تصور کنید که مشتریانتان در هر مرتبه خرید از شما، با یک بسته بندی تازه مواجه شوند و یا در مناسبتهای مختلف هدایای تبلیغاتی مرتبط با آن مناسبت را از کسب و کار شما دریافت کنند. توجه داشته باشید که در بازار امروز، به روز بودن، شرط اصلی موفقیت هر برندی است.
البته، علاوه بر این مزیتها، چاپ دیجیتال ویژگیهای دیگری نیز دارد که بسیاری از صاحبان شرکتها و برندهای پرسابقه را شیفته خود کرده است. بنابراین، اگر شما نیز مشتاق آشنایی با این پدیده بینظیر دنیای بازاریابی هستید، پیشنهاد میکنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید!
اگر علاقه دارید در انواع
چاپ افست و
چاپ دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید یا میخواهید برای کالایی را
بسته بندی کنید و نمیدانید از کجا شروع کنید به شما پیشنهاد میکنم مجموعه مقالههایی که در زمینه
آموزش چاپ و بسته بندی در این
سایت نوشتیم، مطالعه کنید و سپس ادامه این مقاله را دنبال کنید.
چاپ دیجیتال، «تنوع» را برای شما به ارمغان میآورد
در روش چاپ دیجیتال به این خاطر که نیازی به استفاده از تجهیزات اختصاصی برای چاپ هر طرح خاص وجود ندارد، عملاً استفاده از طرحها و رنگهای جدید، هیچ هزینه مجددی را به شما تحمیل نمیکند. در واقع، این میزان از انعطاف پذیری که روش چاپ دیجیتال برای شما به ارمغان میآورد، به هیچ عنوان با استفاده از سایر روشهای متداول چاپ قابل دستیابی نیست. علاوه بر این، اگر دغدغههای محیط زیستی نیز برای شما مطرح است، جالب است بدانید که چاپ دیجیتال در کنار کیفیت چاپ بالایی که دارد، کاملاً دوستدار محیط زیست و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.
دیگر لازم نیست هفتهها و ماهها منتظر آماده شدن سفارشاتتان باشید
یکی از مزایای چشمگیر روش چاپ دیجیتال، سرعت بالای این روش چاپ در مقایسه با سایر روشهای متداول است. در واقع، در این روش چاپ، هیچ نیازی به تولید صفحات مخصوص برای چاپ هر طرح نیست و تنها کافیست که فایل طرح مورد نظرتان را در اختیار دفتر چاپ قرار دهید! شاید در حال حاضر، اهمیت این سرعت بالا را به خوبی درک نکنید. اما مطمئناً با افزایش رقابتهای شغلی متوجه خواهید شد که چاپ دیجیتال تا چه اندازه میتواند در پیشبرد اهداف تبلیغاتیتان مفید واقع شود.
دقت و تفکیک رنگ فوقالعاده
چاپگرهای دیجیتال قادرند که تا 97 درصد طیف رنگهای پانتون (Pantone) را به خوبی پوشش دهند. بنابراین، اگر ترکیب رنگ به خصوصی را مد نظر دارید، مطمئن باشید که میتوانید آن را با استفاده از چاپ دیجیتال بر روی بسته بندی کالاهای خود درج کنید. پس اگر تا کنون از روشهای سنتی چاپ برای تهیه بسته بندیهای خود استفاده میکردید، قطعاً در نخستین تجربهتان از چاپ دیجیتال، از طراوت رنگهای آن شگفت زده خواهید شد. از سوی دیگر، تکنولوژی چاپ دیجیتال مانند سایر روشهای چاپ هنوز به انتهای مسیر پیشرفت خود نرسیده و همچنان به طور روزمره شاهد بهبود کیفیت چاپ در این روش خواهید بود.
اگر نیاز دارید در مورد
بهترین چاپخانههای ایران اطلاعات بیشتری کسب کنید یا با
بهترین تولید کنندهها و فروشندههای دستگاههای چاپ و بسته بندی و دستگاههای بنر و پارچه در ایران آشنا شوید یا
بهترین فروشندههای هدایای تبلیغاتی و سررسید را بشناسید پیشنهاد میکنم این
https://www.chapkhone.info/tag/top10/ سراسر محتوا را از دست ندهید.
همیشه به روز باشید!
معمولاً صاحبان کسب و کارها چندان از طرحهای تبلیغاتی اولیه خود راضی نیستند و همواره درصدد بهبود آنها هستند. از سوی دیگر، سلیقه مخاطبان اغلب با گذشت زمان تغییر میکند و برای همگامی با خواستههای آنها به طور مداوم باید به دنبال به روز رسانی طرحهای مورد استفاده در کمپینهای تبلیغاتی مختلف بود. هرچند این موضوع، با روشهای سنتی چاپ چندان امکان پذیر نبود، اما سرعت بالا و همچنین هزینه منطقی روش چاپ دیجیتال، این امکان را به خوبی برای کسب و کارهای امروزی فراهم کرده است.
چاپ دیجیتال از برند شما محافظت میکند.
برای یک مدیر کسب و کار، هیچ کابوسی بدتر از مواجه شدن با نمونههای جعلی محصولاتش نیست! دقیقاً به همین دلیل است که در طول سالیان، روشهای مختلفی برای مقابله با متقلبان به وجود آمده است. این روشها شامل استفاده از برچسبهای هولوگرام، ایجاد کدهای شناسایی و برخی روشهای دیگر میشود. اما با این حال، این شیوهها معمولاً تا اندازهای پیچیده هستند و اغلب استفاده از آنها برای کسب و کارهای متوسط و کوچک چندان منطقی به نظر نمیرسد. در چنین شرایطی تکنولوژی چاپ دیجیتال یک مزیت استثنایی دیگرش را نیز نمایان میکند! در واقع، با این روش، میتوانید آنچنان طرحهای ظریفی را ایجاد کنید که عملاً کپی کردن آنها دیگر غیر ممکن باشد. این در حالی است که امکان ایجاد «مارک»ها و نوشتههای فوقالعاده ریز که نشان دهنده اصالت کالا باشد، با سایر روشهای سنتی چاپ وجود ندارد.
دیگر نگران بروز خطاهای انسانی نباشید!
شاید برای شما نیز پیش آمده است که پس از سفارش چاپ بسته بندی و دریافت آنها، متوجه بروز یک اشتباه مانند جابجا شدن دو عدد در شماره تماس فروشگاهتان باشید. معمولاً راه حل موجود در این شرایط، تصحیح دستی تمام این اشتباهات با یک قلم یا ماژیک است. اما به هر حال هر اندازه هم که با دقت این اصلاح را انجام دهید، باز هم وجود این اشتباه مشخص است و احتمالاً تا زمانی که کل این بسته بندیها مصرف نشوند، احساس خوبی از مشاهده آنها نخواهید داشت!
در واقع، راه حل قطعی جلوگیری از بروز این گونه خطاها، از میان بردن دخالتهای انسانی در روند چاپ است. البته هر چند هنوز نمیتوان دخالت انسانی را به طور کامل از فرایند چاپ حذف کرد، اما با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال، عملاً تنها کافی است که فایل طراحی را داخل سیستم آپلود کرده و دستور پرینت را صادر کنید. بدیهی است که در این شرایط، امکان بروز هر نوع خطای انسانی حداقل میشود.
چاپ مقرون به صرفه بسته بندی در تیراژهای پایین
معمولاً یکی چالشهایی که دست به گریبان استارتاپها و یا کسب و کارهای کوچک میشود، سفارش تعداد نه چندان زیادی بسته بندی با طرح ویژه است. علت این امر، هزینههای اولیه نسبتاً زیاد چاپ با استفاده از روشهایی مانند روشهای آفست و فلکسو است. به طوری که استفاده از این روشها تنها زمانی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است که قصد چاپ تعداد خیلی زیادی بسته بندی را داشته باشید. اما با توسعه تکنولوژی چاپ دیجیتال، این کسب و کارهای کوچک میتوانند که حتی همان تعداد محدود از بسته بندیها را نیز در چندین طرح مختلف سفارش دهند. چرا که با این روش چاپ، میتوان حتی هر یک عدد بسته بندی را با یک طرح منحصر به فرد چاپ کرد!
بسته بندی محصولات، ویترین فروش آنهاست!
پس از روش طراحی و تولید کالا، بدون شک اصلیترین عاملی که در جلب توجه مخاطبان حائز اهمیت است، بسته بندی آنهاست. با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد، در میان انواع مختلف روشهای چاپ، تنها روشی که میتوان آن را از هر نظر مناسب رقابت در دنیای امروز به شمار آورد، روش چاپ دیجیتال است. در واقع با استفاده از این روش، تمام مزایای سرعت، دقت، کیفیت، انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن را به طور یکجا در اختیار دارید. بنابراین، اگر تا به حال چندان اشتیاقی به چاپ بسته بندیها و یا سایر کالاهای تبلیغاتی سفارشی و یا ایجاد تغییر در طرحهای آنها نداشتید، چاپ دیجیتال تجربهای است که نباید آن را از دست دهید!
منبع :
چاپخونه