گروه سیاسی: مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس گفت: طرفداران واردات خودروی دست دوم دلالها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.
به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی میرسلیم در این رابطه را در ادامه می خوانید:با این روش، هم از ابتکارات خودروسازان خارجی مطلع می شویم و هم خودروسازان داخلی ناچار به نوآوری میشوند.مباحث مطرح شده اخیر بی اساس است؛ همه خودروها در هدف اصلی که حمل و نقل است مشترک هستند اما خودروهایی مانند ۲۰۶ و پراید که کوچک و سبک هستند برای تردد درون شهری بهتر هستند.
از این خودروها برای تردد برون شهری نیز می توان استفاده کرد اما از نظر ایمنی جوابگو نیستند که یکی از گرفتاریهای ما در تصادفات، همین استفاده نابجاست.
در بحث قیمت نیز آنچه مطرح می شود درست نیست و خودروی لندکروز و پژو ۲۰۶، قیمت یکسان ندارند و در حالی که شرکت سازنده، پژو ۲۰۶ را با قیمت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تحویل میدهد، لندکروز نزدیک به هفت میلیارد تومان ارزش گذاری می شود.
قیمت تمام شده پراید و پژو ۲۰۶ با نمونههای خارجی آنها در کشورهای کره جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد.
در کشورهای خارجی خودرو پس از پنج سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، اسقاط می شود و نگهداری آنها هزینه زیادی دارد که توجیه اقتصادی ندارد و واردات چنین خودروهایی مایه افتخار نخواهد بود.
طرفداران واردات خودروی دست دوم دلالها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.