به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۰۸:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۸۸۲۸۶

رئیسی در بدترین شرایط رئیس جمهور شد

رئیسی در بدترین شرایط رئیس جمهور شد
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی  گفت: رئیسی در بدترین شرایط پس از انقلاب مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفت طبعا متناسب با این مسئولیت سنگین باید اختیار داشته باشد که بر اساس این دو ویژگی همکاران خود را برگزیند.
 حسن رسولی  شرایط کشور را سخت می داند و بر این باور است که  رئیسی در بدترین شرایط پس از انقلاب مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفت.
وی گفت:اعضای کابینه آقای رئیس جمهور همانند بازیکنان یک تیم فوتبال هستند که علاوه بر برخورداری یکایک اعضا و بازیکنان از تخصص، توانمندی و تجارب لازم چنانچه از حداکثر انسجام و همگرایی از یک سو و تبعیت هوشمندانه از رئیس دولت به عنوان سرمربی تیم دولت برخوردار باشند هم وظایف کلان و فرابخشی دولت بهتر عملیاتی می شود و هم به بخش های مختلف به دلیل هماهنگی و همپوشانی بین بخشی توفیقات بیشتری حاصل می شود.
بنابراین آقای رئیسی در بدترین شرایط پس از انقلاب مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفت طبعا متناسب با این مسئولیت سنگین باید اختیار داشته باشند که بر اساس این دو ویژگی همکاران خود را برگزیند. اینکه از اعضای سابق دولت کسی باشد یا نباشد به هدف گذاری و راهبردهایی که آقای رئیس جمهور مطرح کردند بستگی دارد، طبعا اگر ترکیب کابینه، ترکیبی بود که نمایانگر دولت وحدت ملی وعده داده شده توسط ایشان بود، مناسب تر بود چرا که در عمل این ترکیب اجرایی شدن رویکرد جناب آقای رئیسی را تصدیق می کرد.
این  فعال سیاسی گفت:یکی از مشکلاتی که از نظر من نظام اداری و اجرایی کشور ما از آن رنج می برد سایه سنگین سیاست بر مدیریت و اداره کشور است. طبعا ما اصلاح طلبان انتظار نداشته و نداریم که آقای رئیسی از بین چهره های شاخص اصلاح طلب با توجه به مطالبات سنگین جناحی که متوجه ایشان است افرادی را برگزیند که البته اگر چنین می بود حتما بر کارآمدی دولت ایشان افزوده می شد، من یادآوری می کنم، سال ۷۶ وقتی که آقای خاتمی با بالاترین رای و بالاترین ضریب مشخص یعنی ضریب قریب به ۸۰ درصد و با بیش از ۲۰ میلیون رای در آن زمان رئیس جمهور شدند، ایشان از نفر دوم دولت جناب آقای هاشمی یعنی مرحوم آقای دکتر حبیبی خواهش کردند که همچنان در دولت بمانند.
 رسولی افزود:طبعا ماندگاری مرحوم آقای دکتر حبیبی علاوه بر اینکه انتقال تجارت دولت های دوگانه مرحوم آقای هاشمی را به دولت جدید تسهیل می کرد، روش های مختلف را هم از حیث ارتباط و انسجام هدف گذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها پشتیبانی می‌کرد که با صدمات ناشی از جابه جایی تمام عیار در قوه مجریه برخوردار نباشد ولی طبعا با توجه به شرایط فعلی این آرزو هرچند مطلوب است ولی انتظار اصلاح طلبان نیست اما در بین گروه های مختلف جریان اصولگرا و حتی کسانی که در دولت گذشته بوده‌اند شخصیت‌هایی هستند که می‌توانستند یک تصویر متنوعی را از دولت جناب آقای رئیسی به نمایش بگذارند.
وی افزود:به نظر من اگر آقای رئیسی به تفکیک بین سیاست و اداره اقدام می کردند و به یکی از مصوبات شورای عالی اداری کشور در دهه ۸۰ که در آن زمان بنده عضویت داشتم عمل می کردند، در آن مصوبه پستهای سیاسی دولت هم در مرکز و هم در استان‌ها و شهرستانها تعریف شد و توصیه و مصوب شد که در انتصاب شاغلین سمت‌های غیر سیاسی از متخصصین، کارشناسان و کسانی که در آن بخش صاحب نظر هستند استفاده شود، مثلا وزیر راه و شهرسازی کشور ماموریتهایی که برعهده دارد کاملا ماموریتهای اجرایی، عملیاتی و تخصصی است و در زمره پست‌های غیر سیاسی این جایگاه قرار می گیرد و البته سمتی مثل وزیر کشور متقابلا در زمره پست‌های سیاسی است. اگر این تفکیک توسط دولت آقای رئیسی که دولت خودشان را دولت وفاق ملی اعلام کردند و اعلام کردند که من مستقل آمده ام و مستقلانه تصمیم می گیرم، اگر این در عمل رعایت می شد به نظر من هم به نفع دولت و هم به نفع کشور بود.




 
مرجع : خبرآنلاین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها