به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۱۷۳۳۸۰
معاون شرکت خدمات انفورماتیک:

زیرساخت فنی ادغام بانک‌ها فراهم است

گروه اقتصادی: معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک تاکید کرد که زیرساخت‌های لازم برای تأمین نظام یک‌پارچه بانک‌داری مترکز (core banking) بیش از چند هزار شعبه وجود دارد و بانک‌هایی که ادغام می‌شوند می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.
زیرساخت فنی ادغام بانک‌ها فراهم است
فرهاد فائز با بیان اینکه در سال‌های گذشته شرکت خدمات انفورماتیک تمام تلاش خود را برای به‌روزرسانی، بهبود و توسعه نسخه اولیه محصول CORE Banking خود انجام داده است، اظهار کرد: از همین رو فعالیت‌های این شرکت در سالیان گذشته منجر به تولید و ارائه نسخه جدید این محصول شده است.وی افزود: این محصول تمامی خدمات مربوط به عموم مشتریان بانک‌ها را به صورت مکانیزه و یکپارچه فراهم می‌آورد و مدیریت و عملیات راهبری تمامی خدمات بانکی را از طریق دسترسی به پایگاه داده‌های مشترک، به صورت متمرکز ارائه می‌کند.به گفته معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک انعطاف پذیری، مقیاس‌پذیری، امنیت بالا، مشتری محوری، افزایش بهره‌وری عملیاتی و کارایی، مدیریت هزینه‌های عملیاتی و نگه‌داشت و توانایی بیش‌تر در تبعیت و انطباق با الزامات قانونی داخلی و حتی‌المقدور خارجی، از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است.فائز با بیان اینکه تجربیات قبلی و دانش فنی شرکت خدمات انفورماتیک منجر به مدیریت چند ۱۰ میلیونی تراکنش‌های روزانه در بزرگترین بانک‌های کشور از جمله بانک ملی و صادرات شده است، تصریح کرد: این محصول از بیش از ۶۷ میلیون مشتری و ۷۵ میلیون حساب پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت خدمات انفورماتیک به دنبال کسب برتری از طریق نوسازی با کمترین هزینه ممکن است، گفت: در حال حاضر هر یک از محصولات ارائه شده در بازار دارای مزیت‌های رقابتی مخصوص خود است، به همین دلیل هم، مقایسه سامانه‌های موجود باید از وجوه مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند. به عنوان مثال یکی از عمده برتری‌های یک سامانه، مقیاس پوشش شعب و مدیریت تراکنش‌های انبوه است که از این منظر این محصول، محصولی منحصر به فرد در بازار به شمار می‌آید.معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک افزود: توجه همزمان به چابکی و دسترسی‌پذیری سیستم‌ها از مقوله‌های دارای اهمیت از دید بانک‌داران است و ما سعی کرده‌ایم به این نیاز از طریق بازنگری در معماری سیستم پاسخ دهیم. با توجه به اینکه شرکت خدمات انفورماتیک توانسته Source همه سرویس‌هایی که به بانک‌های بزرگ و نیز متوسط یا کوچک کشور می‌دهد را در اختیار داشته باشد، در نتیجه از این حیث به خدمات مشاوره و پشتیبانی شرکت‌های خارجی وابستگی ندارد که این تجربه باعث تداوم همکاری و اعتماد بانک‌های کشور شده است.

فائز با بیان اینکه تامین‌کنندگان خارجی دارای تخصص‌های ارزشمندی در تولید نرم‌افزار بانکی هستند و با ارائه خدمات حرفه‌ای و گران قیمت، انتخاب مناسبی برای بانک‌های تراز بین‌المللی هستند، تصریح کرد: این در حالی است که تعاملات موردنظر این شرکت‌ها نیز از استانداردهای بالایی برخوردار است و با در نظر گرفتن مشکلات تفاوت زبان، بعید به نظر می‌رسد در شرایط حال حاضر از توانمندی‌های این شرکت‌ها در داخل استفاده قابل قبولی شود.وی اضافه کرد: از دیگر چالش‌های ارتباط با این شرکت‌ها، رفتارهای متفاوت و گاهی غیرقابل پیش‌بینی در زمان بحران‌های سیاسی، تحریم و مشکلات امنیتی مورد توجه نهادهای نظارتی است؛ نتیجه اینکه استفاده از تأمین‌کننده خارجی از ریسک بالایی برخوردار بوده و فاقد بخش مهمی از خدمات قابل ارائه توسط یک شرکت داخلی همچون خدمات انفورماتیک است.

معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک با بیان اینکه محصول داخلی از هزینه بسیار کمتری برخوردار است، گفت: مضاف بر اینکه بومی‌سازی محصولات و استفاده از دانش داخلی، همواره در کانون توجه و از اولویت‌های اصلی شرکت بوده است.فائز با اشاره به خدمات سیستم Core banking این شرکت‌، اظهار کرد: در حال حاضر این محصول توانایی مدیریت بیش از چند ۱۰ میلیون تراکنش لحظه‌ای در روز و ارائه خدمات به بیش از چند هزار شعبه را دارد، به این ترتیب، در خصوص اجرای سیاست دولت در رابطه با ادغام بانک‌ها و مؤسسات مالی کوچک‌تر و ایجاد ابر بانک با سازمانی بزرگ‌تر و تعداد شعب زیاد، نگرانی خاصی از منظر اجرایی وجود نخواهد داشت.وی ادامه داد: از طرف دیگر، این CORE با کاهش سطح پیچیدگی و پارامتریک کردن سیستم‌ها توانسته Time to Market را در بازار رقابتی صنعت بانکداری به طور محسوسی کاهش دهد و ایجاد یک مزیت رقابتی را در بانک‌های بهره‌بردار به وجود آورد.به گفته معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک از دیگر قابلیت‌های افزوده شده در این محصول، می‌توان به پیاده‌سازی سیستم مدیریت کانال و ایجاد یک ESB با معماری مبتنی بر SOA برای یکپارچه‌سازی سیستم‌ها با یکدیگر اشاره کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ادغام بانکها