به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۲۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۳۵۴۲۵۳

آمریکا، 3 خواسته اصلی ایران را رد کرده است

آمریکا، 3 خواسته اصلی ایران را رد کرده است
گروه سیاسی: علی منتظری خبرنگار شبکه فرانسوی "فرانس24" در تهران گزارش داد:
خواسته نخست ایران درباره حفظ توانمندی های هسته ای اش در سطح فعلی است. امریکایی ها مخالف این موضوع و خواستار بازگشت توانمندی های هسته ای تهران به سطح زمان آغاز برجام یعنی سال 94 هستند.
ایران خواهان جمع آوری و نگهداری سانتریفیوژهای نسل جدید خود در انبار تحت نظارت آژانس است اما امریکا خواستار نابودی همه سانتریفوژهای مازاد بر آغاز برجام در سال 94 و بازگشت تعداد سانتریفوژهای موجود ایران به سطح این زمان است.
ایران درخواست کرده برای توافق، پایان نهایی تحقیقات آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی در فعالیت هسته ای تهران از جمله سوالات درباره منشاء اورانیوم در سه مرکز هسته ای ایران اعلام شود اما امریکا این موضوع را رد کرده است.

توییت‌های بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل
در همین حال، بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل در توییت‌هایی نوشت: من اکنون برای یک بازدید بسیار مهم به ایالات متحده پرواز می کنم. ‏هدف از این سفر، رساندن پیامی روشن در رابطه با مذاکرات قدرت‌ها و ایران بر سر توافق هسته‌ای است: توافقی که توانمندی‌های ایران را سال‌ها به عقب بر نمی‌گرداند و آن را برای سال‌های آینده محدود نمی‌کند - توافقی است که به امنیت جهانی و منطقه ای آسیب می رساند. شتاب هسته‌ای ایران باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد. تامین مالی گروه‌های وابسته به آن در منطقه باید از خط انتقال ریال ایران قطع شود. ما موضوع را با آمریکایی ها در میان خواهیم گذاشت و در عین حال، اسرائیل به ساختن قدرت و توانایی‌های خود ادامه خواهد داد - تا در هر شرایطی بداند چگونه از خود دفاع کند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی:
توافق انجام شده/ توافق برد، برد است

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به جماران گفت: برجام به دست آمده نسبت به تیم قبلی مذاکرات ضعیف‌تر نیست و البته قوی‌تر هم نیست. ظریف سال‌ها مذاکره کرد و مذاکرات را به مرحله‌ای رساند که می‌توانست مثل همین توافق به سرانجام برساند و خیلی از مشکلات را حل کند. در جلسه‌ای که با شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه داشتیم همه موارد مورد بررسی قرار گرفت. این توافق برد، برد است و خطوط قرمز نظام و ملاحظات جمهوری اسلامی در آن رعایت شده است. در واقع آنچه که در حال حاضر برای ما ضرورت دارد توافق شده است. موضوعاتی قبل از برجام در بحث اف ای تی اف و تحریم سپاه از دولت قبل تا امروز مطرح شده که این موضوعات قابل مذاکره است. این مسائل چه در قالب برجام و چه خارج از برجام صحبت شده و البته نهادهای وابسته به مقام معظم رهبری نیز لغو تحریم شدند.
برچسب ها: احیای برجام

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۱۶:۵۳
صبر کنید کم کم ترامپ داره میاد جمهوری اسلامی استاد فرصت سوزی در دنیا (392468)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها