گروه فرهنگی: سعید دولتخانی کارگردان فیلم سینمایی «قتل عمد» به تهیهکنندگی محمد احمدی که این روزها در حال اکران است درباره شرایط اکران این فیلم گفت: من و آقای محمد احمدی دوست داشتیم تا در این وضعیت غمانگیز، کنار نکشیم و به سهم خود، حضور داشته باشیم و سینما را تنها نگذاریم به همین دلیل «قتل عمد» را در همین شرایط کرونایی به نمایش گذاشتیم.وی تأکید کرد: از طرفی، سازمان سینمایی هم وعده داده که از فیلمهای اکران شده در این شرایط پشتیبانی و حمایت کند تا در هزینههای پخش فیلم، به آن صورت متضرر نشویم. انصاف نیست که فقط زمانی که سالنهای سینما سودآوری دارند، حامیاش باشیم. با توجه به این شرایط، ما اکران سینما را از جهت آشنایی مخاطب با فیلمی که چهرههای مشهوری جلوی دوربین ندارد، مقدمهای برای اکران آنلاین در نظر گرفتیم. همه میدانیم که سالِ بسیار پُرحادثهای را گذراندهایم که باعث شد از حالت طبیعی زندگی خارج شویم و نتوانیم تصور روشنی از آینده داشته باشیم! نتیجتاً با توجه به شرایط فعلی، برای اکران «قتل عمد» در سینماها اعلام آمادگی کردیم. دولتخانی در ادامه درباره رضایت از اکران این فیلم گفت: راضی نباشم، چه کنم!؟ مردم در بحران اقتصادی و بهداشتی قرار دارند و سینما رفتن در این شرایط در لیست خواستههایشان نیست. از طرفی، اطلاع رسانی هم بسیار ضعیف است و حتی خیلیها تصور میکنند که سینماها تعطیل است. رسانه ملی هم که ۲ برنامه اختصاصی سینمایی دارد که میتواند بهترین جا برای اطلاعرسانی باشد، متأسفانه در بدترین زمان پخش میشود و اغلب مردم نمیبینند. بدتر اینکه، در همین زمان بد هم، منظم پخش نمیشوند.این کارگردان در بخش دیگر از صحبتهایش اظهار کرد: طبق مصوبه جدید، فیلمهای متقاضی اکران آنلاین، حتماً باید ٢ هفته در سینماها اکران شوند. با طی شدن این ٢ هفته، به زودی اکران آنلاین «قتل عمد» آغاز خواهد شد.دولتخانی با اشاره به نبود تبلیغات برای فیلمهای سینمایی عنوان کرد: تبلیغات بی نهایت اهمیت دارد. هر فیلمی بنابر بودجهای که برای تولید هزینه کرده است، میتواند به هنگام پخش روی تبلیغات مانور بدهد. طبیعتاً فیلمی که با سرمایه بسیار کمی تولید شده است، قدرت ندارد تا تبلیغات ایدهآلی داشته باشد.