گروه اقتصادی: در قوانین و لوایح بودجه در سالهای 98 و 99 درآمد دولت از محل واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی صفر بوده است. اما در لایحه بودجه 1400 این وضعیت تغییر کرده و دولت برای سال آینده دو هزار و 40 میلیارد تومان درآمد از محل واردات خودرو (بند حقوق ورودی خودرو) درنظر گرفته است.با توجه به ترخیص شماری از خودروهای حاضر در گمرک در روزهای اخیر و پیشبینی ترخیص دیگر خودروهای وارداتی سالهای قبل در روزهای آینده به نظر میرسد که این درآمد قرار است توسط اخذ حق ورودی از خودروهای جدید وارداتی محقق شود و دور از ذهن نیست که واردات خودرو نیز آزاد شود. حتی میتوان پیشبینی کرد که علاوه بر به جریان افتادن قراردادهای گذشته با خودروسازان چینی و فرانسوی، قراردادهای تازهای پس از بازگشت دولت بایدن به برجام منعقد شود.
سانگیانگ تیوولی: تیوولی هم در ایران و هم در بازارهای بینالمللی کراساووری موفق بود و زمانی که توسط رامک خودرو وارد ایران شد توانست چند دوره در صدر لیست خودروهای وارداتی از نظر تعداد واردات قرار بگیرد. تیوولی 2020 گزینهای کمریسک و پرسود برای سال 1400 است. شاسیبلند ساب کامپکت و بهروزرسانی شده سانگیانگ با تغییرات زیاد در فضای بیرونی و داخلی، فناوریهای پیشرفته ایمنی خودرو و سرگرمی و سیستمهای محرکه جدید همراه شده است. احتمالا این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری GDI توربور وارد ایران شود که قادر به تولید 161 اسب بخار نیرو و 280 نیوتن متر گشتاور است.
فولکسواگن جتا: تلاش ماموت خودرو برای عرضه فولکسواگن پاسات به عنوان سدانی لوکس ثمره چندانی نداشت. اما موفقیت جتا میتواند شکست پاسات را جبران کند. این سدان پرفروش با قیمت پایه 19 هزار دلاری جزو محصولات ارزان قیمت فولکسواگن است. طراحی جتا به مراتب از پاسات زیباتر است. این خودرو همچنین در تیپهای گوناگون به فروش میرسد که میتولند سلایق مختلفی را به سوی خود جذب کند. پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ مدل پایه جتا قادر به تولید 147 اسب بخار و 249 نیوتن متر گشتاور است.
میتسوبیشی میراژ G4: سدانهای جمهو جور شهری بازاری است که هیوندای با اکسنت و کیا با ریو در آن حرفهایی برای گفتن دارند. یاریس هم نمونهای موفق در این سگمنت در ایران بود. آرین موتور با وارد کردن میتسوبیشی میراژ G4 میتواند به کسب سهم خوبی از این بازار امیدوار باشد. این خودروی 15 هزار دلاری که در واقع نسخه صندوقدار میراژ است، از بقیه رقبای خود ظاهری اسپورتتر را به نمابش میگذارد. البته مدل پایه آن با پیشرانه ضعیف 78 اسبی کمتر خریداری را به سوی خود جذب میکند.
رنو کلیو: نگین خودرو توانست با فروش خوب داستر و کولیوس در سگمنت اسیووی و تلیسمان در سگمنت سدان رنو را به عنوان برندی باکیفیت در ذهن خریدار ایرانی تثبیت کند. اما در کلاس هاچبک خبری از رنو نبود و الان فرصت خوبی است که کلیو وارد این میدان شود. کلیو هاچبکی با مصرف ترکیبی 6 لیتری گزینهای ایدهآل برای مصارف شهری است و میتواند با حضور در بازه قیمتی زیر 700 میلیون تومان توجه بسیاری از مشتریان احتمالی را به سوی خود جلب کند.