار کرد: من به عنوان عضوی از کمیسیون عمران مجلس، هیچگونه اطلاعی در مورد توافق دولت و مجلس برای ثابت نگاه داشتن نرخ بلیت ایرلاینها ندارم، اما آنچه در این بین مهم به نظر میرسد عمل به قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور است. این نماینده عنوان کرد: افزایش نرخ بلیت هواپیما نیاز به شفاف سازی دارد، از این رو هرگونه افزایش نرخی باید متناسب با کیفیت و سرویس دهی شرکتهای هواپیمایی صورت گیرد. وی در مورد بحث واردات هواپیما به کشور افزود: باید پذیرفت که در حال حاضر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور فرسوده و کهنه است، لذا مسئولین شرکتهای هوایی با اتخاذ مدیریت صحیح میتوانند این ناوگان را به سمت نوسازی سوق دهند. عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: هرچند استفاده از حمل و نقل هوایی در کشور بسیار اندک است، اما همین میزان مسافر نیز به امنیت و سرویس دهی مناسب و شایسته نیاز دارند.
به خدا شما نماينده مردم نيستيد
و نماينده خانواده خودتون هستيد فقط! (129285)