گروه فرهنگ و هنر:
تازه ترین اثر داود میرباقری که برای شبکه نمایش خانگی تهیه شده فارغ از تمام نقاط ضعفی که دارد در مواردی فراتر از خط قرمزها قابل ردیابی است!
به نظر میرسد همین عبور از خط قرمزها بوده که باعث شده رییس سازمان سینمایی درباره این مجموعه بگوید:« تاریخ شبکه نمایش خانگی به قبل و بعد از «شاهگوش» تقسیم میشود!»
خط قرمز اولی که درنوردیده شد: ارائه تصویری کاملا مشابه یک خواننده سرشناس لوس آنجلسی البته با هیبتی ابلهانه و برای تمسخر خواننده معروف؛ محسن طنابنده که نقش یک خواننده خالطور مجالس عروسی را ایفا میکند نه فقط به واسطه کیفیت کار عبدالله اسکندری کاملا شبیه آن خواننده شده بلکه عین ترانه ابراهیم حامدی را اجرا میکند و مدام آهنگهای او را تمرین میکند و حرکات او در هنگام اجرای ترانه دقیقا مثل این خواننده معروف و کهنه کار است. البته طی چند هفته گذشته به این شبیهسازی اشاره شده بود.
خط قرمز دومی که درنوردیده شد: استفاده از یک سری لغاتی است که بدون شک اگر بنا بود در آثار تلویزیونی یا حتی سینمایی استفاده شوند زیر تیغ سانسور میرفتند؛ از اصلیترین چنین عباراتی میتواند به واژه «لاس زدن» اشاره کرد!
خط قرمز سومی که درنوردیده شد: عجیبترین بخش قسمت اول به اجرای ترانه رپ یکی از رپرهای زیرزمینی توسط طنابنده مربوط میشود که در نمای داخل اتومبیل اجرا میشود. در بخشی از این رپ خوانی، صدای یکی از مهمترین شخصیتهای سیاسی با عبارات مختص به او مورد تقلید قرار گرفته و به نظر میرسد این بخش از دست ممیزها در رفته باشد. شاید هم میرباقری برای این تابو شکنی مجوز لازم را دریافت کرده است.
به هر حال باید منتظر بازخوردهای این مجموعه که احتمالا پرمخاطب هم خواهد بود باشیم.