به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۲۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۱۳۸۳۲

کارگر چگونه می‌تواند از کارفرمای خود شکایت کند؟

گروه جامعه: درباره نحوه شکایت کارگر از کارفرما و و نحوه ثبت آن بیشتر بدانید.
کارگر چگونه می‌تواند از کارفرمای خود شکایت کند؟
در برخی از استان‌ها از جمله استان تهران، کارگرانی که از کارفرمای خود شکایت دارند، ابتدا با در دست داشتن کارت ملی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند و احراز هویت می‌شوند.سپس از سوی سامانه وزارت کار، یک نام کاربری و رمز به آن‌ها داده می‌شود. با این نام کاربری امکان ورود به سامانه (از طریق اینترنت) وجود دارد.کارگران در سامانه وزارت کار می‌توانند بدون واسطه دادخواست خود را ثبت و به اداره کار محل کار خود ارسال کنند. برای ورود به سامانه وزارت کار تنها نیاز به یک رایانه یا لپ تاپ یا تلفن همراه هوشمند دارید.لیکن آنچه اهمیت دارد این است که کارگران باید بدانند که اگر در تنطیم متن دادخواست خود دقت نکنند، آنچه در متن دادخواست خود ثبت خواهند کرد، می‌تواند بعدا تبعاتی برای آن‌ها در بر داشته باشد؛ لذا اکیدا توصیه می‌شود از تکمیل فرم دادخواست در کافی نت‌ها و یا دفاتر پیشخوان، خودداری کنید و متن دادخواست را با اطلاع کامل از تبعات قانونی اظهارات  تکمیل کنید.