به گزارش ایسنا، "آندره کارپاتی" در یک کارگاه(ورکشاپ) تخصصی، دیدگاههای تخصصی خود را در مورد ویژگیهای فناوری خودران تسلا به اشتراک گذاشت و از رویکرد جدید این شرکت برای این فناوری خبر داد."آندره کارپاتی" رئیس بخش هوش مصنوعی تسلا در کارگاه "CVPR20" در مورد مقیاس پذیری در فناوری خودران، در مورد رویکرد این شرکت برای فناوری خودران صحبت کرد. وی در این کارگاه اعتراف کرد که تسلا از رویکرد سختتری در رانندگی خودران و استفاده از مقیاس مناسب استفاده میکند.وی توضیحاتی را ارائه داد و دو فیلم را به اشتراک گذاشت: یک تصویر از خودروی خودران تسلا در حال دور زدن و یک تصویر از خودروی خودران ویمو(Waymo) که همین کار را انجام میداد. وی توضیح داد در حالی که هر دو خودرو یک کار را انجام میدهند و کار آنها یکسان به نظر میرسد، اما نحوه تصمیم گیری آنها بسیار متفاوت است.وی گفت: "ویمو" و بسیاری دیگر در این صنعت از نقشههای با کیفیت بالا استفاده میکنند. شما ابتدا باید مقداری رانندگی کنید که سیستم خودران از محیط اطراف نقشهبرداری کند و باید دارای سیستم "لیدار"(lidar) با سطح سانتیمتری باشید و در مسیر تعیین شده باشید. بنابراین شما دقیقاً میدانید که چطور میخواهید در یک تقاطع دور بزنید. شما دقیقاً میدانید که به کدام چراغ راهنمایی برخرود میکنید، و در کل میتوان گفت همه چیز از پیش تعیین شده است.کارپاتی افزود، اما ما به این فرضیات احتیاج نداریم. برای ما، هر تقاطعی که به آن میرسیم، برای نخستین بار است که آن را میبینیم. همه چیز دقیقاً مانند کاری است که یک انسان در همان شرایط انجام میدهد."کاپارتی" در ادامه اظهار داشت: تسلا در حال کار بر روی یک سیستم خودران مقیاس پذیر است که قابل استفاده در میلیونها خودرو باشد و به همین دلیل است که این شرکت از یک رویکرد مبتنی بر دید رایانهای استفاده میکند، زیرا مقیاس گذاری آن راحتتر است.وی گفت: صحبت از مقیاس پذیری شد، این یک مسئله بسیار مشکلتر است، اما وقتی ما این مشکل را حل کنیم، میلیونها خودرو میتوانند از آن بهره ببرند.