در این مقاله قرار است محتوای تبلیغاتی و
تعرفه موشن گرافیک را مورد بررسی قرار بدهیم و بررسی کنیم که چه مدل از محتوای تبلیغاتی مناسب تر و محبوب تر است و هزینه و عواملی که بر تعرفه قیمتی آن تاثیر میگذارند چیست.
امروزه تبلیغات یکی از مهم ترین ابزارها برای برند سازی ، افزایش فروش و یا معرفی محصول یا ایدههاست .
روشهای مختلفی برای ساخت محتوایی تبلیغات وجود دارد و حتما شما هم انواع مختلفی از آن را دیده اید نوشتن متنهای جذاب.
ساخت پوستر یا بنر و انواع روشهای مختلف دیگر.
اما محتوایی که برای تبلیغات ساخته میشود باید ویژگیهای خاصی داشته باشید. که یکی از مهم ترین و اصلی ترین این ویژگیها که صد در صد در هر کمپین تبلیغاتی این مورد است که مخاطب جذب محتوا شود و بتواند با آن تعامل داشته باشد.
اما چه محتوایی باعث جذب افراد میشود و طرفدار زیادی دارد و تعرفه قیمت آن چگونه است؟
محتوای ویدیویی
حتما محتواهای ویدیو زیادی در شبکههای اجتماعی دیده اید اما تا به حال به این فکر کرده اید که چرا محتوا ویدیوی نسبت به دیگر محتوا بیشتر بازدید دارد و مخاطب را جذب خودش میکند.
یک ویژگی منحصرد به فرد در این مدل از محتوا وجود دارد و آن این است که شما همزمان با دیدن و گوش کردن به طور آنی از گوش و چشم خود محتوا را دریافت میکنید. اینطور در نظر بگیرید که همزمان یکنفر برای شما مطلبی را میخواند و در آن واحد شما آن را میبینید. در این مدل از محتوا مخاطب کمترین انرژی ممکن را صرف میکند و بیشترین اطلاعات را نیز دریافت میکند. در صورتی که در گیر محتواها فرد باید خودش زحمت فهمیدن و مطالعه را به دوش بکشد و در بعضی مواقع ممکن است اصلا فرد کامل متوجه محتوا ارائه شده نباشد. اما در محتوایی ویدیوی مانند موشن گرافیک آن چیزی که دقیقا مد نظر شما به مخاطب میرسد.
تعرفه موشن گرافیک
تا اینجا بررسی کردیم که چه محتوایی و چرا بازخوردهای خوبی دریافت کرده است. اما حالا به بررسی
تعرفه موشن گرافیک میپردازیم که چه عواملی و چقدر بر قیمت آن تاثیر گذاراست.
موشن گرافیکها در سطحها و لولهای مختلفی ساخته میشوند و عواملی در آنها باعث ایجاد اختلاف قیمت خواهد شد.
برای تقسیم بندی سطح موشن گرافیک میتوانید آنها را به روش زیر تقسیم بندی کنیم.
• دو بعدی سطح ساده
• دو بعدی متوسط
• دو بعدی حرفه ای
• سه بعدی
• سه بعدی حرفه ای
هر شرکتی و مرجعی برای طراحیهای موشن گرافیک ممکن است فقط بخشی از این دسته بندیها را ارائه دهد یا فقط یه دسته بندی را به صورت تخصصی به مشتریان خود عرضه کند اما هر چقدر سطح موشن گرافیکها ساده تر و از انیمیت کمتری بر خوردار باشند. قیمت آنها نیز کمتر خواهد بودو بلعکس هر چقدر انیمت و وکتورهای گرافیکی بیشتر با انیمیت حرفه ای تر به کار برود تعرفه موشن گرافیک نیز بالا تر خواهد بود.
در بعضی موارد استفاده از المانها و وکتورهای اختصاصی میتواند روی قیمت موشن گرافیک نیز تاثیر گذار باشد.
عوامل دیگر در موشن گرافیک
مواردی وجود دارد که به انتخاب شما بستکی دارد. استفاده از گویندههای نام آشنا یا استفاده از المانهای سه بعدی هر چقدر در موشن گرافیک شخصی سازی صورت بگیرد و از مواردی استفاده شود که در واقع یکتا میباشد بر روی
تعرفه موشن گرافیک تاثیر گذار است.
آیا موشن گرافیک نیاز ما است؟
برای تبلیغات ویدیویی تیزرها یا موشن گرافیکها بهترین گزینه میباشند. به راحتی میتوانید این موضوع را متوجه شوید برای این کار کافی است به رقبای خود نگاه کنید از چه محتوایی برای تبلیغات استفاده میکنند. یا به کمپانیهای بزرگ توجه کنید حتما در برنامه تبلیغاتی خود از موشن گرافیک استفاده خواهند کرد. شما نیز یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی را میتوانید شروع کنید استفاده از محتوای ویدیویی به راحتی نیزا شما را بر آورده خواهد کرد.