گروه فرهنگ و هنر: کیانوش عیاری؛ کارگردان سریال «روزگار قریب» و فیلمهای توقیفی «خانه پدری» و «کاناپه» در مصاحبهای با ایسنا گفت:. از همان اولین فیلمی که برای سینما ساختم، تمامش با شکنجه بوده است. اگر هم فیلمم امکان اکران پیدا میکرد، شرایط اکرانی را برایش در نظر گرفته بودند که نابود شود و اینجوری همهی فیلمهایم را به فلاکت رساندند.
بنابراین وقتی من را به صورت کامل و برای تمام فیلمهایم ، بدهکار کردند ، تنها راهی که میتوانستم پول دربیاورم و پول نزولخوارهای طماع را بدهم ، همین سریالسازی بود که به آن فکر کردم. بنابراین «روزگار قریب» را ساختم و از طریق آن توانستم بدبختیهایی را که وزارت ارشاد وقت برای من به وجود آورده بودند ، مستهلک کنم.در یک مصاحبهای که با شبکه خبر تلویزیون داشتم ، خبرنگار گفت که من با نگرشی که در جامعه داشتم وارد عرصهی تلویزیون شدم و سریالی همچون «روزگار قریب» را ساختم ، که من گفتم ، نه! اصلا اینطور نیست ، من فقط به خاطر به دست آوردن پول که بتوانم از شر نزولخوار جماعت راحت شوم ، به تلویزیون آمدم.