رحیم اردلان درباره پیامکهای ارسال شده از سوی افراد جامانده از دریافت بستههای حمایتی اظهار کرد: پس از فرایند توزیع، بستههای حمایتی از سوی سازمان تامین اجتماعی، تعدادی از خانوادهها نسبت به عدم دریافت بستههای حمایتی اعتراض داشته و به همین منظور سامانههای برای ثبت اعتراضات و پیگیری آنها راهاندازی شد.وی تصریح کرد: بر همین اساس از حدود 10 روز پیش سامانههایی برای استعلام و همچنین ثبت اعتراضات فعال شدند؛ به همین منظور دو کد دستوری #9*142* - #9*1420* برای استعلام از دو طریق تلفن همراه اول، رایتل و ایرانسل و دو سامانه #8*142* و #8 *1420 * از دو طریق تلفن همراه اول، رایتل و ایرانسل برای ثبت اعتراضات اعلام شد که تاکنون 3 میلیون و 71 و هزار 500 نفر در سامانههای اشاره شده اعتراضات خود را ثبت کردهاند.
معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: اعتراضات ثبت شده بعد از 22 بهمن ماه و پس از یک هفته کاری( 29 بهمن)، از طریق شمارهای که کد ملی افراد و خانوادهها ارسال شده است، پاسخ داده خواهد شد.اردلان ادامه داد: البته بر اساس رصدی که از پیامکهای ارسال شده، صورت گرفته است، بخش قابل توجهی از پیامکهای ارسال شده به سامانههای فوق ارتباطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد چرا که بسیاری از افرادی که پیامک ارسال کردهاند یا بیمه شده سایر صندوقهای بیمهای هستند یا اینکه قبلاً بیمه شده تامین اجتماعی بودند اما در زمان دریافت بستههای حمایتی، بیمه شده این سازمان نبودهاند.
وی تصریح کرد: بر همین اساس و طبق برنامهریزی صورت گرفته، تکلیف افرادی که بیمه شده تامین اجتماعی بودند و بسته حمایتی خود را دریافت نکردهاند، در صورت داشتن شرایط و بعد از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، رقم ریالی بسته حمایتی خود را دریافت خواهند کرد و در صورتی که اعتبار تا پایان سال تامین نشود، توزیع بسته حمایتی به این افراد به مرحله بعدی موکول میشود.معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: لیست افرادی که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی نبوده و نسبت به فرایند توزیع بسته حمایتی معترض بودند، برای بررسی و تصمیمگیری به وزارت رفاه ارجاع داده خواهند شد.اردلان درباره مراحل بعدی توزیع بستههای حمایتی نیز متذکر شد: تا این لحظه هیچ بخشنامهای از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده است و تصمیم گیرنده در این بخش به عهده این سازمان است.