به روز شده در ۱۴۰۳/۱۰/۱۳ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۲۳۶۰۲

۳۰ نگاه مردمی به مزدا تری

گروه اقتصادی:
۳۰ نگاه مردمی به مزدا تری
مزدا تری از سال 2003 میلادی بود که راهی بازارهای ژاپن و جهان شد تا حسابی دلبری کند. این سدان در حوزه کامپکت‌ها قرار می‌گیرد و نسل‌های مختلفی را هم به خودش دیده است. ضمن این‌که سه، چهار سال بعد از آغاز تولید در ژاپن، ایرانی‌ها هم در بهمن‌موتور دست به کار شده و شروع به مونتاژ این خودرو کردند. الان هم اگر در آگهی‌های خرید و فروش دقت کنید، معمولاً بین مزدا تری‌های مونتاژی و غیر مونتاژی فرقی قائل می‌شوند. البته مونتاژ آن در داخل کشور در برهه‌ای نیز با خلل روبه‌رو شد که دوباره همان قصه همیشگی تحریم‌ها بود. 
پرفروش‌ترین خودروی تاریخ مزدا، حالا نسخه‌های به روز خودش را هم به دنیا ارائه داده است. راستی، دارندگان و رانندگان مزدا تری، چه احساس و نگاهی نسبت به این سدان ژاپنی دارند؟ با هم بخشی از نظرات کاربران این خودرو را که در سایت‌های مختلف مطرح شده، مرور می‌کنیم.
 
از مشكل لوازم مزدا تری تا بازار دست‌دوم خوب
1. با توجه به مشکل تامین قطعات خودرو در شرایط امروز، بهتر است از خودروهایی مثل مزدا تری صرف نظر کرده و به خودروهای داخلی شده توجه کنیم.
2. یک پیچ مزدا تری می‌ارزد به همه خودروهای داخلی شده‌ای که بعضی‌ها می‌گویند.
3. اگر خواستار استفاده خانوادگی هستید مزدا نگیرید، جاپای عقب آن در حد 206 است.
4. مزدا بازار دست دوم خیلی خوب دارد. مناسب خانواده نیست، ضمن این‌که هزینه قطعات آن بالاست، ولی در کل کم استهلاک است.
5. به واسطه کیفیت کابین بالا و مشکل رنگ و استهلاک پایین، خیلی سخت می‌شود کارکرد این ماشین را تشخیص داد.

6. من قبلا سراتو داشتم، بعد مزدا تری گرفتم. اولین نکته این بود که صدای موتور و بیرون و ... را نمی‌شنیدم.
7. هندلینگ خودرو سر پیچ‌ها و در هنگام سرعت عالی است و قابل مقایسه با ب‌ام‌و.
8. عایق‌بندی جالبی نداشته و صدای باد از درها وارد می‌شود.
9. برای رفع مشکل صدای باد از لای در، می‌توانید اسپری عایق صدا بزنید.
10. مدل 96 تیپ 4 صفر را تا 17 هزار کیلومتر داشتم، هیچ صدایی در اتاق نمی پیچد و نه صدای باد در داخل به گوش می‌رسد.

11. برای صدای درهای مزدا، می‌توانید رگلاژ کرده و به این منظور به نمایندگی مراجعه کنید.
12. من مدل 88 مزدا تری صفر گرفتم، تا 82 هزار تا با آن رفتم. فقط شش بار تعویض روغن و فیلتر انجام دادم و دیگر هیچ.
13. مزدا تری عالیه، ولی النترا 2018 از این خودرو بهتر است.
14. هرچقدر که می‌گذرد، بیشتر عاشقش می‌شوم. معایب آن فقط کیفیت رنگ و سواری خشک آن است.
15. سواری خشک آن در مسیرهای طولانی آزاردهنده است.
 
از آفتاب‌سوختگی تا طراحي چشم‌نواز
16. در دست‌اندازها تکان‌های بدی را تجربه خواهید کرد. ولی اگر جاده هموار و آسفالته باشد، عالی است.
17. مزدا تری به مرور زمان، آفتاب‌سوختگی بیشتری نسبت به باقی ماشین‌ها دارد که به کیفیت رنگ آن بر می‌گردد.
18. طراحی مزدا تری زیباتر درآمده و کاملاً پیشروتر نسبت به زمان خود است.
19. اگر امکان تهیه تویوتا را دارید، مزدا نخرید. چون مزداها مونتاژ هستند، با کیفیتی که قابل قبول نیست.
20. برای خرید مزدا تری‌های کارکرده، تست رنگ و بازدید فنی ماشین و دیاگ زدن و ... فراموش نشود. این‌ها باعث می‌شوند تا خیال‌تان راحت شود.

21. ماشین خیلی خوبی است، ولی با قیمت آن در بین کراس‌اوورها می‌توانید خودروهایی با موتور قوی‌تر و گیربکس به روزتر تهیه کنید.
22. ماشین خوبی است، ولی اگر دوست دارید خودروی ژاپنی سوار شوید، کرولا یا کمری سوار شوید.
23. کیفیت مونتاژ مزدا در مدل‌های 97 و 98 مثل سراتو کم شده است.
24. فکر می‌کنم منتقدان مزدا نداشته‌اند، من مدل 96 تیپ چهار داشتم، به مدت یک و نیم سال، نه ارتفاعش پایین است، نه کیفیت رنگش از محصولات داخلی کمتر.
25. من سه سالی می‌شود که مزدا تری مدل 90 داشته‌ام. غیر از هزینه قطعات مصرفی، هیچ هزینه دیگری برایم نداشته. اصلاً چه معنیمی‌دهد ماشین ژاپنی با ماشین‌های چینی و کره‌ای که صرفاً ظاهر خوب دارند، مقایسه شود؟

26. مزدا تری نیو به گواه اهل فن، بهترین انتخاب تا سقف خرید 600 میلیون تومان است.
27. مزدا تری من مدل 96 بود؛ مشکلی هم در مورد ارتفاع یا به دست آوردن قطعات آن نداشتم.
28. مزدا را با چینی‌ها مقایسه نکنید خواهشاً.
29. مزدا تری دوست‌داشتنی است. طراحی ظاهری و داخلی خوبی دارد، هرچند که هزینه لوازم یدکی‌اش بالاست.
30. من مدت‌ها بین النترا 2015 و مزدا و جوک اسکای دودل بودم. بعد از کلی تحقیق مردا گرفتم و کاملاً راضی‌ام (در نهایت این‌که، می‌توانید قیمت مزدا دیوار را مرور کرده و اطلاعات‌تان را کامل‌تر کنید.)