به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۳۴۷۱
بان کی مون: خشونت‌ها در تایلند متوقف شوند

نخست‌وزیر تایلند بانکوک را ترک کرد

گروه بين الملل: دفتر نخست‌وزیر تایلند اعلام کرد که وی شهر بانکوک را ترک کرده و در محلی در فاصله 150 کیلومتری پایتخت به کار خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که دفتر نخست‌وزیر محل دقیق یینگلاک شیناواترا را مشخص نکرد.
نخست‌وزیر تایلند بانکوک را ترک کرد

اعتراضات ضد دولتی در تایلند که هدفشان سرنگون کردن دولت یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند است، اخیرا با مواردی از انفجار بمب و شلیک گلوله همراه شد که از جمله آن انفجار  یک بمب باعث کشته شدن سه تن بوده است.

دفتر یینگلاک شیناواترا  اعلام کرد که وی در شهر بانکوک حضور ندارد و از رسانه‌ها خواست به دنبال کاروانی در فاصله 150 کیلومتری از خارج شهر که در آن شیناواترا وظایف رسمی خود را انجام می‌دهد، باشند. این دفتر مشخص نکرد که شیناواترا چند روز است که خارج از پایتخت به کار خود ادامه می‌دهد.
وی آخرین بار نزدیک به یک هفته پیش یعنی سه‌شنبه هفته گذشته در انظار عمومی حاضر شد و قرار است روز پنج‌شنبه هفته جاری در جلسه دادگاه مربوط به فساد خود حضور پیدا کند.
همچنین "سوراپونگ توویچاک چایکول"، وزیر امور خارجه تایلند اظهار کرد: یینگلاک شیناواترا فردا (سه‌شنبه) نشست کابینه خود را برگزار خواهد کرد. به احتمال بسیار زیاد ما نشست کابینه را در خارج از شهر بانکوک برگزار خواهیم کرد. در خصوص محل دقیق نخست‌وزیر تایلند نیز در حال حاضر من در جریان قرار نگرفته‌ام.

اخیرا رهبر معترضان در تایلند از آن‌ها خواسته تا مکان‌های تجاری متعلق به تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند و برادر نخست‌وزیر فعلی این کشور را هدف حمله قرار دهند.
در این راستا معترضان در نزدیکی ساختمان یک شبکه تلویزیونی که تحت مدیریت پسر تاکسین شیناواترا قرار دارند، تجمع کردند.