به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۱۹۴۵۳۳

چرا تهیه‌کنندگان سینما به اتحاد نمی‌رسند؟

گروه فرهنگ و هنر: همایون اسعدیان می‌گوید: بسیاری از افراد سودشان در بی‌نظمی است و با هر گونه سازماندهی و سیستم منسجم مخالف هستند، زیرا منافعشان را به خطر می‌اندازد.
چرا تهیه‌کنندگان سینما به اتحاد نمی‌رسند؟
رئیس هیات مدیره خانه سینما، درباره اینکه چرا با وجود برنامه‌ریزی‌های متعدد ما هنوز شاهد یک صنف و تشکل واحد در سینما نیستیم، گفت: امروز ما شاهد چهار تشکل صنفی در حوزه تهیه‌کنندگی در سینما هستیم که از نظر من به جز تشکل کارگردان-تهیه‌کننده سه تشکل دیگر هیچ تفاوت فاحش و محسوسی با یکدیگر ندارند. حتی بارها نیز از آنها پرسیدیم که آیا در اساسنامه‌هایشان تفاوتی با یکدیگر دارند یا خیر و آیا تعاریف تهیه‌کنندگی متفاوتی دارند که دیدیم چنین چیزی اصلا وجود ندارد.اسعدیان ادامه داد: با نگاهی به وضعیت موجود مشاهده خواهیم کرد که وضعیت آشفته نیز در کل کشور وجود دارد و بسیاری از افراد سودشان در بی‌نظمی است و با هر گونه سازماندهی و سیستم منسجم مخالف هستند زیرا منافعشان را به خطر می‌اندازد. آنها در بی‌نظمی و آشفتگی هر کاری که دوست داشته باشند می‌توانند انجام بدهند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در کشور اوضاع بهم‌ریخته را به اوضاع منسجم ترجیح می‌دهند زیرا در زمان بهم‌ریختگی شرایط؛ کمتر امکان نظارت و کنترل وجود دارد و افراد می‌توانند هر حرکتی را انجام دهند اما اگر شرایط انسجام پیدا کند طبیعی است که همه مسائل شفاف می‌شود و حسابرسی صورت خواهد گرفت.اسعدیان با اشاره به اینکه این عدم اتحاد تهیه‌کنندگان شاید به سود یک فرد یا عده‌ای باشد اما ضرر زیادی به سینما می‌زند، گفت: به طور مثال ما مدت‌هاست که بر روی قرارداد تیپ در سینما کار می‌کنیم اما هنوز نتوانسته‌ایم این قرارداد را به سرانجام برسانیم زیرا بدون موافقت تهیه‌کنندگان به سرانجام نخواهد رسید و ما منتظر آن هستیم که صنف واحد تهیه‌کنندگان تشکیل شود و ما با نماینده آن صنف واحد صحبت کنیم اما مذاکره با چهار تشکل تهیه‌کنندگی به صورت همزمان و کسب رضایت آنها بسیار سخت است و از سوی دیگر آنها نیز از این وضعیت راضی هستند زیرا می‌توانند هر گونه‌ای که دوست دارند رفتار کنند و قرارداد ببندند و پاسخگو هم نباشند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: خانه سینما