به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۲۸۹۸۳۶

طالبان اعتماد ایران اسلامی را جلب کند

طالبان اعتماد ایران اسلامی را جلب کند
گروه سیاسی: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، تنظیم سیاست‌های جدید ایران در رابطه با شرایط فعلی افغانستان را امری ضروری دانست و گفت: طالبان  باید اطمینان و اعتماد ایران اسلامی را جلب کند تا بتواند به کمک ایران امید داشته باشد.
اسدالله بادامچیان، با اشاره به تحولات افغانستان گفت: شرایط ویژه‌ای در افغانستان پیش آمده است و طالبان در دوره جدید می‌گویند تجربه آموخته‌اند و می‌خواهند این تجربیات را در رعایت حقوق همه قومیت‌ها و مذاهب و سنت‌ها و خواسته‌های همه مردم افغانستان به‌کار گیرند و نمی‌خواهند سخت‌گیری‌های گذشته را داشته باشند. طالبان در دوره جدید می‌گویند حقوق زنان را در چارچوب اسلام رعایت خواهند کرد و روابط صحیح با کشورهای همسایه و دولت‌ها خواهند داشت و به آمریکا تکیه نخواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: البته آنها با مشکلات فراوانی روبرو هستند و حتی طالبان در بدنه خود دچار اختلافات عقیدتی مواجه هستند و اکنون اختلافات حاصله در حکومت هم بر آن افزوده می‌شود و اگر اسلامی را که طالبان گذشته مطرح می‌کردند دنبال کنند جنگ مذهبی هم خواهند داشت. اقتصاد به هم ریخته افغانستان هم کار را صدچندان مشکل می‌کند و موضوع کشت تریاک هم دیگر مساله مهم در این کشور است و البته نکته مهم دیگر اینکه مخالفان طالبان هم بیکار نخواهند ماند.
بادامچیان، جمهوری اسلامی ایران را مهمترین همسایه افغانستان عنوان کرد و گفت: طالبان نمی‌تواند نقش اساسی ایران را نادیده بگیرد و البته ایران هم در پی رفاه و سعادتمندی همسایگان افغانستانی خود است.وی ادامه داد: تجربیات، دانش، صنایع و محصولات ایران بهترین زمینه برای برقراری حکومت عدالت محور اسلامی در این سرزمین محروم و مظلوم است.


 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها