به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۲۰:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۲۳۰۵۵

پرده آهنین تازه‌ای درحال شکل گیری است

پرده آهنین تازه‌ای درحال شکل گیری است
گروه بین الملل: رهبر اوکراین گفت که "پرده آهنین تازه ای" درحال شکل گیری است که تماس روسیه با "جهان متمدن" را قطع می‌کند.
درحالی که حمله روسیه به اوکراین از چندین جبهه در جریان است و این نیروها به کی یف، پایتخت، نزدیکتر می‌شوند، ولودیمیر زلنسکی با یونیفورم نظامی از طریق تلویزیون سخنرانی می‌کرد.
وزیر بهداشت اوکراین تایید کرده است که در نتیجه حمله نظامی روسیه ۵۷ اوکراینی کشته و ۱۶۹ نفر مجروح شده اند.سازمان ملل تخمین می‌زند که تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خانه‌هایشان گریخته اند. هزاران نفر با عبور از مرز وارد مولداوی و رومانی شده اند.
 زلنسکی در سخنرانی خود گفت: "آنچه امروز شنیدیم فقط صدای انفجار موشک‌ها، درگیری و غرش هواپیماها نبود. این صدای یک پرده آهنین تازه بود، که ایجاد شده و درحال جدا کردن روسیه از باقی جهان متمدن است."او افزود: "وظیفه ما این است که نگذاریم این پرده شامل سرزمین اوکراین شود."
پرده آهنین اصطلاحی است که برای جدایی اروپای شرقی کمونیست و غرب - از پایان جنگ جهانی دوم تا زمان پایان جنگ سرد - به کار می‌رفت.حمله روسیه زمینی، هوایی و دریایی است که بعد از سخنرانی صبح زود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور شروع شد. او در این نطق از ارتش اوکراین خواست سلاح‌ها را زمین بگذارد.او تهدید کرد هر کشوری در این موضوع دخالت کند با "پیامدهایی روبرو خواهد شد که تاکنون ندیده است."
این درحالی است که روسیه در ماه‌های اخیر علیرغم هشدارهای مکرر آمریکا و غرب می‌گفت قصد حمله به اوکراین را ندارد. روسیه در این مدت شمار بزرگی نیرو و تجهیزات نظامی در پشت مرزهای اوکراین مستقر کرده بود. زلنسکی گفت که نیروهای اوکراینی با موفقیت از منطقه دونباس در شرق دفاع کرده اند، اما گفت که بزرگترین مشکل خرسون در جنوب کشور است، جایی که نیروهای روسیه از طریق کریمه درحال حرکت رو به شمال هستند. روسیه کریمه را در سال ۲۰۱۴ از اوکراین به خاک خود ضمیمه کرد.نبردهای شدید در یک پایگاه هوایی در حومه کی یف در جریان بوده و نیروهای دولتی سعی دارند این پایگاه و فرودگاه را از نظامیان روسیه پس بگیرند. تصور می‌شود که این نزدیک ترین جا به پایخت اوکراین باشد که نیروهای روسیه در روز اول حمله به آن رسیده اند.
همچنین نبردهایی در اطراف مجتمعی که زمانی نیروگاه اتمی چرنوبیل در آن قرار داشت در جریان بوده است. میکایلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که این مرکز اتمی در پی "نبردهای شدید" از دست رفته است.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها