گروه اقتصادي: سرپرست اداره كل رايانه شركت مخابرات استان تهران با اشاره به خدمات اینترنتی این شرکت به مشترکان تلفن ثابت گفت: امکان ارسال روزانه 99 پیام کوتاه از تلفن ثابت مشترکان به تلفن ثابت و همراه مشترکان مقصد، بدون مراجعه به شرکت مخابرات و دریافت پنل پیامک وجود دارد.
سيد اسماعيل حسيني اظهار داشت: يكي از اين سرويسها كه به مشتركان عضو خدمات اينترنتي شركت مخابرات استان تهران ارائه مي شود امكان ارسال پيامك از طريق شماره تلفن ثابت خود است به نحوی که مشترکان علاقه مند به این سرویس می توانند تنها با داشتن گوشی های دارای قابلیت ارسال پیامک و بدون مراجعه به مخابرات برای دریافت پنل پیامک، روزانه 99 پیام به شماره مخاطب خود ارسال کنند.
وی با بیان اینکه سرویس های خدمات الکترونیکی در راستای کاهش مراجعه مشتركان تلفن ثابت به مراكز مخابراتي براي انجام امور تلفني و نيز به منظور تسريع در امر اطلاعرساني محقق شده است، ادامه داد: فعالسازی و استفاده از خدمات پیام کوتاه بر روی تلفن ثابت مشترکان، با مراجعه مشترک به سایت شرکت مخابرات ایران و دریافت رمز ورود و شناسه کاربری امکان پذیر است و امکان ارسال 99 پیامک در روز فراهم ميشود. حسینی گفت: چنانچه مشترکی بخواهد بیش از 100 پیامک از تلفن ثابت خود ارسال کند می تواند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران و استفاده از سرویس آسانک از امکان ارسال بی نهایت پیام کوتاه به شماره ثابت و همراه بهره ببرد.
سرپرست اداره كل رايانه شركت مخابرات استان تهران با بیان اینکه علاقهمندان استفاده از خدمات الكترونيك مخابرات استان تهران ميتوانند با در دست داشتن كارت ملي در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابراتي و اطلاع رساني - ايران تلكام 2013 – كه چهارم تا هفتم مهرماه جاري در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران برگزار مي شود يك نام كاربري و شناسه كاربري دريافت كرده و بدون مراجعه به مركز مخابراتي از خدمات اين سرويس استفاده كنند، در مورد انواع خدمات الكترونيكي این شرکت نیز گفت: خدماتي كه استفاده از آنها به عضويت در سايت شركت مخابرات نياز ندارد و تنها با مراجعه به سايت و انتخاب گزينه خدمات اينترنتي ميتوان به آنها دست يافت شامل خدمات به تمامی مشتركان (اعم از مالك يا استفاده كننده) و نيز متقاضيان تلفن ثابت است که اموري مثل ثبت نام تلفن و پيگيري آن، دريافت قبض المثني، پرداخت اينترنتي قبوض و فروش كارتهاي اعتباري (IN) را شامل مي شود.
حسینی افزود: خدماتي است كه براي استفاده از آنها بايد به عضويت سايت شرکت مخابرات تهران درآمد و فقط به مالكان تلفن ارائه ميشود عبارت از بررسي امكانات تغيير تلفن، تعويض شماره، قطع و وصل تلفن، برقراري و قطع سرويسهاي ويژه مخابراتي، اعلام شماره تلفن به سيستم 118 و يا انصراف از آن، كشف مزاحمت تلفني، باز كردن و بستن صفر دوم تلفن، اصلاح آدرس محل نصب تلفن، دريافت ريزمكالمات، دريافت رمز 1818 و صدور قبض المثني است.
وی درباره نحوه دريافت اين خدمات اظهار داشت: به اين منظور بايد فرم عضويت در سايت شركت مخابرات تهران را پر كرد که اشخاص حقيقي فرم ثبت نام كاربران حقيقي و اشخاص حقوقي فرم نامنويسي كاربران حقوقي را تكميل ميكنند و بهتر است قبل از شروع به تكميل فرم، اطلاعات مورد نياز را جمعآوري و سپس در سيستم ثبت کنند تا در مراحل تكميل فرم وقفه ايجاد نشود.
سرپرست اداره كل رايانه شركت مخابرات استان تهران با بيان اينكه مشتركان پس از ثبت اطلاعات، كليه شماره تلفنهايي را كه براي آنها مايل به استفاده از خدمات الكترونيك هستند ، وارد مي كنند گفت: تعيين وضعيت تملك براي هر تلفن مورد درخواست (صاحب تلفن / استفاده كننده) و در صورت مستاجر بودن ، تاريخ اتمام اجاره نامه نيز بايد درج شود ؛ اگر مشترك حقيقي باشد ، سيستم شماره كد ملي به عنوان شناسه كاربري در نظر گرفته و فقط يك رمز عبور به وی ارائه ميشود و چنانچه مشترك حقوقي باشد شناسه كاربري مناسب توسط مشترك انتخاب و از سوي سيستم فقط يك رمز عبور ارائه خواهد شد.