به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۴:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۲۷۸۹۶

هشدار کنگره آمریکا درباره سپاه

هشدار کنگره آمریکا درباره سپاه
گروه بین الملل: حدود ۸۰ نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه، آنتونی بلینکن نسبت به حذف احتمالی سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی هشدار دادند.
امضاءکنندگان این نامه می‌گویند علیه هر تدبیری که منجر به مشروعیت بخشیدن به "اقدام‌های بی‌ملاحظه، بی‌ثبات‌کننده و یهودی‌ستیزانه سپاه پاسداران" در منطقه شود متحد هستند.
بنابر این گزارش جمع‌آوری امضاء برای این نامه را اسکات فرانکلین و الیزه استفانیک دو نماینده جمهوری‌خواه از ایالت‌های فلوریدا و نیویورک بر عهده داشتند.
امضاءکنندگان نامه می‌گویند سپاه پاسداران حامی اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه، نظیر حماس و جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن است که عملیات آنها قربانیان بی‌شماری، از جمله بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی در عراق برجا گذاشته است.
فرانکلین در یک پیام توئیتری با طرح این ادعا كه  امروز سپاه حامی اصلی تروریسم در جهان است،گفت: او و همکارانش به جدیت از بلینکن می‌خواهند که تحت هیچ شرایطی سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات متحده حذف نشود.
در نامه نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره خطاب به وزیر خارجه آمریکا تاکید شده سپاه پاسداران همچنان به طور فعال در عملیات تروریستی و اقدام‌های بی‌ثبات کننده در منطقه "به‌خصوص علیه یکی از نزدیک‌ترین متحدان ما، اسرائیل" مشارکت دارد.دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا سال ۲۰۱۹ و یک سال پس از امضای فرمان خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای، سپاه پاسداران را به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اضافه کرد.بنابر گزارش‌ها حذف سپاه از این فهرست یکی از مهم‌ترین خواسته‌های جمهوری اسلامی برای نهایی شدن توافق‌نامه احیای برجام است.جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید چند روز پیش در یک نشست خبری به طور تلویحی احتمال خارج کردن سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی را مطرح و از این کار دفاع کرد.
همزمان، نفتالی بنت و یائیر لاپید، نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل در بیانیه مشترکی دولت آمریکا را فراخواندند که در جریان توافق احتمالی برای احیای برجام از حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده خودداری کند.
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها