گروه علمی: مؤسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا در یک پژوهش جدید دریافت، اتومبیل های خودران تنها ممکن است از یک سوم تصادفها جلوگیری کنند.
کارشناسان این مؤسسه باور دارند، اگر سیستمهای خودران خیلی شبیه انسان حرکت کنند، تفاوت قابل توجهی در کاهش آمار تصادفات حاصل نمیشود.خودروهای خودران از نظر تئوری برای ایمنی ایده آل هستند و آسیبهای ناشی از تصادف را کاهش میدهند.یک مطالعه جدید از IIHS نشان میدهد که تغییر سیستم رانندگی به فناوری مستقل تنها در کاهش یک سوم از تصادفات نقش دارد؛ به این دلیل که خودرانها بر سرعت تمرکز دارند.آمارها حاکی از آن است، تنها ۲۴ درصد از تصادفات به دلیل خطاهای حسی یا ادراکی رخ میدهند و ۱۰ درصد آنها به دلیل مصرف الکل و خودرانها قادر به جبران این بخش هستند؛ درحالیکه مابقی تصادفات به دلیل اشتباهات در تصمیم گیری، پیش بینی و عملکرد رخ میدهد و سیستم خودران قادر به برطرف کردن آن نیست.به عنوان نمونه میتوان به برخورد مرگبار خودروی اوب با یک عابر پیاده در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.موسسه IIHS گفت: نرخ تصادف فقط درصورتی کاهش مییابد که اتومبیل خودران ایمنی را اولویت قرار دهد.