هیچ مشابهی ندارد چون، رنگ بدنه آن کاملا سالم بوده و فابریک است، موتور آن تک در دنیا می باشد، طراحی بدنه آن دیگر هیچ نمونه ای ندارد و یا اگر باشد بازسازی شده است که به ارزش این مدل نخواهد رسید، در کل این خودرو زیباترین و بهترین خودروی مرسدسی بوده که تا به امروز به صورت کاملا فابریک موجود بوده است.
این خودرو در اوایل دهه 80 شمسی توسط کارشناسان رسمی مرسدس بنز دیدن شده و رقمی نجومی در آن سال برای خرید این خودرو به موزه خودروهای کلاسیک پیشنهاد شد ( بر اساس شنیدهها و منابع غیر رسمی بیش از 2 میلیون دلار ) که این موزه این رقم را نپذیرفت و بعدها شاهد این مطلب بودهایم که از طرف این موزه هر رقمی که برای فروش پیشنهاد بشود ( برای این خودرو )، موزه مرسدس آنرا به سرعت پرداخت خواهد داشت، زیرا اکنون از این خودرو دیگر در دنیا موجود نیست، تنها این نکته را باید اشاره داشت که هنوز هیچ فردی نتوانسته به درستی بر روی این خودرو قیمتگذاری مناسبی را به انجام رساند.
منظور از اینکه این خودرو دیگر مشاهده نخواهد شد جز موزه خودروهای کلاسیک ایران، این بوده که هم اکنون مدلهای بدون سقف این خودرو در دسترس عموم برای خرید و فروش بوده ولی نمونه کوپه یا اتوبان کروزر آن ظاهرا دیگر وجود نداردو تنها 4 دستگاه از آن تولید شده که فقط این مدل سالم مانده است و این مدل در نوع خود نیز تک رنگ است ( اشاره شد که اگر هم موجود باشد به صورت بازسازی شده میباشد و نه کاملا سالم ).
این خودرو دارای موتوری 8 سیلندر خطی و به حجم دقیق 5018 سیسی بوده که قدرتی معادل 160 اسب بخار را دراختیار راننده خویش قرار خواهد داد. سیستم تعلیق جناغی دوبل ( اکنون در خودروهای لوکس و اسپرت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد این سیستم ) در جلو و در عقب سیستم سیستم مولتی لینک یا همان اتصال چندگانه ( اتصال دو گانه در اصل ) موجود میباشد. با مراجعه به مشخصات فنی برخی از خودروهای امروزی به راحتی میتوانید از تکنولوژی این خودرو در زمان خویش مطلع شوید.
موتور این خودرو ساخت جنرال موتورز بوده و دارای توربو شارژ میباشد و حرف اول این خودرو یعنی K نشان دهنده سیستم کمپرسور یا همان توربو شارژ میباشد. این خودرو در زمان خویش دارای حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت بوده و به همراه یکی از نمونه های خاص میباخ، صرفا برای حرکت در اتوبان طراحی شده بود. این خودرو با ظاهری آرام دل هر بینندهای را میبرد اما، وای بر روزی که راننده آن نا آرام باشد، چون این خودرو در آن زمان به هیولایی تبدیل گشته که دیگر نیازی به آیینه سمت شاگرد نخواهد داشت.