گروه جامعه: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بررسی روشهای اجرایی به منظور برچیدن پل حافظ خبر داد.
صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه اهداف و ضرورتهای ترافیکی جمعآوری پل حافظ در محدوده خیابان کریمخان زند تا خیابان انقلاب طی نشستی با حضور نمایندگان معاونت فنی و عمرانی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، شهرداری منطقه ۶ و پلیس راهور تهران بزرگ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، از موافقت پلیس راهور با برچیدن این پل سواره رو فلزی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳ گزینه اجرایی برای جمعآوری پل حافظ در حال بررسی است که به طور اجمالی شامل انسداد کامل خیابان حافظ در بخش حدفاصل خیابان کریمخان زند تا خیابان انقلاب، انسداد شبانه پل با امکان تردد در کنارگذرها و انسداد شبانه پل به همراه انسداد کنارگذر شرقی در طول روز است.وی با بیان آنکه مسیرهای جایگزین ترافیکی به منظور تامین رفاه حال شهروندان در زمان جمعآوری پل حافظ، متناسب با گزینه اجرایی نهایی تعریف و اطلاعرسانی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد عملیات برچیدن این پل از اوایل تیر ماه آغاز شده و در نهایت تا نیمه شهریور ماه ۹۹ به سرانجام برسد.به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مطالعات ترافیکی نشان میدهد کارکرد پل فلزی حافظ علیرغم هزینههای قابل ملاحظه تعمیر و نگهداری، صرفا به حذف چراغ راهنمایی خیابان طالقانی محدود شده است و جمعآوری آن نه تنها اختلالی در ترافیکی این محدوده از شهر تهران ایجاد نخواهد کرد بلکه زمینهساز ارتقای کیفیت فضا و بهبود سیمای شهری خواهد بود.پل حافظ در محل تقاطع خیابان حافظ با خیابان طالقانی یکی از پلهای هفت گانه فلزی شهر تهران به شمار میآید که سالها پیش به عنوان یک راهکار موقت برای روانسازی ترافیک پایتخت مورد اجرا قرار گرفتهاند. فرسودگی روکش، از کار افتادگی نئوپرنها و فرسایش درزهای طولی و عرضی از شایعترین مشکلات و آسیبهای پلهای فلزی شهر تهران به شمار میآیند.