گروه اقتصادی: قیمت بعضی از انواع بستنی در سوپرمارکتها به قدری بالاست که همین امروز هم خانوادهها از خرید آنها خودداری میکنند و اگر افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت لبنیات بهدنبال گران شدن شیر خام عملی شود، محصولاتی مثل بستنی و خامه که از پرطرفدارترین لبنیات نزد کودکان هستند، بیشتر و بیشتر از فهرستهای خرید حذف میشوند.
قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی بعضی از انواع بستنی در حالی است که شرکتهای تولید کننده برای خریداران آنها جوایز خودرویی درنظر گرفتهاند.سرانه مصرف لبنیات در ۲ سال گذشته در کشور بهشدت کاهش یافته و کارشناسان بارها نسبت به خطراتی که این کاهش متوجه سلامت نسل آینده خواهد کرد، هشدار دادهاند اما افزایش هزینه تولید قیمت را نهفقط در بستنی، بلکه در اقلام واجبتری مثل شیر و پنیر و ماست بسیار بالا برده و حالا با تغییرات جدید قیمت از این هم بالاتر خواهد رفت.
هماکنون برای بسیاری از خانوادهها بستنی به کالایی لوکس تبدیل شده است و سوپرمارکتها از کاهش نسبی فروش آن در مقایسه با سالهای قبل میگویند. این درحالی است که بستنی جزو اقلام لبنی حمایتی محسوب نمیشود و کارخانهها در تعیین قیمت این محصول آزادانه عمل میکنند.