به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۱۱:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۲۸۸۴۸۱

طالبان عفو عمومی اعلام کرد

طالبان عفو عمومی اعلام کرد
گروه بین الملل:گروه طالبان  برای همه کارکنان دولتی در افغانستان «عفو عمومی» اعلام کرد.
 طالبان روز یکشنبه پس از خروج اشرف غنی، رئیس جمهوری سابق افغانستان وارد کابل شدند. در بیانیه  طالبان از شهروندان خواسته شده است که فعالیت حرفه ای خود را از سر بگیرند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «برای همه [کارکنان دولت] عفو عمومی اعلام شده است. در نتیجه شما با اطمینان کامل باید عادات [روزانه] خود را از سر بگیرید.»
شبکه طلوع نیوز در افغانستان روز سه‌شنبه برنامه خبری خود را با یک مجری زن پخش کرد. نگرانی‌هایی بابت جلوگیری از فعالیت حرفه‌ای زنان طی دو روز گذشته در افغانستان مطرح شده بود.
یک مقام طالبان  در تلویزیون دولتی افغانستان گفت که این گروه «نمی‌خواهد زنها قربانی باشند.» وی همچنین زنان افغان را به حضور در دولت آینده تشویق کرد.
طالبان مشغول رایزنی درباره نحوه شکل‌گیری نظام سیاسی آینده افغانستان و نام و ساختار آن است. شبکه «طلوع نیوز» به نقل از یک مقام بلندپایه طالبان گزارش داد که رایزنی‌ها با جامعه جهانی در دوحه و احزاب سیاسی در داخل افغانستان در جریان است.
 همچنین شبکه اجتماعی فیسبوک انتشار مطلب در حمایت از گروه طالبان را ممنوع کرد. شرکت فیسبوک گروه طالبان را یک «گروه تروریستی» می‌داند. فیسبوک اعلام کرده است که گروهی از کارشناسان افغان را برای نظارت بر مطالب منتشرشده و حذف محتواهای مرتبط با طالبان در اختیار دارد. فیسبوک افزوده است که سیاستش در قبال گروه طالبان در دیگر زیرمجموعه‌های این شرکت مانند واتس‌اپ و اینستاگرام نیز اجرا می‌شود.
از سوی دیگر انگرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان از سازمان ناتو خواست تا از «شکست» خود در افغانستان درس بگیرد. این سخنان وزیر دفاع آلمان در آستانه نشست اضطراری نمایندگان کشورهای عضو ناتو بیان شد.
وزیر دفاع آلمان همچنین از لزوم تصمیم‌گیری کشورهای اروپایی برای ایفای نقشی سخن گفت که تاکنون برعهده ایالات متحده آمریکا بوده است.
وی گفت: «این سوال مطرح می‌شود که آیا ما حاضر به پذیرش پیامدهایش هستیم؟ تا به این ترتیب اقداماتی را که تاکنون برعهده آمریکا بود انجام دهیم؟»
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از نشست اضطراری روز سه شنبه کشورهای عضو این سازمان قرار است در یک نشست خبری شرکت کند.


 
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها