وی ادامه داد: تامین لوازم یدکی برخی خودروها در تعهد کارخانه تولید کننده است و فعالان این حوزه نیز تمایل کمتری برای تهیه آنها دارند البته تا جایی که بنده اطلاع دارم یکی از مدیران ایران خودرو اعلام کرد که به اندازه ۱۰ هزار کانتینر قطعات یدکی موجود دارند. برخی خودروها نیز با وجود واردات ۵۰ یا ۱۰۰ دستگاه، صرفه اقتصادی ندارد که قطعات وارد شود و سرمایه در انبار خاک بخورد، آن هم با وضعیت بازار فعلی که میزان خرید و فروش به حداقل رسیده است.بخشیزاده در خصوص افزایش قیمتها گفت: ما هم این مسئله را قبول داریم و شاهد شکایات و اعتراض مردم هستیم اما وقتی دلار از ۴۲۰۰ به ۹ هزار تومان نیمایی رسیده یعنی ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده طبیعی است که قطعات یدکی نیز همین مقدار افزایش قیمت داشته باشند. البته تا جایی که امکان داشته باشد ما نظارت خود را انجام میدهیم اما واقعیت این است که ما ۱۰ هزار عضو داریم که ۷ هزار ۵۰۰ واحد دارای جواز هستند و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال تشکیل پرونده یا در حال شناسایی هستند و همین کار ما را سخت میکند.
وی در خصوص اختصاص ارز برای واردات گفت: واردات ما با ارز نیمایی صورت میگیرد و اکنون نسبت به ماههای قبل وضعیت بهتر شده است البته در برخی مواقع همکاران ما مجبور هستند که برای تسریع در واردات و اصطلاحا جوری جنس، ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.بخشی زاده در خصوص میزان مالیات دریافتی از اصناف گفت: مطابق گفتههای رئیس اتاق اصناف مالیات سال ۹۷ افزایشی نخواهد داشت ما نیز پروندههای خود را به سازمان مالیات ارائه دادیم اما بررسی و نهایتا مبلغ قابل پرداخت در مهر و آبان ماه مشخص میشود و باید تا آن زمان صبر کرد و دید آیا افزایشی اعمال میشود یا خیر، پس اکنون نمیشود در این خصوص اظهار نظر کرد.