به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ - ۰۷:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۸۱۰۸۸

خیارشور دوباره در مسیر گرانی قرار گرفت

خیارشور دوباره در مسیر گرانی قرار گرفت
گروه اقتصادی: درحالی که افزایش روز به روز قیمت کالا‌های اساسی در بازار مواد غذایی به روالی عادی برای مصرف کنندگان تبدیل شده، کنسرو‌ها و مواد غذایی هم از این قاعده مستثنی نیستند و بعد از تن ماهی و رب گوجه فرنگی، دیگر انواع کنسرو و شور و ترشی هم قیمت‌های جدیدی به خود می‌بینند و بعضا در حال ثبت رکورد تازه‌ای از قیمت برای خود هستند.

بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت انواع خیارشور در سوپرمارکت‌ها دوباره در حال افزایش است و قیمت‌های جدیدی که از سوی شرکت‌های تولیدی بر شیشه‌های خیارشور درج شده دست‌کم ۲‌هزار تومان از قیمت یک‌ماه پیش بیشتر است.متوسط قیمت انواع خیارشور در سوپرمارکت‌ها اکنون حدود ۳۸‌هزار تومان است و برخی انواع این محصول تا نزدیک ۵۰‌هزار تومان بالا رفته اند. در حال حاضر بعضی از برند‌ها قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند و برخی دیگر در مسیر این تغییرات قرار دارند.

قیمت شیشه ۷۵۰‌گرمی خیارشور برند آتا به‌تازگی از ۳۸‌هزار تومان به ۴۰‌هزار تومان افزایش یافته و برند فتاح هم پاکت‌های ۲۵۰‌گرمی خیارشور ویژه خود را ۲هزار تومان گران‌تر کرده است. قیمت این محصول از ۱۸‌هزار تومان به تازگی به ۲۰‌هزار تومان رسیده است.
 
دیگر برند‌ها هم کمابیش همین میزان افزایش قیمت یعنی ۲۰‌درصد را روی محصولاتشان اعمال کرده اند، اما قیمت کالا از سال گذشته تاکنون بیش از این‌ها رشد داشته اشت.شیشه‌های ۷۰۰ گرمی برند اصالت که دی‌ماه پارسال ۲۱‌هزار تومان قیمت داشت خرداد امسال ۲۶‌هزار تومان به فروش رسید. قیمت‌گذاری خیارشور بر اساس نوع آن متفاوت است که قیمت انواع ویژه ۴۲‌تا‌۴۸‌هزار تومان برای هر شیشه ۶۰۰ تا‌۷۰۰‌گرمی است. ۵‌نوع خیارشور در کارخانه‌ها تولید می‌شود که بسته به اینکه نول، ویژه، درجه یک، سوپر یا سوپرویژه باشند قیمت آن‌ها با هم فرق دارد. خیارشور‌های بسیار ریز یا سوپرویژه قیمت بالاتری دارند و معمولا قیمت‌گذاری نمی‌شود، چون همه مردم چنین محصولی را نمی‌خرند و خریدار خاص دارد.
مرجع : روزنامه همشهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها