گروه فناوری: گوگل که به درآمد تبلیغاتی متکی است، رویکرد سنجیده تری را در پیش گرفته است. این غول اینترنتی این موضوع را سبک و سنگین کرده که چگونه میتواند جمع آوری اطلاعات و ردگیری بین اپلیکیشنها در سیستم عامل اندروید را به نحوی محدود کند که به اندازه راهکار اپل سختگیرانه نباشد.
به گزارش ایسنا، گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد طراحان اپلیکیشن اندروید تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ فرصت دارند این اطلاعات را اعلام کنند. کاربران بخش ایمنی را از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ در پلی استور گوگل مشاهده خواهند کرد و علاوه بر این که مشاهده میکنند طراحان برنامه چه اطلاعاتی را درباره آنها جمع آوری می کنند، به اطلاعات حریم خصوصی و امنیتی بیشتری دسترسی پیدا میکنند.
اجبار گوگل برای شفافیت طراحان درباره جمع آوری اطلاعات کاربران، منعکس کننده تصمیم سال ۲۰۲۰ اپل برای وادار کردن طراحان اپلیکیشن به افشای اطلاعاتی است که درباره کاربران جمع آوری کرده و استفاده میکنند. نسخه ۱۴.۵ iOS که جدیدترین آپدیت نرمافزار موبایل اپل است، شامل ویژگی "شفافیت ردیابی اپلیکیشن" است که کاربران را ملزم می کند موافقت یا مخالفت خود را با ردیابی شدن توسط اپلیکیشنها برای تبلیغات شخصی سازی شده، اعلام کنند. طراحان انتظار دارند درآمدشان را با این تغییرات از دست بدهند زیرا اکثر مصرف کنندگان با جمع آوری اطلاعات شخصی شان موافقت نخواهند کرد.
گوگل که به درآمد تبلیغاتی متکی است، رویکرد سنجیده تری را در پیش گرفته است. این غول اینترنتی این موضوع را سبک و سنگین کرده که چگونه میتواند جمع آوری اطلاعات و ردگیری بین اپلیکیشنها در سیستم عامل اندروید را به نحوی محدود کند که به اندازه راهکار اپل سختگیرانه نباشد.بر اساس گزارش بلومبرگ، بخش ایمنی گوگل پلی به کاربران مواردی مانند رمزنگاری شدن اطلاعات توسط یک اپلیکیشن، دنبال کردن سیاستهای گوگل برای خانواده و کاربران توسط اپلیکیشن و این که کاربران حق انتخاب در اشتراک گذاری اطلاعات را دارند و همچنین این مسئله که در صورت حذف یک برنامه می توانند برای حذف اطلاعات درخواست کنند را اعلام می کند.