گروه سیاسی:روزنامه کیهان به بیان مشکلات کشور از سوی معلمان در مدارس اعتراض کرد و خواستار نظارت بر آنچه در کلاسهای درس مطرح میشود، شد.
به گزارش کیهان، شاید بتوان ماجرای انتشار و همخوانی یک آهنگ نامناسب، مبتذل و دور از شأن محیط مقدس مدرسه و فطرتهای پاک دانشآموزان در کلاس درس یک مدرسه غیردولتی که در روزهای اخیر خبرساز شد را تلنگر و زنگ خطر دانست. اتفاقی که با محوریت یک معلم جوان در مقطع ابتدایی یک مدرسه غیردولتی در قائمشهر رخ داد. ظاهراً این معلم از نیروهای تازهکار و آزاد و نه از پرسنل آموزش و پرورش است که سابقه فعالیت در فضای مجازی را داشته و آنطور که اعلام شد یک بلاگر اینستاگرامی است و فضای کلاس را با صفحه شخصی خود اشتباه گرفته است!
این روزنامه در ادامه نوشت: این خانم معلم با حمایت و پادرمیانی پردامنه و کمسابقهای که از وی در سطح شهرستان و استان با ورود امام جمعه، استاندار و... به عمل آمد به کار خود بازگشت بدون اینکه فرصت کافی داده شود تا در یک روند منطقی و حرفهای بررسی شود که واقعاً شخصی که در جایگاه و کسوت والای معلمی قرار گرفته اما از روی غفلت یا اشتباه و هر چیز دیگری قدرت تشخیص اینکه پخش و همخوانی یک ترانه روایتکننده «شکست عشقی» مناسب دانشآموزان پسر کمسن و سال یک کلاس درس نیست را ندارد و حتی این همخوانی را در صفحه مجازی خود منتشر میکند برای ادامه فعالیت در کلاس درس صلاحیت لازم را دارد یا نه؟
روزنامه کیهان سپس از طرح مشکلات کشور در کلاسهای درس انتقاد کرد و نوشت؛ نظارت بر آنچه در کلاسهای درس میگذرد هم موضوع مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. یکی از معضلات حاکم بر برخی مدارس که خانوادههای زیادی نسبت به آن گلایه دارند، طرح مباحث و شبهات اجتماعی یا اعتقادی از سوی برخی معلمان (هرچند اندک) در کلاسهای درس است که با وجود اینکه نشاندهنده درگیری ذهنی و وجود گرهها و شبهات فکری خود آن شخص است و جای طرح آن در کلاس درس نیست اما گاه نظام فکری و ذهنی یک نوجوان و دانشآموز را دچار تلاطم میکند و شاید دیگر فرصتی برای پاسخ درست به آن نیز فراهم نشود.