به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۳۶۸۴۹۵

ترکیب احتمالی کی‌روش برای جام‌جهانی

ترکیب احتمالی کی‌روش برای جام‌جهانی
گروه ورزشی: طبق اعلام فیفا، تیمهای ملی باید با فهرستی ۲۶ نفره وارد جام جهانی ۲۰۲۲ شوند. در خصوص تیم ملی به نظر می‌رسد ۲۱ بازیکن، حضورشان قطعی باشد و تنها ۵ جای خالی در کاروان باشد. جای خالی‌ای که کاندیداهای زیادی برای پر کردنش در حال تلاش هستند. در این گزارش به گمانه زنی هایی در این باره می پردازیم که تکلیف لیست تیم ملی را بیشتر روشن می کند.
* دروازه
اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی دروازه‌بان‌های اول و دوم تیم ملی در جام جهانی هستند. نفر سوم اما دغدغه کی‌روش است. محمدرضا اخباری و پیام نیازمند، روزهای درخشانی را سپری کرده‌اند درست برخلاف امیر عابدزاده. ولی مزیت عابدزاده حضور در لیگ خارجی است که همیشه برای کی‌روش، در اولویت نسبت به لیگ برتر خودمان بوده است. نمی شود گفت کدام یک شانس بیشتری دارند اما در هر حال کی‌روش نشان داده که لژیونرها را ترجیح می دهد. نمایش خوب سیدحسین حسینی در بازی مقابل سنگال کی‌روش را مجاب کرد تا جایگاه سیدحسین را مستحکم کند. البته حسینی خاطره خط خوردن توسط کی‌روش را در جام جهانی 2018 به خوبی به یاد دارد. در خرداد 97 او و وریا غفوری از استقلال، در آخرین ساعات اعلام لیست، توسط کی روش خط خوردند.
* دفاع راست
صادق محرمی و رامین رضاییان، جای ثابتی در این سمت زمین دارند. رضاییان در لیگ برتر خودش و آمادگی‌اش را نشان داده و جز این، مرد محبوب کی‌روش است. محرمی در اردوی اتریش و بازی برابر اروگوئه و سنگال، تقریبا میخش را در ترکیب اصلی کوبید. این دو جایگاهشان مستحکم است و تغییری در این پست به نظر نمی‌رسد.
* دفاع چپ
با آنچه در اتریش رقم خورد، احسان حاج‌صفی خودش را به صدر فهرست کاندیداهای بازی به عنوان مدافع چپ رساند. احتمال خط خوردن امید نورافکن از لیست نهایی پایین است چراکه او توانایی بازی در چند پست دیگر را هم دارد. پس این دو نفر هم به عنوان دفاع چپ به قطر خواهند رفت.
* دفاع میانی
 کی‌روش در این قسمت زمین، 4 بازیکن دارد که شاید فقط مصدومیت بتواند روی نام‌شان خط قرمز بکشد. مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان قطعا در قطر حاضر خواهند بود و صخره دفاعی تیم ملی را تشکیل خواهند داد. به نظر می رسد کی‌روش در این باره تصمیم قطعی اش را گرفته است. 
* خط دوم
 دست کی‌روش برای آرایش 3 نفر در این قسمت زمین، کاملا باز است. او برای ایفای نقش هافبک دفاعی اصلی، سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی را دارد و برای دو هافبک بازو می‌تواند از احمد نوراللهی، وحید امیری و سامان قدوس استفاده کند. می شود گفت این بخش از ترکیب و چینش بازیکنان هم تا این لحظه مشخص شده است. 
* خط سوم
گنجینه اصلی تیم ملی در این قسمت زمین نهفته است. علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد؛ مردانی برای قرار گرفتن در 3 پست هجومی تیم ملی. کی روش البته می داند که باید حضور بازیکنان را به صورت فیکس و ذخیره چطور تنظیم کند.
* کدام ۵ نفر دیگر؟
حضور 21 بازیکنی که نام‌شان برده شد، قطع به یقین است و این یعنی کاروان تیم ملی، تنها 5 نفر دیگر برای سفر به قطر جا دارد. اگر کی‌روش تصمیم بگیرد، در دو سمت خط دفاعی با 3 بازیکن راهی جام جهانی شود، آنگاه برای مدافع راست باید منتظر اعلام نام یکی از بین صالح حردانی و دانیال اسماعیلی‌فر باشیم. اولی این اواخر یا بازی نکرده و یا در سمت چپ خط دفاع استقلال به کار گرفته شده و دومی، هرگز بازیکن محبوب کی‌روش نبوده است. برای سمت چپ هم یکی از بین ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی، شانس دارند که اولی اولویت اصلی خواهد بود. کی‌روش نشان داده که علاقه ویژه ای به جلالی دارد.
در مرکز خط دفاعی، احتمال دارد یک بازیکن دیگر راهی قطر شود. سامان فلاح می‌تواند در این قاب قرار بگیرد و البته روزبه چشمی که توانایی بازی در پست هافبک میانی را هم دارد. شانس چشمی البته از هر نظر بیشتر از فلاح است اما برای پست 6 و خط دوم، به جز چشمی، 2 بازیکن دیگر هم شانس حضور در فهرست نهایی را دارند: علی کریمی و میلاد سرلک که باید دید کی‌روش کدامیک را انتخاب خواهد کرد.
کی‌روش حداقل یک و حداکثر 2 بازیکن هجومی دیگر را هم با خودش به جام جهانی قطر خواهد برد. برای این قسمت زمین، مهدی ترابی، محمد محبی، امیرحسین حسین‌زاده و حتی مهدی قایدی شانس دارند و البته اللهیار صیادمنش به شرط خلاصی از شر مصدومیت. منتها ترابی از همه آنها شانس بیشتری دارد. کی روش به محبی روی خوش نشان نداده و البته قایدی زیاد سرفرم نیست. تکلیف اللهیار هم به دلیل مصدومیت مشخص نیست اما حسین زاده درخشش خوبی در بلژیک داشته و باید دید نظر کی روش درباره او چه خواهد بود.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها