به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۱:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۲۱۲۰۵۲

شمارمبتلایان جهانی کرونا از ۲.۵میلیون نفرعبور کرد

گروه جامعه: همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشور‌ها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.
شمارمبتلایان جهانی کرونا از ۲.۵میلیون نفرعبور کرد
به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۵ نفر است که ۱۸۴ هزار و ۲۶۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۷۲۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.ایالات متحده آمریکا با ۸۴۹ هزار و ۹۲ مورد ابتلا و ۴۷ هزار و ۶۸۱ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۸۴ هزار و ۵۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.اسپانیا با ثبت ۲۰۸ هزار و ۳۸۹ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۱ هزار و ۷۱۷ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۸۵ هزار و ۹۱۵ نفر بهبود یافته‌اند.ایتالیا نیز ۱۸۷ هزار و ۳۲۷ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۵ هزار و ۸۵ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴ هزار و ۵۴۳ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۵۹ هزار و ۸۷۷ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۲۱ هزار و ۳۴۰ نفر جان باخته و ۴۰ هزار و ۶۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۵۰ هزار و ۶۴۸ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۵۳۱۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.انگلیس نیز در رتبه ششم فهرست جهانی کشور‌های درگیر کروناویروس جدید قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۳۳ هزار و ۴۴ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس شمار بهبودیافتگان خود را اعلام نکرده است.

ترکیه هم که با افزایش شمار مبتلایان خود از ایران و چین در این فهرست پیشی گرفته است، تاکنون ابتلای ۹۸ هزار و ۶۷۴ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۲۳۷۶ نفر جان باخته و ۱۶ هزار و ۴۷۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.ایران هم با افرایش شمار مبتلایان به کروناویروس از چین در فهرست جهانی پیشی گرفت. شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید در ایران نیز تاکنون به ترتیب ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر و ۵۳۹۱ نفر اعلام شده است. ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از مبتلایان تاکنون بهبود یافته‌اند.چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۹۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور ۴۶۳۲ نفر است. شمار قربانیان کووید-۱۹ طی چند روز گذشته در چین ثابت باقی مانده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۲۰۷ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.روسیه نیز با ثبت ۵۷ هزار و ۹۹۹ مبتلا به کروناویروس جدید و ۵۱۳ قربانی ناشی از آن پس از چین قرار گرفته است. ۴۴۲۰ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.بنا بر آمار‌های سایت "ورلداُمتر"، همچنین برزیل با ۴۶ هزار و ۱۸۲ مبتلا و ۲۹۲۴ قربانی، بلژیک با ۴۱ هزار و ۸۸۹ مبتلا و ۶۲۶۲ قربانی، کانادا با ۴۰ هزار و ۱۹۰ مبتلا و ۱۹۷۴ قربانی، هلند با ۳۴ هزار و ۸۴۲ مبتلا و ۴۰۵۴ قربانی، سوئیس با ۲۸ هزار و ۲۶۸ مبتلا و ۱۵۰۹ قربانی و پرتغال با ۲۱ هزار و ۹۸۲ مبتلا و ۷۸۵ قربانی و هند با ۲۱ هزار و ۷۹۷ مبتلا و ۶۸۱ قربانی از دیگر کشور‌ها با میزان شیوع گسترده کروناویروس جدید محسوب می‌شوند.