گروه اقتصادي: نماینده ویژه مدیرعامل در امور فروش و خدمات پس از فروش محصولات سایپا،اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و کمیته خودرو میتوانیم تقریبا حدود ٢٠ درصد از تولید روزانه شرکت را به صورت فروش فوری عرضه کنیم. علاوه بر اینکه سایت فروش محصولات به صورت شبانهروزی فعال بوده و مشتریان امکان خرید محصولات را دارند. البته با توجه به اینکه این ٢٠ درصد شامل تقریبا روزانه ۴٠٠ دستگاه خودرو در سایپا میشود، ممکن است با توجه به تقاضای بالا این تعداد در همان ساعت اول به فروش برسد و سایت برای آن روز بسته شود.
عبدالله بابایی، افزود: سایت برای فروش هر روز ساعت ١٠ صبح باز و عرضه محصولات آغاز میشود.بابایی در مورد سهمیه اختصاص داده شده به نمایندگیهای سایپا و حرف و حدیثهایی که در این رابطه مطرح است، گفت: سهمیه برای نمایندگیها در شرایط محیطی ومنطقهای به صورت یکسان در نظر گرفته میشود. علاوه بر این شرایطی شامل ثبت نام با کارت ملی، داشتن سن بالای ١٨ سال و عدم خرید خودرو از ابتدای سال ٩۶ برای ثبتنامها ملاک قرار گرفته است. همچنین در این نوع عرضه صلح هم وجود ندارد، بنابراین ما تنها به دنبال مشتریان واقعی و مصرفکننده نهایی هستیم.
وی با اشاره به استقبال بالای مردم در روزهای نخست فروش، افزود: با ادامه این روند به مرور تقاضا هم کاهش پیدا خواهد کرد. بابایی در مورد میزان فروش و قیمتها اعلام کرد: ملاک قیمت فروش محصولات سایپا، پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار در ١٠ بهمن ماه است که تفاوت زیادی با قیمتهای فعلی بازار دارد. وی درباره موعد تحویل خودروهای ثبتنامی اعلام کرد: سعی ما این است که تمامی خودروهای ثبتنامی را تا پیش از عید نوروز به مشتریان تحویل دهیم.
اظهارات وي در حاليست كه هزاران خريدار خودروهاي اين شركت كه از خردادماه سال 97 ثبت نام كرده و نيمي از وجوه خودرو را نيز پرداخت نمودهاند هنوز خودروهاي خود را از اين شركت تحويل نگرفتهاند زيرا به گفته برخي مديران اين شركت، «تحويل خودروهاي ثبتنامي با نرخ قبلي، براي سايپا زيانده است و به همين دليل در حال حاضر خودرو فقط با نرخ جديد به فروش ميرسد!» به همين دليل طي هفته هاي اخير تاكنون، روزانه صدها نفر از مردم در مقابل دفاتر مركزي شركتهاي سايپا، ايرانخودرو، گروه بهمن و همچنين وزارت صنعت تجمع و با شعارهاي اعتراضي عليه مسئولان، خواستار اجراي تعهدات اين شركتها به مشتريان هستند.